Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery > Sprzęt własnej produkcji / modyfikacje sprzętu

Kopia Frex handb I Shift+ Potrzebna pomoc

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Sprzęt własnej produkcji / modyfikacje sprzętu Wszystko o akcesoriach wykonanych we własnym zakresie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 14-01-2015, 19:32   Post #11 (permalink)
Awatar gosc2009
 
Zarejestrowany: Mar 2014
Skąd: ok. Gdynia
Postów: 337
Samo podlączenie do pada to banał. Jak ogarnołeś reszte to podłączysz to bez problemu. Do hamulca kupujesz jakiś przełącznik np hebelkowy jak mój. Podłączasz dwa przewody- do pozycji zero a drugi do pozycji "załączone" (w ten sposób załączasz i odłączasz jeden sygnał
[IMG][/IMG]

A po drugiej stronie podłączasz się do płytki w padzie. Ja odlutowalem płytke od prawych przycisków 1 i 2. Zostały trzy kable hpo lewej stronie cały czas widać drugą plytkę). Jeden wspólny - masa oraz dwa plusy jednego i drugiego przycisku. Podłączasz jeden kabel do masy, a drugi do jednego z plusów. I tyle.
[IMG][/IMG]

Thooorn właśnie nie mogę znaleźć takich ustawień. Oryginalny frex też działa zero-jedynkowo. Tak myśle, że może zastosować fotodiodę jak w myszkach kulkowych to zmierzy wielkość ruchu. Ale to już problem dla mnie jak to skomunikować z grą. Narazie powalcze tak. Jak ktoś wie gdzie zmieniać te ustawienia będe wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
gosc2009 jest offline  

Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-01-2015, 19:37   Post #12 (permalink)
Awatar carson
 
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: Piotrków Tryb
Postów: 818
hamulec reczny w trybie 0-1?

Wstydz sie Ogarnalas swietnie cala konstrukcje a zamiast pota zastosowales przelacznik....

Wez to ogarnij jak nalezy, pota daleko szukac nie musisz bo masz go w analogu w tym padzie z fotek
carson jest offline  
Rating: 21 | Skill: 0 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Własny układ H | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-01-2015, 20:35   Post #13 (permalink)
Awatar gosc2009
 
Zarejestrowany: Mar 2014
Skąd: ok. Gdynia
Postów: 337
A można więcej? Rozumiem, że masz na myśli gałkę z pada, tak? Muszę rozkręcić zaraz pada i zobaczyć jak to wygląda.
A przełącznik w ręcznym mam zostawić ten hebelkowy? Jak to będzie działać. Mój sygnał ON poleci do pada na tego analoga. No i co dalej? Sorry, ale jeszcze jakoś tego nie ogarniam, a zainteresowałeś mnie tym rozwiązaniem i wizją stopniowania siły działąnia ręcznego. Więc będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie. Pozdrawiam

EDIT:
Rozkręciłem pada, to już widzę jak to wygląda. Więc rozumiem, że cały ten układ bym musiał przenieść do pada, tak aby drążek z pada był "pchany" wraz z wychyleniem ręcznego (tej śruby oczkowej) w jednym z kierunków np. do góry. Trochę będzie zabawy, ale da się. Szkoda tylko stracić przełącznik hebelkowy bo daje fajny dźwięk jego załączania Zaraz sprawdze w Assetto Corsa jaki jest efekt użycia tego przełącznika analogowego. Będzie dobry, to zaczynam przeróbki. Pozdrawiam
[IMG][/IMG]

EDIT2:
Sprawdzone w AC i działa to wyśmienicie! Wielkie dzięki za naprowadzenie. U mnie jest to tak, że w pozycjni na lewo jest 0% - na środku 50% - na prawo 100%. I da się bezbłędnie dochamowywać i nawet na padzie udało mi się "wejść na ręcznym" Zabieram się za przekładanie elektroniki i wyskalowanie skoku mechanizmu. Pozdrawiam
gosc2009 jest offline  

Ostatnio edytowane przez gosc2009 : 14-01-2015 - 21:37

Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 17-01-2015, 16:38   Post #14 (permalink)
Awatar gosc2009
 
Zarejestrowany: Mar 2014
Skąd: ok. Gdynia
Postów: 337
Przepraszam za podbicie i post po poście. Ale wcześniejszy i tak był edytowany, a wynikł nowy problem, więc nijak się będzie miał do wcześniejszego wpisu.
Wylutowałem ten przycisk analogowy (jak ktoś go nazwał - pot). Składa się on z dwóch kontrolerów wychylenia (jeden za oś x, a drugi y), każdy z kontrolerów dostaje trzy sygnały. Idąc dokładnie po ścieżkach na padzie znalazłem wejścia pod które trzeba podpiąć trzy nóżki tego kontrolera. I jest problem. Bo o ile jak był cały układ, czyli dwa takie przyciski (każdy oś x,y) oraz lampka wybrania analoga, wszystko działało, a teraz po podłączeniu tylko jednej osi jednego przycisku (wykorzystaniu 3 pinów z 10) kontroler wychyla się ale nierówno. Tzn raz np od 20% do 80%, za chwile od 0% do 30%, aby za chwile do 100%. No coś jest źle.
Przydługim wstępem, moje pytanie. Czy ktoś wie, jak to coś się nazywa. Bo byłem u mnie w kilkusettysięcznym mieście, w każdym elektroniku - pokazywałem zdjęcia. I każdy mówił że takie coś jest w padach. Nawet nie wiedzieli jak to się nazywa, a na pewno czegoś takiego nie mają. Oczywiście na tyle wiedzy mam, że dokładnie im wytłumaczyłem jakie ma być zadanie tego "potencjometra". Najbardziej by mi pasował taki, który realizuje wychylenie 0% do 100% prostoliniowo, bo ten z pada niestety działa po obwodzie koła. A to z kolei stwarza problem z wyskalowaniem tego w mechanizmie ręcznego. Pozdrawiam i będę wdzięczny za ponowne naprowadzenie.
gosc2009 jest offline  

Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 24-01-2015, 20:47   Post #15 (permalink)
Awatar Baron
 
Zarejestrowany: Dec 2011
Postów: 810
Martwa strefa - dead zone
Baron jest offline  


Rating: 47474 | Skill: 6.90 | OpenRating: 0
Saitek R440
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-01-2015, 14:35   Post #16 (permalink)
Administrator Forum
Awatar sobol
 
Zarejestrowany: Oct 2014
Skąd: Białystok
Postów: 995
Zapewne w padzie masz dwa potencjometry - odpowiedzialne odpowiednio za oś X i Y.
Odczyt pozycji analoga opiera się na odczytach rezystancji z dwóch potencjometrów - X i Y. Z racji wykorzystania zasilania +5V wskazania rezystancji dla charakterystycznych położeń analoga dla danych potencjometrów powinny wyglądać jakoś tak (zakładam rezystancję potencjometru 10k):


G X-5k Y-10k

L X-10k Y-5k Ś X-5k Y-5k P X-0k Y-5k

D X-5k Y-0k

G-góra, D-dół, itd, X-potencjometr od osi X, Y-potencjometr od osi Y.

Jeżeli dobrze myślę to masz dwa wyjścia - pierwsze, podpinasz całą gałkę, tj. 2 potencjometry do kotrolera i sobie jeździsz. Drugie, bierzesz miernik uniwersalny w łapę i mierzysz rezystancję potencjometrów w położeniu neutralnym i jednym skrajnym (lewo, góra, dół, prawo, cokolwiek z tych). Mając te pomiary będzie wiadomo jakie rezystory podpiąć do kontrolera zamiast jednego potencjometru i jaki drugi potencjometr tam podpiąć żeby nie trzeba było wykorzystywać całego mechanizmu gałki.

Zaznaczam, że nidgy nie rozbierałem pada i tylko domyślam się jak to działa
sobol jest offline  

Ostatnio edytowane przez sobol : 25-01-2015 - 14:46
Rating: 14167 | Skill: 3.98 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
frex, handb, kopia, pomoc, potrzebna, shift

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

194 osób online
190 Gości
4 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator