Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor CART > Liga GP2

[GP2 2012] Przygotowanie malowania

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga GP2 Wszystko o Lidze GP2

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 21-02-2012, 21:46   Post #1 (permalink)
Administrator F1
Awatar dracon
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Wieluń / Łódź
Postów: 4.347
[GP2 2012] Przygotowanie malowania

Ponieważ każdy kierowca musi mieć własne auto, już teraz zamieszczam zasady na jakich trzeba je przygotować.

1. Co będzie nam potrzebne:
- szablon samochodu GP2 dostepny w DC >>> LINK <<<
- Photoshop (lub ewentualnie Paint Shop Pro) z zainstalowanym Nvidia DDS Plugin
- poniższy opis
- nazwa zespołu, w którym będziemy jeździć
- Modman

2. Zaczynamy

2.1 Foldery i nazwy plików ( które wysyłamy )

W dowolnym miejscu na dysku tworzymy folder o nazwie SKINS

Oto spis plików jakie powinny się tam znaleść (w folderze SKINS ):

*.dds // tekstura samochodu
(opcjonalny)
*Extra0.dds //tekstura kasku kierowcy
(opcjonalny)
*Extra2.dds // tekstura rękawiczek kierowcy

*.dds jest obowiązkowym i unikalnym plikiem dla każdego zespołu wiec każdy będzie go tworzył bezpośrednio po stworzeniu skina.
*Extra0.dds i *Extra2.dds można poprać z defaultowego skina.
Pozostałe dwa pliki ( jeśli oczywiście nie sporządziło się swoich własnych ) należy skopiować z folderu gdzie znajdują się defaultowe skiny (...\GameData\Vehicles\SimRacingPL_GP2_2012\SimRac ingPL_GP2_2012 ).

dodatkowo dodajemy pusty plik .txt

teraz zmieniamy nazwy plików w podanym systemie

XXX - to numer startowy zawsze 3 cyfrowy (w GP2 nie moze byc wiekszy niz 99 i poprzedzony zerem w nazwie pliku)

GP212_XXX.dds // tekstura samochodu
(opcjonalne)GP212_XXX
Extra0.dds // tekstura kasku kierowcy
(opcjonalne)GP212_XXX
Extra2.dds // tekstura rękawic kierowcy

W katalogu z naszym skinem tworzymy jeszcze dodatkowo plik txt o nazwie

GP212_XXX.txt // plik z imieniem i nazwiskiem właścicielem skina

a w nim umieszczamy podana treść (podmieniajac XXX na nasz numer i podając nick malujacego)

Kod:
Description="Imię Nazwisko #XXX"
  
Painter="Nasz_Nick"


Uwaga : Plik *txt nie może zawierać polskich znaków

W ten sam sposób postępujemy z plikama dla reszty zespolu.


2.2.1 Plik *.dds

Tutaj potrzebny jest wspomniany wcześniej szablon. Ściągamy szablon do naszego samochodu, rozpakowujemy i otwieramy w Photoshopie plik auta (przed przystąpieniem do malowania warto wiedzieć co to są warstwy). Wystarczy zmienić kolor podstawowy i lusterek, wpisać swój numer boczny, namalować bądź wkleić dowolny wzór na warstwie do malowania, ewentualnie dodać dowolne loga. Ważne: Po skończeniu malowania wybieramy opcję Flatten Image, a następnie zapisujemy szablon jako nasz plik tekstury W opcjach zapisu DDS wybieramy DXT5 i klikamy na Save.


Przydatne opcje w Photoshopie (mam angielską wersję):
-pamiętamy że malujemy na aktualnie zaznaczonej warstwie i że warstwy są poukładane jedna na drugiej
-nawiasami kwadratowymi zmieniamy rozmiar pędzla
-trzymając SHIFT malujemy lub przesuwamy w linii prostej
-Hue Saturation (CTRL+U) - można łatwo zmienić kolor warstwy lub zaznaczonego obiektu
-Blending Options... - wybieramy jakie efekty nałożyć na daną warstwę
-Free Transform (CTRL+T) - możemy dowolnie obrócić, zmienić rozmiar i kształt warstwy lub zaznaczonego obiektu (trzymająć SHIFT zachowujemy proporcje, ENTERem zatwierdzamy zmiany, ESC anulujemy)
-Select Layer Transparency - automatycznie zaznacza nieprzezroczysty obszar warstwy


2.2.2 Pliki *driver.dds *helmet.dds

Do tych plików nie ma szablonów, więc można je edytować, ale nie koniecznie.


3. Instalacja ModManager

Gdy mamy juz przygotowane wszystkie potrzebne pliki, w odpowiednim katalogu i o odpowiednich nazwach, możemy przejść do tworzenia paczki ze skinem. W tym celu używamy programu ModManager. Pozwala on na łatwą instalacje, deinstalację oraz przygotowywanie modów. W celu instalowania skinów będziemy go rekomendować. Pobrać go można z DC.

Po zainstalowaniu i uruchomieniu zostaniemy poproszeni o wybór symulatora, wybieramy rFactor, a następnie wskazujemy gdzie znajduje sie plik rFactor.exe (czyli wskazujemy katalog z rFactorem). Po tych czynnościach zobaczymy coś takiego jak na rysunku.



1 - tutaj instalujemy pobrane paczki
2 - tutaj tworzymy własne

4. Tworzenie paczki z skinem


( Obrazek zastał przygotowany kilka lat temu wiec pamietajcie o zmianie roku z 2009 na 2012 )


1 - zaznaczamy zakreślona opcje
2 - wskazujemy katalog w którym znajduje się nasz skin
UWAGA bardzo ważne
W folderze SKINS ( który wcześniej utworzyliśmy na dysku )muszą się znajdować wyłącznie pliki dla jednego kierowcy. Nie można tworzyć paczki zawierającej od razu cały zespół.

3 - wskazujemy gdzie ma się instalować nasz skin czyli podajemy tą ścieżke: \GameData\Vehicles\SimRacingPL_GP2_2012\SimRacingP L_GP2_2012\SKINS ( UWAGA: Na forum jest jakiś dziwny bląd, który automatycznie dodaje spacje po drugim 'SimRacingPL' w linku. Jeśli ktoś będzie kopiował ten link musi pamiętać o usunięciu spacji.)
4 - wciskamy "Add to package" i pliki znajdujące się w katalogu skina zostaną dodane do paczki, trzeba się upewnić że zostały dodane poprawne pliki
5 - wybieramy typ pliku w naszym przypadku będzie to zawsze "Car Skins"
6 - podajemy nazwę która będzie widoczna podczas instalacji i podczas listowania wszystkich paczek:
GP2 2012 Skin NumerStartowy Nick
Dla przykladu :
GP2 2012 Skin 008 dracon

7 (opcjonalnie) - Wskazujemy plik z zdjęciem naszego samochodu. Pamiętajmy aby zdjęcie miało proporcje 4x3

8 - wciskamy przycisk Zip package ( WAZNE: NIE RAR )i zostajemy poproszeni o podanie nazwy jaka ma nosić plik z naszym skinem czyli podajemy podobnie jak w punkcie 6 z ta roznica ze na poczatku dodajemy "MODMAN_"

MODMAN_GP2_2011_Skin_NumerStartowy_Nick
czyli przykładowo:MODMAN_GP2_2012_Skin_008_dracon

Utworzona paczka będzie znajdowała sę w folderze gdzie mamy zainstalowanego Modmana
ModMan\ModMan\addons_RFACTOR\


4.1 Wgranie paczki do systemu ligowego SLS

Jeśli mamy już gotową paczkę ze skinem można wgrać ją do SLS.
W tym celu przechodzimy do SLS (logujemy się jeśli jesteśmy niezalogowani), a dalej przechodzimy do zakładki Kierowcy>>Edycja.
Następnie klikamy "Skiny". Dalej klikamy na przycisk "Dodaj". Z listy wybieramy model auta, dla którego chcemy wgrać skin. Klikamy na przeglądaj i podajemy ścieżkę do naszej paczki na dysku oraz do obrazka naszego auta (obrazek należy przygotować wcześniej, wystarczy zrobić zrzut ekranu naszego auta w głownym menu rFactora, a następnie wyciąć nasze auto i zmniejszyć obrazek do rozmiaru 240x180). Na koniec klikamy na "Zapisz". Potem należy już tylko czekać na wiadomość od admina o akceptacji (lub braku akceptacji ) naszego skina.


5. Instalacja skinów

Od teraz to bardzo proste zajęcie pobrane skiny zapisujemy zawsze w katalogu ModManagera:

ModMan\ModMan\addons_RFACTOR\

i chcąc doinstalować nowe wybieramy opcję Addons Manager

Tam pojawi się lista z skinami jakie posiadamy. Na czerwono te które nie są zainstalowane a na zielono zainstalowane. Zaznaczamy co chcemy zainstalować, dajemy "install" i tyle.

Uwaga: Stosując system skinów opisany wyżej nie ma żadnych problemów w przypadku braku jakiegoś skina, czy niezgodności pomiędzy skinami na serwerze a skinami danego kierowcy. Czyli żeby wejść na serwer nie trzeba instalować żadnych skinów (no oprócz swojego oczywiście )
dracon jest offline  
"To finish first, first you have to finish" - Juan Manuel Fangio

YouTube - orangeDracon

Rating: 101690 | Skill: 4.37 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2012, gp2, malowania, przygotowanie

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

213 osób online
212 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator