Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Szkoła jazdy

Lekcja - Przepuszczanie dublujących

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Szkoła jazdy Dział przeznaczony dla osób chcących powiększyć swoją wiedzę z zakresu SimRacingu

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 15-12-2006, 20:21   Post #1 (permalink)
Awatar Padek78
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Postów: 1.828
Lekcja - Przepuszczanie dublujących

Zakładam ten temat jako że zaobserwowałem że nowi w tej kwestii mają sporo problemów i wynika później dużo nieporozumień na torze.

Otóż jesteśmy nowi, niedoświadczeni, dopiero się uczymy. Jeździmy jak narazie nienajlepiej (choć bardzo się staramy ) i wierzymy że z czasem bedzie lepiej . Otóż jak zachować się gdy za nami jedzie kierowca znacznie od nas szybszy?

Należy zapamiętać żelazne zasady

1. Odcinki proste - Gdy chcemy przepuścić kogoś na odcinku prostym to jedziemy swoje po linii idealnej. To szybszy kierowca zjeżdża z linii idealnej aby nas wyprzedzić.

(komentarz autora: "Często jednak obserwuję zjawisko odwrotne gdy to ktoś wolniejszy stara się zjechać z linii idealnej by ustąpić miejsca szybszemu. Rezultaty mogą być opłakane bo gdy szybszy kierowca zjedzie z linii idealnej by wyprzedzić wolniejszego oraz gdy jednocześnie wolniejszy również postanowi zjechać z linii idealnej by puścić szybszego to w efekcie szybszy wjeżdża w kufer wolniejszego i dalej można sobie już dopowiedzieć... )

2. Standardowe zakręty - Gdy chcemy przepuścić kogoś na zakręcie to w takiej właśnie sytuacji należy zjechać z linii idealnej, na zewnętrzną zakrętu, przepuszczając szybszego po wewnętrznej.

3. Tuż po zakręcie (na wyjściu z zakrętu) - tu powinniśmy zachować się tak samo jak w punkcie 1 . Gdy mamy za ogonie szybszego to po pokonaniu zakrętu i wyjściu na zewnętrzny krawężnik ZOSTAJEMY na linii idealnej , nigdy natomiast nie staramy się po dobiciu do zewnętrznego krawężnika od razu zjeżdżać z linii idealnej bo znów potencjalnie możemy zostać staranowani przez szybszego który postanowił zaraz po zakręcie zjechać z linii idealnej by nas wyprzedzić

4. Szykana prawo-lewa - tu mamy dwa wyjścia:
- przed szykaną zostajemy na linii idealnej po lewej stronie toru. Przepuszczamy szybszego w taki sposób aby mieć już szybszego przed sobą gdy przejeżdżamy przez apeks drugiej częsci szykany (tej w lewo)

- drugim rozwiązaniem jest zjechanie z linii idealnej (ale należy pamiętać aby zamarkować to dostatecznie daleko od szykany aby ten szybszy już zdążył poznać nasze zamiary). Należy tak przepuścić szybszego aby mieć go już przed sobą gdy będziemy przejeżdżać przez apeks pierwszej części szykany (tej w prawo)

5. Szykana lewo-prawa proszę odbić w lustrze sytuację z punktu 4

6 Kombinacje zakrętów - no cóż, niewiele jest schematycznych rzeczy w simracingu. Po prostu musimy stosować kombinacje powyższych punktów a przede wszystkim starać się CZUĆ sytuację i wykonywać jak najmniej zbędnych i nieprzewidywalnych ruchów


A NADE WSZYSTKO STARAĆ SIĘ BYĆ TYM SZYBSZYM!
Padek78 jest offline  


Rating: 22050 | Skill: 6.49 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 20:55   Post #2 (permalink)
Awatar gulus
 
Zarejestrowany: Aug 2006
Postów: 1.351
Po pierwsze - temat powinien być też poradnikiem dla tych, co dublują.

Jak na razie mam uwagę do pierwszego punktu - jest on nagminnie łamany przez tych, co dublują. Najczęściej wygląda to w ten sposób, że dojeżdżają do dublowanego i migają światłami ja najęci: Spiep... Spiep... Spieprz ...

Mhmm, chyba ten post to nie na temat. Jakby co to proszę go wywalić.
gulus jest offline  


Rating: 2655 | Skill: 0.83 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 20:58   Post #3 (permalink)
Awatar Vale
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Skąd: Chocznia
Postów: 1.736
Swietny poradnik, z tym ze najlepiej nie wjezdzac 2wide w szykane, tylko ciut wczesniej na prostej lub dohamowaniu puscic szybszego. Dobrze jest tez mrugnac pare razy swiatlami w celu poinformowania dublujacego ze to teraz go puscimy i zeby sie nie pchal na sile, lub idealnie byloby bedac na TS'ie skonsultowac sie slownie z dublujacym i umowic miejsce przepuszczenia. Czasami to stosuje i wtedy nie ma najmniejszego problemu o bledzie. Tu Cie puszczam, jade tedy i odpuszcze gaz. Proste
Vale jest offline  


[ABIT IP35] [E2160 @3GHz @1.34V] [Scythe Ninja rev. B] [2x1GB OCZ Platinium rev. 2 XTC 4-4-4-12] [Galaxy 8800GT 512MB CM Heat-pipe][Creative X-FI XtremeMusic] [CORSAIR HX 520W] [Chieftec SH-01B-B-B] [LG FLATRON L1952HQ] DFP


Rating: 20611 | Skill: 4.89 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 21:00   Post #4 (permalink)
Awatar Kipila
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 3.710
gulus juz kiedys tlumaczylem ze dublujacy nie maja tak naprawde silnikow odrzutowych zeby przefrunac nad dublowanym, wiec jesli ten drugi nie odpusci na moment gazu to dublujacy moze miec duzy klopot z dublowaniem. W teori powinno wygladac to tak ze dublujacy wychyla sie zza plecow dublowanego, ten widzac zamiar dublujacego ma obowiazek zwolnic i przepuscic szybszego
Kipila jest offline  
Rating: 93519 | Skill: 9.94 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 21:00   Post #5 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.552
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
bez jaj... na szykanach nie puszczamy.. sie pozabijaja tam. lepiej napisac: na szykanach niepanikujeme. przejezdzamy swoje po czym puszczamy dublujcego

I jeszcze jedno: nie zwalniamy zaraz przed i zaraz za zakretem. Moze to doprowadzic do powaznych konsekwencji. Po wyjechanu z zakretu nalezy popatrzec co robi dublujacy. jesli ustawil sie za nami, to nie puszczac pedalu gazu bo garaz.. jesli zniknal - znaczy jest obok probujac wyprzedzic. odpuszczamy gaz pozwalajac mu na to
MaXyM jest offline  

Ostatnio edytowane przez MaXyM : 15-12-2006 - 21:06
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 21:13   Post #6 (permalink)
Awatar Dybens
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Postów: 2.087
Ale gulus jeśli jest taka sytuacja jak piszesz na odcinku prostym to niech se mrygaPrzedewszystkim dublujący powinien mieć miejsce na manewr,jeśli ma to niech kombinuje przeciez jest szybszy(mowa o prostej).Zresztą padek opisał wszystko jak trzeba i jeśli dubler sie postara to moze nic nie stracić na czasie okrązenia a jeśli bedzie kombinował jak nie stracić to zregoły tracą obydwaj!Zresztą jak ty lub ja chciał bym dublować, tak samo trzeba sie zachować w trakcie gdy ktoś dubluje nas!
Ale tak z innej beki to najbardziej mnie drazni jak dubler przepuszcza szybszego(dublującego) i jest podczas walki o słabszą pozycje z innym driverem i TEN drugi za wszelką cene chce wykorzystać sytuacje i wskoczyć na pozycje zawodnika przed nim.Spodkalem sie z takim zachowaniem i nie bede pisał co otym myśle.Poniewaz takie sytuacje nie słuzą nikomu po pierwsze ze cała akcja trwa dłuzej i ma wyzsze ciśnienie wszystkich zainteresowanych ,dwa ze sytuacja moze mieć odwrotny skutek albo ciąg nieporozumień,trzy ze kolejność moze być odwrotna w następnym wyścigu i wiadomo jak to sie póżniej ma!
Pisze o tym bo widziałem takie sytuacje w lidze GTR1 i nie mozna moim zdaniem zabronić takich ataków ale nie powiny mieć miejsca.
Dybens jest offline  
Rating: 106438 | Skill: 12.56 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 21:48   Post #7 (permalink)
luk
Administrator GTR2
Awatar luk
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Kraków
Postów: 1.231
hm Dybens nie jestem pewien czy o tym samym myslimy. Chodzi Ci o sytuacje ze jedzie 2 gosci (dajmy na to na P9 i P10). Dochodzi ich lider wiec gosc na P10 go puszcza. Za chwile gosc na P9 tez musi puscic i wtedy ten na P10 chce wykorzystac sytuacje i zaatakowac P9. O to chodzi? Jesli tak to ja sie z Toba nie zgadzam. Bardzo lubie takie sytuacje i uwazam ze to jeden z ciekawszych manewrów jesli chodzi o rozegranie taktyczne (o ile mozna to tak nazwac ). Oczywiscie wszystko w granicach rozsadku. Nie mowie o jakims opoznianiu hamowania i wpychaniu sie na sile za dublującym. Chodzi raczej o umiejetnosc lepszego przepuszczenia dublujacego niz rywal.

No chyba ze chodzilo Ci o sytuacje ze gosc na P10 od razu puszcza grzecznie a P9 stara sie ten manewr odciaganac w czasie jak najbardziej majac nadzieje ze cos zyska. Czegos takiego zdecydowanie nie lubie!
luk jest offline  

Ostatnio edytowane przez luk : 15-12-2006 - 21:51




Rating: 68624 | Skill: 14.74 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 22:04   Post #8 (permalink)
Awatar Dybens
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Postów: 2.087
No ale luk jeśli tak jak napisalem obydwaj robią to tak jak trzeba a w tym samym miejscu sie nieda, to moze dojść do sytuacji ze p9 idzie na zewnętrzną na zakręcie a p 10 wciska sie po wewnętrznej za dyblującym!
I teraz doprowadzasz do sytuacji gdzie ten zawodnik (p9) następnym razem zdecydowanie opóżni manewr dublowania i zrobi go w takim miejscu zeby nie stracił pozycji i mamy cały łańcuszek
Napisałem ze nie jestem zwolennikiem takich sytuacji na torze zwłasza ze jeżdzimy w rodzinie PRS bo w realu to jak najbardzie jestem za i tez uwazam ze to są ciekawe i fajne manewry .Ale to inna bajka i tam jak zaczną se zucać mięsem w boxach lub sie okładać to jeszcze lepiej dla widzów a tytaj bedzie nieciekawie .To moje zdanie i szanuje twoje ,w kazdym razie bede uwazał
Dybens jest offline  
Rating: 106438 | Skill: 12.56 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 22:58   Post #9 (permalink)
Awatar gulus
 
Zarejestrowany: Aug 2006
Postów: 1.351
To co zrobiłem dzisiaj Szymonowi w pierwszym wyścigu rF, może być dobrym przykładem, czego nie należy robić podczas dublowania.
gulus jest offline  


Rating: 2655 | Skill: 0.83 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 15-12-2006, 23:14   Post #10 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.552
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
ja sie zgodze z dybensem. Przepychanki miedzy kierowcami na tym samym lapie sobie moga byc. ale przy dublowaniu one nie powinny miec miejsca. dlatego ze w konsekwencji ten na P9 bedzie szukac dogodnego miesca na calym okrazeniu a moze i dluzej (to tak apropo taktykowania Luka) przez co wydluzy czas oczekiwania dublujacego na przepuszczenie.
IMHO oczywiscie to kwestia zachowania fair - cos jak w stylu w pilce noznej. ze jak jeden zawodnik nie moze grac to przeciwna druzyna oddaje pilke, a potem tamci zwracaja, a nie wykorzystuja sytuacje.
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
dublujących, lekcja, przepuszczanie

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f129/lekcja-przepuszczanie-dublujacych-3126/
Dodane przez For Type Data Hits
Z automatu na manual - Strona 2 - FORUM TURNIEJU GRAND PRIX GRAN TURISMO This thread Refback 03-02-2018 21:16 1
Z automatu na manual - Strona 2 - FORUM TURNIEJU GRAND PRIX GRAN TURISMO This thread Refback 25-01-2018 20:46 1
Z automatu na manual - Strona 2 - NASZE FORUM TGP GT6 This thread Refback 10-10-2016 17:31 5
Z automatu na manual - Strona 2 - NASZE FORUM TGP GT6 This thread Refback 29-09-2016 11:32 2
www.GTPL.pl • Wyświetl temat - Z automatu na manual This thread Refback 03-05-2015 11:11 5
Forum amatorskiej ligii F1C :: Zobacz temat - 26.07.07, godz: 21:00 - Trening 2 - Silverstone This thread Refback 27-07-2007 14:54 1


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

201 osób online
199 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator