Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Portal SimRacingPL

Gala SimRacingPL 2007/08

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Portal SimRacingPL Informacje o naszym portalu, poradniki instrukcje itp

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 22-01-2008, 18:46   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.527
Gala SimRacingPL 2007/08

Piątek był dniem słotnym. Kiedy nie spojrzeć w okno tylko deszcz i deszcz. Rano, w południe, po południu. Z nieba lub spod kół samochodów. Ale nikogo to nie interesowało bo wszyscy jechaliśmy na jedną z najgorętszych imprez tego roku. Może brakowało jej tego dźwięku bolidu F1 Renault, czy rozmachu zapewnionego przez BMW ale była to impreza Nasza, w której uczestniczyliśmy w pełni bez Pana Borowczyka i jego komentarzy. A dzięki takim pomocom jak np.: FREX nie odbiegała aż tak bardzo lub w niektórych przypadkach nawet przewyższała ww. imprezy wielkich koncernów.

Najwcześniej, jak na jednego z twórców SimracingPL przystało, w Warszawie zjawił się McLaren. W zamówionym wcześniej hotelu zjawił się już przed południem. Kilka godzin później zaczęli meldować się w Warszawie kolejni uczestnicy Gali tak, że o godzinie 20 w restauracji Zapiecek zasiedli do specjalnie przygotowanego stołu: McLaren, Ice, Scoobi, Schumik, Camer, Lucas i SirDuncan.




Impreza rozpoczęła się skromnie od wzniesienia toastu za Portal i spotkanie. W międzyczasie do Warszawy, z mniejszymi lub większymi problemami, ale w całości dojechali: MaXym, Bikero, Mykael, Sev, DarekSzerszeń, Leon i Lesiu. Przepyszne pierogi (specjalność zakładu), placki ziemniaczane szybko znikały, toasty, za pomyślność wszystkich driverów oraz Portalu były wznoszone ochotnie bez zająknięcia i skrzywienia. Ilości zimnego, spienionego piwa nikt nie liczył. Szczęśliwi piwa nie liczą. Poza tym rozmowy o wszystkim. Od najpopularniejszego tematu – wyścigów, poprzez wszystko, co mocno i mniej związane z wyścigami z powrotem do wirtualnego ścigania. Historie śmieszne, prawdziwe, mrożące krew w żyłach. Jakeśmy się zagadali, to nie zauważyliśmy, że Zapiecek czynny do 22:00 specjalnie dla Nas wstrzymał się z zamknięciem do godziny 23:00.




Potem szybka ewakuacja i zmiana lokalu na bardziej rozrywkowy i zapewniający swobodniejszą atmosferę. I znów nie kończące się rozmowy o ściganiu, Portalu i życiu poza wirtualnym światem. Piwo, muzyka, zabawa. I tak zrobiła się godzina 2:00, kiedy to ze względów logistycznych (brak „nocnego” metra) Ekipa SimracingPL (z przygodami zorganizowanymi przez „rozgarniętych” taksówkarzy i panie w centrali taksówkowej) udała się do hotelu aby odpocząć lub kontynuować zabawę a choćby do białego rana.




Następnego dnia po śniadaniu ekipa podzielona na dwie grupy ruszyła na tor kartingowy Imola w Piasecznie. Na miejscu oczekiwali na nas Asia i Rosomak. W hali, w której mieściła się kiedyś zajezdnia trolejbusowa zorganizowano całkiem przyjemny tor posiadający wszystko czego trzeba aby zweryfikować nasze umiejętności. Długa prosta S/M połączona była ciasnymi i bardzo ciasnymi zakrętami dodatkowo uatrakcyjnionymi rozlaną wodą na szybkim łuku przez tą prostą. Karty, którymi jechaliśmy to Kodi RX7 z silnikami o pojemności 200 cm3. Maksymalna prędkość uzyskiwana pod koniec prostej S/M to około 70 km/h. Konfiguracja toru była na tyle urozmaicona, że aby przejechać okrążenie należało używać zarówno gazu, hamulca jak i głowy (ale nie w taki sposób jak jeden z młodych driverów, który po uderzeniu w bandę wymagał pomocy ambulatoryjnej z powodu rozciętej wargi). I tak po wypełnieniu odpowiednich druczków ale na szczęście bez konieczności dmuchania w alkomat pierwszych 4 zawodników wyjechało na tor. Rosomak, Mykael (Tinky Winky), MaXym oraz McLaren mieli do dyspozycji cały tor i wcale nie oszczędzali sprzętu i band toru. Z powodu rozlanej wody kilku driverów zaliczyło mało istotnego dzwona. Czasy okrążeń kształtowały się na poziomie 20 – 25 sekund (rekord toru to 19 sekund) a walka była ostra ale fair play. Jazda two wide, opóźnianie hamowania, spiny, pisk opon i okrzyki radości tłumione przez dźwięk silników. 10 minut jazdy przyniosło dużo zabawy a na niektórych zadziałało lepiej niż preparat KC24. Niestety (nagana dla właścicieli toru) sprzęt sprzętowi nie równy, co pokazały wyniki najlepiej przygotowanego do ścigania Seva (nawet potrzymanie jego prawdziwego kasku przenosi nas bardzo blisko F1) i bynajmniej nie była to wina Seva. Jego kart zwyczajnie nie jechał (następnym razem Sev, następnym razem… nie martw się).





Biały kask, niebieski kombinezon - Mykael
Czerwony kask, niebieski kombinezon - rosomak
Czarny kask, biały kombinezon - Maxym
Biały kask, biały kombinezon - McLaren




Po dwóch godzinach ścigania, ekipa zapakowała się do samochodów i pojechaliśmy do Muzeum Przemysłu. Tam opłaciwszy wejście ekipa została oprowadzona po zimnych halach, w których stały motocykle i samochody, które dawno temu i czasem dziś rozgrzewają serca miłośników motoryzacji. Oprócz legend motoryzacji takich jak motocykle Sokół, BMW, HD, Junak, samochody Mikrus, Warszawa, Polski Fiat mogliśmy obejrzeć na wystawie niespotykane i właściwie nieznane lub zapomniane konstrukcje jak motocykle Podkowa i Perkun, samochody Meduza, Smyk, FSO Wars. Auta w różnym stanie technicznym, często unikatowe i jedyne w Polsce. W zbiorach muzeum znajdują się zarówno motocykle jak i samochody pośród, których możemy znaleźć modele masowo produkowane, które wszyscy znamy jak choćby Fiat 126p, oraz te, które nie weszły do produkcji z różnorakich powodów jak absurdalnie zaprojektowany, jednodrzwiowy Smyk czy całkiem udany kompaktowy Wars. Natomiast modele takie jak Beskid, Warszawa 210, Syrena 110 czy makiety aut kompaktowych pokazały jak wielkim potencjałem kiedyś dysponował polski przemysł motoryzacyjny. Z drugiej jednak strony zarówno sposób prezentacji jak i brak tych samochodów na naszych ulicach uzmysławia nam, że ten potencjał został zwyczajnie zmarnowany i nie zapowiada się aby w najbliższej przyszłości z taśm produkcyjnych mógł zjechać prawdziwy polski samochód. Szkoda.
Dodatkowo w jednej z hal prezentowano samochody i motocykle podarowane muzeum przez prywatnych właścicieli.
Jako największą atrakcję muzeum można chyba wskazać odnowionego StratoPoloneza. Ale mimo, że odnowiony i „na chodzie” nie można o nim powiedzieć, że jest to ten sam samochód, który był nadzieją na zaistnienie polskiej konstrukcji na międzynarodowej arenie rajdowej. Z uwagi na ciągły brak funduszy i nikłe zainteresowanie odpowiednich organizacji jego losem prawdopodobnie już nigdy nie pojedzie na 100% swoich możliwości. Szkoda. Zdecydowanie za dużo tych „szkoda”.
Co ciekawe StratoPolonez konstruowany jako rajdówka większość swojego sportowego życia spędził na torach wyścigowych.
Nie udało nam się zobaczyć pierwszego Polskiego Fiata 125p oraz 125p „Rekorda” i prototypu Ogara i 125p kombi 4X4, które akurat znajdowały się w Muzeum Techniki w Pałacu Kultury.





Po wizycie w muzeum udaliśmy się na szybki obiad i powrotem do hotelu gdzie już MrPio rozkładał kolejną atrakcję dnia czyli FREXA, na którym jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem Gali kilku driverów testowało różne auta wyścigowe.




O godzinie 18:00 od przemówienia założycieli portalu SimracingPL rozpoczęła się oficjalna część Gali. McLaren i MaXym opowiadali o początkach Portalu (łezka w oku się zakręciła przy wspominkach), przedstawiali statystyki obrazujące rozwój i obecny poziom Portalu, pokazali jak wygląda organizacja Portalu od strony technicznej i jakie poczyniono działania aby simracing w naszym kraju rozwijał się równie szybko a może nawet szybciej niż dotychczas. Ale Portal to nie tylko serwer i kilka kilometrów kabla to także ludzie, którzy tworzą tą społeczność. I tu Kierownictwo przedstawiło nam sukcesy jakimi możemy się pochwalić. A możemy się pochwalić bardzo rozbudowanym systemem SLS i Commerce, które są znakomitymi narzędziami do administrowania wirtualnymi wyścigami, uczestnictwem w lokalizacjach gier wyścigowych, które ukazują się na polskim rynku, współpracą z firmami dystrybuującymi te tytuły. Ponadto Kierownictwo Portalu nakreśliło cele na przyszłość wskazując m.in., iż możliwe jest wyjście naszego Portalu poza internet i propagowanie simracingu w mediach innych niż tenże.






Następnie przyszedł czas na wręczenie nagród dla zwycięzców poszczególnych Lig. Swoje nagrody, z rąk Kierownictwa SimracingPL odebrali Lesiu (za zajęcie Pierwszego Miejsca w Lidze GTR2 NGT), scoobie (za zajęcie drugiego miejsca w Lidze GTR2 NGT oraz Leon (za zajęcie trzeciego miejsca w F1 1979). Ponadto wszyscy uczestnicy Gali odebrali okolicznościowe dyplomy za udział w Ligach. Wszyscy, bez wyjątku otrzymali też rzęsiste brawa i przyjęli gratulacje. Tak zakończyliśmy oficjalną część Gali i skupiliśmy się na największej atrakcji tego wieczoru – FREXie. Każdy mógł zasiąść za sterami dowolnego auta z rFactora i pojeździć na dowolnym z dostępnych torów. Jeździliśmy więc w Lamborghini, Porsche, Ferrari F1 79 a Mykael porwał się nawet na Suzuki Escudo.
Wrażenia z jazdy były niesamowite. Prawdziwy fotel kubełkowy, podwieszone pedały, czerwone, szelkowe pasy bezpieczeństwa, H-shifter. Zaraz po uruchomieniu silnika fotel zaczynał tańczyć wraz z kierowcą w rytm muzyki granej przez silniki wyścigówek. Tam gdzie było nierówno fotel obijał siedzenie. Przy zmianie biegów obrywały plecy. Przy hamowaniu należało mocno zaprzeć się nogami aby nie walnąć głową o kierownicę (pasy bezpieczeństwa wskazane). A przy spotkaniu z bandą niektórzy krzyczeli „auuua”.
Podczas tej mniej oficjalnej części nie mogło zabraknąć i rywalizacji. Postanowiliśmy rozegrać szybciutki turniej. Jednogłośnie wybraliśmy auto z moda PCC i przeprowadziliśmy się na tor Imola. Ten sam set dla każdego zawodnika, 2 kółka zapoznawcze i dwa kółka mierzone. Rywalizacja była ostra. Pot, łzy, żwir w chłodnicach i kupa roboty dla mechaników. Zdarzyła się też jedna ucieczka z pędzącego bolidu. Kierowca zdążył wyskoczyć z auta zanim doszczętnie się rozbiło na bandzie. Ofiar nie było. Ale czasy na wysokim poziomie. Wszyscy kierowcy zmieścili się w przedziale 1:54 – 2:04. I każdemu z nich gratulujemy bo jazda na FREXie to już nie przelewki bo często zdarzało się tak, że tak trzęsło, że nie było widać gdzie się jedzie. Rywalizację wygrał Leon o sekundę wyprzedając Rosomaka i dwie sekundy Seva.





W wolnych chwilach pomiędzy jazdami zawodnicy krążyli po paddocku i oglądali zmodyfikowane kierownice (szacuneczek dla twórców), omawiali sprawy Portalu i konsultowali się w sprawach oprogramowania. Prawdopodobnie do uczestnictwa w jazdach testowych a może nawet w jednej z lig SirDuncan zwerbował najładniejszego uczestnika Gali, Asię. Czekamy. Zobaczymy czy się uda. Oczywiście przepraszamy Ją za te wszystkie „kambery”, „brejk balansy” i grzanie się tylnych opon… nie mogliśmy się powstrzymać.




Gala dobiegła końca. W niedzielę wszyscy wróciliśmy do domów. Pozostały dobre wspomnienia, megabajty zdjęć, godziny filmów i ból w rękach i plecach po gokartach i FREXie.


Do zobaczenia w przyszłym roku Panowie.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2008, gala, simracingpl

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f198/gala-simracingpl-2007-08-a-8148/
Dodane przez For Type Data Hits
5 RUNDA | SILVERSTONE GP | 19.11.2017 | GODZ 19:30 (TRENING 19:00) - PMC GT3 World Championship League Season 1 - Project CARS Polska This thread Refback 19-11-2017 01:11 4


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

150 osób online
146 Gości
4 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator