Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Hardware

Saitek R440

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Hardware Wszystko o sprzęcie do simracingu (kierownice i nie tylko)

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 23-10-2005, 00:00   Post #1 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
Saitek R440



To dobra kierownica za niewielkie pieniądze. Solidnie wykonana, z dobrym force feedbackiem, łatwym i solidnym mocowaniem do blatu. Jest ciekawą alternatywą dla osób z budżetem poniżej 300 zł, które myślą o zakupie czerwonego Logi. Produkt Logitecha jest bardziej awaryjnym sprzętem, natomiast Saitek nie przysparza praktycznie żadnych problemów, nie było nigdy kłopotu ze zrzucaniem biegów paddlesami, co wydaje się trapić chyba wszystkie wyroby Logitecha. Kierownica kosztuje 249 zł, a czasem na Allegro trafiają się fabrycznie nowe „czterystaczterdziestki” w cenie 169 zł. Za takie pieniądze trudno jest znaleźć inną nową kierownicę z FF.











Dane techniczne
Zakres :180 stopni, potencjomert optyczny
Ilość przycisków :3
Force Feedback :Tak
Paddlesy :2
Shifter :Brak
Pedały :2 , potencjometry analogowe
Split axis :Tak
Interfejs :USB




Plusy
  • Solidne wykonanie
  • Mała awaryjność
  • Force Feedback
  • Niska cena


Minusy
  • Mała ilość przycisków (tylko 4)
  • Mały zakres skrętu (180 stopni)
  • Tarka w podstawie pedałów kłująca w pięty
  • Małe koło kierownicy
Zenon
Saitek co prawda nie oferuje tak wyrafinowanych konstrukcji jak Logitech DFP czy MOMO, lecz w segmencie „value” ma do zaoferowania całkiem udane kierownice. Co prawda kąt skrętu (180 stopni) może wydawać się śmiesznie mały w porównaniu z MOMO, o DFP nie wspominając, ale moim zdaniem do większości ścigałek wystarczy. Poprzednio przez około pół roku jeździłem na R220 i przypadł mi do gustu na tyle że zdecydowałem się na przesiadkę na jej „forcefeedbackową” wersję. Wygląd: Dla jednych kosmiczny, dla innych tandetny. Wygląda jak wygląda, za to ergonomia jest w porządku. Dobrze leży w dłoniach, koło na wysokości godziny 9 i 3 jest pokryte gumą, co zapobiega ślizganiu się nawet w bardzo spoconych rekach. Pośrodku kierownicy znajduje się czterodiodowy wyświetlacz siły force feedbacku. Taki mały wodotrysk, w sumie i tak nie zwracam na niego uwagi. Kierownica wykonana jest solidnie, nic nie skrzypi ani nie rzęzi. Koło ma cztery przyciski i dwa paddlesy. O ile do tych ostatnich nie mam żadnych zastrzeżeń, to przydało by się jeszcze ze cztery dodatkowe przyciski na kole. Pedały: Mają dość nietypową konstrukcję, według producenta przypominającą ułożenie pedałów w prawdziwym samochodzie. W sumie niezły pomysł i bez problemowo można się do niego przyzwyczaić. Znajduję tutaj dwa minusy: sprężyny mogłyby być silniejsze, zwłaszcza w pedale hamulca, a miejsce gdzie normalnie znajdują się pięty przypomina tarkę. W założeniu pewnie ma zapobiegać ślizganiu się stóp podczas jazdy, w praktyce jest niewygodne, pofałdowany plastik wrzyna się w pięty. No, chyba ze ktoś jeździ w butach. Ja obszedłem rzecz kładąc na „tarkę” kawałek grubej tektury. Poza tym jest w porządku, pedały solidnie leżą, nie ślizgają się nawet na parkiecie. Mocowanie: Duży plus dla Saiteka. Kierownicę mocuje się za pomocą specjalnej obejmy, która nałożona na kierownicę jest następnie przykręcana do blatu za pomocą jednej śruby. Choć i obejma i śruba są plastikowe nie wydaje się żeby miały pęknąć, no chyba że ktoś uprze się dokręcić śrubę naprawdę bardzo mocno. Całość trzyma świetnie, mam wrażenie że prędzej wyrwę cały blat niż kierownicę, a montaż zajmuje raptem kilkanaście sekund. Teoretycznie możliwe jest też korzystanie z kierownicy bez przykręcania do blatu, trzymając ją między nogami, nie sprawdzałem tego i nie wydaje mi się to zbyt wygodne. Force-feeback: Jest to jedyna kierownica z FF na której jeździłem więc nie mam porównania, ale moim zdaniem jest w porządku. Saitek wykorzystuje technologię TouchSense ®, o której można poczytać tutaj Arcade Electronics. Nie wiem jak się to ma do kierownicy z „normalnym” FF, ale czuć dokładnie wszelkie nierówności, kerby czy koleiny. Silnik jest mocny, przy ustawieniu na 100 % w np. Grand Prix Legends można sobie ładnie wyćwiczyć stosowne partie mięśni zmagając się z kierownicą . W GTR czy rFactor opór wydaje się być mniejszy, choć oczywiście dużo zależy od konkretnego samochodu i jego ustawienia. Co do głośności to kierownica jest w miarę cicha, choć przy przejeżdżaniu przez kerby czy dziury w torze słychać dość głośne „klekotanie” mechanizmu. Usterkowość: Podczas kilku miesięcy używania odnotowałem tylko dwie drobne dolegliwości, przez pierwszych kilka dni pedał gazu lekko postukiwał, rzecz jednak minęła samoistnie bez żadnej interwencji z mojej strony, i w tej chwili pedały pracują niemal bezgłośnie. Jakiś czas później z kierownicy zaczęło dobiegać lekkie pogwizdywanie przy gwałtowniejszych manewrach, sprawa została załatwiona poprzez napsikanie WD40 w okolice silniczka. Tak przy okazji-korpus kierownicy rozkręca się łatwo, ze środka nie wypadają żadne niespodzianki. Innym drobnym problemem który miałem zaraz po zainstalowaniu kierownicy było niedokładne odczytywanie przez DirectInput pozycji pedału gazu, pedał chodził „skokowo”, co ? zakresu skali. Choć panel kontrolny w Windows pokazywał wszystko poprawnie, w grach owa skokowość wychodziła. Być winne były to jakieś pozostałości po poprzednim Saiteku R220, bo choć oba modele mają identycznie wyglądające pedały, nie mogą być one używane zamiennie (co z lenistwa usiłowałem uskutecznić). Tak czy siak, przy pomocy DXTweak2 bezproblemowo udało się tę niedogodność usunąć – poprzez wyzerowanie wszystkich wartości w oknie „Calibration”. Od tej pory nie miałem najmniejszych problemów z kalibracją.
McLaren jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 25-07-2009 - 11:21



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 26-03-2011, 15:20   Post #2 (permalink)
dom
Awatar dom
 
Zarejestrowany: Mar 2010
Skąd: Łódź
Postów: 81
W danych technicznych jest pomyłka. Na pedałach też są potki optyczne.
dom jest offline  
To wszystko przyjdzie mi zobaczyć,
a że jeszcze nie dziś - to jeszcze nic nie znaczy.

Rating: 3837 | Skill: 3.87 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
kierownica, r440, saitek

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

255 osób online
254 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator