Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server

Wszystko co powinieneś wiedzieć o rFactorze, ale nikt ci nie powiedział

stare 17-02-2014, 19:53   Post #1 (permalink)
Szczepan
Administratur GiW
Awatar Szczepan
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Nowa Sól/Kraków
Postów: 6.262
Wszystko co powinieneś wiedzieć o rFactorze, ale nikt ci nie powiedział

1. Podstawy

W niniejszym artykule że każdy zrobił następujące rzeczy:
- stworzył profil
- przypisał klawisze kontrolera

2. Klawiszologia

Przypisywanie klawiszy jest proste, zachodzą jednak przy tym pewne zależności, takie jak:
- jeżeli przypiszemy w grze przyciski ignition i starter to tylko nimi będziemy mogli odpalić silnik, jeżeli ich nie przypiszemy silnik można odpalić poprzez przytrzymanie sprzęgła,
- jeżeli przypiszemy klawisz biegu jałowego (N), to przed wrzuceniem biegu wstecznego, trzeba będzie ten przycisk nacisnąć, bo inaczej zbijanie biegów skończy się na jedynce; przy nieprzypisanym klawiszu zbijanie wygląda następująco: 2 1 N R.

Warto też pamiętać o przypisywaniu takiego klawisza jak Reset FFB.

3. Trzęsąca się kamera

Domyślnie kamera z kokpitu w rFactorze często trzęsie się, jakby auto miało się zaraz rozlecieć. W celu wyeliminowania tego wchodzimy do następującego folderu:
rFactor\UserData\nazwa profilu

W folderze tym szukamy pliku o formacie .plr. Jego nazwa będzie taka jak nazwa naszego profilu. Uruchamiamy ten plik notatnikiem i szukamy następujących linijek:
Cytat:
Cockpit Vibration Mult1=
Cockpit Vibration Freq1=
Cockpit Vibration Mult2=
Cockpit Vibration Freq2=
Wszystkie wartości po znaku = dajemy na 0. Wszystko powinno wyglądać tak:
Cytat:
Cockpit Vibration Mult1="0.00000"
Cockpit Vibration Freq1="0.00000"
Cockpit Vibration Mult2="0.00000"
Cockpit Vibration Freq2="0.00000"
Zapisujemy plik, wyłączamy i cieszymy się rozwiązaniem problemu z chorobą lokomocyjną .

4. Wirtualne lusterka

Domyślne lusterka w rFactorze rzadko pozwalają się w pełni orientować w sytuacji. Aby włączyć lusterka odszukujemy plik .plr, tak jak w punkcie 3, a następnie szukamy w nim linijki:
Cytat:
Virtual Rearview In Cockpit="1"
Wartość musi być ustawiona na 1, tak jak wyżej. Liczbę lusterek (boczne, środkowe, wszystkie) ustawiamy w grze, domyślnie klawiszem 3. Jeżeli lusterka skierowane są w złą stronę, możemy to poprawić kombinacją klawiszy shift + klawisze od ustawiania fotela.

5. FOV

Nie będę się tutaj rozpisywał czym jest FOV. Po prostu jeżeli ktoś wyjedzie na tor i wydaje mu się że ma brodę na kierownicy, musi wejść w Settings > Display i zwiększyć wartość "Vertical FOV".

6. Głowa poruszająca się w dziwny sposób.

W niektórych modach (np. Nascar) możemy w wyprofilowanych zakrętach zamiast toru widzieć podłogę w aucie. Aby to wyeliminować wchodzimy do Controls > Rates i zmieniamy wartość Head Movement na 0.

7. Skręt kół zależny od prędkości.

Domyślnie w rFactorze z im większą prędkością jedziemy tym mniej skręcą koła przy danym skręcie kierownicy. W celu eliminacji tego problemu szukamy folderu:
rFactor\UserData\nazwa profilu
W tym folderze za pomocą notatnika uruchamiamy plik "Controller.ini". Odszukujemy linijki
Cytat:
Steer Ratio Speed="0.00000"
Speed Sensitive Steering="0.00000"
Problem zniknie jeżeli obie wartości ustawimy na 0, tak jak powyżej. Jeżeli ktoś ma problem w ciasnych zakrętach, to w pierwszej linijce może zostawić wartość "20", skręt kół jest wtedy większy przy małych prędkościach co pomaga wyjechać z boksu.

8. Tankowanie/dotankowanie

Domyślnie ustawiamy w rFactorze ile litrów będziemy mieli po pitstopie, jeżeli chcemy to zmienić aby ustawiać ile litrów ma dolać, odszukujemy plik .plr (punkt 3). Szukamy linijki
Cytat:
Relative Fuel Strategy="0"
Wartość "0" oznacza ustawianie ile litrów będzie po pitstopie, a wartość "1" ile litrów dolać.

9. Brak możliwości zakupu auta w rFactorze

Zwykle w rFactorze nie mamy możlwości zakupu danego auta, jeżeli nie mamy wystarczającej ilości pieniędzy. Będziemy mogli kupić auto jeżeli wjedziemy do:
rFactor/UserData/nazwa profilu
I w nim odszukamy pliku danego moda o rozszerzeniu .cch. Uruchamiamy go notatnikiem i zwiększamy wartość linijki:
Cytat:
Money=
Trzeba jedynie zwrócić uwagę czy po znaku = nie ma minusa, jeżeli jest to trzeba go usunąć.

10. Skręt wirtualnej kierownicy

Można zwiększyć kąt obrotu wirtualnej kierownicy. Najpierw należy odszukać plik Controller.ini (punkt 7), nastepnie szukamy linijki:
Cytat:
Steering Wheel Range=
Zależnie jaką wartośc ustawimy, z taką ilością stopni będzie kręcić się wirtualna kierownica (np. 200 to 200* obrotu kierownicy itd.).

11. Spalanie i inne informacje.

Najprostsza metoda aby policzyć spalanie to zatankować jakąś ilość paliwa, przejechać 5 okrążeń i zobaczyć ile paliwa ubyło. Nie jest to do końca dokładne, ale pozwoli mniejwięcej ocenić ile paliwa potrzebujemy na wyścig.
Można też skorzystać z różnych pluginów takich jak:
- xD
- GID
- rFdynHud

xD pokazuje podstawowe informacje takie jak spalanie, zużycie opon i chyba jako jedyny procentową wartość gripu opon jaki pozostał.
GID pokazuje wszystkie podstawowe informacje, umożliwia włączenie/wyłączenie poszczególnych okienek i ustawienie ich w dowolnym miejscu na ekranie z poziomu gry.
rFdynHud tak jak GID umożliwia ustawienie wszystkiego w dowolnym miejscu, ale nieprawidłowo pokazuje zużycie silnika i jeżeli ktoś ma Windows 7/8 to lepiej dla świętego spokoju go sobie odpuścić.

12. Jak napisać prywatną wiadomość na serwerze.

Załóżmy że chcecie wysłać pw do mnie, nazywam się Maciej Szczepaniak, więc na serwerze będę jako M Szczepaniak. W takim przypadku wpisujemy /w M Szczepaniak wiadomość. Nie trzeba wpisywać całego nicku, wystarczą conajmniej 3 pierwsze unikalne znaki, czyli jak na serwerze jest jeszcze Marcin Skrzypczak, a chcecie wysłać wiadomość do mnie to dobrze jest napisać co najmniej /w M Sz wiadomość.

13. Jak sprawdzić ping.

Ping można sprawdzić podczas jazdy, domyślnie klawisz "2". Można też wpisać na czacie "/ping" co działa zarówno na torze jak i w boksie.

Zapisywanie otrzymanych setów od innych kierowców, folder Received

Domyślnie widzimy setup otrzymany od kogoś i jeśli sami go nie zapiszemy to zniknie po zakończeniu sesji. Jak temu zaradzić?
  • Wchodzimy Notatnikiem (lub innym edytorem tekstu) do pliku Naszego profilu G Brzeczyszczykiewicz.plr. Znajdziemy go w UserData / G Brzeczyszczykiewicz / .
  • Szukamy linijki Keep Received Setups="3" // 0=do not accept, 1=keep until next track, 2=keep until exit, 3=keep forever.
  • 0 jest domyślną wartością. 1 utrzyma setup w Received aż do załadowania nowego toru lub po skończonej sesji Race, 2 utrzyma setup dopóki sami nie wyjdziemy z toru, 3 zapisze na zawsze w folderze Received.



Okrążenie na którym jestem czy ile jest już za mną?

Domyślnie widzimy liczbę już pokonanych okrążeń. Jest to czasem mylące, gdy widzimy na początku Lap 0. Co zrobić, by rFactor pokazywał numer okrążenia, na którym właśnie jesteśmy?
  • Wchodzimy Notatnikiem (lub innym edytorem tekstu) do pliku Naszego profilu G Brzeczyszczykiewicz.plr. Znajdziemy go w UserData / G Brzeczyszczykiewicz / .
  • Szukamy linijki Show Extra Lap="0" // 0 = show laps completed, 1 = show lap you are on i ustawiamy wartość na 1.



Kolor ramki Naszego stanowiska w boksach



Domyślnie jest ona czerwona. Co jeśli z jakiś względów nie pasuje Nam ten kolor i chcielibyśmy mieć np. różową? Nic prostrzego!
  • Wchodzimy Notatnikiem (lub innym edytorem tekstu) do pliku Naszego profilu G Brzeczyszczykiewicz.plr. Znajdziemy go w UserData / G Brzeczyszczykiewicz / .
  • Szukamy linijki Box Outline="16776960". Znajduje się ona w dziale [ Graphic Options ].
  • Nasz kolor jest zapisany w tej liczbie. Jest to wynik działania na trzech kolorach: Red, Green i Blue w systemie 8 bitów.
  • Wchodzimy na stronę Tabela kolorów RGB, gdzie pozyskamy potrzebne Nam dane do działania, kod dziesiętny (decimal code) koloru, który chcemy uzyskać. Możemy go ustalić na Color Pickerze lub z tabel poniżej. Zawsze będą Nas interesować 3 wartości: R, G, B.
  • Ja wybrałem sobie wściekły żółty, bo powinien nieźle odznaczać się na szarym asfalcie. Jego kod to: (255, 255, 0). Co teraz?
  • Wzór wygląda następująco: RED*65536 + GREEN*256 + BLUE. Dla mojego kanarkowego będzie to wyglądać tak: 255*65536 + 255*256 + 0 = 16776960.
  • Wynik wpisujecie w Box Outline. Ja już swój wpisałem. Zapisujemy plik i gotowe.

Poniżej kilka burżujskich kolorów:
  • Złoty = ( 255,215,0 ) (16766720), chcesz ociekać w złocie podczas pitstopu?
  • Turkusowy = ( 64,224,208 ) (4251856), bo świetnie podkreśla Twoje oczy, prawda?
  • Gorący różowy = ( 255,105,180 ) (16738740), jeśli masz Ajfona 6 z Hello Kitty to pozycja obowiązkowa.
  • Czekoladowy = ( 210,105,30 ) (13789470), dla fanów obżarstwa.
  • Łupkowy szary (slate gray) = ( 112,128,144 ) (7372944), slate to też klaps, slate that Gray! Slate her!
Szczepan jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 10-03-2015 - 06:30
Rating: 137755 | Skill: 8.22 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
 

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

240 osób online
236 Gości
4 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator