Szukaj:
PL EN ES
Polecamy




Kalendarz treningów
Nowości
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Szkoła jazdy - SimRacingPL

Wstęp do telemetrii w rFactor

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Szkoła jazdy - SimRacingPL Podręcznik wydany przez Portal SimRacingPL wnikliwie przedstawiający kolejne zagadnienia simracingu

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 08-01-2014, 10:23   Post #11 (permalink)
Awatar Xizor
 
Zarejestrowany: Mar 2007
Postów: 1.654
Cytat: Napisał Prusześ Zobacz post
Piszesz konkretnie o rfactorze?ciekaw jestem czy tak jest jak piszesz w innych symulacjach,takie porównanie swojej telemetrii z jakimś debesciakiem przyspieszyła by znacznie naukę jazdy wyścigowej.
Nie ma znaczenia co to za sim, wszystko rozbija się o zapis telemetrii jako plik. Jeżeli będziesz posiadał takowy i da się go otworzyć w motec-u to będziesz mógł robić wszystkie możliwe porównania jakie tylko oferuje ten konkretny zapis telemetrii. Czyli to co napisał lelu0 + sporo więcej
Należy wspomnieć że niektóre rzeczy da się wyciągnąć używając "wzorów" więc zabawy jest co nie miara

Chodzi o to że różne simy mogą wypluwać więcej lub mniej danych. W jednym będziesz mógł wyciągnąć np. na jakim boście jechał i kiedy na innym nie.

Dość ważną rzeczą w tym wszystkim jest odpowiednia dobrana częstotliwość dla poszczególnych "kanałów" bo to może:
a) zamazać obraz
b) zniekształcić całkowicie dane

Edit:
Zapomniałem odnieść się do ostatniego zdania

Cytat: Napisał Prusześ Zobacz post
porównanie swojej telemetrii z jakimś debesciakiem przyspieszyła by znacznie naukę jazdy wyścigowej.
Jeżeli mam być szczery, to nie
Przejechany kilometry - to jedyna metoda na przyspieszenie nauki jazdy wyścigowej
Xizor jest offline  

Ostatnio edytowane przez Xizor : 08-01-2014 - 11:09


Rating: 28708 | Skill: 4.71 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2014, 14:54   Post #12 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.352
Przeglądnąłem sporo wątków na forum związanych z telemetrią. Chciałem zebrać trochę przydatnych mi informacji, ale ogólnie wątków mamy sporo, często dość starych, a informacje w nich czasem zagmatwane, pokręcone, nieaktualne.

Chciałbym zapytać o kilka rzeczy:
1. Steering Arm Force > MaxForceAtSteeringRack, czyli to, o czym pisał wyżej knooger. Jak ustalić poprawnie skrajne wartości? Jest na to jakiś wzór "średniej-maksymalnej", czy robię to na oko, pomijając przypadkowe wyskoki wykresu? Co jeśli skrajne wartości są od siebie różne, np. -2200, +2600. Wtedy wpisuję 2600 w realfeel ze znakiem plus czy minus? W rF mam siłę FFB na -100%.

2. W Motec mamy Steering Angle i Steering %. Pierwsza u mnie nie działa, ale chyba dlatego, że to funkcja SL*100*Steering%. Right? Jak dobrać poprawny SL do toru? Wiem, że ma to być tak, żeby w najciaśniejszym zakręcie na torze móc przejechać bez odrywania rąk w 2W po wewnętrznej, ale... na podstawie informacji z Moteca też mogę ustalić sobie taką "optymalną" wartość SL?

3. Pozycja Front Wheel Lock Angle? Do czego służy? Muszę ją ręcznie zmieniać w pliku?

4. Macie inne ciekawe funkcje dla Moteca, których na pierwszy rzut oka nie ma? Znalazłem gdzieś w wątkach napisaną funkcję Rack, czyli różnicę prześwitu z przodu i z tyłu.

Rack:
Menu Tools -> Maths -> Add Expression. Wzór: ('Ride Height RL' [mm]+'Ride Height RR' [mm])/2-('Ride Height FL' [mm]+'Ride Height FR' [mm])/2

5. Proszę o dobre ustawienia controller.ini i realfeelffb.ini. RealFeel mam chyba 938, albo 936. Nie pamiętam.

6. Obecnie na prostej i podczas hamowania strasznie telepie mi kierownicą w zerowym położeniu.

7. Da się wygenerować wykres pokazujący efektywność hamulców zależną od temperatury? Znam optymalne przedziały pracy, ale czy to oznacza, że po przekroczeniu np. 500'C mamy przepaść, łagodny łuk, czy prostą o ujemnym współczynniku? Skoro można wygenerować wykresy mocy i momentu to z hamulcami też powinno się dać. W końcu rF skądś te dane bierze i sam sobie na bieżąco przelicza.

8. Podobnie jest z temp oleju. Optymalna jest taka, maksymalna taka, ale co dzieje się gdzie indziej? Wpływa to na wydajność silnika? W jakim stopniu? Jak wpływa na zużycie? Takie dane i wykresy chciałbym móc sobie generować dla każdego moda.
thooorn jest offline  

Ostatnio edytowane przez thooorn : 02-05-2014 - 15:25


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2014, 15:56   Post #13 (permalink)
Awatar B Mirecki
 
Zarejestrowany: Nov 2010
Skąd: Częstochowa
Postów: 1.713
2. Nie wiem czy o tym samym myślę, ale da się to aktywować ale z innej zakładki, pokazuje Ci tylko kąt wychylenia kierownicy z tego co się orientuję, możesz zobaczyć czy masz zbyt agresywny styl jazdy - ale nie jestem pewien czy dobrze myślę !

6. Zbyt silne FFB ustawione skoro masz taki problem jeżeli jest to na spoczynku, lub nierówny tor jeżeli podczas jazdy, jeżeli jest to lekkie nie przejmuj się tym !

8. W pewien sposób wpływa, jak za duża to przegrzewa się i nie pracuje poprawnie, szybsza szansa popsucia, za zimny to po prostu za zimny, ale nic się nie dzieje, z tego co się orientuję to 110 stopni jest chyba optymalnie
B Mirecki jest offline  
Rating: 10619 | Skill: 5.41 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2014, 16:11   Post #14 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.352
ad.6. Nie zależy to od toru.

ad.8. Tyle to ja wiem. To jest teoria, ale ja chcę mieć precyzyjne dane.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2014, 16:45   Post #15 (permalink)
Awatar Diderus
 
Zarejestrowany: Jan 2011
Skąd: Ziemia
Postów: 1.152
ad.6. a nie masz ustawionych wibracji przy hamowaniu w controler.ini? Fajny bajer, ale bardziej przeszkadza - moim skromnym zdaniem. Nie pamiętam jaka to linijka, ale na zero ustaw.
Diderus jest offline  
Kierownica: zablokowana | Hamowanie: w ostateczności | Zmiana biegów: a po co?

Rating: 13895 | Skill: 1.32 | OpenRating: 167
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2014, 17:14   Post #16 (permalink)
Administrator Wszystkiego
Awatar lelu0
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Biłgoraj / Wrocław
Postów: 3.111
ad6. - minimalny deadzone,np 1% powinien pomóc.
ad8. - Weź dowolne auto, chłodzenie na 1 i spróbuj przegrzać powyżej max. wartości

Ogólnie część rzeczy o które pytasz to raczej programy analizujące dane z plików, w rodzaju carstat, a nie program do telemetrii.
lelu0 jest online  
Forged in Valhalla by the hammer of Thor

Rating: 4475 | Skill: 2.02 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2014, 17:48   Post #17 (permalink)
Awatar knooger
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 683
ad 1.


Robisz to na oko odrzucając przypadkowe duże wahania wykresu. Jeżeli wartości są różne to wpisujesz tą większą. MoteC nie poda Ci czy potrzebujesz wstawić negatywną czy pozytywną wartość w RFFB. Jeżeli w zakrętach FFB pomaga ci skręcać to znaczy że musisz odwrócić siły(prawy CTRL+8 ).

Z przykładu podanego na moim screenie możemy zauważyć, że optymalnie należy ustawić między 1100 a 1400 siłę w RFFB.

Index of ftp://ftp.osrw.com/rFactor/Tools/Telemetry
Tutaj jest Tutorial MoteC, co prawda do GTR2 ale to się sprawdza w każdym symulatorze.

ad 2. Ja zawsze staram się ustawić steering ratio/SL zgodnie z rzeczywistością. Gdy nie mam danych do konkretnego modelu to ustawiam to na wyczucie.

ad 5. 0.9.3.6
Kod:
RealFeelIsOn=True
ConsoleEnabled=True
ConsoleRepeatDelay=0.100000
SpeechEnabled=True
KeyRepeatDelay=0.100000
SteerForceInputMax=65535.000000
MinSpeed=10.000000
DefaultMaxForceAtSteeringRack=10000.000000
DefaultSteeringDamper=65535.000000
DefaultFrontGripEffect=0.230000
DefaultSmoothingLevel=1
VehicleDelimiterSize=64
DefaultKf=4000.000000
DefaultKs=7.000000
DefaultA=1.500000
DefaultKr=3.000000
Controller.ini
Kod:
[ Force Feedback ]
FFB Device Type="1" // Type of FFB controller: 0=none 1=wheel, 2=stick/custom, 3=rumble pad.
FFB Effects Level="1" // Number of FFB effects to use: 0=No Effects, 1=Low, 2=Medium, 3=High, 4=Full, 5=Custom.
FFB Gain="1.00000" // Strength of Force Feedback effects.  Range 0.0 to 1.0.
FFB Ignore Controllers="0" // Do not use FFB on: 1=controller1, 2=controller2, 4=controller3 (or add values to ignore multiple controllers)
FFB Throttle FX on steer axis="1" // 0 = Throttle effects on throttle axis, 1 = throttle effects on steering axis.
FFB Brake FX on steer axis="1" // 0 = Brake effects on brake axis, 1 = brake effects on steering axis.
FFB steer vibe freq mult="0.00000" // Controls frequency of steering vibration. Recommended: 0.5 to 1.0, 0.0 disables steering vibration.
FFB steer vibe zero magnitude="0.00000" // Magnitude of steering vibration at 0mph (reference point).
FFB steer vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB steer vibe zero magnitude).
FFB steer vibe wave type="0" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB steer force prediction="0.00000" // Time into the future that force is predicted, to help counteract wheel latency (0.0 to disable)
FFB steer force max change="100.00000" // Maximum change per second based on current difference between calculated and applied force, to help avoid jerky behavior (values under 15 or so should reduce jerkiness, 100 disables)
FFB steer force neutral range="0.00000" // Max distance from center "neutral force" location where forces are reduced to help avoid oscillation (0.0 to disable)
FFB steer force neutral function="0.00000" // Function to apply near neutral force location, in order to tune out FFB "deadzone" but keeping oscillations in check: 0.0=original, 1.0=new
FFB steer force exponent="1.00000" // Steering force output "sensitivity".  Range 0.0 to infinity.  0.0 to 1.0 = higher sensitivity, greater than 1.0 = lower sensitivity.
FFB steer force input max="-65535.00000" // Recommended: 11500 (-11500 if controller pulls in the wrong direction).
FFB steer force output max="0.00000" // Maximum force output of steering force, recommendation 0.8 to 2.0
FFB steer force grip function="0.55000" // Range 0.0 to 1.0 (previous hardcoded value was 1.0) - lower values will make steering force decrease LATER as front tire grip is lost - try 0.3
FFB steer force grip weight="0.90000" // Range 0.0 to 1.0, recommended: 0.4 to 0.9.  How much weight is given to tire grip when calculating steering force.
FFB steer force grip factor="0.40000" // Range 0.0 to 1.0, recommended: 0.2 to 0.6 (previously hardcoded to 0.4).  How much of a factor the front wheel grip is on the steering weight.
FFB steer front grip fract="0.00000" // Range 0.0 to 1.0 (previous hardcoded value was 0.0), additional effect of front grip loss on steering force
FFB steer update threshold="0.00000" // Amount of change required to update steer force/vibe (0.0 - 1.0). Lower values = steering force updated more frequently = lower frame rate.
FFB steer friction coefficient="0.00000" // Coefficient to use for steering friction.  Range: -1.0 to 1.0
FFB steer friction saturation="0.00000" // Saturation value to use for steering friction.  Range: 0 - 1.0
FFB steer damper coefficient="0.40000" // Coefficient to use for steering damper.  Range: -1.0 to 1.0
FFB steer damper saturation="1.00000" // Saturation value to use for steering damper.  Range: 0 - 1.0
FFB throttle vibe freq mult="0.00000" // Scales actual engine frequency to force FFB vibration frequency.  Suggested range: 0.10 to 0.50
FFB throttle vibe zero magnitude="0.00000" // Magnitude of engine vibration at 0rpm (reference point).
FFB throttle vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB throttle vibe zero magnitude).
FFB throttle vibe wave type="2" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB throttle vibe update thresh="0.05000" // Amount of change required to update throttle vibe (0.0 - 1.0)
FFB brake vibe freq mult="0.00000" // Scales actual brake rotational frequency to force feedback vibration frequency.
FFB brake vibe zero magnitude="0.00000" // Magnitude of brake vibration at 0mph (reference point).
FFB brake vibe slope="0.00000" // Slope of line defining magnitude as a function of frequency (used with FFB brake vibe zero magnitude).
FFB brake vibe wave type="2" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB brake vibe update thresh="0.05000" // Amount of change required to update brake vibe (0.0 to 1.0)
FFB rumble strip magnitude="0.00000" // How strong the rumble strip rumble is.  Range 0.0 to 1.0, 0.0 disables effect.
FFB rumble strip freq mult="0.00000" // Rumble stip frequency multiplier 1.0 = one rumble per wheel rev.
FFB rumble strip wave type="2" // Type of wave to use for vibe: 0=Sine, 1=Square, 2=Triangle, 3=Sawtooth up, 4=Sawtooth down.
FFB rumble strip pull factor="0.00000" // How strongly wheel pulls right/left when running over a rumble strip. Suggested range: -1.5 to 1.5.
FFB rumble strip update thresh="0.00000" // Amount of change required to update rumble strip effect (0.0 - 1.0)
FFB jolt magnitude="1.00000" // How strong jolts from other cars (or walls) are.  Suggested Range: -2.0 to 2.0.
knooger jest offline  
Rating: 26451 | Skill: 5.81 | OpenRating: 0
Logitech G25
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2014, 18:34   Post #18 (permalink)
Awatar FisherFighter
 
Zarejestrowany: Nov 2010
Skąd: Lipowa/Bielsko
Postów: 693
ad. 2
No tyle to każdy sobie sam może na czuja ustawić. To nie ma dużego znaczenia.

ad. 4
Masz projekt Threeda F1? Jest bardzo dobry.
FisherFighter jest offline  


Rating: 55065 | Skill: 9.91 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2014, 18:58   Post #19 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.352
@knooger
Klikam na wersję eng i witryna niedostępna.

Edit:
To ten sam?
http://www.simracingworld.com/files/...uide/?Mirror=1

@FisherFighter
Nie mam projektów. Sam sobie tworzę co tam zobaczę, że akurat mi potrzebne. Poszukam.

Edit:
Znalazłem
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-05-2014, 19:15   Post #20 (permalink)
Awatar knooger
 
Zarejestrowany: Jul 2012
Postów: 683
Tak, to ten sam poradnik.
knooger jest offline  
Rating: 26451 | Skill: 5.81 | OpenRating: 0
Logitech G25
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
rfactor, telemetrii, wstęp

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy