Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów
Nowości
Wróć   SimRacing wyścigi online > Newsy i Artykuły > Newsy > SimRacingPL > Portal SimRacingPL

Simracingowe Mistrzostwa Polski v2.0

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Portal SimRacingPL Portal SimRacingPL

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 19-08-2017, 20:16   Post #1 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259
Simracingowe Mistrzostwa Polski v2.0

Simracingowe Mistrzostwa Polski 2.0

Najwyższa pora zacząć przygotowania do kolejnego sezonu Simracingowych Mistrzostw Polski. Poprzednia pierwsza edycja pomimo kilku zgrzytów - trzeba to jasno powiedzieć - odniosła niewątpliwie sukces. Na pewno plusów było więcej niż minusów. Jak się więc można spodziewać postanawiamy iść za ciosem.

Zanim to jednak nastąpiło, konieczna była decyzja o wyborze moda na nowy sezon.


1. Powrót do przeszłości.

Wszelkiej maści GTE i GT3 upalamy już na obu portalach od dobrych dwóch lat, a jakby wziąć pod uwagę rfactor 1 to i od lat czterech. Pojawiły się głosy, że już się trochę przejadła ta klasa. Co za dużo to niezdrowo. Zapadła decyzja o szerszym spojrzeniu na świat "wyścigowych blaszaków".

W grudniu 2014 roku kiedy na simracing.pl królował jeszcze rfactor 1, a koledzy z IRG podejmowali nieśmiałe próby wyścigów Cupowych na rfactor 2, administracja rf2 podjęła decyzję o organizacji pełno-rocznego sezonu na płatnym modzie T5 od United Racing Design. Czyli innymi słowy DTM. Był to skok na głęboką wodę - niestety rfactor 2 nie był wtedy jeszcze zbyt popularny, ludzie nie chcieli się "odkleić" od starszego brata tego sima i frekwencja bardzo cierpiała. Mimo to wytrwaliśmy do końca. Bowiem dla tych którzy jeździli mod był naprawdę zacny. Wszyscy to zgodnie potwierdzaliśmy.

Co ciekawe na ostatni wyścig w roku zjawiło się nieco więcej osób niż we wcześniejszych.
Portal IRG w tym czasie "eksplodował" z frekwencją ponad 30 osobową na równie świetnym modzie EGT.

Były to sygnały, że popełniliśmy jednak falstart z sezonem DTM na rfactor2, bowiem "boom" na ten sim na naszym podwórku dopiero się zaczynał.

Wtedy na koniec sezonu padły słowa: "Jest tak dobry, że musimy do tego moda kiedyś wrócić".

I gdy w ostatnich tygodniach URD wydało nową wersję T5 przystosowaną pod dx11 - decyzja mogła być jedna.







Jednak nie spodziewajcie się "powtórki z rozrywki" z 2015 roku. Do moda doszło kilka nowych technicznych aspektów, zmieniamy format wyścigów - będzie to zupełnie inny sezon.


2. Formuła 1 z dachem?

DTM czyli Deutsche Tourenwagen Masters ma opinię Formuły 1 z blaszaną budą. Często można spotkać głosy: "Nie będę tym jeździł bo to za szybkie i nie ogarnę tego moda".

Być może pewne elementy mogą świadczyć o podobieństwie do Formuły 1: zaawansowana aerodynamika, podobne kierownice do tych z F1 , szersze opony niż w autach GT, szybkie pitstopy... itp.

Auta DTM generalnie są szybsze w zakrętach i pokonują okrążenia torów w czasie krótszym od samochodów GT3 czy GTE - średnio o 4-8 sekund na okrążenie, ale do czasów Formuły 1 to brakuje ciągle 15-20 sekund - więc DTM ma bliżej do klasy GT niż do OW.

Każdy zawodnik, który opanował GT3 - bez problemów da radę pojechać w DTM.

Zapamiętajcie i nie panikujcie.


3. Mod

Jak wspomniane było wcześniej bazujemy na modzie T5 od URD - czyli jest to mod płatny. Obecna cena to 4,40 € (~18-19 złotych). Dużo , niedużo? Dwa sześciopaki w Biedronce - każdy musi ocenić czy opłaca mu się dołączyć do nowego sezonu za taką cenę.

Istnieje pewna ilość osób z obu portali, która dokonywała u nas w 2015 roku grupowych zakupów tego moda. Możecie spać spokojnie, posiadamy tą listę i będziecie mieć dostęp do moda przez IRG Tool bez żadnych problemów.

Osoby, które moda nie posiadają lub kupowały go samodzielnie będą musiały dowód zakupu wysłać do mr.jaro z portalu IRG - wtedy odblokuje wam się dostęp do naszego moda przez IRGTool.

Od razu wam mówię, że po pobraniu moda od URD nie musicie go instalować - chyba, że z ciekawości. Jak zwykle do ścigania w lidze będzie wam potrzebny tylko nasz mod - który posiada wiele dość gruntownych zmian.




Będziemy mieć do wyboru trzy marki Audi, BMW, Mercedes. Jak wyczytaliśmy ze specyfikacji technicznych obecnego DTM-u, zespoły w ramach cięcia kosztów dzielą bardzo dużo wspólnych części i podzespołów wliczając w to np. wspólne płyty podłogowe. Auta w tej serii wyścigowej są dość mocno zunifikowane - kto wie czy nie w 70-80%.



U nas w modzie jest to 100% unifikacji - wspólny plik hdv i engine - oznacza, że wybór samochodu możecie śmiało dokonywać tylko wg preferencji danej marki, widoku z kokpitu, dźwięku silnika, wyglądu. Osiągi wszystkich aut są identyczne. Więc to upraszcza sprawę wyboru. I ucina sprawę jęków: "a on ma lepsze auto ... buuuu".


4. Real vs Symulacja

Jak zwykle jest to rodzaj kompromisu. Nasza opinia zawsze była taka, że nie musimy powielać wszystkich zasad z reala bo w wirtualnym ściganiu możemy stworzyć lepsze. Tym razem jednak spróbowaliśmy jak najwięcej zaczerpnąć z realnej serii.

Musicie jednak pamiętać, że poruszamy się po specyfikacji z roku 2013 więc nie wszystko da się zrobić takie samo jak obecnie. Chociażby brakuje nam ~100KM do specyfikacji obecnych autek DTM.




Elementy, które zaczerpnęliśmy z realnej serii to:

- tory w 75% są to obiekty z ostatnich sezonów DTM, a w 95% obiekty na których DTM gościł chociażby w dalszej przeszłości. Z niektórych musieliśmy zrezygnować bo albo ich nie było wcale dostępnych, albo nam się nie podobały graficznie, albo nie podobały ogólnie jako tor. Nie mniej jednak poruszamy się po najbliższym otoczeniu niemieckich landów i ich sąsiadów.

I tak, ponad połowa torów w swojej nazwie kończy się na ...ring

- Mieszanki paliwowe - kierowcy mogą zmieniać mieszanki paliwowe w trakcie wyścigu.

- 4 mieszanki opon - tu mała dygresja, tak było we wcześniejszych sezonach DTM. Obecnie w realu sprawę opon uproszczono - my jednak trzymamy się wyboru 2 mieszanki na sucho i 2 mieszanki na mokro.

- 2 wyścigi na rundę - tu jednak również dokonaliśmy małej korekty czasów trwania wyścigów w stosunku do obecnej serii

- brak tankowania - obecnie w realu odchodzi się - jeśli to tylko możliwe - od tej procedury jako zbyt niebezpieczna. My również zablokowaliśmy możliwość tankowania.

- DRS - jedna lub dwie strefy - ze względów technicznych będzie to klasyczny wariant znany z F1. Takiego dziwoląga jak teraz wymyślono w DTM to na rf2 nie jesteśmy w stanie odtworzyć.

- brak koców grzewczych - obecnie ich nie ma w DTM.


5. Format wyścigów

Będzie 8 rund.
Każda będzie się składała z kwalifikacji, Sprintu 25-minutowego i Wyścigu Głównego na określoną ilość okrążeń podawaną przed każdą rundą (czas trwania orientacyjnie to od 60 do 75 minut). Maksymalny czas trwania R2 zostanie ustawiony na 80 minut.
Nie będzie odwracania stawki do Wyścigu Głównego. Kolejność do R2 będzie taka jak wyniki Sprintu.


6. Mieszanki paliwowe, ilość paliwa

Jak wspomniano, tankowania w trakcie wyścigu nie będzie. Auta posiadają 100 litrowy bak i ta ilość paliwa ma starczyć na wyścig główny.

W trakcie wyścigu kierowca może używać dwóch rodzajów mieszanki paliwowej:
podstawowa Level 1 ( w setupie=0)
wzbogacona Level 2 (w setupie=1).

Mieszanka wzbogacona zapewnia więcej mocy, lepsze przyspieszenie, lepszy Vmax i w konsekwencji lepsze czasy okrążeń (1-2 sekund). Ale oznacza też, że mamy wir w baku.

Na mieszance podstawowej paliwa starcza z zapasem na dystans wyścigu głównego.
Na mieszance wzbogaconej nie ma na to szans.

W praktyce mieszanka wzbogacona będzie dostępna przez około 25%-40% dystansu wyścigu głównego ( zależnie od toru i spalania). Stan paliwa będzie więc wymagał od kierowcy ciągłego monitorowania i decyzja kiedy oraz jak korzystać z tego "boosta" będzie dość kluczowa.

Zapewne wszyscy na ostatnich okrążeniach zobaczymy taką ikonkę na wyświetlaczu:




Ciekawe ilu nie pohamuje swoich zapędów i zobaczy ją zbyt wcześnie by ukończyć ostatnie okrążenie wyścigu .....


7. Opony

Zostały całkowicie i dość mocno zmienione w stosunku do oryginału.

Z naszych obserwacji wynika, że opony od ISI i moderów, za bardzo akumulowały ciepło, niechętnie oddawały je do otoczenia. To była taka ogólna przypadłość tych opon.Modderzy brali gotowe paczki z oponami od ISI i generalnie nie wgłębiali się w parametry zawarte w plikach. A jak już - to raczej coś zepsuli (jak Simtek w modzie GT3 - temperaturę optymalna na 46 stopni, czy URD w swoich modach).

Po przejrzeniu kilkunastu onboardów na YT z pomiarem temperatury opon - doszedłem do wniosku, że opony w realu są bardziej dynamiczne i szybko oddają ciepło. W zakręcie lubią co prawda na krótko "błysnąć" do 120-150 stopni, ale w ułamku sekundy gdy tylko zmniejszy się obciążenie oddają to ciepło z powierzchni do otoczenia i szybko spadają do 55-70 stopni na końcu prostej. I tylko niewielka porcja tego ciepła trafia do wnętrza opony. Dlatego w realnych wyścigach mam wrażenie, że bardziej chodzi o to aby slicki dobrze rozgrzać i potem utrzymać odpowiednią temperaturę pracy, żeby nie wystygły i zachowały swoje optymalne parametry.

Natomiast my w rf2 mieliśmy raczej odwrotnie - ciągle walczyliśmy z tym aby opon nie przegrzać, jeździliśmy "na paluszkach" żeby zaoszczędzić - dlatego na ten sezon chcemy się jak najbardziej zbliżyć do tego co dzieje się z oponami w realu.

W naszym modzie opony będą dużo szybciej stygły niż dotychczas, wolniej akumulowały ciepło i np. takie hardy będą potrzebowały 4-5 okrążeń aby złapać optymalną temperaturę. Softy powinny pracować optymalnie na 2 pomiarowym kółku.

Trzeba będzie w sobie wyrobić cierpliwość zanim zaczniemy cisnąć na świeżych oponach (zwłaszcza hard) bo niska temperatura oznacza sporo mniejszy grip. Opony nie będą też się nadmiernie przegrzewały chyba, że zaliczymy uślizg lub je zablokujemy - w takim przypadku wystarczy jednak odpuścić jeden sektor aby wróciły do w miarę normalnej temperatury.

Co więcej w przypadku Hardów będziemy musieli wyjątkowo zadbać o to aby utrzymały optymalną temperaturę. Zbyt delikatna jazda może skutkować wręcz niedogrzanymi oponami na tylnej osi i na kolejnym zakręcie wyspinujemy.
Doświadczyliśmy tego w trakcie testów analizując przy okazji telemetrię.

Także w tym sezonie podejście do temperatury opon i ich wykorzystania się zmieni i wydaje nam się, że przez to bardziej urealni.

W przepisach nie będzie żadnych restrykcji odnośnie wykorzystania opon. Jest 4 mieszanki do wyboru i można obrać różne strategie, ze zmianą opon, bez zmiany - pełna dowolność.


8. DRS

Na każdym torze będzie przynajmniej jedna strefa DRS i punkt pomiaru.
Maksymalna różnica do kierowcy poprzedzającego potrzebna do aktywacji systemu to 1.0 sekunda.




Zanim odsłonimy kalendarz, tradycyjnie jak w prawdziwym DTM wybierzemy się na kilka dni testów do Hiszpani do Valencji na tor Ricardo Tormo na którym zespoły Mercedesa, Audi i BMW odbywają przedsezonowe testy.


Tak ten sam na którym Robert Kubica testował Mercedesa AMG DTM oraz na którym niedawno powrócił za kierownicę bolidu F1.

Wkrótce uruchomimy serwer do testów. I również wkrótce podamy więcej szczegółów dotyczących sezonu.


Cytat:



Polish Simracing Championships 2.0

It's time to start preparations for new challenge of "SMP - Simracingowe Mistrzostwa Polski" - Polish Simracing Championships. First edition, despite of a few problems was a big success. For sure there were more ups than downs sides. So as you would expect, we are keeping the momentum.

Previous mod on the other hand wasn't so great, so we needed to choose something else.

1. Back to the past

All kinds of GTE and GT3 had taken place at our both leagues for many years. There was a rumour, that drivers had enough of it. So we decided to take wider look for our racing possibilities.

In December 2014, when rFactor 1 was leading platform on simracing.pl and IRG made shy attempts of rFactor 2, administration of rF2 decided to organize full year season on paid mod "T5" from United Racing Design. In other words: DTM. It was risky move - rFactor 2 wasn't so popular back then. Despite that, we stood to the end, because mod was really great.

What was more interesting, for the very last race we had better attendance than most of the season. In the mean time IRG "exploded" with more than 30 drivers wanted to compete in EGT season.

It helped us to understand, that our DTM was a bit of "false start", because rFactor 2 was just starting to get popular.

At the end of our DTM season we concluded, that this mod is so good, that we need to get back to it one day. The last update to this mod released recently by URD with DX11 support led us to simple decision.

2. Formula 1 with a roof?

DTM - Deutsche Tourenwagen Masters has opinion of being Formula 1 with hard top. Often can be hear: "This is too fast, I won't be able to drive this".

Perhaps it has some elements similar to F1: advanced aerodynamic, similar steering wheel, wider tyres than in GT cars, quick pit-stops etc. DTM is generally faster in corners and faster over all than GT3 or GTE cars, but to F1 it lacks a lot more.

Every driver, who handled GT3 will not have a problem with DTM cars. Remember it and don't panic.

3. Mod

As was mentioned before we are basing on mod T5 from URD - paid mod. Current price for it is 4,40 €. It is not much, and for sure mod is worth of that money. You need to give us a proof of purchase, or e-mail address, on which you bought it to get our version.

You don't need to download the original version. For purposes of our season we needed to adapt it, so you are going to need to download our version.

There will be three cars to select from: Audi, BMW and Mercedes. In real life they are quite simillar regarding performance. In our mod, they will be completely the same, so basically you choose whichever looks better for you.

4. Reality vs Simulation

As always it is kind of compromise. In our opinion, we don't need to apply all of the real rules, because in virtual racing we can use better ones. Still we take best what we can from real series.

Cars are from 2013, so they miss some to the new ones. Elements which we took from real series are:
- tracks - most of them were hosting DTM races lately or some time in the past. We chose best available tracks, and yes, most of their names ends with "ring";

- fuel mixtures - drivers can change them during the race;

- 4 tyre compounds - it has been that way in old DTM seasons, now in real DTM this matter is simplified to only 2 compounds, but we stay with 2 dry compounds and 2 wet compounds;

- DRS - one or two zones;

- no refuel - we blocked it, as most of the real racing series do or try to do;

- no tyre warmers - they are not being used in current DTM.

5. Format of races

Season will include 8 rounds.
Every round will consist qualification, 25 minutes sprint race and main race with length (laps) specified before every round (between 60 and 75 minutes). Grid will not be reverted.

6. Fuel mixtures and amount of fuel

As was said before, there will not be refuel during the race. Cars have 100 liters tank capacity and this is enough for the race.

During race driver can use 2 fuel mixtures:
- standard - Level 1 (0 in setup);
- enriched - Level 2 (1 in setup).

Rich mixture provides much better performance, but we for sure will not be able to drive the whole race on it. Standard mixture is slower, but much more economic.

It comes to strategy and smart juggle between two of them to finish race, and finish it fastest as possible. It's easy to overlook it, so we may see drivers ending their races faster then they would want.

7. Tyres

They had been change quite a lot comparing to original.

We observed, that tyres provided to moders by ISI were heating too easily and were not willing to give up that heat. That was main problem of those tyres and most of modders didn't catch it.

After looking into some onboards with tyre temperature we observed, that real tyres are more dynamic, only some of the heat is getting inside into the tyre. So to make it more realistic we fixed it, best as we could.

Basically tyres will cool down much faster then before, what will make tyre warming a job for few laps, especially harder compound. Keeping good temperature will be harder too. It should be a little challenge for everyone.

There is no restrictions to what compound you need to race on. Also you can pit or not, it is completely your choice.

8. DRS

There will be at least one DRS zone on every track. Gap between drivers needs to be lower or equal one second to activate it.

Calendar will be revealed soon, but first we are going to make a few testing days in Spain on Ricardo Tormo, on which Mercedes, Audi and BMW test before their season.

Soon server for tests will be launched and we will reveal even more details about SMP DTM 2017 season.
modlicha jest offline  


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-08-2017, 20:34   Post #2 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259
BTW.

Makatak z portalu IRG podejmuje się próby zakupu grupowego od URD i negocjacji z Alessem.
Tu można się zgłosić:

Zakup T5 od URD | IRG World
modlicha jest offline  


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-08-2017, 21:03   Post #3 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 4.062

rF2 SMP GT3 2017

Bunch of morons...

Punktem drugim sobie w stope strzeliliscie. Albo F1 albo dtm...
RoZumiem ze seria F1 bedzis ROZWIAZANA i bedzie cos innego jeszcze.
Adakar jest offline  
Screw You guys ... I am out of here ...

Rating: 111826 | Skill: 9.73 | OpenRating: 3982 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-08-2017, 21:06   Post #4 (permalink)
Awatar Danonak
 
Zarejestrowany: Dec 2015
Skąd: Łódź
Postów: 1.814

rF2 SMP GT3 2017
rF2 ALMS 2016 GTE

Adam w tej chwili:
Danonak jest offline  


Rating: 39436 | Skill: 13.46 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-08-2017, 21:13   Post #5 (permalink)
Awatar byru
 
Zarejestrowany: Jul 2011
Skąd: Jaworzno
Postów: 939

rF2 SMP GT3 2017

Adam serio nie rozumiem Cię przecież te samochody to takie GTE z lepszym aero i hamulcami Na dodatek banalnie się to prowadzi i od F1 bardzo bardzo mu brakuje.
byru jest offline  
GT3 Qjawy Racing Team

Rating: 98111 | Skill: 9.96 | OpenRating: -405
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-08-2017, 21:16   Post #6 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259
Cytat:
Bunch of morons
No właśnie ... dokładnie tym trzeba być aby uważać, że DTM to prawie F1.

DTM to w zasadzie GT. Tym się jeździ prawie identycznie jak GT.
Do stylu jazdy F1 to przepaść.
modlicha jest offline  


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-08-2017, 21:22   Post #7 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 4.062

rF2 SMP GT3 2017

Modlicha, DTM to nie Gt, to nie tourcary. To silhouette... Tak jak napisane, to bolid z nadkolami...
Adakar jest offline  
Screw You guys ... I am out of here ...

Rating: 111826 | Skill: 9.73 | OpenRating: 3982 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-08-2017, 21:25   Post #8 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259
Cytat: Napisał Adakar Zobacz post
Modlicha, DTM to nie Gt, to nie tourcary. To silhouette... Tak jak napisane, to bolid z nadkolami...
TOURENWAGEN TOURENWAGEN TOURENWAGEN = Touring Car

M3
AMG
RS5

to nie są bolidy - to auta sportowe / turystyczne


Zresztą cokolwiek by to nie było - jeździ się super i taki będzie sezon jesienny, a jak się spodoba i dorobią kolejne auta JT5 czyli Japanese Super GT - to może wirtualnie zrobimy w 2018 zapowiadaną CLASS ONE.
modlicha jest offline  


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-08-2017, 21:29   Post #9 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 4.062

rF2 SMP GT3 2017

Dtm to bylo przed rokiem 2000... Modlicha nie przeklamuj historii
Adakar jest offline  
Screw You guys ... I am out of here ...

Rating: 111826 | Skill: 9.73 | OpenRating: 3982 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 19-08-2017, 21:49   Post #10 (permalink)
Administrator rFactor 2
Awatar modlicha
 
Zarejestrowany: Oct 2013
Skąd: Jarosław
Postów: 6.259
Te nasze komentarze Adaś i tak bez znaczenia. Jest DTM. Kropka. GT3 wróci ... za 1 rok..za 1,5 .. nie wiem.
modlicha jest offline  


Rating: 50239 | Skill: 4.06 | OpenRating: 772
| Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
mistrzostwa, polski, simracingowe, v20

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Facebook
Administratorzy