Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Artykuły > Portal SimRacingPL

Verva SimRacing - Wspólny wyścig SimracingPL i Orlen-u

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Portal SimRacingPL Informacje o naszym portalu, poradniki instrukcje itp

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 14-09-2010, 01:16   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.541
Verva SimRacing - Wspólny wyścig SimracingPL i Orlen-u

11 września, po dwóch tygodniach ciężkich kwalifikacji, na starcie wyścigu Verva SimRacing stanęło 30 zawodników. O start w tym prestiżowym dla SimRacingPL wyścigu, ubiegało się w sumie ponad 70 zawodników. Ostatecznie wymogi regulaminowe spełniło 69 zawodników. Tak więc można śmiało powiedzieć, że Verva SimRacing zadziałał na kierowców mobilizująco i przyciągał jak lep muchy.

Po dwóch tygodniach wykręcania, wyciskania i zarzynania Porsche 911 najszybszym i jedynym, który zszedł z czasem okrążenia poniżej 2 minut i 25 sekund, był Grzegorz Wójcikiewicz. Za nim uplasowali się, z niewiele gorszymi czasami, Patryk Sokołowski oraz Marek Leśniak. O determinacji zawodników chcących wypaść jak najlepiej w wyścigu niech świadczy, że niektórzy z nich przejechali w kwalifikacjach grubo ponad 100 okrążeń, długiego i bardzo trudnego toru Spa. Rekordzista - czapki z głów - Tomek Kaempf natrzaskał 212 kółek zawstydzając tym samym TurboPorscheMana.

W dniu wyścigu, tuż przed dziewiątą, 30 Porszaków w narodowych, biało-czerwonych barwach, okraszonych ciemno niebieskimi szachownicami wyjechało z boksów na okrążenie formujące. Już dawno nie widzieliśmy na SimracingPL takiego tłoku na linii startu. Patrząc w dół prostej start/meta, aby dostrzec ostatnich kierowców należało zaopatrzyć się w lornetkę. A gdy zapaliły się zielone światła nieodzowne stały się też zatyczki do uszu. 450 konne wozy ruszyły do boju...

Już na początku okazało się, że te dziesiątki okrążeń treningowych nie poszły w lasy Ardenów. Każdy z zawodników atakował i walczył o jak najlepszą pozycję. A walczyć było komu i właściwie każdy z zawodników miał kogoś tuż przed sobą i "na tylnym spoilerze". Gdy pierwsze auta przejeżdżały już Les Combes ostatnie zjeżdżały z Eau Rouge. Kilka pierwszych kółek zawodnicy poświęcili na wyczuwanie przeciwników. Wszyscy jechali mniej więcej tym samym tempem nie tracąc się z oczu. Stawkę prowadził Grzegorz Wójcikiewicz. Pierwsze błędy kierowców zaczęły się dość wcześnie, bo na drugim okrążeniu, ale za to od razu z "przytupem". W szybkiej części toru, na zakręcie Blanchimont, wiodącego do ostatniej szykany, najpierw błąd popełnia Piotrek Morawiec. Obrócony o 180* widzi przez szybę swojego wozu wylatującego kilkadziesiąt metrów przed nim Rafała Leśniaka. Piotrek to weteran SimracingPL i już wie, że zaraz rozpocznie się ostrzał jego 911 częściami z innych samochodów, postanawia się ewakuować w trybie natychmiastowym. Podczas ucieczki otrzymuje potężny cios od rozpędzonego Porsche jednego z przeciwników. Ląduje na poboczu a tam nadjeżdżający z prędkością 220 km/h Robert Flaszyński "dobija" go ratując się przed spinującym Rafałem.

Ten karambol spowodował rozszczep peletonu. Jadący w czołówce Piotrek i inni zawodnicy musieli zjechać do boksów w związku z tym kilku innych kierowców awansowało na ich miejsce. Stawka powoli się ustalała. Zawodnicy połączeni w duety, tria i tercety walczyli o swoje pozycje. Wspaniałą walkę mogliśmy oglądać w czołówce gdzie Adam Kuźmiński, Jakub Strumidło i Marek Leśniak walczyli o piąte miejsce. Ich walkę można było oglądać bez końca. Akcja była szybka, pełna napięcia i zwrotów, a jednocześnie czysta jak łza choć auta potrafił mijać się o grubość shaderów zrobionych przez Krzyśka specjalnie na ten wyścig. 2 wide Marka i Adama powinno się wyświetlać przed startem każdej serii wyścigowej, jako przykład absolutnego panowania nad autem i nerwami. Podobną walkę toczyli ze sobą Rafał Kaczmarek, Damian Skowron i Andrzej Sęczek; Maciej Paśnicki, Marcin Pawlica i Patryk Sokołowski; Tomasz Kaempf, Michał Kożusznik i Jacek Osuchowski. Ich walka nie dawała czasu nawet na mrugnięcie okiem i ustanawiała nowe prawa fizyki w dziedzinie mechaniki samochodów. Była tak absorbująca, że dosłownie należało pamiętać o oddychaniu i połykaniu śliny. Ale nie tylko jadący w grupie potrafili zadziwić widzów. Jadący solo Krzysztof Szczech na okrążeniu 6 zafundował fotoreporterom wspaniały pokaz salta ze śrubą, gdy przy prędkości 220 km/h przydzwonił w bandę na Blanchimont. Na szczęście, podobnie jak Piotrowi Morawcowi, Blanchimont pozwolił kontynuować wyścig.

Walka w wyścigu pierwszym trwała do ostatniego metra. Była ostra ale uczciwa. Jedni ukończyli wyścig w zdefasonowanych wozach, jak np. Rafał Kaczmarek, który kilka kółek jechał bez drzwi, inni nie ukończyli go w ogóle. Na szczęście w wyścigu nr 2 przyszła okazja aby odbić sobie tą stratę. Straty odrabiać nie musieli Grzegorz Wójcikiewicz, Patryk Sokołowski i Maciej Paśnicki, którzy minęli linię mety odpowiednio na pierwszej, drugiej i trzeciej pozycji. Poniżej pełne wyniki wyścigu nr 1.

PozImię i nazwiskoNickGridQualQ TimeFL TimeOkr.Status
1Grzegorz WójcikiewiczGrigorji112:24.2022:24.9461331:57.261
2Patryk Sokołowskipatryksok.222:24.7352:25.60313+7.396
3Maciej Pasnickimastablasta662:25.5822:26.50113+11.981
4Jakub StrumidłoPonte1512122:26.4902:27.54513+35.460
5Michał KożusznikMaXyM16172:27.6522:29.27413+45.071
6Adam KuźmińskisAdi992:26.1122:27.35713+45.601
7Damian SkowronFigo10102:26.3892:28.28713+1:04.128
8Rafał KaczmarekJojo15162:27.5872:28.51413+1:09.842
9Marek Gdańskikoras32124252:28.3102:29.94713+1:30.154
10Krzysztof SzczechKrzysztof_Szczech552:25.4522:26.99113+1:41.027
11Piotr Morawiecrosomak442:25.2192:26.79413+1:42.867
12Rafał Leśniakmagnevox20212:27.9462:29.70313+2:03.469
13Robert Flaszyńskiwielki22232:28.0922:30.42613+2:15.085
14Tomasz KaempfThoo24Mass11112:26.4352:28.57412DNF
15Andrzej SęczekAndrzej Seczek14152:26.9222:27.55612+7.868 +1l
16Kamil PopławskiKamillos27302:30.96512+1:31.972 +1l
-Wojtek BaranZinhoBRT23242:28.1592:28.72011DNF
-Jakub KłapaczKSPEED-270+28:02.739 +13l
-Paweł Ruszkiewiczkopez-260+28:02.739 +13l
-Tomasz Wiciński1wicek-132:26.6980+28:02.739 +13l
-Rafał Głosińskirafalgt-82:26.0610+28:02.739 +13l
-Robert SobotaRobb21222:27.9893:12.5942DNF
-Kamil SzreterSziler19202:27.9442:36.2142DNF
-Paweł MordeckiMordek28282:35.2765DNF
-Marek LeśniakLesiU772:25.8642:27.5956DNF
-Marcin PawlicaSignum332:25.1892:26.7467DNF
-Lukas Dabkodebek00726294:1198+3:46.379 +5l
-Tomek Sobańskirex18192:27.7672:29.47511+3.247 +2l
-Jacek OsuchowskiBabyJack17182:27.7092:28.75211DNF
-Grzegorz Lenarciakcoro2000-142:26.8020+28:02.739 +13l

Wyścig numer dwa w opinii wielu kierowców był wielkim rozczarowaniem. Za sprawą dwóch wypadków spowodowanych przez... ale przejdźmy do rzeczy, bo mało miejsca tu mamy. Rozczarowanie spowodowane było dwiema neutralizacjami. Pierwsza neutralizacja wynikała z dużego karambolu na pierwszym okrążeniu. Kierowcy nie zdążyli się porządnie rozpędzić, gdy musieli ostro hamować za samochodem bezpieczeństwa. Równiutko w rządku przejechali tak 2 okrążenia. Drugi raz SC wyjechał w połowie wyścigu po karambolu, który miał miejsce na ostatniej szykanie. Czyżby kierowcy jeszcze nie orientowali się w układzie nowej Bus Stop? Nie ważne... auta znów straciły kilka kółek za samochodem bezpieczeństwa. Kierowcy byli bardzo niezadowoleni. Ale, jeśli spojrzymy na to zza bandy, to już tak źle nie jest. Po pierwsze: mieliśmy w sumie trzy starty, a wiadomo, że starty są dla kibiców bardzo atrakcyjne. Po drugie: mieliśmy okresy neutralizacji podczas których mogliśmy dokładnie przyjrzeć się wyścigówkom. Po trzecie: skrócenie dystansu jechanego pełnym ogniem spowodowało, że kierowcy musieli bardziej się spiąć aby przebić się wyżej, co akurat nie było łatwe, bo auta jechały prawie cały czas w zbitej grupie czasem 4W i znalezienie miejsca do wyprzedzania graniczyło z cudem. Ale to było zmartwienie kierowców a nie widzów, którzy w wyścigu nr 2 mieli wystarczająco dużo atrakcji. Ten wyścig został znów zdominowany przez Grześka Wójcikiewicza, który startował tym razem z 10 pozycji. Drugie miejsce zajął niefartownie latający wysoko w powietrzu w wyścigu nr 1, Krzysiek Szczech. Na najniższym stopniu podium stanął Jakub Strumidło. Po wyścigach zwycięzcom wręczono nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsora wyścigów Orlen. Poniżej tabela z wynikam wyścigu nr 2.

PozImię i nazwiskoNickGridFL TimeOkr.Status
1Grzegorz WójcikiewiczGrigorji102:27.336931:01.118
2Krzysztof SzczechKrzysztof_Szczech12:27.4329+1.475
3Jakub StrumidłoPonte1572:29.7159+2.754
4Piotr Morawiecrosomak112:27.2009+2.941
5Marek LeśniakLesiU222:28.2609+3.521
6Adam KuźmińskisAdi52:28.9569+3.824
7Patryk Sokołowskipatryksok.92:30.3059+4.090
8Michał KożusznikMaXyM62:31.1499+5.804
9Damian SkowronFigo42:27.5229+6.129
10Wojtek BaranZinhoBRT172:29.2869+6.353
11Robert SobotaRobb252:30.9699+7.873
12Rafał Głosińskirafalgt242:29.6919+8.034
13Rafał KaczmarekJojo32:31.1099+10.392
14Andrzej SęczekAndrzej Seczek152:31.0039+11.675
15Jacek OsuchowskiBabyJack182:30.8919+12.755
16Maciej Pasnickimastablasta82:29.4319+16.059
17Marek Gdańskikoras32122:34.1719+19.613
18Tomek Sobańskirex192:31.6869+29.469
19Kamil PopławskiKamillos162:34.0049+29.602
20Robert Flaszyńskiwielki262:32.2189+30.412
21Rafał Leśniakmagnevox122:29.2949+33.976
22Lukas Dabkodebek007202:53.5049+38.282
-Tomasz Wiciński1wicek132:29.3838DNF
-Kamil SzreterSziler232:32.2657DNF
-Tomasz KaempfThoo24Mass142:32.8635DNF

Verva SimRacing, to pierwszy taki projekt organizowany w Polsce. Jego forma oraz założenia umożliwiły wzięcie udziału w wyścigu nie tylko doświadczonym simracerom ale także każdemu kibicowi Verva Racing Teamu. Dla fanów, którzy do tej pory nie mieli styczności z symulacjami wyścigowymi było to bardzo ciekawe wydarzenie i po części spełnienie marzeń o wzięciu udziału w wyścigu Porsche Cup. Dla członków SimracingPL tego rodzaju wyścigi są zawsze nośnikiem dobrej zabawy. I właśnie dlatego wielu z uczestników wyścigu na Spa zapewne chciało by aby seria była kontynuowana, choćby dlatego, że w wyścigu zabrakło bardzo ważnych zawodników - Roberta Lukasa i Jakuba Giermaziaka, którzy ścigają się w prawdziwym Porsche Cup. Nie ma, zarówno wśród fanów Verva Racing Team jak i kierowców SimracingPL nikogo, kto przepuścił by okazję aby pościgać się z profesjonalnymi kierowcami. Czy ich życzenie się spełni? Czas pokaże. Trzymajmy kciuki.

Nagrody

Jak było wspominane na początku firma Orlen ufundowała drobne upominki. Zgodnie z ustaleniami miały być one rozdane na podstawie klas po Skill-u

Poniżej lista zawodników po podliczeniu 2 wyścigów, osoby z gwiazdkami otrzymują nagrody

SirDuncan jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 16-09-2010 - 13:02
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2010, 10:32   Post #2 (permalink)
Administrator DRM
Awatar sztott
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Kraków/Tarnobrzeg
Postów: 4.241
Super artykuł (fajnie, że jest ich ostatnio dużo na SR.PL), ale: nie ma "ostatecznej" klasyfikacji i punktacji

No i jakby ktoś z administracji mógł w końcu umożliwić dodanie galerii z tego wyścigu. Napstrykałem zdjęć z trybun, a teraz nie mam ich gdzie wrzucić
sztott jest offline  


Rating: 23675 | Skill: 6.67 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2010, 11:54   Post #3 (permalink)
Administrator
Awatar BzYczek
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Racibórz
Postów: 7.156
Po prostu genialne Sir Każdemu proponuję przeczytać bo całkiem humorystycznie i rzeczowo napisane. TurboPorscheMan mnie zabił

Pytanie. Jak gruby jest shader bo nie mogę sobie tego wyobrazić
BzYczek jest offline  
MSI Z77-G45|i5 3570K@4,5|Macho 120|Corsair Vengeance 8GB|Gigabyte Radeon HD 7970 OC 3GB
3xDell U2312HM|HDD1TB|Plextor M5P 128GB|Corsair HX80 +Gold 650W|Laptop Acer 5930G

F E E L the S T I N G


Rating: 78964 | Skill: 10.60 | OpenRating: 0
| Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2010, 11:56   Post #4 (permalink)
Awatar Vale
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Skąd: Chocznia
Postów: 1.736
Nie było mnie niestety na tym evencie (prawdopodobnie to ja jestem ten jeden, co nie spełnił wymogów, bo wszedłem tylko kiedyś na serwer sprawdzić czy nie mam miśków). Za to sobie poczytałem trochę komentarzy po wyścigu i teraz ten artykuł. Dzięki SirDuncan. Jak zwykle dobra robota.
Szkoda tylko że nie ma fotek z tego 4W, FCY i "urwanych drzwi".
Vale jest offline  


[ABIT IP35] [E2160 @3GHz @1.34V] [Scythe Ninja rev. B] [2x1GB OCZ Platinium rev. 2 XTC 4-4-4-12] [Galaxy 8800GT 512MB CM Heat-pipe][Creative X-FI XtremeMusic] [CORSAIR HX 520W] [Chieftec SH-01B-B-B] [LG FLATRON L1952HQ] DFP


Rating: 20611 | Skill: 4.89 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2010, 12:05   Post #5 (permalink)
rex
Administrator rFactor2
Awatar rex
 
Zarejestrowany: Jun 2008
Skąd: Gliwice
Postów: 5.982
Cytat: Napisał SirDuncan Zobacz post
Za sprawą dwóch wypadków spowodowanych przez...
Musiałeś

Masta juz wyruszył, ja jeszcze sie pakuje
rex jest offline  


Rating: 45674 | Skill: 4.48 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2010, 13:18   Post #6 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
Dopisałem na końcu osoby otrzymujące nagrody
McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2010, 13:33   Post #7 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.541
O mamciu... teraz widzę, że miałem szanse na zdobycie nagrody w swojej grupie skillowej... a ja gupi nie startowałem...

@ Rex

Ach ta moja dziennikarska rzetelność... nie gniewaj się
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2010, 15:49   Post #8 (permalink)
Awatar Andrzej Seczek
 
Zarejestrowany: Apr 2010
Skąd: Plzeń - Czech Republic
Postów: 359
Cytat: Napisał SirDuncan
Akcja była szybka, pełna napięcia i zwrotów, a jednocześnie czysta jak łza choć auta potrafił mijać się o grubość shaderów zrobionych przez Krzyśka specjalnie na ten wyścig. 2 wide Marka i Adama powinno się wyświetlać przed startem każdej serii wyścigowej, jako przykład absolutnego panowania nad autem i nerwami. Podobną walkę toczyli ze sobą Rafał Kaczmarek, Damian Skowron i Andrzej Sęczek;

Pięknie opisane .
Andrzej Seczek jest offline  
Rating: 6891 | Skill: 8.69 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2010, 16:04   Post #9 (permalink)
Studio 397 veh. engineer
Awatar LesiU
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Skąd: Olkusz
Postów: 14.462
Świetne podsumowanie! Brawo
LesiU jest offline  
Studio 397, rFactor 2: KLIK
PC: Intel i7 7700K; Asus ROG Strix Z270G Gaming; Kingston HyperX Fury 2x16GB 2400 CL15; MSI GTX 1080 Armor OC 8GB; SSD Samsung 256GB SM961 m.2 NVMe; HDD WD 2,5" 1TB 5400rpm; be quiet! Dark Power Pro P11 750W; LG 37,5" 38UC99
OSW: Lenze MCS12H15-, SimuCube, IONI Pro HC, Meanwell SDR-960-48
Pedały: Fanatec CSP v2




Rating: 108480 | Skill: 7.97 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 16-09-2010, 16:40   Post #10 (permalink)
Awatar Figo
 
Zarejestrowany: Sep 2009
Postów: 1.198
Dlaczego nie otrzymuję nagrody skoro przed vervą miałem 8 startów więc zaliczałem się do osób bez skilla? Może mi to ktoś wyjaśnić?
Figo jest offline  


Rating: 130021 | Skill: 17.71 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
orlenu, simracing, simracingpl, verva, wspólny, wyścig

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

168 osób online
168 Gości
0 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator