Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Szkoła jazdy - SimRacingPL

Telemetria - zawieszenie

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Szkoła jazdy - SimRacingPL Podręcznik wydany przez Portal SimRacingPL wnikliwie przedstawiający kolejne zagadnienia simracingu

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 22-09-2014, 13:19   Post #11 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
A jeśli zrobię 20 równych okrążeń i dane z nich wezmę do wykresów Damperów? Wtedy mam znacznie więcej danych i powtórzeń danego miejsca (zachowania zawieszenia w nim). Czy to nie wystarcza, by wierzyć tym wykresom? Podobno gdzieś w DAq można zwiększyć rozdzielczość próbkowania, przez co dane powinny być jeszcze dokładniejsze.

Jeśli chodzi o stabilizatory to... niskie wartości lub rozpięcie sprawia, że prawe i lewe koło pracuje bardziej niezależnie od siebie, przez co lepiej wybiera nierówności?
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 22-09-2014, 13:21   Post #12 (permalink)
Awatar Baron
 
Zarejestrowany: Dec 2011
Postów: 810
Dlaczego nie możliwe? Wszystko się zgadza.

Ustawiłem dokładnie 1 sekundę w chwili gdy najechałem tyłem na kerba...
Motec pokazuje że dane były logowane 102.4 razy na sekundę
Na histogramie mam 7+22+5+7+11+12+26+10+2 = 102 próbki
Baron jest offline  


Rating: 47474 | Skill: 6.90 | OpenRating: 0
Saitek R440
Odpowiedź z Cytatem
stare 22-09-2014, 13:47   Post #13 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 3.969

rF2 SMP GT3 2017

Cytat: Napisał lelu0 Zobacz post
Ogólnie mam wrażenie, że źle podchodzisz to samej kwesti ustawiania seta. Setup nie czyni auta szybszym. On jedynie pozwala Ci ustawić auto w taki sposób, że będziesz mógł pojechać szybciej w danej sekcji/zakręcie. Pomijam tu oczywiście takie kwestie jak skrzynia czy chłodzenie.
Kamilo dobrze prawi. Co więcej setup ustawiasz pod siebie i swoje umiejęt. Czy lubisz pod czy nad sterowność. Pod dany tor i jego charakterystykę, długość wyścigu i np. sam cel seta ... czy chcesz oszczędnego, ale maksymalizujesz czas na torze, czy szybkiego, bez oglądania się na paliwo i opony.

Jak Kamil napisał, Motec czy inne ustrojstwo, to nie jest wróżbita Maciej, który da Ci receptę, gotowca na setup.

Lepiej jest traktować setup jak ja pisałem. Tzn. czujesz, że auto jest nadsterowne w szybkich zakrętach. Od zlikwidowania tego zjawiska są 2-3 rzeczy w secie, których możesz użyć. Ale ich zmiana może się odbić dalej na zupełnie innych parametrach jak speed, zużycie opon czy wejścia w zakręt.

Cytat: Napisał thooorn Zobacz post
A jeśli zrobię 20 równych okrążeń i dane z nich wezmę do wykresów Damperów? Wtedy mam znacznie więcej danych i powtórzeń danego miejsca (zachowania zawieszenia w nim).
No ale tych 20 równych okrążeń i próbkowania NIE robisz na Nordzie przecież
Adakar jest offline  
Screw You guys ... I am out of here ...

Rating: 109969 | Skill: 9.73 | OpenRating: 2125 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 22-09-2014, 16:53   Post #14 (permalink)
rad
Administrator GT3
Awatar rad
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Postów: 3.833
Ja tylko dodam, że dampery określa się jako szybkie/wolne, a nie twarde/miękkie W gruncie rzeczy przełożenie na zachowanie samochodu jest podobne, bo twardsza sprężyna jest też wolniejsza. Z tym, że większa wartość oznacza szybsze sprężanie/rozprężanie, więc ustawia się je odwrotnie do sprężyn. A przynajmniej tak to powinno wyglądać i może to zależeć od moda. Sprawdzałem to w WTCC w R07 i w Porsche RS Spyder z Enduracers i w obu przypadkach działało to tak jak pisałem wyżej.
rad jest online  


Rating: 43420 | Skill: 5.23 | OpenRating: 52
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-10-2014, 14:46   Post #15 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Macie jakieś porady odnośnie analizy danych z zawieszenia? Lelu0? Baron?
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-10-2014, 14:57   Post #16 (permalink)
Administrator Wszystkiego
Awatar lelu0
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Biłgoraj / Wrocław
Postów: 3.205
Nie analizować :p Poza geometrią, same sprężyny i dampery zawsze ustawiałem na czucie, nie wspomagałem się telemetrią.
lelu0 jest offline  
Forged in Valhalla by the hammer of Thor

Rating: 4475 | Skill: 2.02 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-10-2014, 15:10   Post #17 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
To po co ta cała telemetria? Po co te wszystkie wykresy, wzory, tony danych, częstotliwość, szczegółowość, skoro i tak wszystko "na czuja"? Co mi po tym, że zestawię ze sobą dane "soft" i "hard", skoro nie będę wiedzieć, co jest lepsze?

Robiłem kiedyś takie "łopatologiczne" testy w GT3. Na "sofcie" samochód prowadził się jak mydło w wannie, a na "hard" jak kołek po betonie. Po środku był def. W każdym z przypadków jechać się tym nie dało.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-10-2014, 15:19   Post #18 (permalink)
Administrator Wszystkiego
Awatar lelu0
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Biłgoraj / Wrocław
Postów: 3.205
Bo jest bardzo wiele rzeczy, które z telemetrii można ustawić. Część z nich już opisałem. Zawieszenie jest najbardziej skomplikowaną, i koniec końców w simracingu, gdzie mamy nie skrępowaną niczym możliwość testowania, lepiej jest ustawiać je "na wyczucie".

Nie zapominaj, że motec to przede wszystkim narzędzie do analizy danych z reala. A tam czas treningu masz ograniczony, więc siłą rzeczy nie wszystko zdążysz przetestować. Część parametrów musi więc zostać ustawiona pomiędzy treningami, na podstawie danych telemetrycznych.
lelu0 jest offline  
Forged in Valhalla by the hammer of Thor

Rating: 4475 | Skill: 2.02 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 05-10-2014, 15:43   Post #19 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Ja też nie mam całego dnia na testowanie każdej zmiany Skoro oni potrafią poprawiać setup tylko na podstawie tych danych to... jest to możliwe. Ja właśnie chcę z pomocą telemetrii skrócić sobie ten czas, zamiast robić setki kółek, w dodatku ustawiać od razu bliżej poprawnych wartości. Chcę wyczytać z danych np.: o mogłem jednak ustawić trochę twardsze zawieszenie, bo wg tego wykresu mam na to "zapas", bo nie wykorzystuję w pełni tego tak miękkiego zawieszenia, albo widzieć, że to koło jest "za twarde", bo w tym zakręcie opona walczy z za dużymi przeciążeniami i warto jej pomóc miększym zawieszeniem.

Widziałem też na jakimś kanale na Yt, jak facet jakimś skomplikowanym wzorem matematycznym, biorąc m.in. pod uwagę rzeczywiste przechyły nadwozia, ustawiał camber dla każdego koła osobno.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-10-2014, 22:48   Post #20 (permalink)
Awatar yano
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Polska
Postów: 42
Może jeszcze ktoś tego nie widział, jak wykorzystać Motca do zrobienia setupu.Dla niecierpliwych przestawcie czas na 13:38 zobaczycie zakładke w Motcu setupu z rFactora.

Tutorial1 - YouTube

Projekt Motca i MoTeC jest do pobrania na stronie moda.
Wzorów jest tyle że głowa boli, warto mieć dla poszerzenia wiedzy.Niestety nie udało mi się wszystkiego rozszyfrować i dalej ustawiam zawieszenie na czuja.
yano jest offline  
Rating: 5805 | Skill: 4.99 | OpenRating: 311
Logitech DFGT
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
telemetria, zawieszenie

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy