Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Hardware

Thrustmaster TX - moja recenzja

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Hardware Wszystko o sprzęcie do simracingu (kierownice i nie tylko)

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 10-07-2014, 13:38   Post #1 (permalink)
Awatar Qusso
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Poznań / Poland
Postów: 92
Wyślij wiadomośc poprzez MSN do Qusso
Thrustmaster TX - moja recenzja

Witam

Poniżej moja recenzja zestawu Thrustmaster TX .

Doświadczenie : W simracingu od 2005/6 , miałem wiele tanich kierownic w latach 90tych jak np. Dexxa . W 2007 roku kupiłem G25 i zacząłem bawić się w to na poważnie . Miałem G25/G27/Fanateca 911Gt2 i Fanateca CSR a teraz omawianego Thrustmastera TX . W obecnych czasach jeżdżę głównie w iRacing i Assetto Corsie ale w przeszłości spędziłem sporo czasu w takich tytułach jak : GT5,FM4,rF,LFS, również sporo driftuje .


1 : Fabryczna (w zestawie) rama kierownicy 458 italia :
ocena : 4/10
Oglądałem i czytałem wszystko co się da w internecie na temat tej kierownicy / zestawu . Wiedziałem że rama jest tania , plastikowa , lekka i gumowa ale w rzeczywistości okazało się , że jest gorzej niż sądziłem . Średnica koła to 28cm , tak jak w G25 i G27 jednak trzymając ją ma się odczycie , że jest jeszcze mniejsza od Logitechów , co dla mnie jest tragedią , mam 190cm wzrostu i dość duże łapy . Wielkość koła i pozycja w jakiej trzymało się ręce i palce na kierownice była o niebo lepsza , stanowiła nawet dla mnie wyznacznik ponieważ CSR pod tym względem bił na głowę wszystkie wymienione przeze mnie kierownice . Największą wadą w kole CSR była odklejająca się alcantara i klejący , błyszczący czarny plastik typu "glossy" , ale w obu przypadkach poradziłem sobie z tym wprowadzając mała modyfikacje . Guma na TX'ie wyjątkowo trzyma się dłoni , wręcz jest do skóry przyklejona co niekoniecznie może być zaletą - jak dla mnie . W wyścigu może mieć to swoich zwolenników ale w driftowaniu to tragedia . Inna sprawa że pocą się dłonie od tych materiałów .
Jeśli chodzi o manetki zmiany biegów to kliknięcie jest całkiem w porządku , podobne do tego w CSR , które z pośród wymienionych jest dla mnie wyznacznikiem . Droga jaką musi pokonać manetka do kliknięcia wydaje się krótsza niż w Fanatecu . Najgorsze dla mnie jest umiejscowienie manetek i ich rozmiar , żenada ! Manetki są wmontowane jakieś 3 cm powyżej miejsca gdzie trzyma się kciuki na godzinie 9tej i trzeciej , w tej pozycji klikając bieg dotykam samego dolnego koniuszka manetki , wręcz ostrego końca ! Manetki powinny być albo umiejscowione 3-4 cm niżej albo być o 3-4 cm dłuższe na dole , mi to naprawdę przeszkadza . Ma się wrażenie że ich umiejscowienie wymusza trzymanie kierownicy na godzinie 10tej / i 2giej niczym starsza Pani w Lce . Ostatnim mankamentem tej obręczy jest zaklinowujący się kciuk przy wychyleniu kierownicy powyżej 90 stopni . Np kiedy pokonuje się najostrzejsze zakręty na Tsukubie lub Mugello kciuk mi poprostu zaklinowuje się i wyjąc go żeby szybko skontrować jest nie lada wyzwaniem .
Planowałem zmienić obręcz na TM Ferrari GTE ale boje się , że też będzie za mała . Idalnym rozwiązaniem była by obręcz GT z zestawu T500 RS wraz z ruchomymi manetkami .

2 : Zestaw 2 pedałów
ocena : 5,5 / 10
Cóż nie jest tak tragicznie . Wciskanie pedałów przyjemniejsze i precyzyjniejsze niż w tych z G25/G27 , to na pewno . Zarówno pedał gazu jak i hamulec stawiają większy opór . Bardzo ciekawa jest duża nakładka na hamulec . Pedały nie uderzają tak mocno o dechę i robią to znacznie ciszej . Posiadam Wheel Stand Pro , którego uwielbiam ale przy montażu pedałów nie obyło się bez zakupi paru śrub itd. Otwory na śruby znajdują się dokładnie na środku rur od WSP więc taki montaż odpada . Użyłem blaszek od WSP do montowania chyba DFGT ? i przykręciłem je 6cm śrubami w 2 blaszkach do WSP .
Mam już zamówione używane pedały do T500 RS więc wcześniej czy później problem zniknie .

3 : Baza kierownicy :
Ocena : 9,5 / 10
Wszystkie pozytywne opinie , z którymi zapoznałem się w internecie są prawdziwe ! ( a czytałem i oglądałem ich wiele ) . Force Feedback z zupełnie innej bajki , jest mocny , płynny/gładki niesamowicie i najszybszy jaki miałem do tej pory . Przy drifcie kiera nie kopie , wreszcie center spring jest tak szybki jak bym tego chciał . Wszystkie kiery się chowają włączając w to CSR . Efekty FF jakich dotąd nie zaznałem , np. czuć jadące po asfalcie opony w Assetto , kamyczki i piasek pod podwoziem jadąc zupełnie prosto , co w innych kierownicach w ogóle nie występuje . Kontrola nad autem jest o niebo lepsza , dostajesz więcej informacji , największą różnicę widać driftując i robiąc małe korekty lub ślizgając się przy małym wychyleniu . Jeśli zapytacie mnie czy dzięki tej kierownicy będziecie robić lepsze czasy okrążeń ? TAK ! Czy łatwiej i płynniej się driftuje ? TAK i to bardzo !
Są 2 rzeczy , których nie lubię : Po pierwsze nie ma przycisku włącznika i wyłącznika urządzenia , trzeba wyciągać kabel zasilania co już po 2-3 razach staje się uciążliwe . Po drugie wiatrak włącza się po 2-3 okrążeniach driftując w AC na Mugello , a do tego jest przeraźliwie głośny . W CSR ścigając się w iRacing w serii GT3 70 minutowy wyścig , przy końcu nie wiem nawet czy wiatrak pracuje czy nie .
Martwi mnie to ponieważ jeśli kiera się tak grzeje to pewnie długo nie pożyje ?Hałasu wiatraka ciężko nie słyszeć , nawet przy wyższych ustawieniach głośności w aplikacji .
Zwrócę się do producenta czy mogę wymienić w środku wiatrak na taki lepszej jakości bez utraty gwarancji , zobaczymy co odpowiedzą .
Jeśli kierownica przeżyje do połowy 2016 będę naprawdę zadowolony , a to mam nadzieje pozwoli mi odłożyć fundusze na AccuForce produkcji SimXperience , która kosztować ma około 2000 USD .



ENG :

Here is my review :

Background : Simracer since 2005/6 , had very cheap wheels staring from Dexxa wheel in the late 90's . In 2007 I bought the G25 and started some serious racing. I had G25/G27/Fanatec 911GT2 and Fanatec CSR and now I have the Thrustmaster TX ! . I mainly race in iRacing and Assetto Corsa but I spent a lot of time in the past racing in GT5 , FM4 , RBR ,rF ,LFS. I'm also a drifter .

Quick review :

1 : Stock wheel rim 458 italia :
Score : 4/10

I knew it was gonna be plasticky but it's way more plasticky and cheap than I expected . The wheel is too small for me , maybe it is 28cms, same as the G25/G27, but in terms of handling the 458 wheel feels smaller than the Logitechs ( Im 190cm tall ) . I prefered the CSR wheel rim much more - I made some small modifications to the CRS, like I glued in the alcantara of a better than stock quality and installed a carbon-fiber surface on the black, shiny plastic areas.

The rubber is very grippy , nice for racing but bad for drifting, imho. While racing it's getting very hot and your arms are sweating .
The paddle shifters - positive click is not bad, around the same as in the CSR but the size of the paddles is way too small for me. The length of the paddles is even worse . There is almost no bottom sector and they are way shorter than the CSR paddles (loved CSR paddles ), which doesn't feel right to me.

A perfect wheel rim for me would be the GT T500RS rim with good paddles attached to the rim. I'm considering the GTE wheel rim, but Im afraid it's gonna be too small for me as well .


2 : Stock 2 Pedal set :

Score 5,5/10

Well, it's a little bit better than I expected. Feels better than my old G25 pedal set. The brake pedal face is big and nice. I had difficulty installing it to my Wheel Stand Pro (love it), because the screw holes are completelly obscured by the WSP pipes. So I had to visit a hardware shop to buy some stuff to properly install this pedal set .
I have already ordered a second-hand T500 RS pedals set and can't wait to try them .


3 : Wheel Base

Score : 9,5/10

I have read and watched a lot of reviews of the TX and I knew the pedals and the rim would not be as good as the Base. Everything I've heard about how good the base feels is true. The FF is just amazing, strong, smooth as silk, and uber fast. It is the fastest wheel I have tried, the FF feels just from a different league compered even to the CSR. There are lot of additional FF effects that don't exist at all in any of the wheels I have mentioned previously. Both racing and drifting are way easier, smooth , and controlable, but most of all - it's way more FUN! If you ask me - does this the wheel make you faster - YES ! Is this wheel is better for drifting ? YES - A LOT !

Two things why I didn't give the base the 10/10 score. Firstly, it doesn't have a power on/off switch, so you have to turn it off by unplugging the power cable; secondly, after 2-3 drift laps on Mugello in AC the fan inside the base started to work and it is very noisy ! In CSR I was able to make a 70 mins race in GT3 and I didn't even hear whether the fan was on or off . In the TX it spins up very soon and it's really noticeable . I'm a bit concerned, beacuse if that wheel heats up so fast, then how long will it last ? I will write an email to Thrustmaster to ask if I can replace the fan for a better quality fan on my own without losing the guarantee.
If this base does not break down any time soon - so if it survives to like mid-2016 I will be extreamly happy . In that period of time I hope I will collect enough money for the AccuForce wheel by SimXperience .
Qusso jest offline  

Ostatnio edytowane przez Qusso : 10-07-2014 - 16:24
Rating: 3459 | Skill: 9.37 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-07-2014, 14:24   Post #2 (permalink)
Awatar wielki
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Wrocław
Postów: 1.124
Wyślij wiadomośc poprzez MSN do wielki
Podzielam opinię, pedały do wymiany, koło również, a baza jest na prawdę super.

PS. Jak piszesz recenzję w j. angielskim to weź już do cholery nie przepraszaj za to, że nie jesteś "native". I tak znasz pewnie więcej obcych języków niż przeciętny brytol więc więcej wiary w siebie.
wielki jest offline  
Rating: 13714 | Skill: 2.05 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Elite Wheel | Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-07-2014, 14:57   Post #3 (permalink)
Awatar Zenon
 
Zarejestrowany: May 2005
Skąd: Rzeszów
Postów: 9.803
Native czy nie, ale trzeba pisać chlujnie, a nie jak gimbus na czacie . Trochę poprawiłem na szybko.

Cytat: Napisał Qusso Zobacz post
Witam

Poniżej moja recenzja napisana dla Inside Sim Racing . Kto zna angielski może już teraz przeczytać . Kto nie musi poczekać kilka dni aż znajde czas żeby przetłumaczyć . Jeśli macie jakieś pytania do kierownicy - śmiało !

Here is my review :

Background : Simracer since 2005/6 , had very cheap wheels staring from Dexxa wheel in the late 90's . In 2007 I bought the G25 and started some serious racing. I had G25/G27/Fanatec 911GT2 and Fanatec CSR and now I have the Thrustmaster TX ! . I mainly race in iRacing and Assetto Corsa but I spent a lot of time in the past racing in GT5 , FM4 , RBR ,rF ,LFS. I'm also a drifter .

Quick review :

1 : Stock wheel rim 458 italia :
Score : 4/10

I knew it was gonna be plasticky but it's way more plasticky and cheap than I expected . The wheel is too small for me , maybe it is 28cms, same as the G25/G27, but in terms of handling the 458 wheel feels smaller than the Logitechs ( Im 190cm tall ) . I prefered the CSR wheel rim much more - I made some small modifications to the CRS, like I glued in the alcantara of a better than stock quality and installed a carbon-fiber surface on the black, shiny plastic areas.

The rubber is very grippy , nice for racing but bad for drifting, imho. While racing it's getting very hot and your arms are sweating .
The paddle shifters - positive click is not bad, around the same as in the CSR but the size of the paddles is way too small for me. The length of the paddles is even worse . There is almost no bottom sector and they are way shorter than the CSR paddles (loved CSR paddles ), which doesn't feel right to me.

A perfect wheel rim for me would be the GT T500RS rim with good paddles attached to the rim. I'm considering the GTE wheel rim, but Im afraid it's gonna be too small for me as well .


2 : Stock 2 Pedal set :

Score 5,5/10

Well, it's a little bit better than I expected. Feels better than my old G25 pedal set. The brake pedal face is big and nice. I had difficulty installing it to my Wheel Stand Pro (love it), because the screw holes are completelly obscured by the WSP pipes. So I had to visit a hardware shop to buy some stuff to properly install this pedal set .
I have already ordered a second-hand T500 RS pedals set and can't wait to try them .


3 : Wheel Base

Score : 9,5/10

I have read and watched a lot of reviews of the TX and I knew the pedals and the rim would not be as good as the Base. Everything I've heard about how good the base feels is true. The FF is just amazing, strong, smooth as silk, and uber fast. It is the fastest wheel I have tried, the FF feels just from a different league compered even to the CSR. There are lot of additional FF effects that don't exist at all in any of the wheels I have mentioned previously. Both racing and drifting are way easier, smooth , and controlable, but most of all - it's way more FUN! If you ask me - does this the wheel make you faster - YES ! Is this wheel is better for drifting ? YES - A LOT !

Two things why I didn't give the base the 10/10 score. Firstly, it doesn't have a power on/off switch, so you have to turn it off by unplugging the power cable; secondly, after 2-3 drift laps on Mugello in AC the fan inside the base started to work and it is very noisy ! In CSR I was able to make a 70 mins race in GT3 and I didn't even hear whether the fan was on or off . In the TX it spins up very soon and it's really noticeable . I'm a bit concerned, beacuse if that wheel heats up so fast, then how long will it last ? I will write an email to Thrustmaster to ask if I can replace the fan for a better quality one on my own without losing the guarantee.
If this base does not break down any time soon - so if it survives to like mid-2016, I will be extremely happy. During that period of time I hope I will collect enough money for the AccuForce wheel by SimXperience.




Sorry for my English, it's not my native language
Zenon jest offline  
Rating: 78667 | Skill: 5.82 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-07-2014, 15:07   Post #4 (permalink)
Awatar Qusso
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Poznań / Poland
Postów: 92
Wyślij wiadomośc poprzez MSN do Qusso
Dzięki Zenon , edytowałem .
Qusso jest offline  
Rating: 3459 | Skill: 9.37 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-07-2014, 16:27   Post #5 (permalink)
Awatar Qusso
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Poznań / Poland
Postów: 92
Wyślij wiadomośc poprzez MSN do Qusso
dodana wersja po polsku .
Qusso jest offline  
Rating: 3459 | Skill: 9.37 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-07-2014, 16:45   Post #6 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.699
Ferrari gte ma ten sam rozmiar wieńca, co f458. Miejsce na kciuki jak w kierownicy gt z t500rs. Łopatki są fajne, w obie strony są wystarczająco długie i dostęp do nich jest wystarczający. Mają jednak jak dla mnie długi skok, nawet w porównaniu do tych nieruchomych, a do tych z koła F1 to już klik trwa całą wieczność. Jest to jednak wieniec z przeznaczeniem na gt, więc nie ma potrzeby zbijać 5 biegów w pół sekundy
retsam jest offline  
Rating: 16598 | Skill: 5.68 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-07-2014, 16:53   Post #7 (permalink)
Awatar Qusso
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Poznań / Poland
Postów: 92
Wyślij wiadomośc poprzez MSN do Qusso
Retsam widzę , że jesteś z Poznania . Czy za czteropaczek mógłbym jakoś wpaść do Ciebie zobaczyć i przejechać się na tych kołach ?

Będę mega zobowiązany .
Qusso jest offline  
Rating: 3459 | Skill: 9.37 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-07-2014, 17:08   Post #8 (permalink)
Awatar Qusso
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Poznań / Poland
Postów: 92
Wyślij wiadomośc poprzez MSN do Qusso
Cytat: Napisał retsam Zobacz post
Ferrari gte ma ten sam rozmiar wieńca, co f458. Miejsce na kciuki jak w kierownicy gt z t500rs. Łopatki są fajne, w obie strony są wystarczająco długie i dostęp do nich jest wystarczający. Mają jednak jak dla mnie długi skok, nawet w porównaniu do tych nieruchomych, a do tych z koła F1 to już klik trwa całą wieczność. Jest to jednak wieniec z przeznaczeniem na gt, więc nie ma potrzeby zbijać 5 biegów w pół sekundy
Dostałem Twoją PMke i odesłałem do Ciebie 3 , ale nic nie mam w wysłanych .
Odezwij się najlepiej na email : p.grzechowski@gmail.com to pogadamy bo chyba coś mi nie funkcjonuje to wysyłanie Priwów .
Qusso jest offline  
Rating: 3459 | Skill: 9.37 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 12-07-2014, 21:30   Post #9 (permalink)
Awatar monsteroberto
 
Zarejestrowany: May 2012
Skąd: Bristol
Postów: 627
Posiadam ta kiere od 2 miesiecy i jest naprawde swietna, odrazu przy zakupie kierownicy zamowilem kiere GTE takze podstawowej z pudelka nawet nie wyciagalem , pedaly nadal leza w pudelku gdyz korzystam z Clubsportow V2.
Jesli chodzi o sama prace bazy jest niesamowita w porownaniu do mojej straj DFGT ktora sie juz rozleciala. Polecam kiere jesli ktos juz posiada pedala i chcialby zainwestowac w sama kierownice.

ps
Piotr czy miales jakies problemy z kalibracja tej kiery? ja mialem ale znalazlem na nia sposob, po miesiacu pracy kiera po kalibracji ustawiala sie z jakies 15% w lewa strone. Teraz po uruchamieniu windowsa przekrecam kiere na maksa w lewo i podlczam USB po czym kiera sie kalibruje bez problemu. Nie wiem o co chodzi pisalem juz do Thrustmastera ale jakos srednio mi pomogli
monsteroberto jest offline  
Rating: 3053 | Skill: 6.07 | OpenRating: 0
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 12-07-2014, 22:07   Post #10 (permalink)
Awatar retsam
 
Zarejestrowany: Feb 2011
Skąd: Tychy/Pszczyna
Postów: 4.699
Czy w profilerze pokazywało ci, że jest przekręcona o 15%? Ta kierownica przy kalibracji dość dziwnie wraca do punktu centralnego. W ogóle dziwnie się kalibruje zwalniając i przyspieszając, na końcu chwilę się bujając przed powrotem do punktu centralnego, jakby koło miało dużą bezwładność.

Ogólnie TM powinien sprzedawać samą bazę. Nic więcej się kompletnie nie nadaje do użytku.
retsam jest offline  
Rating: 16598 | Skill: 5.68 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
moja, recenzja, thrustmaster

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator