Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Szkoła jazdy

Lekcja - Okrążenie formujące i start

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Szkoła jazdy Dział przeznaczony dla osób chcących powiększyć swoją wiedzę z zakresu SimRacingu

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 15-12-2006, 11:12   Post #1 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
Lekcja - Okrążenie formujące i start

kolejna lekcja do przedyskutowania, zastanowmy sie tutaj jak powinno wygladac okrazenie formujace, jak sie przygotowac do wyjscia na tor, czego nie powinno sie robic podczas okrazenia formujacego, jakie sa rodzaje startow czym sie od siebie roznia oraz jak prawidlowo i bezpiecznie powinno sie startowac.
Dodatkowo takze rady jak dobrze (szybko) wystartowac i nikogo nie zabic
McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 11:35   Post #2 (permalink)
Sev
Awatar Sev
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Wrocław
Postów: 5.519
Temat z pozoru prosty. Ogólnie starty mozna podzielić na dwa rodzaje - lotne i z zatrzymania. Obydwa starty poprzedza okrążenie formujące.
Z zatrzymania jak sama nazwa wskazuje, start odbywa się z pól startowych, pojazdem stojącym w miejscu, a ruszenie odbywa sie po sygnale do startu. Przedwczesny start zwany falstartem, skutkuje karami nałozonymi na kierowcę.
Start lotny odbywa się bezpośrednio z okrążenia formującego, na tymże okrążeniu są ograniczenia co do prędkości, wyprzedzania itd. Do okrążenia formującego rusza się z wcześniej ustalonych w kwalifikacji miejsc startowych.
Start odbywa się różwnież jak w przypadku startu zatrzymanego po odpowiednim sygnale z tym że do chwili przekroczenia lini start-meta nei mozna wyprzedzać a prędkość powinna również zawierać się w odpowiednim przedziale.

Moje sugestie co do startów w GTR. Żeby byc jak najbliżej reala, powinno być tak jak w rzeczywistości. Na okrążeniu formujacym jak to było wcześniej ustalone, jazda na limiterze ale w zwartym szyku. Start na komendę "zielone" ale przyspieszanie powyżej prędkości 60km/h i wyłączenie limitera dopiero po przekroczeniu s-f. Dlaczego tak? Ponieważ na repie nie można sprawdzić prędkości ale widać czy był włączony limiter czy nie. Tak więc łatwiej będzie wyciągać konsekwencje wobec kierowców którzy "złamią przepisy" na formującym.
Sev jest offline  

Ostatnio edytowane przez Sev : 15-12-2006 - 12:49
Ale po co te nerwy...


Rating: 8859 | Skill: 6.26 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 12:30   Post #3 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.556
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
wcale obydwa starty nie musi poprzedzac okr formujace.
poza tym start lotny moze byc "powolny" (tak jak u nas) lub szybki, gdy kierowcy juz wczesniej niz na S/F nabieraja maxymalnych predkosci.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 12:49   Post #4 (permalink)
Awatar Quelxes
 
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: Londyn
Postów: 3.679
MaX, ale troszkę trudno było by wykonać start lotny bez okrążenia formującego
Quelxes jest offline  
Rating: 18928 | Skill: 9.15 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 12:59   Post #5 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.556
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
a gdzie ja napisalem ze moze byc lotny bez formujacego? to Sev napisal
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 13:04   Post #6 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
a samo okrazenie formujace moze byc zza samochodem bezpieczenstwa lub bez no i to wszystko trzeba omowic
McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 13:34   Post #7 (permalink)
Sev
Awatar Sev
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Wrocław
Postów: 5.519
Cytat: Napisał MaXyM Zobacz post
a gdzie ja napisalem ze moze byc lotny bez formujacego? to Sev napisal
Cytat: Napisał Sev Zobacz post
...starty mozna podzielić na dwa rodzaje - lotne i z zatrzymania. Obydwa starty poprzedza okrążenie formujące...


Co do startu zatrzymanego to owszem, nie zawsze.
Sev jest offline  
Ale po co te nerwy...


Rating: 8859 | Skill: 6.26 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 14:14   Post #8 (permalink)
Awatar sebna
 
Zarejestrowany: Apr 2005
Skąd: Dublin
Postów: 1.272
Pomysł Sev'a ze pit limiterem mi sie bardzo spodobał, bo nie będzie żadnych wątpliwości co i jak robić żeby nie załapać sie na jakieś nie przyjemności po wyścigu i tak jak Sev wspominał nikt sie nie będzie mógł tłumaczyć ze on tak naprawdę jechał 50 a to wszyscy dookoła jada przecież 20 .
sebna jest offline  

| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 14:24   Post #9 (permalink)
Awatar [shadow]
 
Zarejestrowany: Aug 2006
Skąd: Kraków
Postów: 1.678
eee... Sebna, a Ty nie wiesz, że na okrążeniu formującym jest nakaz włączenia limitera (przynajmniej w GTR, gdzie jeżdżę)? Już tak w poprzednim sezonie było...

To się nie dziwię, że takie hocki-klocki się odbywają na treningach na tym okrążeniu...


Ja bym dodał, że powinno być zabronione "zygzakowanie" na okrążeniu formującym (przynajmniej w GTR).
[shadow] jest offline  
Coś być musi do cholery za zakrętem... < KEEP ON RACING >

Rating: -3503 | Skill: -5.35 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 14:32   Post #10 (permalink)
Sev
Awatar Sev
 
Zarejestrowany: Oct 2005
Skąd: Wrocław
Postów: 5.519
Idea speedlimitera aż do s-f line po to żeby nikt nie zrobił falstartu, widać jak ktoś jedzie na limiterze bo mu światełko z tyłu miga chodzi o rozstrzyganie po wyścigu czy ktoś "oszukał" czy nie. Tak samo jak analiza wypadków.

Shadow, ale zygzakowanie jest zabronione przecież
Sev jest offline  
Ale po co te nerwy...


Rating: 8859 | Skill: 6.26 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
formujące, lekcja, okrążenie, start

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

325 osób online
322 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator