Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery > Sprzęt własnej produkcji / modyfikacje sprzętu

DIY Motion Platform - razem łatwiej

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Sprzęt własnej produkcji / modyfikacje sprzętu Wszystko o akcesoriach wykonanych we własnym zakresie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 21-02-2015, 17:05   Post #1 (permalink)
Awatar gosc2009
 
Zarejestrowany: Mar 2014
Skąd: ok. Gdynia
Postów: 334
DIY Motion Platform - razem łatwiej

Witam. Od jakiegoś czasu zanosiłem się z założeniem tego tematu. Przeszukałem forum (poszedłem na łatwiznę i wyszukiwarką) i jako takiego tematu nie ma. Wiadomo, że rozmowy już na ten temat były, ale zazwyczaj kończyło się na wizji olbrzymich kosztów. Wiadomo, że my w większości nie mamy, nie możemy przeznaczyć tyle kasy na brandowe platformy, ale istnieje wiele platform DIY robionych na silnikach wycieraczek, itp.
Zakładam ten temat i proszę Was o wymianę opinii, doświadczeń itp, mających na celu zbudowanie możliwie najtańszej konstrukcji. Może razem uda nam się wypracować jakiś kompromis pomiędzy kosmiczną ceną firmowych urządzeń, a wciąż sprawną i dającą przyjemność konstrukcją, za jeszcze normalne pieniądze.
Mnie osobiście głównie interesuje kilka punktów:
1. Jak wiele DOF (2 a może jednak 4)
2. Czy ruch samego fotela, czy całej platformy (kierownica, a może i nawet monitory)
3. Wysterowanie tego - Czy Arduino będzie tutaj na tyle dobrym i szybkim układem
4. No i same silniki, czy silniki 12V z przekładniami będą na tyle szybkie, czy może jednak muszą być droższe serwomotory, a może tylko wymaganą prędkość uciągną siłowniki
5. Jak duży ew. skok ruchu. Wiem, że Wy na różnych konwentach mieliście przyjemność siedzieć w takich maszynach, więc macie wyrobione swoje zdanie na temat ruchu. Czy mam latać jak w migu, aby uzyskać odpowiednie przeciążenie, czy wystarczy niewielki ruch aby wciąż się dobrze bawić.
Jak widzicie pytań jest wiele, ale każdy ma inne doświadczenie i wiedzę i myślę że razem możemy zaprojektować fajną konstrukcję, a może później ktoś ją wykona w realu - np ja Na ten moment czytam zagraniczne fora i coś tam sobie układam, ale wiadomo, że w kupie raźniej
Pozdrawiam i jeszcze raz zachęcam do rozmowy.
gosc2009 jest offline  

Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-02-2015, 17:43   Post #2 (permalink)
Awatar gorzasty
 
Zarejestrowany: Aug 2010
Skąd: Wrocław
Postów: 2.581
Na forum jest kilka osób z czymś takim, to może coś powiedzą z doświadczenia. Gdybyś szukał rzeczywiście odpowiedzi na swoje pytania to wszystkie znajdziesz tutaj: X-Sim.de DIY Motion Simulator Community • Mainpage Starczy do czytania na miesiąc.
gorzasty jest offline  
Rating: 9882 | Skill: 4.66 | OpenRating: -425
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-02-2015, 18:11   Post #3 (permalink)
Awatar gosc2009
 
Zarejestrowany: Mar 2014
Skąd: ok. Gdynia
Postów: 334
Gorzasty właśnie tą stronę męcze, ale jak napisałem wcześniej uważam że wspólnie można więcej i z kilku kontrukcji wyciągnąć co najlepsze.
gosc2009 jest offline  

Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-02-2015, 20:44   Post #4 (permalink)
Awatar Dab_Dudek
 
Zarejestrowany: Jan 2014
Postów: 365
Wiem, że nic nie wnoszę tym komentarzem, ale bardzo ciekawy temat, w wolnym czasie postaram sie poszperać trochę - może coś wniosę od siebie - sam myślałem nad czymś podobnym - to jest dobre wyzwanie

http://www.xsimulator.net/community/...ype-6dof.5045/

tu bardzo ciekawe i do wykonania

http://www.xsimulator.net/community/...imulator.4793/
Dab_Dudek jest offline  

Ostatnio edytowane przez Dab_Dudek : 21-02-2015 - 21:08

Thrustmaster T500 RS | Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-02-2015, 21:21   Post #5 (permalink)
Awatar gosc2009
 
Zarejestrowany: Mar 2014
Skąd: ok. Gdynia
Postów: 334
Dab_Dudek dzieki za zainteresowanie. Na allegro silniki od wycieraczek kosztuą od kilku złotych do 200 za nowe, więc przy ich zastosowaniu są to grosze. Ale cały czas obawiam się co do ich prędkości. Zresztą troche było to widać na zalinkowanym przez Ciebie filmie. Ta platforma porusza sie jakoś tak drętwo jakby dziko, ale wydaje mi się że tam akurat winne są luzy na ciegnach, które wyraźnie widać na chyba drugim filmie.
Największy problem mam z ogarnięciem skomunikowania ruchu z grą i przesterowania silników. Może zna się ktoś na arduino i wie co i jak i pomoże, bo myśle że z tym będzie największy problem.
gosc2009 jest offline  

Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-02-2015, 22:46   Post #6 (permalink)
Awatar Dab_Dudek
 
Zarejestrowany: Jan 2014
Postów: 365
w innym temacie chętny na pomoc był damianpia, więc może teraz pomoże w sprawie programowania arduino.
Ja w tygodniu podlecę na szrot i wezmę 2 silniki - zobaczę czy coś mi się uda wystrugać.
Dab_Dudek jest offline  

Thrustmaster T500 RS | Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-02-2015, 23:40   Post #7 (permalink)
Awatar gorzasty
 
Zarejestrowany: Aug 2010
Skąd: Wrocław
Postów: 2.581
Jak przeszukacie forum to zobaczycie, że soft jest gotowy. Pod Arduino też. Trzeba tylko sterowniki kupić, mostek, silniki i resztę śrubek i blach.

Co do silników, to zależy jak szybkie chcecie reakcje i i ile kg muszą ruszyć. Tyle teorii co znam doświadczenia z konkretnymi silnikami nie mam, ale ludzie na forum czasem podają ile kosztują przykładowe. Te mocniejsze z przekładniami ze stali idą blisko w tysiaki. Są tez takie za ok 300-500 PLN żeby ruszyć sam fotel i osobę do 80kg i to całkiem dynamicznie.

Ja na waszym miejscu poszedł bardziej w projekt GSeat. IMO lepiej to oddaje istotę przeciążeń dla mózgu. Bajery typu 2-6DOF dają tylko chwilowe przeciążenia i telepanie.
gorzasty jest offline  
Rating: 9882 | Skill: 4.66 | OpenRating: -425
Odpowiedź z Cytatem
stare 22-02-2015, 09:57   Post #8 (permalink)
Awatar gosc2009
 
Zarejestrowany: Mar 2014
Skąd: ok. Gdynia
Postów: 334
Gorzasty dzięki za sugestie. No właśnie też na filmikach mi to tak wygląda. Że telepie Tobą bez ładu bez składu, tyle że w kierunku przeciążeń - to mnie nie zadawala. Już bardziej dwa cięgna zamocowane do fotela i ruszające sam fotel, plus na stałe zamocowane do riga pasy, czyli napinające się przy wypychaniu fotela. No i właśnie Gs-4. Na ten moment to wydaje mi sie taka konfiguracja najbardziej sensowna.
Np cos takiego:
http://youtu.be/hoVjdtDtOV0
Czyli jak dobrze myśle do ruchu fotela wystarcza dwa silniki, chyba nawet te najtańsze (wycieraczki) bo większość roboty i tak będzie robił gs4. A z tego co widze na zdjęciach mechanicznie jest to spokojnie do wykonania w garażu. Znów trudniej z wysterowaniem tego (dla mnie). Ale analizuje fora i wiem coraz więcej
gosc2009 jest offline  

Ostatnio edytowane przez gosc2009 : 22-02-2015 - 11:02

Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 22-02-2015, 14:41   Post #9 (permalink)
Awatar gorzasty
 
Zarejestrowany: Aug 2010
Skąd: Wrocław
Postów: 2.581
Kiedyś takie znalazłem, ale nie wiem czy to by było dosyć dynamiczne: SILNIK ELEKTRYCZNY 24V 450W ZESPÓŁ NAPĘDOWY XY | SILNIKI STEROWNIKI REGULATORY ŁADOWARKI \ SILNIKI MAGMA | Magma

Obczaicie sobie to jeszcze: http://meintourenbuch.net/simpit/g-seat-media
gorzasty jest offline  

Ostatnio edytowane przez gorzasty : 22-02-2015 - 15:06
Rating: 9882 | Skill: 4.66 | OpenRating: -425
Odpowiedź z Cytatem
stare 22-02-2015, 17:42   Post #10 (permalink)
TPS
Awatar TPS
 
Zarejestrowany: Mar 2013
Postów: 286
Cytat: Napisał gosc2009 Zobacz post
1. Jak wiele DOF (2 a może jednak 4)
2. Czy ruch samego fotela, czy całej platformy (kierownica, a może i nawet monitory)
3. Wysterowanie tego - Czy Arduino będzie tutaj na tyle dobrym i szybkim układem
4. No i same silniki, czy silniki 12V z przekładniami będą na tyle szybkie, czy może jednak muszą być droższe serwomotory, a może tylko wymaganą prędkość uciągną siłowniki
5. Jak duży ew. skok ruchu. Wiem, że Wy na różnych konwentach mieliście przyjemność siedzieć w takich maszynach, więc macie wyrobione swoje zdanie na temat ruchu.


Od czasu kiedy interesuję się simracingiem przetestowałem wszystkie możliwe kombinacje platform. Gdybym miał budować symulator raz jeszcze poszedłbym dokładnie tą samą drogą. Czyli 2DOF (tylko motion seat) plus GS4, plus Simvibe. Pełna platforma (siedzenie, kiera i monitory) nie zdaje egzaminu. Jest dobra do trybu arcade, ale nie do czucia auta.

Co do 2DOF - mam 100mm, z czego w setupie ustawiłem zakres ruchu na 50% i to wystarcza. Czy Rear Traction Loss warto mieć? Ja tak nie uważam, ale są tacy co mówią, że bez tego nie ma jazdy. W swoim symulatorze czuję kiedy łapię już spina, daję kontrę i wychodzę o ile nie jest zbyt późno.

Uważam, że dobrze zestrojony symulator nie ma telepać Tobą na lewo i prawo. Ma informować co się dzieje z samochodem. Zauważam też, że mocne telepanie męczy i po 25 minutach wyścigu plus wcześniejsza rozgrzewka - mam dość. Równie zmęczony wysiadałem z KTM X-Bow, Gallardo, GTRa po jeździe na torze non stop na pełnym gazie. Takie jest moje zdanie po ponad roku posiadania motion.
TPS jest offline  

"Nigdy nie jest zbyt późno na szczęśliwe dzieciństwo"


| CST F1 Sim Racing Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
diy, motion, platform, razem, łatwiej

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

170 osób online
168 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy