Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Hardware

Oceniamy kierownice [szablon oceny]

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Hardware Wszystko o sprzęcie do simracingu (kierownice i nie tylko)

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 28-12-2015, 18:51   Post #1 (permalink)
Administrator Assetto Corsa
Awatar LKRISS
 
Zarejestrowany: Nov 2015
Skąd: Warszawa
Postów: 220
Question Oceniamy kierownice [szablon oceny]

W tym temacie wg. szablonu oceniamy kierownicę, jakie używamy na co dzień, bądź byliśmy w jej posiadaniu i możemy w obiektywny lub subiektywny sposób ocenić dany produkt. Projekt powstał wspólnie z portalem simrace.pl i na koniec planowane jest podsumowanie całości w formie czytelnej tabelki, która być może pomoże innym w wyborze kierownicy swoich marzeń?

Oceniamy w systemie:
5 - bardzo dobra nota
4 - dobra
3 - zadowalająca
2 - akceptowalna
1 - słaba

Nazwa, producent - nazwa kierownicy, pedałów oraz ich producent

Cena zakupu - kryterium ceny szczególnie ważne w PL gdzie zarabiamy średnio mniej niż w krajach gdzie te zabawki produkują i głównie sprzedają.

Jakość wykonania - precyzja i solidność wykonania, zastosowane materiały, spasowanie, kultura pracy (cisza, piski) które w/g nas będą rzutowały także na następny punkt.

Niezawodność - bezawaryjne działanie, czy wymaga konserwacji we własnym zakresie

Serwis - obsługa gwarancyjna i pogwarancyjna, możliwość zwrotów, szybkość reakcji serwisu, okres gwarancji

Kompatybilność - współpraca z platformami PC i konsole, obsługa dedykowana jak największej ilości gier, popularność wśród userów przekłada się też na wsparcie społeczności, pomoc w ustawieniach itd.

Modularność - podatność na rozbudowę systemu, współpraca z oryginalnymi dodatkami i innych producentów

Force feedback - najważniejszy parametr użytkowy, od szybkości działania i siły silnika oraz zastosowanego napędu zależą odczucia na dłoniach, pozycjonuje się direct servo, potem system pasów transmisyjnych i starsze wszelkie zębatki i przekładnie.

Pedały - równie ważny co FFB, jednak nie zawsze oferowany w zestawie. Proponuje jednak ocenić pedały systemowe skrótowo uwzględniając tak jak z kierownicą: jakość, niezawodność, kompatybilność, cenę zakupu.

Oprogramowanie - czy firmware jest updatowane, czy sterowniki poprawne i nie kolidują z innym softem, czy profiler jest przyjazny w użytkowaniu, czy kiera ma opcję zmiany ustawień w locie z pozycji hardware (in wheel)

Szablon oceny (skopiuj i wklej do posta)
Kod:
Nazwa, producent - 

Cena zakupu - 

Jakość wykonania - 

Niezawodność - 

Serwis - 

Kompatybilność - 

Modularność - 

Force feedback - 

Pedały - 

Oprogramowanie -
LKRISS jest offline  

Ostatnio edytowane przez LKRISS : 29-12-2015 - 01:04 Powód: korekta tekstu
Rating: 4703 | Skill: 7.39 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2015, 00:47   Post #2 (permalink)
Administrator Assetto Corsa
Awatar LKRISS
 
Zarejestrowany: Nov 2015
Skąd: Warszawa
Postów: 220
Na dzień dobry dodam nasze oceny z forum
Oceniamy kierownice [szablon oceny] - Hardware - SIMRACE.PL

THRUSTMASTER T500RS


Cena zakupu: 3 - ok 2000 zł przy obecnej słabej pozycji złotego, czyli trochę wysoko, parę miesięcy temu można było i za 1750 zł kupić i ta cena była spoko
Jakość wykonania: 5 - Zadowalająca przy oryginalnym kole, kierownica ładnie obszyta, czerwony pasek n górze kierownicy, łopatki metalowe, a same pedały w pełni metalowe.
Niezawodność: 4 - Moja ma mały defekt, albo w sumie jest o krok do przodu przed konkurencją razi prądem To tak by nie zasnąć przed kierownicą.

Serwis: 2 - Sama strona supportu jest po prostu z epoki pegasusa, serwis za granicą również raczej nie pomoże. Odpowiadają na maile jednak zwykle chcą by obrazować problem video, czas na odpowiedź około tygodnia.

Kompatybilność: 5 - nie spotkałem się aby była gra w której kierownica nie była by wspierana, nie miała swojego profilu lub cokolwiek, wszystko z automatu ładnie ustawione.

Modularność: 3 - urządzenia dedykowane są, wszystkie podłączane raczej przez kiepskiej jakości złącza bezpośrednio do kierownicy. Thrustmaster robi również poszczególne części zestawu z możliwością podłączenia przez USB, jak np Shifter TH8. Same wymienne obręcze są raczej słabej jakości i całkowicie nie idzie to w parze z ceną która jest mocno przesadzona, np obręcz Ferrari F1 z zespolonymi łopatkami, masą przycisków ślepych, fake, ok 600 zł

Force feedback: 5 - jak na moje wzorcowo, oparte na pasie transmisyjnym dają wystarcząjące odczucia, nie są takie "tępe" jakby ktoś młotkiem uderzał, czas reakcji zadowalający, potrafi być na prawdę mocny i łamać palce.

Pedały: 4 - nie są złe, mało w nich plastiku, wszystko albo polerowana stal, aluminium, bądź blacha ryflowana, kompatybilność jedynie z kierownicą i podłączane bezpośrednio do niej kiepskiej jakości złączem, zakres działania spoko, sam hamulec posiada progresje, pedały obracalne.

Oprogramowanie: 2 - to jedna z najsłabszych stron Thrustmastera, Brak możliwości zapisu profili, brak możliwości zmian w locie z klawiszy kiery, firmware raczej rzadko dubany, a same stery lubią się wysypywać przy starcie systemu z podłączonym urządzeniem, wymagany wtedy restart USB kiery.


Porównanie mam głównie do Logitecha G25 na którym sporo jeździłem i w skrócie Logitech wygląda przy T500RS jak zabawka z biedronki z super promocji

autor: CorradoSKJ

Fanatec - Forza Motorsport CSR Wheel


Cena zakupu: 4 - kierownicę kupiłem kilka lat temu w cenie ok. 1500 zł. (z pedałami) - w promocji u Jacka Uważam, że to dobra cena jak za taki sprzęt i warta zainwestowania. Aktualnie już chyba niedostępna na stronie Fanateca?

Jakość wykonania: 4 - zadowalająca choć słyszałem o przypadkach odklejanych materiałów. W moim przypadku nie zauważyłem podobnych problemów.

Niezawodność: 5 - brak, pomimo dosyć intensywnej eksploatacji nigdy nic się nie wydarzyło.

Serwis: 4 - brak doświadczenia więc ocena tylko na podstawie tego co słyszałem od innych.

Kompatybilność: 5 - w czasach jak była w sprzedaży to była to jedna z nielicznych kierownic pasujących do wszystkich dostępnych platform czyli PC, X360 oarz PS3. Aktualnie brak możliwości podpięcia pod nową generację konsol. W grach dostępnych na rynku nie znalazłem takiej w której by nie była obsługiwana.

Modularność: 3 - brak możliwości rozbudowy jak wymienne obręcze. Jednak można podłączyć praktycznie każde pedały czy shifter. Okablowanie standard więc nie ma problemu z wymianą jakiegokolwiek kabelka.

Force feedback: 5 - w mojej ocenie super. Możliwość regulacji poziomu FF powinna każdego zadowolić.

Pedały: 0 - brak w zestawie, należy dokupić oddzielnie. Zdecydowałem się na model "Fanatec CSR Elite", który działa do dzisiaj bez usterki.

Oprogramowanie: 3 - brak upgradu firmware od dłuższego czasu ale wszystko działa zarówno pod WIN7,8 czy X. Skromne choć czytelne ustawienia w profilu.

Wcześniej używałem kierownicy "Xbox360 Microsoft Wireless Racing Wheel" więc przeskok jakościowy był gigantyczny. Obecnie szkoda mi jej sprzedawać choć na rynku kuszą nowe zdecydowanie lepsze sprzęty.

Autor: LKRISS

Logitech G25

Cena zakupu: 5 - ok 500-800zł ze stojakiem Wheel Stand Pro, nie znam ceny nowej kiery bo nie ma w sklepach

Jakość wykonania: 4 - Jeśli chodzi o wyglad kierownicy to szału nie ma, wyglada troche plastikowo w porownaniu do Fanateca lub Thrustmastera T500 czy T300. Kierownica troche mała lecz dobrze wykonana metal + skora (skaj), mogłaby byc wieksza i grubsza, łopatki i pedaly metalowe. Jedyne zastrzezenia mozna miec do shiftera ktory jest poprostu plastikowy i nie precyzyjny (biegi ogolnie lekko wchodza)

Niezawodność: 5 - Czołg nie do zajechania. Jedyna rzecz ktora wymaga jakichkolwiek kontrol to potencjometry w pedałach. Lubi sie tam zbierac kurz ale po uzytkowaniu ok roku uzywanej kierownicy (nie kupilem nowej), na samym poczatku profilaktycznie wyczyscilem pedaly (ok 20min). Brak jakichkolwiek problemów.

Serwis: ? - Nie jestem w stanie ocenic serwisu Logitecha. Nie znam nikogo kto musial serwisowac urzadzenie lub odsylac z reklamacja. W tym temacie nie mam nic do powiedzenia.

Kompatybilność: 5 - Brak problemow z wykrywaniem sprzetu w grach. Kalibracja, widocznosc i ustawianie kiery w kazdej grze dziala poprawnie.

Modularność: ? - W sumie tez nie orientuje sie w temacie. Wiem ze hamulec reczny czy inne cuda mozna dorobic ale jak wyglada z podpinaniem gotowych pedalow czy shifterow nie mam pojecia.

Force feedback: 3 -Moglby byc lepszy. Nie ma problemow w ffb ale jednak przekladnia zebakowa jest glosna i dziaka bardziej ostro niz przekladnie paskowe gdzie ffb jest bardziej czule i delikatniejsze w uzytkowaniu

Pedały: 5 - Oceniajac prog cenowy to chyba najlepsze pedaly w swojej klasie. Trwale i wytrzymale, metalowe, jedynie podstawa plastikowa.

Oprogramowanie: 5 - Dosc dobrze rozwiazany profiler gdzie mozna zrobic sobie osobne ustawienia dla praktycznie kazdej gry, programowalne przyciski, łatwy w obsludze.

Mysle ze to taka ocena krotko i na temat bez zbednego rozpisywania sie. Kazdy z nas mial juz stycznosc z nie jedna kierownica i to nie jednej firmy i ma wyrobione zdanie na temat kazdej z nich. W kierownicach ze to tak nazwe budzetowych taka g25/g27 to chyba najlepszy mozliwy wybor, klasa wyzej to chyba bez zaprzeczenia Thrustmaster no a najwyzsza polka to Fanatec. Ja nie bede inwestowac w nowa kierownice poniewaz jestem ze swojej g25 bardzo zadowolony, moze zmienie obrecz kierownicy na troche wieksza ale poza tym nie mam zastrzezen.

autor: adamwsb
LKRISS jest offline  
Rating: 4703 | Skill: 7.39 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2015, 01:00   Post #3 (permalink)
Awatar Quelxes
 
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: Londyn
Postów: 3.679
1. Forza Motorsport CSR Wheel dostała wsparcie dla PS4
2. Nie ma czegoś takiego jak obiektywna opinia. Wszystkie opinie tutaj będą subiektywne
Quelxes jest offline  
Rating: 18928 | Skill: 9.15 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2015, 01:01   Post #4 (permalink)
Administrator Assetto Corsa
Awatar LKRISS
 
Zarejestrowany: Nov 2015
Skąd: Warszawa
Postów: 220
pkt. 1 - pierwsze słyszę! skąd takie info? pls. źródło!
pkt 2 - zgadzam się
LKRISS jest offline  
Rating: 4703 | Skill: 7.39 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2015, 03:22   Post #5 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 4.221

rF2 SMP GT3 2017

Dziwnie porownanie, kierownic juz NIE dostepnych jako nowe od producenta (Fanatec) do T500RS, kiery starej ale jarej i ciagle sporo wartej. Jak to chciecie oceniac ?
Jak to porownac do OSW gdzie "sky is the limit" czy Fanateca V2, gdzie sama baza to 3100 PLN bez przesylki nawet.

No chyba ze oceniamy stan TU I TERAZ, na dzien dzisiejszy. Oceniamy "opcje" jakie moze wybrac gracz.

Ale wtedy trzeba by zrobic swego rodzaju podzial na "widelki" cenowe IMO.
I tam oceniac te kiery.
Typu: mam do wydania max 1000 zl -> to sa Twoje opcje. I tu podzial na nowe i uzywane. Zalety i minusy.

Zlota zasada, trzeba porównywać jablka do jablek
Adakar jest offline  
Screw You guys ... I am out of here ...

Rating: 112440 | Skill: 9.70 | OpenRating: 4596 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2015, 09:18   Post #6 (permalink)
Administrator Assetto Corsa
Awatar LKRISS
 
Zarejestrowany: Nov 2015
Skąd: Warszawa
Postów: 220
To się zrobi później. Najpierw trzeba zebrać opinię od osób, które maja doświadczenie z takim sprzętem dlatego taki szablon oceny.
LKRISS jest offline  
Rating: 4703 | Skill: 7.39 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2015, 11:14   Post #7 (permalink)
Awatar Quelxes
 
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: Londyn
Postów: 3.679
Cytat:
pkt. 1 - pierwsze słyszę! skąd takie info? pls. źródło!
Ah, przepraszam bardzo, dotyczy to tylko pCARS co jest dość dziwne, ze wsparcie dla jednej gry jest, a dla innych nie ma... tłumaczą to tym, ze zależy to on dewelopera gry

https://www.fanatec.com/au-en/support/faq/details&id=74
Quelxes jest offline  
Rating: 18928 | Skill: 9.15 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2015, 11:22   Post #8 (permalink)
Awatar mataman
 
Zarejestrowany: Feb 2015
Skąd: Warszawa
Postów: 412
To jest ta sama sytuacja jak z T500 na ps4. Oficjalnie kółko nie działa, ale już w samej grze (pCARS) śmiga. Sterownik jest w grze poprostu.
mataman jest offline  

Thrustmaster T300 RS | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2015, 13:05   Post #9 (permalink)
Awatar yunak
 
Zarejestrowany: Jun 2015
Postów: 38
Natrafiłem na wzmiankę o OSW, jako że jestem właścicielem takowej, postaram się podzielić opinią. Generalnie myślę, że porównanie powinno także zawierać obiektywnej wyniki testów z programów takich jak „RFR-WheelTest – RacingFR” czy "WheelCheck". (Przykłady w innych wątkach)

Opis ogólny – OSW zawiera tylko serwo + zasilanie i sterowanie. Brak pedałów, łopatek, dźwigni biegów i samej fizycznej kierownicy).

Nazwa, producent – OSW, wykonane samodzielnie lub na zamówienie

Cena zakupu: 1, minimum 4500PLN (przy ‘własnoręcznym’ wykonaniu i optymalizowanych zakupach), przy innych opcjach serwo i sterowania około 10,000PLN (lub więcej)

Jakość wykonania: 1-5?, w zależności od własnej inwencji

Kompatybilność: 4, sterowanie opiera się na generycznym interfejsie USB, generalnie działa ze wszystkim, ale z Dirt Rally miałem dziwne zachowanie (muszę sprawdzić poradniki)

Modularność: 1-5?, moduł sterujący posiada jeszcze masę wejść cyfrowo-analogowych, można podłączyć wszystko (pedały, shifter, Bluetooth, itp.), ale wymaga to dodatkowej pracy

Force feedback: 5, chociaż powinno być 7 Jest to konstrukcja ‘bezpośredniego napędu’. Porównując obiektywne wyniki pomiarów (siła, szybkość, precyzja) jest to maksimum dostępne dla zwykłego człowieka. Proponowane serwo umożliwiają oddanie sił 1:1 nawet dla bolidów jednomiejscowych (20-30nM lub więcej), konieczny wyłącznik bezpieczeństwa dla zapobieżenia kontuzjom

Pedały: 0, brak

Oprogramowanie: 5, proste, ale elastyczne, Możliwość zmian parametrów w locie. Dodatkowy zaawansowany software o monitorowania serwo.

Dla zainteresowanych:
Budowa OSW - poradnik
Bitwa na topie kierownic: AccuForce, Leo Bodnar, OSW. Chętni do budowy?
yunak jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 29-12-2015, 17:14   Post #10 (permalink)
Awatar Race_Master
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Zielona Góra/Londyn
Postów: 7.999
To moze i ja podziele sie opinia o dwoch z trzech kierownic jakie mialem w swojej karierze okazje testowac.

Logitech G25

Cena zakupu: 3 - w zasadzie ciezko w tej chwili powiedziec bo obecnie juz nie produkowana ale jak na moment zakupu (gdzies okolice 2009 roku) byl to dosc spory wydatek - tym bardziej ze konkurencja o ile sobie przypominam raczej proponowala produkty nieco tansze.

Jakość wykonania - 4 Jak na owczesny poziom to kierownica naprawde prezentowala sie bardzo dobrze. Sporo odbiegala (in plus) od konkurencyjnych kierownic jesli chodzi o sam wyglad i odczucia dotykowe. Poza tym przez tyle lat uzytkowania wcale nie ma jakichs znaczacych sladow uzytkowania. Wiadomo, ze w porownaniu do dzisiejszych perelek to juz nie to samo ale w zasadzie w dalszym ciagu nie "straszy"

Niezawodność - 4 Tutaj mialem troche watpliwosci co do oceny bo z jednej strony moja pierwsza G25 zepsula sie po okolo dwoch latach uzytkowania (padl silnik) ale po wymianie na nowa i uzytkowaniu przez okolo 4 lata nie mam z nia wiekszych problemow i mimo dosc mocnego eksploatowania wciaz spelnia znakomicie swoja role. Z drugiej strony pedal hamulca dosc szybko zaczal lekko "szumiec" (okresowe spryskiwanie preparatem "kontakt" zalatwial sprawe) oraz po jakims czasie (fakt, ze liczonym w latach nie w miesiacach) pojawily sie lekkie luzy na obreczy kierownicy. Mimo wszystko trzeba przyznac, ze sprzet solidny i na lata.

Serwis - 5 Logi chyba zasluzyl na najwyzsza ocene. Jak juz wspomnialem pierwsza kierownica zepsula sie po okolo 2 latach. Z racji tego, ze kupilem ja na e-bayu od goscia, ktory dostal ja jako nieprzydatny prezent i wlasnie mijalo 2 lata od momentu mojego zakupu, w dodatku nie mialem zadnego paragonu ani karty gwarancyjnej, nie mialem wielkich nadziei na pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Po kontakcie mailowym okazalo sie, ze jednak serwis ja przyjal - wystarczylo podac numery seryjne i zrobic zdjecia. Nie trzeba bylo jej nawet wysylac do producenta. Akurat trafilem na okres kiedy G25 byla wycofywana ze sprzedazy (i praktycznie niedostepna) bo wchodzila jej nastepczyni G27. Z tego powodu sprawa sie troszke przeciagnela (ale w granicach przyzwoitosci) a ja dostalem zapewnienie, ze w przyapdku braku G25 w magazynach dostane G27! Ostatecznie gdzies w Europie znalezli specjalnie dla mnie G25 i przyslali kurierem - kierownica ta sluzy mi praktycznie do dzis (niedawno przesiadlem sie na inna).

Kompatybilność -5 Nie ma chyba obecnie popularniejszej kierownicy wsrod graczy wiec z wiadomych wzgledow ocena nie moze byc inna. Sterowniki powszechnie dostepne, obsluga konsol, PC itd.

Modularność -3 Szczerze mowiac nigdy nie bawilem sie w jakies upgrejdowanie tych kierownic czy dokupowanie do nich czegokolwiek. Specyficzne jednak okablowanie i sposob podlacznia do kierownicy calego osprzetu (pedaly i shifter) chyba jednak nie sprzyja wspolpracy z innymi urzadzeniami.

Force feedback -4 Jak na czasy w ktorych sie pojawila FFB byl naprawde dobry - inne kierownice mogly tylko pozazdroscic. Niestety w obecnych czasach konkurencja chocby w postaci produktow Thrustmastera daje duzo lepsze odczucia, FFB nie jest taki toporny jak w G25. Wiadomo, ze stara technologia oparta na zebatkach nie jest ani szybka ani precyzyjna a to wszystko przeklada sie na bezposrednie sterownie danym autem w grze. Mimo wszystko dla niezbyt wymagajacych lub poczatkujacych uzytkownikow i tak bedzie to spory skok przy przesiadce z produktow "kierownicopodobnych" producentow takich jak Tracer czy inne Apolla

Pedały - 5 Jak juz wczesniej napisalem, zdazyly mi sie szumy pedalu hamulca ale biorac pod uwage warunki w jakich sa one na codzien przechowywane (czyli podloga pod biurkiem gdzie kurz to normalka) mozna je usprawiedliwic. Zreszta psikniecie "kontaktem" zalatwia sprawe. Co do jakosci wykonania i trwalosci samych materialow nie mozna miec zastrzezen. Nie sa to plastikowe zabawki a solidne pedaly z metalowymi elementami. Jesli chodzi o precyzje to moim zdaniem w porownaniu do konkurencji z tamtych czasow (i polki cenowej) sa wzorowe.

Oprogramowanie -5 Tu tez nie mozna miec zastrzezen. Soft updateowany, poprawiany, prosty w obsludze i intuicyjny. Mozna przypisywac przyciski, zakladac oddzielne profile dla danych gier. Nawet dzisiaj chyba nikt nic lepszego nie wymyslil.


Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara Edition


Cena zakupu - 5 Porownujac z konkurencja (chocby logitecha) czy nawet ze starszymi bracmi z rodziny Thrustmastera uwazam, ze zakup tej wersji kierownicy jest bardzo oplacalny. W tej samej cenie co zwykly T300 czy tez TX dostajemy nie dosc, ze bardziej wypasiona obrecz kierownicy to jeszcze duzo lepsze pedaly (T3PA). Zreszta w ogole obecnie to nie tylko moim zdaniem, jedna z najlepszych ofert na rynku biorac pod uwage stosunek ceny do jakosci.

Jakość wykonania - 4 Moze zbyt krotko ja uzytkuje (kilka tygodni) zeby miarodajnie to ocenic ale poki co nie mam zastrzezen. Alcantara, ktora pokryta jest obrecz jest najwyzszej jakosci (podobno to ten sam material co w oryginalnej kierownicy Ferrari 599XX Evo), pedaly jaki i baza kierownicy wygladaja solidnie. Troszke niepokojace sa sygnaly spolecznosci o awaryjnosci kierownic z tej serii ale sam poki co nie doswiadczylem nic takiego.

Niezawodność -? Uzytkuja ja dopiero kilka tygodni wiec wstrzymam sie z ocena.

Serwis - ? Sam nie mialem okazji (i obym nie mial ) ale slyszalem ze serwis Thrustmastera dziala bardzo poprawnie i w przypadku awarii wymienia kierownice na nowe.

Kompatybilność -4 Kierownica dziala zarowno na PC jak i na konsolach PS3 i PS4. Oficjalnie na Xboxach nie dziala ale nie wiem jak jest w rzeczywistosci - na konsolach Microsoftu niestety nie dziala duza czesc kierownic dostepnych na rynku (nie wiem czy chodzi o kwestie wylacznosci czy inne). Na oficjalnie wspieranych platformach nie ma zadnych problemow w poszczegolnych grach.

Modularność -5 Tu chyba nie moze byc innej oceny. Mnostwo roznych innych obreczy, ktore mozemy bezproblemowo podlczyc do bazy, dodatkowo shiftery czy pedaly z innych modeli nie stanowia problemu.

Force feedback - 5 Musze przyznac, ze kierownica oparta na technologi na paskach zamiast zebatek robi roznice! Szybkosc reakcji i precyzja sa nieporownywalnie wieksze niz w tradycyjnych modelach kierownic. Poza tym prownujac do G25 FFB jest duzo subtelniejszy ale i dokladniejszy.

Pedały - 4 Jakosc wykonania bez zastrzezen choc nie jest tak ladnie jak u starszego brata (t500). Mimo, ze same padaly sa metalowe to jednak podstawa jest plastikowa. Nie ma tez takiej regulacji jak w T500. Mimo wszystko pedaly o niebo lepsze niz w zwyklej T300/TX - T3PA sa naprawde doskonale a dodatkowo tzw. Conical Mod daje jeszcze lepsze odczucia pedalu hamulca. W porownaniu do chocby G25 to niebo a ziemia. Minus za bardzo watpliwej wytrzymalosci koncowka polaczenia kabla od pedalow z kierownica - wyciagajac je z opakowania o maly wlos nie odlamalem plastikowego zatrzasku, ktory w dodatku, nie wiedziec czemu nie jest tradycyjnym jak chocby w kablu internetowym tylko jakims wlasnym patentem (o ile sie (nie) znam ) - tak wiec naprawa we wlasnym zakresie chyba nie wchodzi w rachube.

Oprogramowanie - 4 Tu takze wszystko jak trzeba, choc dostepnosc na stronie producenta jakas bardzo zakamuflowana. Naprawde nie jest tak latwo "swiezakowi" znalazc wlasciwa wersje tym bardziej ze w zestawie nie ma zadnej plyty z softem.
Race_Master jest offline  


Rating: 130938 | Skill: 7.96 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Act Labs | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
kierownice, oceniamy, oceny, szablon

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f197/oceniamy-kierownice-szablon-oceny-17897/
Dodane przez For Type Data Hits
Oceniamy kierownice [szablon oceny] - SIMRACING - hardware i software - SIMRACE.PL This thread Refback 03-10-2017 00:45 1
Oceniamy kierownice [szablon oceny] - Hardware - SIMRACE.PL This thread Refback 06-01-2016 11:55 44


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

165 osób online
161 Gości
4 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy