Cytat: Napisał
achpo
A to nie jest tak że zamknięte = wolniejsze = łatwiejsze na początek?
Napewno wolniejsze jest latwiejsze, bo wiecej czasu na reakcje, szczegolnie te automatyczne, ktorych poczatkujacemu brakuje. Ale hardtopy nie zawsze musza byc wolniejsze. GT czy DTM sa bardzo szybkie.
Szybkie auta/bolidy moga sie wydawac latwiejsze bo maja tone gripu, wiec przy odpowiedniej predkosci wydaja sie byc stabilniejsze. Ale po pierwsze to utrudnia uczenie sie pracy z balansem pojazdu a po drugie dziala przy predkosciach duuuzo mniejszych niz predkosc kierowcow doswiadczonych. Ta roznica to zwykle przepasc. A przyspieszajac po prostu skonczysz w krzakach/na bandzie etc.
IMO najlepsze do nauki sa pojazdy ktore maja dobrze zbalansowany grip. Umozliwiajace dosc bezpiecznie sie uslizgiwac zarowno pozwalajac szukac optymalnego toru i techniki. Takim autem wydaje sie byc Skip w iR czy Mono w pCars.
Mozliwe ze jakis hardtop tez by sie znalazl, ale te zwykle sa ciezsze i ich balans nie pozwala na taka zabawe jak wyzej wymienione.
Nalezy tez pamietac ze przedni naped sie prowadzi zupelnie inaczej niz tylny. Inne sa techniki jazdy i ogolnie nie musi to kazdemu pasowac.
Natomiast do wyscigow startujemy w tym co najbardziej bawi. Nie ma potrzeby sie meczyc w OW jesli ktos woli HT i na odwrot.