Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Hardware

Logitech G27

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Hardware Wszystko o sprzęcie do simracingu (kierownice i nie tylko)

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 12-06-2010, 18:25   Post #1 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.426
Logitech G27


Niedawno byłem zmuszony zmienić kierownicę, mój Logitech G25, po ponad dwóch latach intensywnego użytkowania, niestety wyzionął ducha. Wybór padł na G27 tej samej firmy. W tym artykule postaram się porównać obie kierownice.





Dane techniczne
Zakres :900 stopni (regulowany), potencjometr optyczny
Ilość przycisków :6 na kierownicy, 8 + krzyżak na shifterze
Force Feedback :Tak (2 silniki)
Paddlesy :2 metalowe
Shifter :Tak, układ H
Pedały :3 metalowe, potencjometry analogowe
Split axis :Tak
Interfejs :USB





Plusy
  • Do 900 stopni obrotu, który można regulować
  • Wysoka jakość wykonania kierownicy oraz zastosowane materiały
  • Usunięto mankamenty DFP (luz na kierze oraz szybkość obrotu)
  • Cichsza praca oraz bardziej "miękki" Force Feedback
  • Bardzo trwała konstrukcja kierownicy, łożysko kulkowe
  • Trzy pedały o różnym stopniu twardości, regulowane nakładki


Minusy
  • Shifter pracuje tylko w układzie H (brak sekwencji)
  • Kalibruje się przy każdym podłączeniu
  • Wysoka cena





Kierownica
Wybierając się na pierwszy trening z nową kierownicą (Interlagos, F1 '79), spodziewałem się doznań bardzo podobnych lub wręcz takich samych jak z G25. Dlatego miłym zaskoczeniem był dla mnie trochę inny Force Feedback. System w G27 wydaje się być mniej mechaniczny niż w poprzedniku, sprawia wrażenie bardziej naturalnego, mięsistego. Nie jest to może wielki skok, ale warto odnotować to na plus.
Oczywiście kierownica nie różni się tylko Force Feedbackiem, drugą ważną zmianą jest dodanie czterech przycisków na kole kierownicy (G25 posiada 2), nareszcie Logitech poszedł po rozum do głowy i pozwolił nam włączać światła, trąbić, rozglądać się, zmieniać HUD itp. nie zdejmując rąk z kierownicy. Zmiana zdecydowanie dobra i aż dziw bierze, że poprzedniczkę tak upośledzono w tym względzie. Zmienił się kształt przycisków, z okrągłych na, można by rzec, lekko zniekształcone ćwierć okręgi.
Kolejną rzeczą, która rzuca się w oczy to oczywiście diodki, które sygnalizują konieczność zmiany biegu na wyższy. Niestety Logitech nie wypuścił żadnego pluginu do rFactora, który zapalałby diodki w tym simie. Firma postąpiła inaczej, na dołączonej płycie CD znajduje się demo rFactora ze zmodyfikowanym plikiem .exe, który zapala diodki, ale takie działanie mija się z celem. Diody natomiast działają w Race07 (przynajmniej w wersji Steam) i szczerze mówiąc, dla mnie jest to zbędny bajer. Po prostu siedząc przy kierownicy, mam ją poniżej linii wzroku, patrząc w telewizor, najzwyczajniej w świecie nie widzę tych diod.
Skoro jesteśmy przy zmianie biegów to wypadałoby coś napisać o łopatkach, kształt i wielkość jest taka sama jak w G25. Zmienił się jednak sam mechanizm aktywacji zmiany. W G25 łopatki naciskały na blaszki, które wysyłały sygnał o zmianie, teraz nie ma blaszek, są za to plastikowe przyciski, które wciska łopatka. Wydaje sie, że jest to pewniejsze rozwiązanie, choć ciężko dostrzec konkretne różnice w działaniu.
Co jeszcze rzuciło się w oczy, a raczej w uszy to głośność pracy kierownicy, jest cichsza od G25, co powinno zadowolić grono młodych tatusiów.
Inny jest też materiał, którym zostało obszyte koło kierownicy, nadal jest to skóra, ale jest przyjemniejsza w dotyku, sprawia wrażenie delikatniejszej, jakby aksamitnej.
Obudowa kierownicy jest taka sama jak w G25. Co mi się nie podoba w obu kierownicach to uchwyty dokręcające do blatu. Są zbyt małe i okrągłe, przy lekko spoconych dłoniach, ciężko solidnie dokręcić (albo odkręcić) kierownicę do (od) blatu. Zdecydowanie lepsze uchwyty zastosowano chociażby w Driving Force Pro, gdzie były większe i sześciokątne).


Shifter
Wygląda tak samo jak ten z G25, z dwoma różnicami, zamiast przełącznika trybu pracy drążka jest tylko okrągłe logo producenta oraz zniknęła diodka, która informowała nas o trybie pracy. Co to dla nas oznacza? Zapewne zniknął któryś z trybów pracy, tak też jest w istocie. Shifter pozbawiony został trybu sekwencyjnego, na co fani wszelkich samochodów GT zapewne zareagują poirytowaniem. Podobno aby tryb H był lepszy, należało porzucić sekwencję. Zatem jak sprawuje się tryb H? Jest lepiej niż w G25, drążek chodzi trochę ciężej, sprawia wrażenie solidniejszego, jest bardziej sprężysty oraz precyzyjniejszy. Nie jest to może jakaś wielka zmiana, mimo wszystko odczucia są lepsze. Nie podoba mi się to, że nie wyeliminowano wady, która była w shifterze od G25. Otóż zmieniając bieg można trafić w miejsce gdzie drążek blokuje się pomiędzy biegami, trudno w nie trafić, ale czasem się zdarza. Podczas wyścigu trafienie w to miejsce może być fatalne w skutkach.


Pedały
Również niewiele się różnią od tych z G25. Właściwie ograniczono się do dwóch zmian, pozwolono na regulację nakładek w poziomie, poza tym nakładki sprzęgła i hamulca zamontowane są na dystansach. Dystansy te sprawią, że oba pedały są wyżej niż gaz, co powinno ułatwić stosowanie techniki heel & toe. Mam wrażenie, że sprężyny w pedałach są miększe niż te w G25 (wyrobione po dwóch latach), ale może to być tylko mylne wrażenie.


Podsumowując, kierownica Logitech G27 jest krokiem naprzód w stosunku do G25. Krok ten nie jest jednak na tyle duży, żeby uzasadnić zmianę z G25. Jednak, gdy ktoś chce kupić nową kierownicę z wyższej półki, bądź też planuje przesiadkę z czegoś tańszego, wtedy zdecydowanie można polecić G27, o ile ten ktoś potrafi się obyć bez sekwencyjnego drążka. Mnie osobiście najbardziej ucieszyły dodatkowe przyciski na kole kierownicy.
thuGG jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 25-06-2010 - 17:26
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 12-06-2010, 20:22   Post #2 (permalink)
Awatar muscimol
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 3.065
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do muscimol
Cytat: Napisał thuGG Zobacz post
Kolejną rzeczą, która rzuca się w oczy to oczywiście diodki, które sygnalizują konieczność zmiany biegu na wyższy. Niestety Logitech nie wypuścił żadnego pluginu do rFactora, który zapalałby diodki w tym simie.
Plugina do obsługi diód w G27 pod rFactorem, GTR, GTR2, GTL można ściągnąć np. stąd :
NoGrip :: rFactor Downloads - G27Leds
muscimol jest offline  
"Being wrong is erroneously associated with failure, when in fact, to be proven wrong should be celebrated, for it is elevating someone to a new level of understanding, furthering awareness.

There is no such thing as a smart human being, for it is merely a matter of time before their ideas are updated, changed or eradicated." Jiddu Krishnamurti



Rating: 6897 | Skill: 6.80 | OpenRating: 0
| Logitech G27 + LC | Własna sekwencja | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 12-06-2010, 21:02   Post #3 (permalink)
Awatar Marcin89
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Poznań
Postów: 472
Co do łopatek to w g25 moment aktywacji jest nie co szybszy niz w g27.

Wedlug mnie lepiej miec pozniej moment aktywacji, poniewaz w g25 zdarzalo mi sie, ze przez przypadek zmienilem bieg na wyzszy lub nizszy.
Marcin89 jest offline  
i5 760 @ 4GHz | Thermalright Silver Arrow | Asus P7P55D-E PRO | A-data plus 4x2GB 1600 CL8 | SLI NVIDIA GTX580 | SSD Vertex 3 240GB | Xonar Essence ST | Seagate 500GB + 2000GB | Corsair AX850 | Silverstone FT02B-WRI | 3x BENQ XL2410T 120Hz 3D | TrackIR 5 PRO | SimRacingPL raceBOARD-S



Rating: 131160 | Skill: 14.86 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2010, 12:48   Post #4 (permalink)
The Godfather
Awatar Gared
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Postów: 12.745
Łopatki w G25 to zdecydowanie najsłabszy punkt tej kierownicy. Jeśli w G27 działa to tak samo - jak napisał thugg - to jest to kolejne niedopatrzenie logitecha. JEśli działa to faktycznie z większym opóźnieniem jak Marcin89 to można rzec - nareszcie!
Gared jest offline  
Rating: 74564 | Skill: 7.53 | OpenRating: 4794
Odpowiedź z Cytatem
stare 14-06-2010, 13:37   Post #5 (permalink)
Awatar muscimol
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Warszawa
Postów: 3.065
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do muscimol
Cytat: Napisał Gared Zobacz post
JEśli działa to faktycznie z większym opóźnieniem jak Marcin89 to można rzec - nareszcie!
Jest jak pisze Marcin, praktycznie nie da się przez przypadek zmienić biegu.

Edit. Jeżeli ktoś ma problem ze ściągnięciem plugina do ledów z nogripa dołączam bezpośredni link:
http://www25.zippyshare.com/v/40476538/file.html
muscimol jest offline  

Ostatnio edytowane przez muscimol : 14-06-2010 - 17:04
"Being wrong is erroneously associated with failure, when in fact, to be proven wrong should be celebrated, for it is elevating someone to a new level of understanding, furthering awareness.

There is no such thing as a smart human being, for it is merely a matter of time before their ideas are updated, changed or eradicated." Jiddu Krishnamurti



Rating: 6897 | Skill: 6.80 | OpenRating: 0
| Logitech G27 + LC | Własna sekwencja | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-06-2010, 16:52   Post #6 (permalink)
Member
Awatar MaXyM
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Praha, Czech Rep.
Postów: 30.206
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do MaXyM
Proponuje zamienic

Cytat:
drugą ważną zmianą jest dodanie czterech przycisków na kole kierownicy
Na podanie bezwgleden ilosci. A to dlatego ze nie podajesz ile bylo w G25. W zwiazku z tym nie wiadomo ile tych przyciskow jest w rezultacie. MOze byc 4 lub 10
MaXyM jest offline  
SLS developer :: sls.simracing.pl ::

Rating: 94355 | Skill: 7.59 | OpenRating: 0
Thrustmaster TX Racing Wheel | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-06-2010, 17:54   Post #7 (permalink)
Awatar thuGG
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Warszawa
Postów: 5.426
Niestety, ale chyba nie mam uprawnień do edycji artykułu.
thuGG jest offline  
Rating: 71463 | Skill: 8.53 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 09-07-2010, 22:29   Post #8 (permalink)
Administrator Portalowy
Awatar Zinho
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 7.652
Cytat: Napisał Gared Zobacz post
Łopatki w G25 to zdecydowanie najsłabszy punkt tej kierownicy. Jeśli w G27 działa to tak samo - jak napisał thugg - to jest to kolejne niedopatrzenie logitecha. JEśli działa to faktycznie z większym opóźnieniem jak Marcin89 to można rzec - nareszcie!
Wypowiem się, bo zakupiłem Zaznaczam że jest to tylko i wyłącznie moja opinia!
Łopatki w G27 to totalna kicha panowie, po przesiadce z MOMO Racing mam niekiedy problemy, zwłaszcza przy zrzucaniu biegów (potrafię zrzucić jeden za dużo, bo niekiedy nie mam pewności czy łopatka "zaskoczyła" - ale to chyba kwestia przyzwyczajenia, po 3 dniach już jest trochę lepiej). Paddelsy chodzą troszkę ospale, są, jak dla mnie, ZA DUŻE (ktoś, kto lubi trzymać ręce wysoko na kierze się pewnie ucieszy...), w MR były zdecydowanie "szybsze", mi osobiście to bardziej pasowało. Ale co do reszty, to co ja będę dużo pisał.. PEDAŁY! (bez obrazy ) Zwłaszcza hamulec - rewelka. I ma dobry opór i doskonałą "nieczułość", teraz np, mogę swobodnie trzymać stopę lekko opartą o hamulec, przy nieczułości ustawionej na 2% i bardzo precyzyjnie stosować trailbraking, o czym przy plastiku (i wadliwości) pedałów MOMO mogłem tylko pomarzyć. Samo koło - jednym służy, dla mnie ta średnica mogłaby być nieco mniejsza powiedzmy 23-24 centy, wtedy by było idealnie. Ale co do jakości wykonania, to prawdziwe dzieło... metal, skóra, tylko koziej bródki brakuje (ta na szczęście jest u właściciela ). Przyciski też są w porządku i doskonale wykonują swoja robotę, ale też wymagają przyzwyczajenia, jeśli ktoś miał wcześniej mniejsze koło (jak MOMO), można niekiedy "nie trafić". Ogólnie nie żałuję wydanych 950zł chociaż brak sekwencyjnego shiftera... o właśnie, shifter jeszcze. ThuGG napisał, że:

"Nie podoba mi się to, że nie wyeliminowano wady, która była w shifterze od G25. Otóż zmieniając bieg można trafić w miejsce gdzie drążek blokuje się pomiędzy biegami, trudno w nie trafić, ale czasem się zdarza. Podczas wyścigu trafienie w to miejsce może być fatalne w skutkach."

Popieram w całej rozciągłości, takie blind-spoty zdarzają się przede wszystkim przy przechodzeniu z 4 na 5 i z 5 na 6. Jeśli ktoś chce kupić tego typu kierownice, a nie miał do czynienia z shifterami, powinien najpierw ściągnąć jakiegoś moda ze słabym, wolnym i przede wszystkim stabilnym samochodem i poćwiczyć na początek samą zmianę bez sprzęgła i heel'n'toe. Ja właśnie na razie tak ćwiczę - up i downshifting, aby wyczuć ścieżki poruszania się drążka shiftera, bo on naprawdę potrafi zaskoczyć, zwłaszcza schodząc z 6 do 2... Ze swojej strony mimo wszystko polecam, jeśli ktoś ma zamiar ścigać się w jakichś historycznych seriach, to ta kiera jest strzałem w dziesiątkę

Ah i co najważniejsze: G27 daje -0.3 do czasów okrążeń Na MOMO nie mogłem zejść na Virginii North poniżej 1:44:5, a na tej już mam 1:44:1xx.
Zinho jest offline  

Ostatnio edytowane przez Zinho : 10-07-2010 - 05:23
Rating: 104795 | Skill: 9.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-07-2010, 20:20   Post #9 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.436
Dla mnie największym plusem jest nowa przekładnia. FF jest bardziej mięsisty. Kierownica pracuje również znacznie ciszej. Podczas jazdy, nawet jak się szybko kręci i jest się skupionym na jeździe, to praktycznie jej nie słychać.
Łopatki trochę poprawili, ale do Momo Racing jeszcze im trochę brakuje
Shifter "na sucho" faktycznie pracuje mniej "workowato", tak bardziej 0-1 dzięki twardszemu centrowaniu. Podczas jazdy jednak jakoś to mniej czuć i różnica względem shiftera z G25 w moim przypadku nie jest już tak wyraźna. Dalej mamy charakterystyczny klik od kulki (głośność jak w G25 rev1.01).
Są dodatkowe przyciski - fajnie, ale wg mnie są trochę za małe i umiejscowione trochę za nisko.

Teraz wady:
BRAK SEKWENCJI W DRĄŻKU! Muszę coś wykombinować, bo łopatek używam do rozglądania się lewo/prawo
- mam wrażenie, że wszystkie 3 pedały stawiają delikatnie mniejszy opór niż w G25, szczególnie gaz... ale może mi się tylko wydawać
- profil wieńca kierownicy. Niektórym może bardziej odpowiadać. Dla mnie jest teraz zbyt spłaszczony od strony frontowej, przy bocznych ramionach (tam gdzie trzymamy dłonie).
- zmieniła się zastosowana przekładnia, więc brak jest mechanizmu niwelującego luzy na ślimakach. Czuć to podczas naprzemiennych wibracji, albo jak się po prostu potrzęsie kierownicą lewo-prawo. Może to mieć wpływ na jakość FF podczas efektów wibracji.
- wprowadzono dodatkowy opór FF zanim kierownica dojdzie do ustawionej granicy obrotów. Przykładowo - jeśli ustawimy na +/- 450* (900* w sterownikach) to tak przy +/- 430-435* już jest opór FF. Dotyczy to dowolnego ustawienia (a więc dla 720* tak na prawdę da się kręcić w zakresie niecałych 700*). Sterowniki widzą prawidłowy zakres, jednak fizycznie kiera nie jest już ustawiona tak jak by to wynikało z ustawień w sterownikach. Oczywiście to tak na prawdę jest pierdoła, bo na samą jazdę nie ma wpływu, jednak należy ją wymienić

G27 faktycznie należy traktować jak troszkę poprawione G25. Mi najbardziej brakuje sekwencji oraz trochę sensowniej rozłożonych przycisków na kierownicy.

EDIT:
Konstrukcja shiftera się w zasadzie nie zmieniła - też mamy 2 stalowe płytki w wycięciami, plastikową obudowę gałki i kulkę na sprężynce dociskaną do lewej płytki.

EDIT2:
Przyciski od łopatek są inne niż w G25 - są większe i to one dają głośniejszy klik - pod tym względem przypominają mi te z Momo Force.
LesiU jest offline  

Ostatnio edytowane przez LesiU : 28-07-2010 - 20:50
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 30-07-2010, 21:21   Post #10 (permalink)
Awatar mrmario
 
Zarejestrowany: Feb 2007
Skąd: Bielsko-Biała
Postów: 785
Jestem ciekaw czy będzie pasował shifter z g25
Wydaję mi się że będzie pasował, ale to się sprawdzi, chyba że już ktoś to zrobił ?
A diody wam działają po instalacji tego plugina do rFactora ?
mrmario jest offline  
Rating: 45203 | Skill: 4.20 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
g25, g27, kierownica, logitech, simracing

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f197/logitech-g27-10594/
Dodane przez For Type Data Hits
Pimp my ride ... czyli na czym jeździmy- zdjęcia This thread Refback 09-10-2015 22:26 1
Warbirds Center ~ Zobacz temat - G 27 Logitech This thread Refback 22-12-2010 23:29 1
Zobacz wątek - Kierownice-problemy i porady. • Forum Wyprzedź mnie! This thread Refback 14-10-2010 22:01 38


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy