Witajcie
Nie lubię niczego robić na czuja, więc staram się zrozumieć dane, które otrzymuję z telemetrii i przenieść je na poprawne ustawienia samochodu. Chyba najtrudniejsze dla mnie jest zrozumienie sekcji Suspension.
O ile wysokość zawieszenia (problem dobijania do podłoża) to sprawa oczywista to amortyzatory i sprężyny to jakaś czarna magia. Potrzebuję rzeczowych porad na co zwracać uwagę, jak wykorzystać to, co widzę i poprawić setup.
Używam projektu by Bucic, znaleziony gdzieś tu na forum.
Dane pochodzą z:
mod: Old School 3.1
car: Ford Escort Mk1 (def setup)
track: Nordschleife 2008 Torist
1. Damper histogram

Wiem, że lewa to rebump, prawa bump, środek low, boki fast. Wartości blisko 0 powinno być najwięcej, a cały wykres lekko przechylony w lewo. Żeby podnieść jakąś sekcję to należy utwardzić dany amor. Co jeszcze? O co chodzi z tymi kolorami i podzielonymi poziomo słupkami?
2. Suspension travel

Poprzedni histogram był wyrażony w czasie. Ten procentowo. Opis j.w. Jak wykorzystać dane % z każdej z sekcji do zmian w damperach? Rebump ma być zawsze więcej? Ile % to górna granica? Dlaczego w Properties tego histogramu mam w okienku Hi/lo speed Boundary wpisaną wartość 25? Co ona oznacza? Zwiększając ją, rozszerzam szare pole i ciemniejsze słupki Low bump, przez co % również ulegają zmianie.
3. Suspension velocities

Tu rozumiem, że rebump to dodatnie, a bump ujemne wartości? Jakie są optymalne/maksymalne? Gdzieś znalazłem, że dla samochodów GT to max po 100m w obie strony. Jak te dane przenieść na zmiany w secie?
4. Suspension positions

Co pokazuje ta sekcja? I znów, jak to odnieść do zmian w secie?