Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor FIA GT

Barcelona - na mecie wyścigu GT2

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor FIA GT Liga rFactor FIA GT

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 22-03-2006, 15:04   Post #1 (permalink)
Awatar Quelxes
 
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: Londyn
Postów: 3.679
Barcelona - na mecie wyścigu GT2

Taktyka jednego pit stopu w pierwszym wyścigu GT2 okazała się najlepszą, a udowodnił to kierowca zespołu Leaders Team, Michał 'Rossi' Więclewski, wygrywając wyścig. Tuż za nim uplasowali się Mariusz 'camer' Chamera jeżdżący w tym sezonie w barwach PB Racing, oraz Piotr 'Karas' Karasiewicz z zespołu FTR GT Racing. Tuż przed wyścigiem odbyła się sesja kwalifikacyjna, na której pole position wywalczył Karas uzyskując czas 1:37.619 i tym samym zdeklasował swoich przeciwników. Z drugiej pozycji do wyścigu wystartował camer, a z trzeciej Meth. Zwycięzca wyścigu, Rossi, musiał startować z ostatniej pozycji, ze względu na fatalny błąd taktyczny popełniony podczas kwalifikacji.
Największym zaskoczeniem dla kierowców i zespołów były prognozy pogodowe. Po krótkiej rozgrzewce, nad torem w Barcelonie zawisły ciemne chmury, z których chwilę później spadł deszcz. Jak się okazało tuż po starcie, paru mniej doświadczonych kierowców źle dobrało ogumienie i z tego powodu mieli poważne problemy z jazdą po śliskiej nawierzchni. Wyścig ten pokazał jak ważne jest przygotowanie psychiczne. Jeszcze na okrążeniu formującym paru młodym i mało doświadczonym w klasie GT kierowcą puściły nerwy. Ten przykry incydent doprowadził do kilku mniej lub bardziej groźnych wypadków i część zawodników była zmuszonych do zjazdu do boksów w celu dokonania szybkich napraw swoich samochodów, ale niestety byli również tacy, którzy do mechaników nie dali rady dotrzeć ze względu na zbyt duże uszkodzenia samochodów. W dalszej części wyścigu nie było więcej niespodzianek i kierowcy jechali na coraz bardziej suchym torze, jako że pogoda się poprawiła. O tym, czy jechało się dobrze, opowie nam pierwsza trójka tego wyścigu.


Rossi



Na początku chciałem pogratulować zwycięstwa. Jak się czułeś po przejechaniu mety i co czujesz w tej chwili, gdy emocje już opadły, jako zwycięzca pierwszego w tym sezonie wyścigu serii GT?


Dziękuję wszystkim uczestnikom za wyścig. Po przekroczeniu mety ogarnęła mnie niesamowita euforia, gdyż to pierwsza moja wygrana w lidze i to w pierwszym wyścigu serii GT. Teraz to dla mnie historia (bardzo miła), jednak przygotowuje się już do następnego wyścigu, gdyż zależy mi na utrzymaniu dobrej formy jak najdłużej.

Jak spisywał się samochód oraz zespół?

Samochód pierwszy raz ustawiliśmy w tak specyficzny sposób specjalnie na zapowiedziana pogodę, co zaowocowało bezawaryjna pracą i dobrymi osiągami. Zespól spisał się znakomicie.

Co spowodowało, iż na kwalifikacji popełniliście błąd i pojechałeś jedno okrążenie pomiarowe za dużo?

Trudno powiedzieć, byłem przekonany że wszystko wykonałem zgodnie z regulaminem, widocznie za bardzo skupiłem się na jeździe i stąd ten dziecinny błąd.

Zdecydowałeś się pojechać na jedne pitstop. Czy wybór ten podjęliście (Ty i zespół) tuż przed wyścigiem w związku ze startem z ostatniej pozycji, czy może takie były plany?

Od początku założeniem była strategia jedno pitowa. Trochę obawialiśmy się czy będzie to w ogóle rozsądne z tak mocnymi przeciwnikami. Jednak niespodziewany start z staniej pozycji i zmienne warunki pogodowe utwierdziły nas w przekonaniu, że to będzie właściwa strategia.


camer

Jakie są pierwsze wrażenia obecnego mistrza serii GT po pierwszym wyścigu tego sezonu, szczególnie po tym, jak do wygranej zabrakło zaledwie pięciu sekund?



Wyścig był bardzo ciekawy, na początku powalczyłem z Karasiem, później cały czas musiałem się pilnować, bo jechał w niewielkiej odległości ode mnie (2-5s), sama końcówka była tez interesująca, bo goniłem mocno Rossiego. Trochę za wolno jechałem pierwszą połowę wyścigu plus drobny błąd w picie i niestety zaowocowało to 5 sekundami straty do pierwszej pozycji na koniec wyścigu. Wrażenia jak na razie średnie, gdyż jechałem z GT2, gdzie było kilku świeżych kierowców, którzy czasem potrafili się zgubić przy dublowaniu.


Jak spisywał się nowy samochód i nowy zespół, który został powołany z twojej inicjatywy?

To był pierwszy wyścig w Ferrari 575 i nie bardzo wiedziałem ile potrafi znieść, także jechałem bardzo ostrożnie co przełożyło się na nieciekawe czasy. To była również dziewicza jazda tym wozem po mokrym torze. Jeśli chodzi o stabilność jazdy to było OK, powiedziałbym, że nawet w Listerze czułem się mniej pewnie, podczas wyścigu nie miałem nawet jednego spina, tylko 2 poważniejsze uślizgi, kiedy trochę przesadziłem z gazem. Jednak jest to auto znacząco wolniejsze od tego, którym dysponowałem w poprzednim sezonie, jak również cieniutko sprawuje się w zakrętach.

Podczas eliminacji zakwalifikowałeś się do wyścigu GT1. Co sprawiło, że zdecydowałeś się pojechać w GT2 i czy to oznacza, że nie zobaczymy cię w GT1?

Z powodów rodzinnych prawdopodobnie będę musiał wyjechać w niedziele rano na drugi koniec Polski, wiec w takim przypadku na pewno nie będę w stanie uczestniczyć w wyścigu GT1. Postanowiłem zaryzykować jazdę z GT2, gdyż pozwalało mi to zdobyć jakąś ilość punktów (tym bardziej, że nie było kompletu kierowców).
Istnieje szansa, ze mój wyjazd dojdzie do skutku w sobotę wieczorem, wiec być może przy dobrym układzie pociągów dałbym rade wrócić na wyścig GT1, ale będę wówczas po cało dobowej podroży, także nie wiem czy będę w stanie pojechać.

W takiej sytuacji pozostaje mieć nadzieje, że camer jednak da radę wystartować i urozmaici swoją obecnością na torze wyścig w podklasie GT1. Czego Jemu i Wam życzę.


Karas



Już czas kwalifikacji pokazał, że jesteś doskonale do tego wyścigu przygotowany. Po tym jak osiągnąłeś czas o sekundę lepszy niż drugi zawodnik mogło się wydawać, że podczas wyścigu zaczniesz zdobywać przewagę i spokojnie dojedziesz do mety na pierwszym miejscu. Co poszło nie tak, że nie udało się wygrać?


Cóż początek był dość trudny, bo jak wiemy mimo, że nie padało tor był wilgotny i przy obranej taktyce jazdy, na początku na slickach, trzeba było jechać dość ostrożnie, żeby już na początku nie pogrzebać szans na wygraną. Po wyprzedzeniu Metha zostaliśmy w walce o pierwszą pozycję tylko ja i camer i ścigaliśmy się przez dużą liczbę okrążeń co sprawiło mi dużo satysfakcji. Później jednak postanowiłem przebić się na pierwsze miejsce, ale za każdym razem jak odjeżdżałem camerowi musiałem popełnić jakiś błąd przez zbyt optymistyczną ocenę przyczepności toru i spadałem na drugą pozycje. Do pitu nr 1 pozostawałem za camerem i strasznie trudno było mi go dogonić ze względu na bardzo dziwnie zachowujących się dublerów, przez których straciłem w finalnym rozrachunku masę czasu. W sumie tuż po drugim picie mogłem spokojnie dogonić i wyprzedzić camera i próbować wyprzedzić jeszcze Rossiego, ale niestety błąd w ocenie sytuacji i możliwości samochodu, próbę mi tą uniemożliwiły. Niestety Lambo nie da się jechać na slickach z przodu przez więcej niż 20 minut i w ostatniej fazie wyścigu straciłem co najmniej 30 sekund. Najważniejsze jednak, że przyjechałem na metę trzeci i będę mógł się lepiej zaprezentować w wyścigu głównym.


W tym sezonie postanowiłeś dalej jeździć w FTR GT Racing, ale zmieniłeś samochód. Czy ta zmiana okazała się słuszna, jak spisuje się nowa 'maszyna'?


Niestety z samochodu nie jestem zadowolony. Mimo, ze Lister jest ciut słabszym samochodem w wyścigu nie ma to znaczenia i wtedy wychodzą jego same zalety. Natomiast Lamborghini nie dość, ze jest samochodem nieekonomicznym, to do tego strasznie się grzeje i zużywa opony. Postaramy się jednak z zespołem przygotować samochód tak, aby był konkurencyjny nawet w stosunku do F550 jednak będzie to bardzo trudne.


W internetowej sondzie ludzie wskazali na Ciebie, jako głównego kandydata do mistrzowskiego tytułu. Jak oceniasz swoje szanse na mistrzostwo w tym sezonie?


Bardzo mi to pochlebia, jednak osiągniecie tego celu w tym sezonie będzie niezwykle trudne. Nie jest to oczywiście wina dyspozycji, lecz tak mało konkurencyjnego samochodu, którym dane mi będzie jeździć w tym sezonie, zwłaszcza jeżeli chodzi o osiągi podczas wyścigu. Postaram się jednak dać z siebie wszystko i zdobyć swoje pierwsze mistrzostwo w karierze.
Quelxes jest offline  
Rating: 18928 | Skill: 9.15 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
barcelona, gt2, mecie, wyścigu

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator