Szukaj:
PL EN ES
Polecamy




Kalendarz treningów
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Szkoła jazdy - SimRacingPL

The Art of Setup - Zawieszenie

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Szkoła jazdy - SimRacingPL Podręcznik wydany przez Portal SimRacingPL wnikliwie przedstawiający kolejne zagadnienia simracingu

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 21-03-2015, 14:09   Post #51 (permalink)
Awatar fobos
 
Zarejestrowany: Mar 2015
Skąd: lukow
Postów: 36
Question wartści attack angle

_____Po wgraniu moda F1 `88, setup w gtr 2 całkowicie się zmienił pojawiły się nowe, tajemnicze i nieznane mi wartości. M. in.:
-splitter attack angle
-rear spoiler attack angle
Wartości wahają się od 1 do 50. Czy ktoś orientuje się o co kaman
fobos jest offline  

Ostatnio edytowane przez fobos : 21-03-2015 - 15:14



| Własna sekwencja | Hamowanie: Prawą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-03-2015, 14:36   Post #52 (permalink)
Administrator Wszystkiego
Awatar lelu0
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Biłgoraj / Wrocław
Postów: 3.187
Stawiałbym na Front wing i rear wing
lelu0 jest offline  
Forged in Valhalla by the hammer of Thor

Rating: 4475 | Skill: 2.02 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-03-2015, 16:52   Post #53 (permalink)
Awatar eRKa
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Limerick
Postów: 1.491
Cytat:
Jakie są zalety dużego transferu masy?
Ciężko rozpatrywać transfer masy jako zaletę lub wadę w mojej opinii. Po prostu trzeba mieć to pod kontrolą.
FWD traci na starcie w stosunku do RWD, bo masa przerzucana jest na tył i koła przednie tracą potrzebny docisk.
Teoretycznie FWD ma lepszy docisk na wejściu i w środku zakrętu, ale na wyjściu znowu masa przenosi sie na tylne koła i RWD jest górą
Cytat:
Czy zawsze należy dążyć do możliwie najtwardszych ustawień, ale takich pozwalających jeździć po dziurach?
Tak. To jest logiczne; po prostu szukasz limitu.

Cytat:
Gdzieś przeczytałem, że samochody bez dyfuzora, szczególnie te starsze klasyki ustawia się wysoko, miękko, by środek ciężkości był wysoko i zwiększyć transfer masy. Dlaczego? To przecież przeczy wszystkim założeniom, że auto ma być niskie i twarde.
Takie były czasy. Technologia... logia ... logia...
Obecnie brakuje tego, by przy pierdnięciu automatycznie okno się otwierało...
eRKa jest offline  
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. - George Bernard Shaw



Rating: 38503 | Skill: 7.27 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-03-2015, 23:12   Post #54 (permalink)
Awatar gorzasty
 
Zarejestrowany: Aug 2010
Skąd: Wrocław
Postów: 2.446
A co może być przyczyną w ustawieniach, że auto podczas pokonywania zakrętu na wejściu zahaczając o tarki (te po wewnętrznej) staje się bardzo nadsterowne i najczęściej zaliczam spina? Kręcę wszystkim , ale auto cały czas zachowuje się podobnie. Dodam, ze chodzi o E190 i Assetto Corsę
gorzasty jest offline  
Rating: 10307 | Skill: 4.86 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-03-2015, 23:36   Post #55 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.525
Wysokość zawieszenia wg mnie. Można podnieść o pół, o centymetr, ale nie więcej, bo dla samych tarek czasem nie warto marnować docisku w innych partiach toru. E190 DTM, czyli z dyfuzorem zapewne? Jeśli tak to tak jak mówię. Wyżej nie ponosić, nie atakować tak głęboko tarek.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-03-2015, 23:45   Post #56 (permalink)
Awatar gorzasty
 
Zarejestrowany: Aug 2010
Skąd: Wrocław
Postów: 2.446
Tak, jest dyfuzor z przodu i mam go na maxa, bo auto było zbyt pod-sterowne w szybkich zakrętach. Oki porobię jeszcze testy. Myślałem, że to się da jakoś stabilizatorem poprzecznym, albo amorami wyregulować. Dzięki za poradę Artur
gorzasty jest offline  
Rating: 10307 | Skill: 4.86 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-05-2015, 21:40   Post #57 (permalink)
Awatar Marcin
 
Zarejestrowany: May 2015
Postów: 1
Rozgryzam stabilizatory i postanowiłem podzielić się tym co ustaliłem.
https://www.youtube.com/watch?v=_liGnV3PTiQ
http://autokult.pl/16459,stabilizato...pendium-wiedzy

Stabilizatory z jednej strony zmniejszają przechylanie się pojazdu na zakrętach i jest on bardziej stabilny, "płaski", przyczepność jest rozłożona równomiernie, ale z drugiej strony jeżeli jedno koło wpada w nierówność automatycznie wpływa to na koło po drugiej stornie.

Podsumowując wydaję mi się, że powinno się dążyć do możliwie największych wartości stabilizatora zwłaszcza na równych torach. Za duże wartości chyba będą powodować utratę przyczepności na tarkach.

Jeszcze w pierwszym linku chłopak twierdzi, że większa sztywność z przodu mniejsza z tyłu zwiększa podsterowność (samochód jedzie prosto na wyjściu z zakrętu), a na odwrót zwiększa nadsterowność (dupka wyprzedza przód).
Marcin jest offline  

Ostatnio edytowane przez Marcin : 28-05-2015 - 22:12
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-05-2015, 22:42   Post #58 (permalink)
Administrator Wszystkiego
Awatar lelu0
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Biłgoraj / Wrocław
Postów: 3.187
Cytat: Napisał Marcin Zobacz post

Jeszcze w pierwszym linku chłopak twierdzi, że większa sztywność z przodu mniejsza z tyłu zwiększa podsterowność (samochód jedzie prosto na wyjściu z zakrętu), a na odwrót zwiększa nadsterowność (dupka wyprzedza przód).
I tak na ogół jest.
lelu0 jest offline  
Forged in Valhalla by the hammer of Thor

Rating: 4475 | Skill: 2.02 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-05-2015, 00:29   Post #59 (permalink)
Administrator ACC
Awatar Shpon
 
Zarejestrowany: Sep 2012
Postów: 409
Cytat: Napisał thooorn Zobacz post
Jakie są zalety dużego transferu masy? Czy zawsze należy dążyć do możliwie najtwardszych ustawień, ale takich pozwalających jeździć po dziurach?

Gdzieś przeczytałem, że samochody bez dyfuzora, szczególnie te starsze klasyki ustawia się wysoko, miękko, by środek ciężkości był wysoko i zwiększyć transfer masy. Dlaczego? To przecież przeczy wszystkim założeniom, że auto ma być niskie i twarde.
Thooorn, to nie tylko stare klasyki tak się ustawiało. Tak ustawia się również nowoczesne samochody rajdowe i to do jazdy po asfalcie. Wysoki środek ciężkości ułatwia pokonywanie ciasnych harpinów i nawrotów bo po prostu auto ma wtedy mniejszy promień skrętu co też może przydać się na ciasnych i krętych OSach czy też torach. Oczywiście zastosowanie dyfuzora zmienia postać rzeczy bo ten daje lepszy docisk przy niższym ustawieniu.

Sorx za wykop ale teraz zauważyłem ten post
Shpon jest offline  


Rating: 29788 | Skill: 4.52 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
art, setup, zawieszenie

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f196/art-setup-zawieszenie-12960/
Dodane przez For Type Data Hits
Simracing: rFactor, rFactor2, GTR3 • View topic - Ustawienia samochodu This thread Refback 20-02-2012 16:15 3


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

139 osób online
138 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy