Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Szkoła jazdy - SimRacingPL

The Art of Setup - Zawieszenie

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Szkoła jazdy - SimRacingPL Podręcznik wydany przez Portal SimRacingPL wnikliwie przedstawiający kolejne zagadnienia simracingu

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 16-09-2011, 20:55   Post #11 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.314
Z tego co wiem, to ostatnia część będzie miała tytuł "The art of moustache triming for better aerodynamic efficiency of a classic race car".
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 24459 | Skill: 2.40 | OpenRating: 2965
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2011, 20:57   Post #12 (permalink)
Awatar patryksok.
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Lublin.
Postów: 3.585


patryksok. jest offline  
Rating: 16913 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2011, 21:01   Post #13 (permalink)
Awatar BomberMan
 
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Opole
Postów: 61
Ze swojej strony chciałbym dodać, że ustawienia "slow" amortyzatorów odpowiadają w znacznej mierze za balans samochodu podczas przyśpieszania i hamowania, a nie tylko za "falistość nawierzchni".
BomberMan jest offline  
Rating: 5471 | Skill: 4.69 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2011, 21:09   Post #14 (permalink)
Awatar patryksok.
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Lublin.
Postów: 3.585
Tak, za balans całego nadwozia i jego reakcję. Wiesz, trudno czytając coś i na żywo tłumacząc przypomnieć sobie coś innego niż to co się widzi przed oczami
patryksok. jest offline  
Rating: 16913 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2011, 21:15   Post #15 (permalink)
Awatar BomberMan
 
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Opole
Postów: 61
Nie odczytuj z moich słów żadnej krytyki. Chciałem tylko uzupełnić Twój artykuł (tłumaczenie) o istotną, moim zdaniem, sprawę.
BomberMan jest offline  
Rating: 5471 | Skill: 4.69 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 17-09-2011, 16:17   Post #16 (permalink)
Awatar patryksok.
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Lublin.
Postów: 3.585
Aktualizuje PDF'a: Download The Art of Setup 1 - Zawieszenie.pdf from Sendspace.com - send big files the easy way Tekst został nieco poprawiony na taki bardziej "po polskiemu".
patryksok. jest offline  
Rating: 16913 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-09-2011, 12:17   Post #17 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.719
Patryk swietna sprawa
jednak dodałbym coś więcej o najistotniejszej kwestii ustawień zawieszenia (przeczepności mechanicznej), a mianowicie Bound and Rebound.
Slow and fast za co odpowiada i jakie są konsekwencje ustawień tych parametrów. Jakie powinny być proporcje ustawiania, jakich reakcji się spodziewać po konkretnych zmianach etc. Ok jest ze chodzi o zachowanie na krawężnikach, ale to imo ciut mało dla laika, a pewnie tacy będą to czytać w pierwszej kolejności Generalnie daliśmy ludziom wędke, ale dalej nie wiedzą jak przygotowac rybę do zjedzenia i są głodni

Ja w skrócie opisze taką najprostszą zasadę ustawiania amortyzatorów.
Slow bound - odpowiada za "uginanie się do podłoża" - twardszy nastaw zdziera szybciej opony, powoduje głównie to, że musi być większa siła docisku na dane koło (przechył) by była większa przyczepność. Obrazowo jak mamy długie szybkie łuki z dużym dociskiem (parabolica na Monzy) to w takim zakręcie lepiej mieć sztywniejszy nastaw niż na przykład na Ascari, gdzie mamy krótki, szybki zakręt z atakiem na krawężniki.
Slow rebound - odpowiada za odbicie od podłoża, a więc za to jak nasze koło po "dobiciu" (slow bound) odbije do wartości początkowej. W praktyce ma to wpływ na gwałtowność bądź jej brak w przeniesieniu masy a co się wiąże bezposrednio z "czuciem przyczepności" a dokładniej jej granicą Jak damy mocniejsze rebound to będziemy mieć efekt "szybszego powrotu do normalności", ale nie nalezy przesadzać bo może się okazać ze przedobrzyliśmy i zamiast mieć lepszy grip będzie on gwałtowniej się zaczynał i kończył w zakręcie.

Fast bound i rebound działają podobnie, lecz ich charakterystyka jest jeszcze bardziej gwałtowna więc trzeba jeszcze delikatniej się z nimi obchodzić.

Generalnie kiedyś ktoś powiedział (juz nie pamiętam kto) ze najlepiej amory ustawiać zaczynając od najbardziej miękkich nastawów i "po kliku" utwardzać az do żadanych wartości.
rex jest offline  


Rating: 45165 | Skill: 4.53 | OpenRating: 1304
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 18-09-2011, 12:19   Post #18 (permalink)
Awatar patryksok.
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Lublin.
Postów: 3.585
rex, to jest tylko tłumaczenie Może innym razem bardziej szczegółowo sam opiszę konkretnie zawieszenie.
patryksok. jest offline  
Rating: 16913 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2011, 15:04   Post #19 (permalink)
Awatar asawicki
 
Zarejestrowany: Sep 2011
Postów: 47
Mam pytanie odnośnie sprężyn.
Czemu w niektórych autach są tak samo ustawione z przodu i z tyłu, częściej z przodu więcej niż z tyłu, a czasem bywa odwrotnie... Od czego to zależy?
asawicki jest offline  
Rating: 1924 | Skill: 0 | OpenRating: 0
Logitech Formula Force EX
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-10-2011, 15:06   Post #20 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 29.953
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Od tego gdzie jest umieszczony silnik?
MaXyM jest online  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
art, setup, zawieszenie

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f196/art-setup-zawieszenie-12960/
Dodane przez For Type Data Hits
Simracing: rFactor, rFactor2, GTR3 • View topic - Ustawienia samochodu This thread Refback 20-02-2012 16:15 3


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy