Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Działy Tematyczne > Kierownice i inne kontrolery > Sprzęt własnej produkcji / modyfikacje sprzętu

Recenzja i instrukcja adaptera kierownicy DFGT

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Sprzęt własnej produkcji / modyfikacje sprzętu Wszystko o akcesoriach wykonanych we własnym zakresie

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 08-12-2011, 20:21   Post #1 (permalink)
Awatar brrupsz
 
Zarejestrowany: Dec 2006
Skąd: Poznań
Postów: 815
Post Recenzja i instrukcja adaptera kierownicy DFGT

Poniżej mini test i jednocześnie instrukcja jak zamocować adapter, teoretycznie p&p, z Derek Speare Designs - Main
do kierownicy Driving Force GT. Adapter pozwala na zamontowanie normalnych kierownic MOMO, Sparco, OMP, Nardi i tak dalej.

Koszty:
-Używane DFGT ~250zł,
-Adapter wraz z wysyłką (zawiera śruby do przykręcenia nowej kierownicy) $26.75,
-Używana kierownica MOMO 23zł

Potrzebne narzędzia:
-PayPal
-Śrubokręt krzyżakowy (philips) w dwóch rozmiarach (bodajże PH1, PH2), ten mniejszy obowiązkowo "chudy" zarówno na chwycie jak i gwincie,
-Szklanka na śrubki,
-Dremel / mini szlifierka do powiększenia otworów na łby śrub

Krótki opis adaptera:
Wycięty maszynowo adapter o grubości ~2cm, materiał Acteal według strony producenta, Acetal według Google. Mówiąc prosto "wytrzymały plastik". Rozmieszczenie otworów poprawne, wielkość też oprócz centralnych czterech. O ile otwór gwintu jest OK, o tyle łeb śruby nie wchodzi. Brakuje z 1-1.5mm na średnicy. Wyjścia są dwa - dobrać śruby z mniejszym łbem lub rozwiercić otwory. Wybrałem to drugie. Jednak o konieczności takich machinacji dowiedziałem się dopiero po rozkręceniu kiery.

Rozkręcenie kiery:
1. Odpinamy zasilacz i pedały od bazy,

2. Odkręcamy 10 śrub zewnętrznych z tyłu wieńca kierownicy,


3. Zauważamy, że do 3 ostatnich śrub, tych u góry przy samym środku, się nie dostaniemy,

4. Odwracamy bazę do góry nogami i odkręcamy wszystkie małe krzyżakowe śrubki u dołu bazy (dużą nakrętkę sześciokątną od skrzyni sekwencyjnej zostawiamy w spokoju),

5. Ostrożnie odwracamy bazę z powrotem (uwaga, pokrywy górnej nic już nie trzyma i pod ciężarem drążka sekwencji może spaść),

6. Zdejmujemy górną pokrywę wraz z drążkiem sekwencji - drążek ma dwie sprężynki i lepiej mieć na nie oko,


7. Odkręcamy pozostałe trzy śruby, pozycja jak na zdjęciu, otwory są głębokie i pod lekkim kątem więc trzeba z wyczuciem trafiać w gwint; musiałem obciąć trochę okładziny z rękojeści śrubokręta, jak widać jest dziabnięty,


8. Zdejmujemy przedni panel z przyciskami i odpinamy wtyczkę, kątem oka widzimy 4 główne śruby mocujące,


9. Wyciągamy kabelek ze środka kolumny kierownicy i odpinamy przedłużkę, żeby móc wygodnie schować pozostałości po kablach,

10. Odkręcamy 4 główne śruby mocujące,

11. Po przymiarce do adaptera stwierdzamy, że łby tych 4 śrub są większe niż otwory w adapterze, otwory na gwinty są OK,

12. Mierzymy śruby i lecimy do żelaznego lub rozwiercamy otwory na łby,

13. Przykręcamy adapter. Ponieważ jest to plastik kręcimy najpierw w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, żeby trafić w gwint i dopiero po trafieniu przykręcamy. Warto użyć jakiegoś kleju do gwintów, ponieważ śruby odkręcają się od wstrząsów.

14. Zakładamy pokrywę bazy uważając, żeby drążek sekwencji wszedł tam gdzie powinien, odwracamy bazę i przykręcamy śrubki,

15. Mocujemy bazę do czegokolwiek stabilnego, przykładamy nową kierownicę i wkręcamy dołączone do adaptera śrubki. One dopiero wyrobią gwint, więc za pierwszym razem przykręcamy normalnie, a za każdym następnym najpierw w lewo.


16. Odpalamy kompa, płaczemy za podświetlanym GT i za luźno spasowanymi przyciskami, wchodzimy do każdego używanego sima i usuwamy wszelkie podpisane przyciski oprócz osi skrętu, gazu, hamulca i przycisków sekwencji. Robimy to ponieważ kierownica zgłasza wciskanie wszystkich brakujących przycisków naraz, w różnych odstępach czasu. Lepiej też nie wchodzić często w Kontrolery Gier > Właściwości, ponieważ tam do przycisków przypisane są testy FFB. Efektów tegoż opisywać chyba nie muszę.

17. Oryginalny wieniec kierownicy skręcamy z przednim panelem, żeby nie pogubić śrubek i chowamy do szafy.



Podsumowanie:
Adapter jako taki oceniam na znośny ze względu na te nieszczęsne otwory. Mógłby też mieć otwór centralny na okablowanie gdyby ktoś chciał wykonać sobie jakieś zastępstwo przedniego panelu. Kontakt ze sprzedającym był błyskawiczny, wysyłka również (tego samego dnia po potwierdzeniu PayPal), aczkolwiek pytanie o instrukcję montażu wyglądało tak:


Wiem. Przesadzam.

Plusy:
+Możliwość zmiany kierownicy na dowolną, a więc duży plus do symulacji,
+Mała waga adaptera, a więc FFB nie zwolni,
+Przesyłka szybka (6 dni roboczych), wliczona w cenę towaru i z połowicznym trackingiem,
+Dołączone śrubki do montażu nowej kierownicy,
+Otwory na większość dostępnych na rynku kierownic sportowych,
+Niska cena

Minusy:
-Wariujące przyciski po panelu przednim i brak informacji o tym od sprzedawcy,
-Brak instrukcji montażu,
-Brak otworu na ewentualne kable,
-Zbyt małe otwory na łby 4 śrub,
-Łatwość uszkodzenia gwintów przy częstej wymianie kierownic

Ocena:
7-/10
brrupsz jest offline  
Rating: 8278 | Skill: 13.06 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-12-2011, 21:22   Post #2 (permalink)
Awatar Zenon
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Rzeszów
Postów: 9.832
Hyhyhy. Fajne. Ale czemu rozmawiasz z kobyłą?
Zenon jest offline  
Rating: 78667 | Skill: 5.82 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-12-2011, 22:37   Post #3 (permalink)
Awatar brrupsz
 
Zarejestrowany: Dec 2006
Skąd: Poznań
Postów: 815
Nawiązanie do internetowego mema Jestem koniem
brrupsz jest offline  
Rating: 8278 | Skill: 13.06 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-12-2011, 00:22   Post #4 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.716
Cytat: Napisał Zenon Zobacz post
Hyhyhy. Fajne. Ale czemu rozmawiasz z kobyłą?
ta kobyła jest wyraźnie na LSD
retsam jest offline  
Rating: 16598 | Skill: 5.68 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
adapter, adaptera, derekspearedesigns, dfgt, instrukcja, kierownicy, recenzja

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

219 osób online
218 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator