Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Hardware

Logitech Driving Force GT

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Hardware Wszystko o sprzęcie do simracingu (kierownice i nie tylko)

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 02-01-2010, 11:44   Post #1 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
Logitech Driving Force GT



Polityka firmy Logitech opiera się bardziej na ewolucji niż rewolucji. Tak też jest w przypadku DFGT. Kierownica nie przedstawia praktycznie nic nowego, a zostaje wprowadzona tylko dla tego, że zaprzestano produkcji świetnej DFP. Wobec tego faktu można powiedzieć że DFGT jest następcą DFP (co jest stwierdzeniem prawdziwym). Pozostaje tylko pytanie czy następca jest równie dobry, a może nawet lepszy niż jego poprzednik. Na ten temat dokładnie wypowiedzą się użytkownicy DFGT, ja tylko dokonam ogólnego porównania.
DFGT to nic innego jak odświeżona konstrukcja DFP, największe zmiany zaszły w kole kierownicy z czego można wymienić: większa średnica koła, mniejsza średnica wieńca kierownicy, dodatkowe pokrętło do którego można przypisać funkcje zmniejszania lub zwiększania wybranych parametrów (na przykład balans hamulców). Pozostałe zmiany są praktycznie czysto estetyczne



Dane techniczne
Zakres :900 stopni (regulowany), potencjometr optyczny
Ilość przycisków :15 na kierownicy + pokrętło
Force Feedback :Tak
Paddlesy :2 plastikowe
Shifter :Tak, sekwencyjny
Pedały :2 plastikowe, potencjometry analogowe
Split axis :Tak
Interfejs :USB




Plusy
  • Do 900 stopni obrotu, który można regulować
  • Wysoka jakość wykonania kierownicy oraz zastosowane matriały
  • Duża ilość przycisków + pokrętło
  • Bardzo trwała konstrukcja kierownicy, łozysko kulkowe
  • Pedał hamulca posiada 2 sprężyny
  • Koło kierownicy o większej średnicy niż inne kierownice (DFP, Momo)


Minusy
  • Mniejsza grubość wieńca kierownicy
  • Kalibruje się przy każdym podłączeniu
  • Wysoka cena


mALy
Poprzednio używane kierownice: Logitech Formula Force GP, Logitech MOMO Racing.


Kierownicę wybierałem w zasadzie tylko pod mody F1, więc zależało mi na dużej ilości przycisków. W tym miejscu odpadło G25. Po doświadczeniach z Formula Force GP wiem, że cztery przyciski to zdecydowanie za mało. G25 ma ich dwa, a sięganie do panelu shiftera jest równie 'wygodne' co szukanie klawiatury. Na placu boju zostało więc DFP i nowość - DFGT. Wybrałem DFGT, bo... w pierwszych recenzjach jakie pojawiały się w tamtym czasie podawali, że jest trochę lepsza. I faktycznie jest, ale po kolei.

Koło DFGT jest nieco większe niż te znane z DFP/MOMO/FFGP. Nie wiem czy to plus czy minus... co kto lubi. Na pewno po przesiadce z w/w czuć różnicę, ale z czasem nie zwraca się na to uwagi. Z kolei do grubości wieńca długo nie mogłem się przyzwyczaić. Raz że cieńszy niż w MOMO, a dwa, że twardy i jakoś dziwnie leży w dłoniach. Rozwiązaniem okazał się zakup rękawiczek (Nike Men's Fundamental Training Gloves). Niby materiał z którego są wykonane jest bardzo cienki, ale ręce lepiej układają się na kierownicy. Znika też nieprzyjemna twardość o której wspomniałem wcześniej i (bonus) problem ślizgających się, spoconych dłoni w końcowej fazie wyścigu. Patentu z rękawiczkami próbowałem już wcześniej, ale z uwagi na większa grubość wieńca MOMO/FFGP nie było to wygodne rozwiązanie. Dopiero w DFGT sprawdza się to najlepiej i gdybym miał oceniać feeling, to pierwsze miejsce przyznałbym DFGT + rękawiczki. Dalej MOMO, DFP i FFGP.

Obrót o więcej niż 180/240 (FFGP/MOMO) stopni stanowił dla mnie nowość. Początkowo DFGT ustawiałem na 240', później 270'. Obecnie 400' i myślę, że w przypadku OW to wartość optymalna. 720/900' próbowałem kiedyś i w rF/GTR2 i TDU i... fajne do zabawy, ale do ścigania się nie nadaje.

Do rozmieszczenia przycisków w zasadzie nie mam zastrzeżeń. Wszystko jest tam gdzie być powinno i potrzebne przyciski łatwo można znaleźć bez odrywania wzroku od monitora. Shifter ten sam co w DFP - z tym samym ‘plastikowym’ kliknięciem przy zmianie biegów.
Warto wspomnieć o innowacji DFGT - czerwonym pokrętle, które działa... prawdę mówiąc tak sobie. Gdy jest potrzeba regulacji hebli o bliżej nieokreśloną wartość, to nie ma problemu. Gorzej jeśli chcemy zmienić balans dokładnie o 1, 2 czy 3 skoki. Precyzja pokrętła nie jest wystarczająca i czasem potrafi przeskoczyć o 1-2 więcej niż byśmy tego chcieli. Niby nic, ale przy właściwie zbalansowanym pojeździe ma to istotne znaczenie.

ForceFeedback trochę lepszy niż w pozostałych kierownicach. Lepszy, tzn. dokładniejszy, dający lepsze czucie samochodu. DFP które testowałem u Gareda było pod względem FF mniej precyzyjne, jakby ospałe, a przy szybkich kontrach stawiało dużo większy opór. Dodam, że wszystkie ustawienia profilera były takie same. Zmienialiśmy tylko kierownice. W przypadku FF najlepsze wydaje mi się DFGT. Dalej DFP, MOMO i FFGP.

Pedały takie same jak w DFP. Nie wiem czy precyzyjniejsze od tych z MOMO/FFGP, ale wydaje mi się, że nieco wygodniejsze.

Driving Force GT posiadam prawie rok i jak dotąd nie było z nią problemów. Wszystko działa jak powinno, a sama kierownica cały czas jest bardzo precyzyjna. Z pewnością warta swojej ceny.



Rex


Driving Force GT to kontroler desygnowany z grą Gran Tourismo 5 Prologue. Podobnie jak w przypadku dobrze znanej DFP, kierownica pomimo iż w opisie przeznaczona dla Playstation 3 działa bezproblemowo pod PC. Zakupiłem ten produkt jako kolejny w mojej przygodzie z simracingiem. Wcześniej byłem posiadaczem kiczowatego Media Techa, potem bardzo miło wspominany Formula Force EX i od 3 m-cy Driving Force GT. Wszystkie te kontrolery znacznie się od siebie różnią. Oczywiście DFGT jest sprzętem nie porównywalnym z poprzednikami pod względem walorów. Dlaczego? No to zaczynamy.

KOŁO KIEROWNICY
Średnica 32cm pozwala poczuć, że nie mamy w rękach typowej zabawki. Samo poszycie z plastiku nie jest tak wygodne jak w G25 (tam jest skóra) i mam wrażenie że guma w EX-ie była wygodniejsza. Jednak po chwili zapominamy o tym i w ogóle to nie przeszkadza, a na szorstkim plastiku nie pocą nam się ręce. Mocowanie identyczne jak w DFP spełnia swoją rolę. Lewarek zmiany biegów działa bezproblemowo i jest bardzo poręczny. Osobiście używam go do każdego auta jakim jeżdżę. Oczywiście do zmiany biegów mamy również paddlesy. Niestety tutaj Logitech nie poszedł naprzód i z tego co wiem problemy zrzucania biegów pozostały z poprzednika (DFP).
Przyciski. Tutaj mamy tak duży wybór, że każdy użytkownik wybierze coś dla siebie. Na ogromny plus zaliczyć można programowalne pokrętło. Używam go do sterowania balansem hamulców. Najfajniejszy bajer to klakson pod ogromnym przyciskiem środkowym z napisem GT. Oczywiście mamy do dyspozycji pseudo krzyżak. Wszystkie przyciski są programowalne.

PODŁĄCZENIE I KALIBRACJA
Kierownica posiada jak swoja poprzedniczka 900" kąt obrotu w pełni programowalny (w przypadku F1 używam 540" i steering lock 18 . Instalacja pod PC jest prosta choć wymaga ściągnięcia sterowników ze strony internetowej Logitecha (free). Przebiega bezproblemowo. WAŻNE! Najpierw instalujemy sterowniki dopiero potem podłączamy kontroler do USB i zasilania. Kiera po każdym włączeniu się sama kalibruje i nie należy jej w tym przeszkadzać! Po kalibracji wciskamy kilka razy do końca pedał gazu i hamulca by potencjometry działały w pełnym zakresie.

FORCE FEEDBACK
Za dużo tu nie można napisać bo działa doskonale. Mocniejszy w porównaniu z EX-em i bardzo podobny do DFP. W porównaniu z tą ostatnią pracuje o wiele ciszej co jest ogromną zaletą. Jednak do G25 jej brakuje pod tym względem. Czuć wszystko na co najedziemy i to chyba wystarczy jako rekomendacja.

PEDAŁY
I znów Logitech się nie popisał i nic nie zmienił. Te same "geje" co w DFP rev.B i te same problemy. Rzadko, ale zdarza się szum potencjometrów. Mnie osobiście trafił się produkt z krzywo przymocowanym pedałem hamulca. Śrubokręt i 15 min wystarczyło by się w pełni cieszyć nimi. Równo je skręciłem i po problemie. Na plus można zaliczyć brak plomb gwarancyjnych na pedałach. Dwie sprężyny w pedale hamulca również powodują lepsze czucie. Ogólnie całkiem fajne choć spodziewałem się czegoś więcej (może jestem zbyt wymagający).

EKSPLOATACJA I KONSERWACJA
Podobnie jak w przypadku Formula Force EX, którego byłem posiadaczem podejrzewam, że sprowadzi się to do czyszczenia z kurzu i przesmarowania. Problem jaki miałem z hamulcem już opisałem, więc nie będę się powtarzał. Zauważyłem jedynie ze kierownica, gdy nie działa na nią żadna siła lżej kręci się w prawo niż w lewo. Wynika to z umiejscowienia silniczka od FFb z lewej strony. Po 3 miesiącach w miarę intensywnej eksploatacji (jeżdżę co drugi dzień gdzieś po około 2 godziny) nie zauważyłem jakichkolwiek problemów. Bezawaryjność jak na razie na wysokim poziomie.

PODSUMOWANIE
Logitech Driving Force GT to kierownica, która w zupełności wystarczy jako profesjonalny kontroler potrzebny do simracingu. Oczywiście jest G25, ale w stosunku cena - jakość DFGT bije ją na łeb na szyję. Za ok 350 PLN mamy produkt bardzo wysokiej jakości. Z zalet to przede wszystkim:
- 900" kąt obrotu,
- bardzo duża gama przycisków,
- dobrze "wybierający" force feedback,
- sekwencyjny shifter (drążek zmiany biegów),
- klakson ,
- mimo wszystko pedały.
Minusów póki co nie zauważyłem. Jest to moja trzecia kierownica i jestem z niej bardzo zadowolony. Kolejnym etapem (jeśli takowy nastąpi ) będzie G25 z odpowiednim do tego fotelem i stelażem, ale to już nuta dalekiej przyszłości. Jak na razie DFGT rulez w segmencie kierownic do 500 PLN.



Jakusa


Driving Force GT to kierownica która się świetnie prezentuje. Po wyciągnięciu z kartonu byłem bardzo mile zaskoczony, wprawdzie wiedziałem jak ona wygląda ze zdjęć, ale zobaczyć ją na żywo i do tego ze świadomością, że jest moja to bardzo pozytywne uczycie. Kolejnym krokiem było przymocowanie jej do biurka, miałem obawy ponieważ moje biurko ma bardzo mały odstęp od szuflady, na szczęście i tutaj kierownica spisała się bezproblemowo. Podstawka na pedały jest bardzo stabilna z gumkami antypoślizgowymi i duży plus za anty poślizg dla dywanów, co do samych pedałów to różna twardość daje pozytywne wrażenie, niestety w moim przypadku ich wykonanie trochę mnie zawiodło gdyż pedał hamulca przy każdym jego naciśnięciu wydaje plastikowy oddźwięk co nie jest
zbyt fajne. Sama kierownica oprócz ładnego wyglądu jest także funkcjonalna oraz cicha, duża ilość przycisków umożliwia dostosowanie danej funkcji pod nasze upodobania. Mam zastrzeżenie tylko do padlesów, wprawdzie dosięgnięcie ich nie stanowi problemu, ale mogły by wyglądać mniej więcej jak w G25 dla większej precyzji, a tak łatwo się pomylić i kliknąć przez przypadek dwukrotnie jeden z nich. Shifter działa jak należy, ale plastik, z którego został wykonany wygląda tandetnie i nie pasuje do reszty kierownicy. FFB działa bez zastrzeżeń więc nie będę się rozpisywał na jego temat. Na uwagę zasługuje łatwość instalacji kierownicy oraz oprogramowanie wraz ze sterownikami, które umożliwia nam ustawienie kątu obrotu dla każdej gry, żeby nie było potrzeby ciągłego zmieniania go.
McLaren jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 02-01-2010 - 15:57



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-01-2010, 12:11   Post #2 (permalink)
Awatar damian1812
 
Zarejestrowany: Dec 2006
Postów: 1.015
W trzecim zdaniu warto poprawić - DFGP na DF GT.
damian1812 jest offline  
Rating: -1496 | Skill: -7.13 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Prawą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-01-2010, 14:05   Post #3 (permalink)
Administratur GiW
Awatar Szczepan
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Nowa Sól/Kraków
Postów: 6.209
shifter w g25 jest znacznie wygodniejszy niz szukanie klawy mALy
Szczepan jest offline  
9:45

Rating: 137755 | Skill: 8.22 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-01-2010, 14:51   Post #4 (permalink)
Awatar analiZe
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Postów: 526
Szczepan, ale przyciski na środku kierownicy chyba bardziej
analiZe jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 02-01-2010, 16:18   Post #5 (permalink)
Awatar Boszczu
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Kielce
Postów: 201
Wczesniej mialem momo force i w DFGT widze nie został zmieniony wtyk łączący pedały z kierownicą. Kilka razy juz mi sie zdarzyło, że pedały calkowicie się odłączyły, lub wtyczka była w takiej pozycje ze startując miałem cały czas włączony hamulec.
Taki mały mankament jednak mnie denerwuje, ogólnie kierownica świetna, imho lepsza niz MOMO i to duuzo, fajniejszy FFB. Z zakupu jestem baardzo zadowolony, więc polecam.
Boszczu jest offline  
Racing is in my blood....


Rating: 6566 | Skill: 6.47 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-01-2010, 21:20   Post #6 (permalink)
Awatar SebaOnePL
 
Zarejestrowany: Oct 2008
Skąd: Lublin
Postów: 2.545
Jeżeli chodzi o DFGT i ilość przycisków opowiem śmieszną rzecz - pod krzyżakiem mam ustawione rozglądanie się na boki i widok do tyłu i już chyba ze 3 razy zdarzyło mi się jadąc prawdziwym samochodem w realu że chcąc sprawdzić co jest za mną szukałem przycisku na kierownicy w moim autku a dopiero po sekundzie uświadomiłem sobie że muszę spojrzeć w lusterka
SebaOnePL jest offline  
Rating: 21893 | Skill: 3.25 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-01-2010, 09:36   Post #7 (permalink)
Awatar patryksok.
 
Zarejestrowany: Jul 2009
Skąd: Modena.
Postów: 3.601
Cytat: Napisał SebaOnePL Zobacz post
Jeżeli chodzi o DFGT i ilość przycisków opowiem śmieszną rzecz - pod krzyżakiem mam ustawione rozglądanie się na boki i widok do tyłu i już chyba ze 3 razy zdarzyło mi się jadąc prawdziwym samochodem w realu że chcąc sprawdzić co jest za mną szukałem przycisku na kierownicy w moim autku a dopiero po sekundzie uświadomiłem sobie że muszę spojrzeć w lusterka
Mam dokładnie to samo
patryksok. jest offline  
Rating: 16913 | Skill: 6.53 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-01-2010, 13:52   Post #8 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.968
jesli idzie o rozgladanie się na boki to przyciski L2 i R2 Wcisnięte jednoczesnie powodują backview
rex jest offline  


Rating: 45674 | Skill: 4.48 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-01-2010, 14:14   Post #9 (permalink)
Awatar gawr0n
 
Zarejestrowany: Sep 2008
Skąd: Katowice
Postów: 1.208
to samo mam az sie nie chce we wsteczne spojrzec
gawr0n jest offline  
time to race


“Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno”
(Sir Stirling Moss)

Rating: 19186 | Skill: 12.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-04-2010, 20:45   Post #10 (permalink)
Awatar KSPEED
 
Zarejestrowany: Dec 2009
Skąd: Grybów
Postów: 238
DFGT Jest najkorzystniejszym zakupem kierownicy na dzień dzisiejszy, biorąc pod uwagę cenę do jakości i funkcji jest prawie idealna. Czegoś takiego nie ma w G25 a tum bardziej w G27.
KSPEED jest offline  
Rating: 725 | Skill: 2.15 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
dfgt, driving, force, logitech

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f197/logitech-driving-force-gt-9382/
Dodane przez For Type Data Hits
Kierownica Logitech Driving Force GT - Strona 19 - FORUM TURNIEJU GRAND PRIX GRAN TURISMO This thread Refback 06-03-2018 22:35 1
Kierownica Logitech Driving Force GT - Strona 19 - FORUM TURNIEJU GRAND PRIX GRAN TURISMO This thread Refback 31-01-2018 13:59 3
Kierownica Logitech Driving Force GT - Strona 19 - NASZE FORUM TGP GT6 This thread Refback 22-05-2017 18:20 2
www.GTPL.pl • Wyświetl temat - Kierownica Logitech Driving Force GT This thread Refback 02-02-2016 09:13 1
Pytanie na temat kierownicy This thread Refback 25-07-2014 18:22 9
Pytanie na temat kierownicy This thread Refback 04-12-2013 20:09 2
Logitech Driving Force GT This thread Refback 18-01-2011 18:35 2
F1 2010 - PS3 Forum Polska - ... o PLAYSTATION3 wiemy wszystko! - strona 18 This thread Refback 10-01-2011 13:45 4
Zobacz wątek - Kierownice-problemy i porady. • Forum Wyprzedź mnie! This thread Refback 21-11-2010 18:50 3
Kierownica do komputera - Overclocking Forum - OCForum.pl This thread Refback 09-11-2010 20:13 104
F1 2010 - PS3 Forum Polska - ... o PLAYSTATION3 wiemy wszystko! - strona 12 This thread Refback 04-10-2010 20:52 13
Kierownica do komputera This thread Refback 02-10-2010 14:39 23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator