Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Hardware

Logitech Driving Force Pro

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Hardware Wszystko o sprzęcie do simracingu (kierownice i nie tylko)

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 06-09-2005, 00:00   Post #1 (permalink)
Awatar camer
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Lublin
Postów: 6.846
Logitech Driving Force Pro



Ten kontroler jest głównym konkurentem Momo Force. Jeżeli chodzi o samą kierownice jest to konstrukcja bardzo udana, charakteryzująca się regulowanym obrotem aż do 900 stopni, natomiast pedały sa trochę gorszej jakości, głównie ze względu na krotka trwałość zamontowanych w nich potencjometrów (dot. przede wszystkim rev. A). Producent zintegrował na niej 10 przycisków, 2 paddlesy oraz pseudo-analogowy krzyżak. Dodatkowo przy kierownicy umieszczony jest drążek, wykorzystywany najczęściej do zmiany biegów lub hamulca ręcznego.







Dane techniczne
Zakres :900 stopni (regulowany), potencjometr optyczny
Ilość przycisków :10 + krzyżak
Force Feedback :Tak
Paddlesy :2 plastikowe
Shifter :Tak, sekwencyjny
Pedały :2 plastikowe, potencjometry analogowe
Split axis :Tak
Interfejs :USB






Plusy
  • Do 900 stopni obrotu, który można regulować
  • Wysoka jakość wykonania kierownicy
  • Duża ilość przycisków
  • Bardzo trwała konstrukcja kierownicy, łożysko kulkowe
  • Pedał hamulca posiada 2 sprężyny


Minusy
  • Dość wątpliwej jakość potencjometry w pedałach (szczególnie rev. A)
  • Jest głośna
  • Kalibruje się przy każdym podłączeniu




Opinie

Padek78

Posiadane kierownice: Momo Racing
Spisuje się bardzo dobrze. Możliwości konfiguracyjne są o niebo lepsze w porównaniu do każdej innej kierownicy. Przy pomocy Tweaka można sobie różnie konfigurować. Ja ze swej strony bardzo polecam tą kierę, ale uprzedzam, że jak się raz wejdzie w jej posiadanie to jest się skazanym albo na zakup nowego DFP w przypadku zużycia starego lub też na poczekanie aż inni producenci docenią zalety 900st i też pójdą w tym kierunku. A dlaczego? A dlatego że ostatnio jak sobie podłączyłem moje Momo Racing to doznałem szoku. Brakowało mi tych parudziesięciu stopni więcej na każdą stronę po prostu. Szczególnie przy jakimś kraszu gdzie trzeba trochę wykręcać. Po prostu czułem się jak w go-karcie a nie jak w rasowym wozie wyścigowym. A w DFP możesz sobie skonfigurować tak że przy normalnej jeździe zakres jest podobny jak w innych kierownicach. A w przypadku jakiegoś nawracania już trzeba pokręcić (jak w realu) . Najbardziej podoba mi się korzystanie z DFP w Nascarze podczas zjeżdżania do pitstopów przy wyłączonej opcji "boost steering at low speed" . Wówczas można nieźle się zaskoczyć mając odruchy z kierowania z włączoną powyżej opcją A na nawrocie Lowe's Hairpin w Monte Carlo to po prostu aż nie wypada odkręcić kiery w lewo mniej niż 180st.






Rossi

Posiadane kierownice: MS bez FF


Przed kupnem DFP, kontrowersyjną sprawą była dla mnie ilość przycisków. Taka ich ilość psuje wygląd. Ale na szczęcie każdy posiadacz DFP bardzo szybko doceni ich rozmieszczenie i ilość. Wcześniej jeżdżąc na MS bez FF często musiałem sięgać do klawiatury podczas jazdy w GTR żeby coś sprawdzić. Teraz, na DFP nawet nie patrząc zbytnio na przyciski, intuicyjnie w nie trafiam i do tego ich spora ilość w zupełności wystarczy. Wielka zaletą DFP jest dla mnie sama kierownica. DFP jak większość kółek ma tylko 25cm średnicy. Może kiedyś to poprawią. Ale tak na dłuższą metę nie jest to moja pierwsza kierownica i już się do tego przyzwyczaiłem dlatego nie stanowi to dla mnie żadnego problemu, jedynie jest to rzecz, która powinna być zmieniona w DFP2. Bardzo dobrze leży w dłoni. Podoba mi się również ogólna stylistyka. Jest pokryta guma dzięki czemu naprawdę nie ma mowy o żadnym ślizganiu się dłoni, nawet po kilku godzinnej jeździe. FF jest bardzo dobry tylko tyle mogę powiedzieć bo nie miałem porównania do żadnej innej kierownicy z FF. Na kole czuć każdy wybój, każdy kerb, każdy uskok terenu, wibracje przy hamowaniu, jednym słowem nic do zarzucenia nie mam. Do tego na marginesie dodam iż zawsze FF mam ustawione na 98% i musze powiedzieć ze jest naprawdę silne. Czasem żeby założyć kontrę trzeba naprawdę dużo siły włożyć w manewr żeby wyszedł efektywnie. Modowalnosc DFP. To jest podstawowa i bezapelacyjnie największa zaleta DFP. Możemy sobie ustawić zakres obracania kola, taki jaki tylko chcemy. W GTR używam trybu 720, w modzie Escort - 900, w F1 Challenge - 400. Możemy sobie ustawić zakres jaki tylko nam odpowiada, posługując się przy tym także steering lock w ustawieniach samochodu w garażu. Każdy znajdzie dla siebie odpowiedni kompromis. Z tego co się orientuje niewielka ilość osób posiadających DFP decyduje się na szerokie zakresy kręcenia kołem. Prawdę mówiąc to bardzo duża tracą, ale to jest sprawa przyzwyczajenia, gustu a o tych się przecież nie dyskutuje.






Camer
Posiadane kierownice: Logitech Wingman Formula Force


Jako posiadacz czerwonego Logiego, słynącego z wielkich luzów i szumiących potów w pewnym momencie zacząłem mocno zastanawiać się nad wyborem nowej kierownicy. W związku z tym, iż na własnej skórze przekonałem się z czym się wiąże brak precyzji w kierownicy postanowiłem przede wszystkim na tą cechę zwrócić uwagę przy zakupie. Jako, ze Momo Force było poza moim zasięgiem (ze względu na cenę, jak i dostępność) zdecydowany byłem zakupić na allegro ms ff. W ostatniej chwili, po przeczytaniu kilku recenzji, kupiłem DFP. Teraz mogę powiedzieć z czystym sumieniem, iż to był strzał w 10tke. Wrażenia: PRECYZJA – to co dla mnie było najważniejsze, w końcu wiem, gdzie prowadzę auto, jadę po prostej i jedzie prosto, w zakręcie samochód skręca tyle ile chce, nie mniej nie więcej. Możliwość regulacji zakresu to jedna z największych zalet tej kierownicy i przychylę się tu do zdania powtarzanego przez wszystkich użytkowników DFP: jeśli raz spróbujesz nie ma odwrotu do kierownicy o zakresie 2xx* - nawet Momo Force. W GTR zwykłem jeździć na zakresie 720* i w secie ustawiam 23* max lock – to daje mi duże możliwości wyczuwania tego wąskiego zakresu, kiedy auto skręca najlepiej. Kiedy traci przyczepność minimalne ruchy wystarcza aby ja odzyskać. Natomiast do RBR ustawiam zakres 313* na asfalt, a ok. 300* na szutry – jeździ mi się świetnie. Aby unaocznić różnicę dzieląca DFP od mojej poprzedniej (mocno rozklekotanej kiery) powiem, ze czasy poprawiły mi się o ok. 1-2s. Ponadto super pedały – dokładnie potrafię wyczuć, czy wciskam na 1/4 czy na 3/4 (nie mowie o hamulcu, gdzie fizycznie czuć, ze jest ciężej w miarę wciskania, gdy zaczyna pracować druga sprężyna). Po ustawieniu odpowiednio hamulca (w opcjach kontrolera i w secie) kiedy łapie druga sprężyna, to właśnie blokuje koła – dzięki temu łatwiej wyczuć moment, kiedy nie można już „przegiąć”. Ergonomia: kolko jest dość grube, pokryte czymś gumopodobnym, co pozwala na dobry uchwyt przez długi czas. Ilość przycisków pozwala na przypisanie sobie wszystkich najbardziej potrzebnych opcji i nie sięganie w czasie wyścigu do klawiatury. Dodatkowo drążek zmiany biegów, z którego na początku się śmiałem, teraz bez niego nie potrafię jeździć (kumple mieli niezły ubaw, jak mnie posadzili przy kierze z łopatkami). Pedały też są dobrze ustawione. O całości mogę powiedzieć, że po wyścigu dwugodzinnym w GTR, kiedy wiele osób zali się, ze go bola ramiona czy stopy – ja tych objawów nie mam. Trwałość: tu musze oddzielić pedały od kierownicy: z tymi pierwszymi miałem drobne problemy po około pół roku użytkowania polegające na chwilowym braku gazu, co często kończyło się śmiercią na bandzie. Po ich rozkręceniu i przeczyszczeniu oraz zamianie gazu z hamulcem objawy ustąpiły (od pół roku jest ok.). Dodam, ze mam rev. B DFP z metalowymi potami. Natomiast jeśli chodzi o kierownice jest nie do zdarcia – żadnych luzów, precyzja cały czas taka sama, a nie należę do osób, które jakoś specjalnie delikatnie używają kiery, zdarza się, ze chodzi cale biurko z monitorem przy porządnych kontrach. Force Feedback jest tez bardzo dobry (w porównaniu do mojej poprzedniej kiery) – bardzo dobrze wyczuwa się przede wszystkim brak przyczepności, co chyba jest najważniejsze podczas jazdy. Ponadto dobrze czuć wszystkie nierówności toru i kerby. FF jest (lub raczej może być) bardzo mocny, w samym GTR jeżdżę na 80% i kiedy jadę w długich zakrętach, gdzie jest sporo nierówności naprawdę musze wyczuć moment, kiedy mogę oderwać jedna rękę w celu zmiany biegu – inaczej zdarza się, ze zjeżdżam z obranej linii, przy nagłym uderzeniu kiery. Po pierwszych testach w rFactor widzę, ze ff jest tu jeszcze mocniejszy i do wjazdu na kerb trzeba się „mentalnie” przygotować, bo siła reakcji kierownicy może zaskoczyć.




















Film przedstawiający DFP w akcji - 10,6MB



Film przedstawiający DFP w akcji - 11,7MB
camer jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 24-07-2009 - 20:31
Rating: 103355 | Skill: 10.79 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 06-07-2011, 23:41   Post #2 (permalink)
Awatar dzid_
 
Zarejestrowany: Mar 2009
Postów: 2
Muszę to napisać, bo akurat sprzedaję tą kierownicę i są zadawane mi pytania odnośnie mechanicznej blokady jaką ona posiada. Jest to wielka zaleta DFP i Polega na tym, że oprócz silników, za regulację maksymalnego kąta kierownicy odpowiadają także mechaniczne zapadki wewnątrz urządzenia. Zapadki znajdują się tylko na kącie 200 stopni. Po ustawieniu w game profilerze np. kąta mniejszego niż 200stopni słychać wyraźnie trzask zamykających się zapadek. Ich obecność wyczuwamy próbując przekręcić kierownicę powyżej 200stopni - choćby nie wiem jak mocno kręcili, to prędzej złamiemy kierownicę, niż przejdziemy przez 200 stopni.

Dla nie których jest to nie jasne, ponieważ w ich kierownicach także można zmniejszać kąt obrotu. Jednak tam jest to realizowane za pomocą silników. Bardzo brakuje mi twardej mechanicznej blokady w G25, choć już powoli się do tego przyzwyczajam. Z relacji innych użytkowników mogę stwierdzić, że inne kierownice 900 stopniowe: DFGT, G27, G25 także nie posiadają omawianej mechanicznej blokady.
Jeżeli znacie inne modele logitecha posiadającą tą blokadę to piszcie.
dzid_ jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-01-2012, 09:11   Post #3 (permalink)
Awatar Johners
 
Zarejestrowany: Dec 2011
Skąd: Koronowo
Postów: 46
Potwierdzam... kierownica rewelacyjna. Posiadam rev. B w której felerne potencjometry pedałów zostały poprawione i naprawdę nic się z nimi nie dzieje. Kierownicę mam już ponad trzy lata, intensywnie używana działa bez zarzutu. Jedyne do czego można się doczepić to dość głośna obudowa - podczas działania force feedback mam czasami wrażenie jakby coś w środku latało.
Duży plus za ilość przycisków.
Johners jest offline  
Rating: 75 | Skill: 0 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-01-2012, 14:59   Post #4 (permalink)
Awatar Thoo24Mass
 
Zarejestrowany: Aug 2007
Skąd: Kraków
Postów: 2.771
Cytat: Napisał dzid_ Zobacz post
Dla nie których jest to nie jasne, ponieważ w ich kierownicach także można zmniejszać kąt obrotu. Jednak tam jest to realizowane za pomocą silników. Bardzo brakuje mi twardej mechanicznej blokady w G25, choć już powoli się do tego przyzwyczajam. Z relacji innych użytkowników mogę stwierdzić, że inne kierownice 900 stopniowe: DFGT, G27, G25 także nie posiadają omawianej mechanicznej blokady.
Jeżeli znacie inne modele logitecha posiadającą tą blokadę to piszcie.
Niby fajny bajer. Ale w jakim simie uzywasz tej blokady majac zakres do 900st? Nawet F1 ma sporo powyzej 200st.
Thoo24Mass jest offline  
Rating: 121617 | Skill: 8.96 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-01-2012, 15:36   Post #5 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.246
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Blokada byla wprowadzona pewnie tylko w celu zapewnienia kompatybilnosci. Mozna bylo ja wlaczyc dla 200* albo wylaczyc co zapewnialo lock skretu moze dla starych gier na PSX.

Jak napisalem, mechaniczna blokada jest tylko dla zakresu obrotow ponizej 200* a ustawia sie na 200* nawet jak ustawimymniejszy skret. Wiec to zaden ficzer.
MaXyM jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 05-01-2012 - 15:59
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 30-03-2013, 13:40   Post #6 (permalink)
Awatar Larus
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Postów: 5.897
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Larus
Czy są jeszcze u nas posiadacze Logi DFP ? Jeśli tak, bardzo prosiłbym o kontakt czy to na GG na PW. Potrzebuję sprawdzić jedną rzecz. Z góry dzięki.
Larus jest offline  
Rating: 131232 | Skill: 9.46 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-04-2013, 20:21   Post #7 (permalink)
Awatar Luke_One
 
Zarejestrowany: Apr 2013
Skąd: Kraków
Postów: 16
Witam, mam pytanie czy jest możliwość podłączenia do tej kierownicy (lub/i do wersji GT) pedałów z G25 ? Jeśli tak to czy będą one kompatybilne (tzn. czy wszystkie trzy osie będą wykryte). Nie ukrywam że te dwa plastikowe pedałki to dla mnie za mało. Pytam o to ponieważ posiadam starą g25 i potrzebuję kupić świerze nowe kułko. Pozdrawiam.
Luke_One jest offline  

Logitech G25 | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-04-2013, 20:24   Post #8 (permalink)
Super Moderator
Awatar Dmnick
 
Zarejestrowany: Jun 2011
Skąd: Kraków
Postów: 4.218
Jest coś takiego jak adapter do kupienia na zagranicznych stronach, ale jest to strasznie drogie.

Druga opcja to taka, aby samemu sobie coś takiego zrobić (chyba się da)
Dmnick jest offline  
Zalman Z3 Plus | Win 7 x64 | AMD Phenom II x4 965@3,7GHz@Zalman CNPS14x | ASRock 970 Pro3 | AMD Radeon 6950@6970 2GB | Kingston KHX1600C9D3B1RK2/8GX 8GB| Tacens Radix V 650V | Creative Xtreme Music | Superlux HD 681 | Logitech DFGT | Saitek X52 | Saitek Cyborg Evo | Steelseries Rival |







Rating: 16581 | Skill: 6.74 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 03-04-2013, 21:41   Post #9 (permalink)
Awatar Sqad
 
Zarejestrowany: Mar 2011
Skąd: Warszawa
Postów: 110
Może to rozwiąże sprawę, adapter do podłączenia pedałów poprzez USB
Logitech G25, G27, Driving Force GT and Driving Force Pro Pedals Adapter
Jeśli potrzebujesz podpiąć je do konsoli to raczej zapomnij
Sqad jest offline  

Fanatec Porsche 911 GT3 RS Wheel | Fanatec CSR Pedals | Fanatec CSR Shifter | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2014, 11:38   Post #10 (permalink)
Awatar Kars
 
Zarejestrowany: Feb 2014
Postów: 2
Witam,
sorry, że tak odkopuje, ale chciałem sobie zakupić tą kierownicę, oczywiście używaną i podpowie ktoś jak rozpoznać czy dana kierownica jest z rev. B? I jeszcze jedno pytanko, czy wersje PS można z powodzeniem podłączyć do PC?
Kars jest offline  

Ostatnio edytowane przez Kars : 01-02-2014 - 11:50
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
dfp, driving, force, kierownica, logitech, logitechdfp, pro

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f197/logitech-driving-force-pro-8131/
Dodane przez For Type Data Hits
SPRZEDAM logitech driving force pro (Strona 1) / Informatyka, technologia / ROTRS.pl This thread Refback 01-12-2015 07:43 5
Kierownica Logitech Driving Force Pro DFG GT PC PS - Giełda This thread Refback 09-02-2014 18:38 5
Lubelskie Forum Motocyklowe • Zobacz wątek - [S] Kierownica PC, PS2, PS3, Joystick do PC This thread Refback 02-11-2012 16:22 11
• Zobacz wątek - Problem z kierownicą This thread Refback 28-06-2011 16:05 22
Kierownica z force feedback do 300zł - Forum Actionum This thread Refback 29-05-2011 23:08 14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

424 osób online
422 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator