Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Szkoła jazdy

Power Band

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Szkoła jazdy Dział przeznaczony dla osób chcących powiększyć swoją wiedzę z zakresu SimRacingu

Zamknięty Temat
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 31-05-2017, 14:30   Post #1 (permalink)
Awatar c0de
 
Zarejestrowany: May 2017
Postów: 6
Power Band

Witam wszystkich

Chciałem sprawdzić czy dobrze rozumiem pojęcie "Power Band"

Otóż większość ludzi uważa, że dobijanie do czerwonego pola = większe przyspieszenie

Weźmy takie BMW M3 E46:

Max moc: 343 hp/7900 rpm
Max moment obrotowy: 365 Nm/4900 rpm

Gdzie czerwone pole zaczyna się od 8000 rpm
Automat SMG II dobija do tych 8000 obrotów po czym wrzuca kolejny bieg

I tutaj się zgodzę, że dobicie do tego czerwonego pola 8000 obrotów wykrzesuje z takiego silnika maksymalną moc

_______________________________

A teraz inne auto:

Citroen Xsara 1.4 69 KM (normalnie 75 KM) ale auto jest używane

Na dyno charcie pisze:

Max moc: 69 KM/ 5300 rpm
Max moment obrotowy: 109 Nm/ 3009 rpm

Powertrain Performance Graph for Citro

Z kolei czerwone pole zaczyna się od 8000 rpm.

Moje pytanie brzmi: Czy dobrze zmieniam biegi uzyskując przy tym najszybsze przyspieszenie dla silnika Xsary ?

A więc wiem, że Xsara uzyskuje max moment obrotowy od 3009 Nm wciskam gaz do dechy od tych obrotów dobijam do 5300 rpm i zmieniam bieg na kolejny i tak cały czas

Z kolei przy zejściu staram się być bliżej tych 3000 rpm, aby uzyskać lepszy start
Oczywiście cały czas będąc w Power Bandzie 3009 rpm - 5300 rpm

Oraz czy maksymalne przyspieszenie uzyskuje się będąc jak najbliżej maksymalnego momentu obrotowego (od 3000 rpm)?
c0de jest offline  
stare 31-05-2017, 16:40   Post #2 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588


Większość ludzi też uważa, że steruje nami siwy brodacz, mieszkający w chmurach. Powiem tak, trzymaj się tego:
thooorn jest offline  

Ostatnio edytowane przez thooorn : 31-05-2017 - 17:03


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
stare 31-05-2017, 17:31   Post #3 (permalink)
Awatar c0de
 
Zarejestrowany: May 2017
Postów: 6
Ok sam mniej więcej zrozumiałem o co chodzi

Powinienem utrzymywać obroty w których silnik ma najwięcej mocy

A więc skoro Xsara ma największą moc w 5300 rpm

Powinienem dojść tak do 5700 rpm po czym zmienić bieg na wyższy aby znowu wylądować jak najbliżej 5300 rpm, gdzie silnik uzyskuje największą moc

P.S. Mam rację ?

Off-top: Co do siwego brodacza, który nami steruje
To jestem ateistą jak Stephen Hawking

https://www.youtube.com/watch?v=7L7VTdzuY7Y
c0de jest offline  
stare 31-05-2017, 17:37   Post #4 (permalink)
Administrator Wszystkiego
Awatar lelu0
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Biłgoraj / Wrocław
Postów: 3.345
Myślę, że możesz się sporo dowiedzieć z kompendium wiedzy na temat przyspieszenia: Wpływ mocy i momentu na przyspieszenie
lelu0 jest offline  
Forged in Valhalla by the hammer of Thor

Rating: 4475 | Skill: 2.02 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
stare 31-05-2017, 17:38   Post #5 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
W uproszczony sposób tak, chodzi o maksymalną średnią moc w zakresie każdego biegu. Biegi różnią się długością, więc moment zmiany dla każdego z nich może być nieco inny.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
stare 31-05-2017, 18:42   Post #6 (permalink)
Awatar c0de
 
Zarejestrowany: May 2017
Postów: 6
Ok czytając kompendium wiedzy, które polecił lelu0

Na chłopski rozum:

Chcesz jechać szybciej trzymasz się jak największej mocy

Chcesz jak najszybciej przyspieszać trzymasz się momentu obrotowego

-------------------------

A więc podsumowując:

Kluczem do sukcesu jest umiejętne operowanie zarówno momentem obrotowym, gdy chcemy szybciej przyspieszać (szybciej się zbierać)
Rozumiem, że wysoki moment obrotowy przydaje się na zakrętach oraz gdy musimy jechać pod górkę

Dlatego przed zakrętem schodzi się niżej z biegami, żeby mieć najlepszy moment obrotowy
Gdzie auto najszybciej przyspiesza

oraz moc, gdzie chcemy szybciej jechać np.: na prostym odcinku (np.: na autostradzie)

Jednym słowem kluczem do sukcesu jest umiejętne przeskakiwanie pomiędzy momentem obrotowym a mocą w zależności od sytuacji
P.S. Dobrze rozumiem ?
c0de jest offline  
stare 31-05-2017, 18:51   Post #7 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Nie!

Moc = moment * obroty

Moc jest wynikiem pracy silnika i tylko to cię interesuje z wykresów silnika. Czy kupując mikrofalę interesuje cię, że częstotliwość fali to zwykle około 2,4GHz czy to, że kuchenka ma moc 800W i szybciej podgrzeje ci żarcie, niż ta mająca 400W?

Moment Cię NIE INTERESUJE. Zero, nic, zapomnij. Cyferki tak samo ważne, jak grubość podkładek mocowania tylnej tablicy rejestracyjnej.

Patrzysz TYLKO na wykres mocy ^_^
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
stare 31-05-2017, 18:54   Post #8 (permalink)
Administrator Wszystkiego
Awatar lelu0
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Biłgoraj / Wrocław
Postów: 3.345
lelu0 jest offline  
Forged in Valhalla by the hammer of Thor

Rating: 4475 | Skill: 2.02 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
stare 31-05-2017, 18:54   Post #9 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
stare 31-05-2017, 19:04   Post #10 (permalink)
Awatar c0de
 
Zarejestrowany: May 2017
Postów: 6
Ok zrozumiałem
Patrzę tylko na moc, gdy chce jak najszybciej jechać np.: sportowym autem

Czyli staram się być jak najbliżej przy tych 5300 obrotach (gdzie mam najwięcej KM) umiejętnie zmieniając biegi

https://www.youtube.com/watch?v=fgLNO3ThGD4

Z kolei, gdy potrzebuje auto na transport ciężkich materiałów interesuje mnie wtedy moment obrotowy

P.S. Sorry za kłopot chłopaki
Po prostu chciałem rozwiać swoje wątpliwości i czegoś się nauczyć

Myślę, że temat do zamknięcia
c0de jest offline  
Zamknięty Temat

Bookmarks

Tagi
band, power

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

279 osób online
278 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator