Powstają bardziej rozbudowane statystyki dla każdego zawodnika startującego w naszych Ligach.
Na pierwszy ogień poszedł global rating czyli ranking zawodników SimRacingPL
dwa słowa jak to jest liczone.
za każdy wyścig każda osoba meldująca się na mecie otrzymuje punkty wedle tabeli (tabela obowiazuje gdy w wyscigu startuje co najmniej 15 osob)
1. 15pkt * 1,3 = 19,5pkt (30% bonusu za zwycięstwo)
2. 14pkt * 1,2 = 16,8pkt (20% bonusu za drugie miejsce)
3. 13pkt * 1,1 = 14,3pkt (10% bonusu za trzecie miejsce)
4. 12pkt
5. 11pkt
6. 10pkt
7. 9pkt
8. 8pkt
9. 7pkt
10. 6pkt
11. 5pkt
12. 4pkt
13. 3pkt
14. 2pkt
pozostali ktorzy dojada 1pkt
Gdy w wyscigu bierze udzial mniej jak 15 osob punktacja sie zmienia i wyglada tak ze ostatni ma 1pkt a kazda osoba na kolejnej wyzszej pozycji o jeden punkt wiecej
jak widać trzy pierwsze pozycje mają dodatkowe bonusy. To nie wszystko, zdobywca PP (pole position) i FL (fastest lap) otrzymuje po 10%. Jak widac zwyciezca ktory mial PP i FL ma w sumie 50% bonusu od 15pkt
teraz liczony jest czas wyscigu w minutach i wyliczone wcześniej punkty są mnożone przez ilość minut wyścigu.
dla przykładu zwyciezca wyścigu trwającego 20min otrzyma
15pkt * 1,3 * 20 = 390pkt
gdyby był autorem PP i FL to wynik wyglądał by następująco
15pkt * (1,3 + 0,1 + 0,1) * 20 = 450pkt
osoba ktora dojedzie do mety na 15 i niższej pozycji otrzyma
1pkt * 20 = 20pkt
To już wiemy jak sie liczy punkty za dojechanie do mety, teraz co jak sie nie dojedzie. Sytuacja jest bardzo prosta, na poczatku wyliczamy punkty jakie zdobyl pierwszy na mecie, powiedzmy ze jest to 390pkt jak wyliczaliśmy wcześniej. Zakładamy obliczenia dla 3 przypadków, w pierwszym rozbija się ktoś na pierwszym okrążeniu, w drugim dokładnie w połowie wyścigu a w trzecim na ostatnim okrążeniu
wyścig trwa 20min i liczy 20 okrążeń zeby było łatwiej liczyć
przypadek 1 zakończenie na pierwszym okrążeniu
jeżeli rozbijemy się na pierwszym okrążeniu czyli pokonaliśmy 0 okrążeń i kara jest liczona za wszystkie nie przejechane okrążenia (w tym przypadku za 20 czyli wszystkie)
390pkt * 20/20 * 0,35 = -136,5pkt
0,35 to 35% punktow zdobytych przez zwyciezce to jest podstawa obliczania kary
przypadek numer dwa zakonczenie wyscigu dokładnie w połowie
390pkt * 10/20 * 0,35 = -68,25pkt
przypadek numer trzy zakonczenie na ostatnim okrazeniu (nie przejechalismy tylko tego ostatniego)
390pkt * 1/20 * 0,35 = -6,825pkt
mam nadzieje ze to jasne i trzeba pamiętać ze rating jest statystyką która traktuje wszystkich równo
Teraz dwa słowa o Skill, jak sie to wylicza

o ile Rating to połączenie umiejętności (pozycja) i poświęconego czasu na jazdę to Skill pokazuje tylko umiejętności (a dokładnie skuteczność zdobywania dobrych pozycji na mecie), wyliczenie jego jest bajecznie proste i polega na podzieleniu Ratingu przez czas w minutach poświęcony na przejechanie wyścigów. Uzyskujemy w ten sposób średnią ilość punktów zdobywaną za wyścig (za jedna minutę) i można to porównać do tabeli na górze. Jeżeli ktoś ma skill 15 oznacza to tyle że średnio konczy na 3 pozycji (14,3 pkt jest za P3) lub niżej uwzględniając bonusy PP i FL
UWAGA
Otrzymanie kary DQ na kolejny wyścig powoduje, że w tym wyścigu w którym nie bierzemy udziału figurujemy jako osoba która startowała i otrzymała DQ. Skutkuje to jednocześnie naliczeniem ratingu (ujemnego) tak jakbyśmy startowali i wycofali się na pierwszym okrążeniu.
tabela jest dostępna pod
TYM linkiem.