Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server

rFactor 2 - dyskusja ogólna

stare 03-05-2017, 22:18   Post #2495 (permalink)
pocisk
Awatar pocisk
 
Zarejestrowany: Dec 2016
Postów: 367
Ok, poczyniłem wstępne testy na mojej 970-tce.

Szczegóły pod tym linkiem: https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
(wysłałem też chłopakom ze Studia do analizy).

Założenia:
- Ustawienia grafiki na max.
*Jedynie w panelu nVidii opcję "filtrowanie tekstur - jakość" dałem na "jakość" bo przy "maksymalna jakość" rF2 był niegrywalny.
- 1 monitor full hd 1920 x 1080
- 3 różnie tory do testowania: Suzuka (org. ze Studia), nasz Sebring (robiony pod dx9) i Barcelona (konwersja z AC).
- Mod do testów: ligowy SMP od Apexa
- Rodzaj testu: 20 AI, 3 okr, start w nocy, finisz w dzień, onboard camera, start w środku stawki, każdy wyścig puszczony 2 razy.

- Wszystkie podane wartości FPS-ów, są wartościami uśrednionymi (obserwowałem "na oko" i notowałem). Starałem się z tego wyciągnąć medianę nie średnią z min i max). Margines błędu dla powyższych danych przyjąłem +- 5 fps.

- Powyższe dane nie powinny być niższe u innych osób z takimi samymi ustawieniami. Co więcej mogą być nawet wyższe, ponieważ miałem włączone wszystkie wirtualne lusterka (których wyłączenie daje wzrost o ok. 10 fps).


Konkluzje:

1) Jazda w nocy generuje ok. 20 fps mniej niż w dzień.
2) Przy szybkim wschodzie słońca pojawia się chwilowy spadek o ok. 10 fps.
3) Najmniej fps-ów jest zaraz po starcie - głównie do połowy I sektora na każdym torze (wyszczególniłem to w tabeli).
4) Z okrążenia na okrążenie fps powoli przybywa. Po 2 okr. powinny być już na ustabilizowanym poziomie.
4) Jazda w tłumie generuje o ok. 10 fps mniej. Im więcej aut przed nami tym gorzej.
5) Tory:
- Barcelona (konwersja z AC) - najszybciej wkręcała się na wysokie fps-y i utrzymywała je na stabilnym poziomie. Nadaje się tylko na dzienne wyścigi (w nocy nie widać snopów światła z aut i prawdopodobnie z latarni [jeśli by były]).
- Sebring (pod dx9) - największy rozrzut fps. Ciekawostka - na ultra więcej fps niż na ustawieniach high (post effect)
- Suzuka - troszkę gorzej od Barcelony, mało fps na starcie. Wschód słońca jednak rekompensuje wszystko

Na wszystkich torach da się zauważyć znaczny wzrost fps-ów na długich prostych (pewnie dla tego, że mało detali na około).

Posts effects:

- Ultra: wszystkie obiekty wyglądają jak latające, oślepiające ufo. Na obecną chwilę bardzo przeszkadza w jeździe. Jedyne zastosowanie do transmisji dla lubiących błyskotki rodem z NFS-a.

- High: wali po oczach, ale nie tak bardzo jak ultra. Ten poziom rekomendowałbym do jazdy i transmisji, jeśli ktoś chciałby nacieszyć swoje oko.

- Medium: wygląda dobrze i "czysto". Zauważalny brak efektów podczas jazdy, ale światła już tak nie oślepiają podczas jazdy.

Na wszystkich ustawieniach powyżej odnotowałem mikrościnki. Nie wiem czy spowodowane ustawieniem FXAA, czy jest to jeszcze brak optymalizacji.

- Low: wszytko poprawnie, fps - na poziomie ustawień medium.

- None: wygląda jak normalny rFactor2, minimalnie więcej fps-ów niż na ustawieniach low.

Na razie tyle - wracam do testowania
pocisk jest offline  

Ostatnio edytowane przez pocisk : 03-05-2017 - 23:44
Odpowiedź z Cytatem
 

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

37 osób online
35 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator