Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Hardware

Fanatec ClubSport Wheel + ClubSport Pedals v2

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Hardware Wszystko o sprzęcie do simracingu (kierownice i nie tylko)

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 11-07-2012, 09:07   Post #11 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.426
Dziwne wnioski wysuwasz Drzymek, ja tam widzę, że momentami LesiU sugeruje, że CSW to może być półka Frexa i ECCI, nie wiem czy wiesz ile te kierownice kosztują.

Dla mnie kluczową sprawą będzie (bez)awaryjność kiery. Bo jeśli Fanatec podtrzyma swoją niechlubną tradycję zapoczątkowaną przez kiery Porsche to będzie to porażka. Jeśli kiera będzie solidna i bezproblemowa wtedy będzie o niej można mówić jako rewelacyjnej kierze. Ale z tym to trzeba jeszcze poczekać.


EDIT:
Aha i nie zapominajmy też o kierze CSR-Elite, która to może być niezłym kompromisem, jeśli ktoś nie chce wydawać tyle kasy na CSW. W końcu baza jest z grubsza ta sama, zmieniać obręcze również będzie można (zapowiedziano już obręcz Formula).
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-07-2012, 09:25   Post #12 (permalink)
Awatar Drzymek
 
Zarejestrowany: Dec 2006
Skąd: Nowy Sącz
Postów: 477
Wnioski takie wysuwam dlatego że bezpośrednim konkurentem w tym teście jest kierownica T500rs i to do niej Lesiu odnosi swoje porównania i specyfikę działania. Z testu wynika że owszem jest lepsza, ale myślałem że to będzie przepaść, że właśnie porównania do T500 nie będą miały sensu, bo CSW ustanowiło tak wysoko poprzeczkę że wprowadza nową jakość na rynek. A tu tymczasem T500 okazuje się być konkurentem, który przy wzięciu pod uwagę cen obu produktów może skutecznie z nią rywalizować.

Thugg, Ty też mógłbyś napisać czy byłbyś w stanie dać "pełną" kwotę za produkt Fanateca i ustosunkować swoją opinię do parametru cena/jakość.

pzdr
Drzymek jest offline  
Rating: 4275 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Własna sekwencja | Hamowanie: Lewą nogą
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-07-2012, 09:35   Post #13 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.426
Widzisz, to jest tak, że od pewnego pułapu nie da się robić dużych skoków jakościowych. Tak jest z praktycznie z każdą kategorią sprzętu.
Dla analogii weźmy aparaty cyfrowe, między małpką za 500 zł a lustrzanką za 2000 zł będzie przepaść. Ale już zmieniając lustrzankę z 2000 na 4000 raczej nie odnotujesz takiego skoku jakości.

Ja i tak miałem zamiar kupić ją w pełnej kwocie i tak kupiłbym ją, ale nic nie sugeruję, przy takiej kwocie nie chciałbym, żeby mi ktoś zarzucał, że wprowadziłem kogoś w błąd.
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-07-2012, 09:48   Post #14 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.436
Cytat: Napisał BzYczek Zobacz post
Dzięki za recenzję. Można by nieco inaczej graficznie poformatować tekst bo go jest dużo ale to takie zboczenie lekkie moje I zdjęć nie da się powiększyć ale jest usprawiedliwienie na końcu tekstu.
Format tekstu - z braku czasu oraz z przyczyn organizacyjnych (u mnie nie działa tryb zaawansowany wpisywania tekstu). Jeśli samym BBCODE można poprawić formatowanie, to nie widzę przeszkód by to zrobić w najbliższym czasie.
To samo z obrazkami. Już nie chciałem tracić czasu na zabawę w testy, czy tagi html zadziałają a nie chciałem wstawiać dużych zdjęć na żywca, bo jest ich w recenzji sporo i mocno by "obciążyły" temat.

Cytat: Napisał BzYczek Zobacz post
A i dzięki za zrównanie G25 z ziemią... teraz mi smutno, że mam kiere do d...
Apetyt rośnie w miarę jedzienia Kiedyś G25 to było "coś"... teraz to po prostu dobry produkt i nic ponad to

Cytat: Napisał thuGG Zobacz post
Muszę się odnieść natomiast do pewnych uwag Lesia:
1. Szybkość kiery, rzeczywiście przy wyłączonej czuć opór mechaniczny natomiast w jeździe momentami (kiedy trzeba założyć szybką kontrę np. na Rouen w '79) miałem wrażenie, że kierownica wręcz wisi w powietrzu. Opór jeśli był, to był dla mnie niezauważalny (a zbyt silnym człowiekiem nie jestem). Myślę, że jeśli dla kogoś jest to mega krytyczna rzecz, to powinien sobie wcześniej sam sprawdzić (w miarę możliwości), bo też nie chciałbym kogoś wprowadzać w błąd.
Tak, podczas jazdy można robić szybkie korekty ale gdzieś tam "w tle" ten opór mechaniczny jednak jest. Mi to w ogóle nie przeszkadza a wręcz jest to plus (porównanie z do prawdziwego samochodu) ale wiem że są osoby którym może to w jakimś stopniu przeszkadzać.

Cytat: Napisał Drzymek Zobacz post
Pomijam co można mieć za to w realnym świecie (buggy, kart, albo 20-15 letni 200konny sportowy samochód np. 200sx).
Potem jeszcze takie auto musisz tankować i utrzymywać w stanie działającym... koszt zakupu auta to dopiero początek wydatków, szczególnie jak ma to być auto do zabawy. No ale faktem jest, że za te 5000zł można zrobić sobie spory zapas używanych Maluchów przeznaczonych do takich zabaw.

Cytat: Napisał Drzymek Zobacz post
To na pewno nie jest segment przeznaczony dla graczyy entuzjastów. To segment bardzo bogatych graczy, lub absolutnych maniaków, potrafiących się wyrzec innych dóbr na rzecz kupna CSW.
Z w/w wnoszę że raczej wielkiego popytu nie będzie na te kierownice, a skoro nie będzie wielkiego popytu (nie jest to produkt masowy), to zarobek producenta na 1sztuce musi być na prawdę duży (zwróćmy uwgagę na zasilacz który jest taki sobie "lipny" - dowód na to że to nie jest bezkompromisowa konstrukcja i Fanatec liczy się z kosztami).
Tak, ale to trochę jak z audio hi-fi. Kupujesz sprzęt raz na kilka lat, przy czym jak się odniesiesz z ceną do zarobków na Zachodzie, to się okaże że wcale aż taki drogi nie jest. Ludzie nie raz wydają więcej pieniędzy (w skali tych kilku lat) na inne "zainteresowania"

Cytat: Napisał Drzymek Zobacz post
Z recenzji odnoszę wrażenie że CSW jest lepsze od T500 ale nie aż na tyle żeby wydawać na nie 2x więcej kasy.
Dokładnie tak.

Cytat: Napisał Drzymek Zobacz post
Lesiu, a jaką finalną konfigurcję zostawiasz? T500 idzie w odstawkę i czy mając wydać realną sumę pieniędzy (nie kwotę dla testerów) kupiłbyś zestaw Fanateca?

Ewentualnie co byś kupił/kupisz (elementy zestawu), a co nie.
Cały zestaw Fanateca wraca do swojego właściciela. Ja byłem testerem podczas beta testów.
Tak jak napisałem w recenzji, ponad 5k PLN to na nasze polskie warunki zdecydowane przegięcie i na pewno nie wydałbym tyle na ten sprzęt... przy czym na Frexa czy inne tego typu też bym nie wydał. Po prostu nie widzę sensu inwestować tyle pieniędzy w taki sprzęt, choćby nie wiem jak był dobry.
Jednak gdybym zarabiał w Euro a nie PLN, sytuacja wyglądałaby wówczas na pewno inaczej Póki co więc, zostaję z T500RS.


Cytat: Napisał Drzymek Zobacz post
Recenzja dobra i szczegółowa. Opinia obiektywna, albo CSW nie zrobiło na Tobie aż takiego wrażenia, bo jednak zachowałeś umiar z emocjami i zachwytem nad CSW.

Po tych wszystkich doświadczeniach, jaką kierownicę polecasz jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość? (G27,T500,CSW, a może jeszcze coś innego).

Generalnie wydaje mi się że CSW to jest coś na kształt Maybaha, przy np. mercedesie 600 (T500rs).
Oba są luksusowe, oba szybkie i dynamiczne, ale do Maybaha dodano trochę więcej luksusu i ekskluzywności i zamierzono uczynić z niego model flagowy. Ale czy jest o tyle lepszy, oferuje odpowiednio więcej i aż tak się różni od Merca 600 żeby był aż tyle droższy?

Czy po prostu wytworzono produkt za który garstka ludzi będzie w stanie dać niebotycznie duże pieniądze po to żeby mieć poczucie posiadania królowej kierownic.
Chciałem zachować umiar właśnie na potrzeby recenzji, by była wyważona. Jednocześnie poświęciłem cały akapit by móc napisać wprost - jest to zarąbista kiera i jak ktoś ma kasę, to nic lepszego w tym momencie nie kupi, przy czym ECCI/CST raczej zbyt wiele nie zaoferują (patrząc na te produkty od strony czysto technicznej). Kierownicę Momo, to każdy z nas może sobie kupić i zamontować nawet do DFGT

Uważam że G27 nadal króluje pod względem stosunku jakości do ceny. T500RS, gdyby nowa kosztowała około 1300zł, pewnie też bym ją polecał.

Dla mnie, CSW to jest dopiero kierownica od A do T zrobiona jak być powinna. Mamy solidną konstrukcję wewnętrzną, możliwość rozbudowy, dobrej jakości kierownice, wystarczającą ilość przycisków. Łopatki pracują jak powinny. Do tego pedały z w końcu sensownie twardym tensometrem i nieliniową twardością sprężyny w sprzęgle.
Ale nadal to jest "od A do T" a nie "od A do Z". To i owo powinno być lepiej zrobione, bardziej dopracowane.


***********
Tak więc jeszcze raz - gdyby cały testowy zestaw (CSW, oba wieńce i CSPv2) miał kosztować około 2000-2500zł, sugerowałbym Wam wziąć kredyt na zakup i traktować to jako inwestycję. Tak dobry jest według mnie ten sprzęt.
***********


EDIT:
Drzymek, CSW jest bardziej "kompletnym" produktem. Równie dobrze mogłaby to być ewolucja T500RS. Jak Radek napisał, od pewnego pułapu za wiele już się nie da zyskać względem konkurencji.
Popatrz na to od tej strony - CSW to takie lekko dłubnięte Porsche 911 GT3 RS pod kątem track days, natomiast T500RS to standardowe 911 GT3. Z obu będziesz bardzo zadowolony ale z RS będziesz bardziej czuł "ooo tak, to jest to" podczas śmigania po torze, mimo że różnica w poniesionych kosztach jest nieproporcjonalnie duża.
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-07-2012, 09:50   Post #15 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.501
Cytat: Napisał Drzymek Zobacz post
0,005mln zł = 5000zł = 500 000gr - to jest zaporowa cena, a nawet nie ma w tym shiftera.
(...)
To na pewno nie jest segment przeznaczony dla graczyy entuzjastów. To segment bardzo bogatych graczy, lub absolutnych maniaków, potrafiących się wyrzec innych dóbr na rzecz kupna CSW.
Wszędzie należy dodać koniecznie "w Polsce". No chyba, że ktoś zarabia średnią krajową pensję x kurs euro.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 993
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-07-2012, 09:54   Post #16 (permalink)
Awatar norbi
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Postów: 1.939
Cytat: Napisał thuGG Zobacz post
Muszę się odnieść natomiast do pewnych uwag Lesia:
1. Szybkość kiery, rzeczywiście przy wyłączonej czuć opór mechaniczny natomiast w jeździe momentami (kiedy trzeba założyć szybką kontrę np. na Rouen w '79) miałem wrażenie, że kierownica wręcz wisi w powietrzu. Opór jeśli był, to był dla mnie niezauważalny (a zbyt silnym człowiekiem nie jestem). Myślę, że jeśli dla kogoś jest to mega krytyczna rzecz, to powinien sobie wcześniej sam sprawdzić (w miarę możliwości), bo też nie chciałbym kogoś wprowadzać w błąd.
Aha, trzeba też pamiętać że obręcz GT jest sporo cięższa od F i to też ma jakiś wpływ na szybkość.
Z forum iracing

Cytat: Napisał Thomas Jackermeier
I should add that there is no drift mode effect by default. The reason why the wheel feels different when powered up is that we eliminated the resistance caused by the motor. If you have the wheel powered off , the motor works like a generator or dynamo. This can be eliminated if you power on the motor.

The drift mode is an active steering aid which requires movement of the wheel rim.
Cytat: Napisał Thomas Jackermeier
We even go further than that and measure the individual internal friction of each wheel during each start up. Tolerances, temperature, wear etc. are influencing the internal friction a little bit. During startup we measure this friction so we can find the perfect minimum amount of power before the wheel is moving so we can display even the smallest force feedback sensations.

It still needs to be finetuned and so it will even get better with the next FW updates. We are actually quite proud of all the technology we put into this wheel and most of the features are still hidden. The wheel will shine more with future rims and accessories which are using all these capabilities.
norbi jest offline  
Rating: 23896 | Skill: 9.68 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-07-2012, 10:00   Post #17 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.950
a dla mnie CSP v2 odniosą duży sukces. Czekam, aż cena odpowiednio spadnie, junior pójdzie do przedszkola/podrośnie i stanę się szczęśliwym posiadaczem. Co do recenzji Lesia to jest skuteczna = mnie przekonała do CSP
btw. Lesiu jeszcze z handlowego punktu widzenia powinienes p[otrafic obronić cenę całego zestawu stosując język korzysci dla klienta

ale *** drogie to ustrojstwo
rex jest offline  


Rating: 45674 | Skill: 4.48 | OpenRating: 592
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-07-2012, 11:48   Post #18 (permalink)
Awatar Drzymek
 
Zarejestrowany: Dec 2006
Skąd: Nowy Sącz
Postów: 477
Cytat: Napisał rex Zobacz post
btw. Lesiu jeszcze z handlowego punktu widzenia powinienes p[otrafic obronić cenę całego zestawu stosując język korzysci dla klienta
No właśnie nie. Lesia rola to być jak najbardziej obiektywnym recenzentem. I wywiązał się z niej dobrze.
Drzymek jest offline  
Rating: 4275 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Własna sekwencja | Hamowanie: Lewą nogą
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-07-2012, 11:54   Post #19 (permalink)
Administrator Portalowy
Awatar Zinho
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 7.652
Piękna recenzja, dzięki LesiU. Będe szczery, o dziwo bardziej zwracałem uwagę na aspekty związane z CSP v2, niz z samymi kierownicami, których na pewno nie kupię - nie tyle z uwagi na wady, które aż tak bardzo by nie przeszkadzały ile po prostu na to, ze produkt jest porównywalny z dużo tańszym T500RS, który aż tak bardzo nie odbiega od produktów Logitecha (ile porównywalnie da się urwać?). Za Fanatekiem przemawia jedynie solidność i niezawodność - jesli faktycznie wraz ze ślizganiem się pasków nie będzie spadać precyzja i nie będzie to miało większego wpływu na FF, to może, może kiedyś się na nią zecyduję
Zinho jest offline  
Rating: 104795 | Skill: 9.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-07-2012, 12:03   Post #20 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.426
T500 nie odbiega od produktów Logitecha? Przecież to zupełnie inna bajka.

EDIT:
LesiU, czemu polecasz wyłączenie silniczków wibracyjnych w obręczy? Moim zdaniem dobrze się sprawdzają na kerbach itp.
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
clubsport, fanatec, pedals, wheel

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f197/fanatec-clubsport-wheel-clubsport-pedals-v2-14136/
Dodane przez For Type Data Hits
Project CARS ze wsparciem dla kierownic Fanatec - Aktualności - PPE.pl This thread Refback 18-10-2015 00:04 4
Project CARS ze wsparciem dla kierownic Fanatec - Aktualności - PlayStation, Xbox, Wii - Portal PSX Extreme This thread Refback 11-04-2015 20:56 3
Project CARS ze wsparciem dla kierownic Fanatec - Aktualności - PlayStation, Xbox, Wii - Portal PSX Extreme This thread Refback 11-04-2015 20:48 5
Project CARS ze wsparciem dla kierownic Fanatec - Aktualności - PlayStation, Xbox, Wii - Portal PSX Extreme This thread Refback 11-04-2015 20:47 12
Zobacz wątek - Kierownice-problemy i porady. • Forum Wyprzedź Mnie! This thread Refback 08-03-2015 18:47 1
www.GTPL.pl • Wyświetl temat - GTL TEAM This thread Refback 06-03-2015 16:04 5
Forum / Swobodne rozmowy / Dla wszystkich palaczy na RaceSimPL :) - Liga GP2 rFactor RaceSimPL This thread Refback 11-11-2012 19:00 7
Forum / Swobodne rozmowy / Dla wszystkich palaczy na RaceSimPL :) - Liga GP2 rFactor RaceSimPL This thread Refback 11-11-2012 18:09 10
Kierownice This thread Refback 12-07-2012 12:42 28
Zobacz wątek - Kierownice-problemy i porady. • Forum Wyprzedź Mnie! This thread Refback 11-07-2012 21:13 86
xRacing LIGA :: Oficjalne Forum www.xRacing.pl :: - Zobacz wątek - Fanatec ClubSport Wheel This thread Refback 11-07-2012 19:09 3


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy