Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor FIA GT

Dubai GT - po wyścigu

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor FIA GT Liga rFactor FIA GT

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 06-06-2007, 00:26   Post #1 (permalink)
luk
Administrator GTR2
Awatar luk
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Kraków
Postów: 1.231
Dubai GT - po wyścigu

27 maja 2007 roku odbyło się GP Dubaiu – 6 eliminacja wirtualnych mistrzostw FIA GT. Na starcie do wyścigu w królewskiej klasie GT stanęło 17 zawodników z 6 różnych zespołów. Kwalifikacje wygrał zgodnie z oczekiwaniami Piotr Karasiewicz dla którego było to już drugie PP w tym sezonie. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Jacek Dybowski i Seweryn Kubacki. Dopiero z 7 pozycji startował lider klasyfikacji generalnej Marcin Maliński. Nikogo jednak specjalnie to nie dziwiło bowiem Marcin startował z rekordową jak do tej pory karą wagową wynoszącą 100kg. Za niespodziankę można natomiast uznać dopiero 10 miejsce na gridzie wywalczone przez startującego z 20kg kary Mariusza Chamere.



O ile kwalifikacje przebiegały dość spokojnie, o tyle już na samym początku wyścigu mieliśmy sporo zamieszania. Zapowiadał się bowiem deszczowy wyścig, tymczasem już podczas okrążenia formującego deszcz przestał padać. Część kierowców źle dobrała opony i po zaledwie kilku okrążeniach musiała odwiedzić boksy. Na początku prowadził Piotr Karasiewicz, później dość długo liderem był Marcin Maliński, który na tyle dobrze dobrał opony, że nie musiał zmieniać strategii już na początku wyścigu. Na 41 okrążeniu prowadzenie objął Mariusz Chamera. Wyglądało to na tymczasową zmianę lidera bowiem wszyscy spodziewali się, że Mariusz jeszcze raz zjedzie do boksu. Tak się jednak nie stało i po 58 okrążeniach „Camer” jako pierwszy minął linię mety odnosząc swoje 1 zwycięstwo w tym sezonie. Drugi finiszował Marcin Maliński, a trzecią pozycję zajął Zbigniew Tomczak. O sporym pechu może mówić Piotr Karasiewicz, który miał szansę powalczyć z Mariuszem Chamerą, ale na 49 okrążeniu odpadł z wyścigu.



Jak zwykle po wyścigu miała miejsce konferencja prasowa z udziałem trójki najlepszych zawodników. Jej zapis prezentujemy poniżej.


Zwycięzca – Mariusz Chamera (1337 Racing Team)


Gratulacje zwycięstwa. Bez wątpienia był to trudny wyścig dla wszystkich bo pogoda dość solidnie "dała w kość". Opowiedz jak udało Ci się wygrać. Przecież już na początku uszkodziłeś samochód więc chyba się nie spodziewałeś tak miłego zakończenia?

Wygrana "wpadła" dzięki dobremu doborowi opon przy 1szym picie (na 3cim lapie). Obsluga szybko naprawiła mi uszkodzenia, dolałem paliwa na max i wziąłem opony medium, które okazały się strzałem w 10tke. Powoli odrabiałem straty do czołówki, a później zdecydowałem się zjeżdżać tylko raz do pitu i to dało mi zwycięstwo na mecie.


Pod koniec wyścigu wyraźnie zwolniłeś. Jaka była tego przyczyna? Czyżby jakieś problemy z samochodem?

Jako, że jechałem tylko na powiedzmy 1,5 "stopa" (1szy raz zjechałem na 3cim lapie, 2gi raz na ok. 57 min do końca) z paliwem byłem na styk, a nawet byłoby troche za mało. W związku z tym, mając przewagę ok. 30s nad następnym kierowcą postanowiłem spróbować zaoszczędzić paliwo kosztem pogorszenia czasów.


To Twoje 1 zwycięstwo w tym sezonie, w generalce zajmujesz wysokie, 3 miejsce. Jak sądzisz czy dasz rade powalczyć jeszcze o mistrzostwo? W końcu już raz zdominowałeś sezon.

Niestety straciłem jeden wyścig, w którym nie mogłem pojechać, dlatego tez rywale maja nade mną ponad 30 pktów przewagi. Jeśli im powinie się noga to dołącze do walki o mistrzostwo. Jeśli tak się nie stanie to będzie mi trudno ich dogonić bo stawka jest bardzo wyrównana.


2 miejsce – Marcin Maliński (Desert Storm Racing)

100kg kary wagowej i mimo to aż 2 miejsce na mecie. Chyba jesteś zadowolony?


Jak najbardziej. Miałem trochę szczęścia z doborem opon, co pozwoliło mi na dalszą jazdę bez niepotrzebnego pobytu w pit-stopie. Gdyby nie to, że jadący przede mną musieli zjechać do boksu aby zmienić ogumienie, to pewnie bym nie uzyskał tak wysokiego miejsca.


Opowiedz nam co nieco o przebiegu wyścigu. Przez pewien czas jechałeś nawet na pierwszej pozycji. Czy sądzisz, że była szansa na wygraną?

Gdyby Karas ukończył wyścig to nie. Przez pierwszy stint jechało się najgorzej, ale nie z powodu grzejących się opon do 120*, tylko przez bardzo mały docisk (1-6). Ciągle ustawiało mnie bokiem co powodowało grzanie się tylnich opon. Teraz już wiem, że auto na deszczu wymaga bardzo dużego docisku. Brak doświadczenia. Drugi stint był już nieco lepszy tylko dlatego, że założyłem slicki, które się już tak nie grzały. Wiedziałem, że Karas w końcu mnie wyprzedzi wiec nie starałem się mu uciekać, bo i tak musiałem zająć gorsze niż pierwsze miejsce aby nie otrzymać +50kg na następny wyścig. W trzecim stincie nie było już problemów z przyczepnością. Jechałem tak aby utrzymać bezpieczną przewagę nad jadącym za mną bikero. Gdy byłem już drugi wiedziałem, że camer jadący przede mną musi jeszcze zjechać do boksu, aby uzupełnić paliwo. Jechałem spokojnie, aby utrzymać przewagę około 10s nad jadącym za mną. Potem czekałem, aż camer zjedzie dolać paliwo abym mógł przepuścić bikero na pierwszą lokatę. Bardzo mnie to zaskoczyło, że camer nie pojawił się w boksie, ponieważ widziałem jak był w nim dopiero w połowie wyścigu.


Jesteśmy dokładnie na półmetku rywalizacji. Aktualnie liderujesz w tabeli. Myślisz, że uda Ci się utrzymać tą pozycję do końca sezonu? Mistrzostwo w debiucie to byłoby coś!


Będzie bardzo ciężko utrzymać pierwsze miejsce. Mam teraz zbyt dużą karę wagową, żeby konkurować z Dybensem. Obecnie jest na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej z zaledwie 20kg balastem. Taka sytuacja stawia mnie przed trudnym zadaniem. Na pewno będę walczył, aby utrzymać pozycję lidera.


3 miejsce – Zbigniew Tomczak (Desert Storm Racing)


Gratulacje świetnego wyniku. Chyba Twoje pierwsze podium w karierze?


Dziękuje. Zgadza się to naprawdę miłe uczucie, znaleźć się pierwszy raz na podium, wśród tak doskonałych kierowców. Niewątpliwie pomógł mi w tym pech Karasia - choć, gdyby nie straty czasowe podczas dwóch zjazdów do boksów mógłbym zapewne walczyć (aż boję się powiedzieć) o zwycięstwo. W poprzednim sezonie otarłem się o najwyższe miejsce na podium podczas wyścigu LeMans w kategorii GT2, jednak awaria silnika przekreśliła moje szanse.


Czy zmienne warunki pogodowe pomogły Ci podczas tego wyścigu, czy może jednak pokrzyżowały nieco Twoje plany?

Myślę, że pogoda w głównej mierze przyczyniła się do tego wyniku. Tu podziękowania należą się pozostałym kierowcom DSR, z którymi dosłownie parę minut przed wyścigiem dokonaliśmy wyboru ogumienia (Intermediate) na pierwszy stint, jak się okazało kluczowy dla wyścigu. Intery były strzałem w dziesiątkę. Pomimo kłopotów na pierwszym okrążeniu i spadku na ostatnią pozycję, odnalazłem rytm i dzięki zjazdom do pitów większości stawki wskoczyłem na najwyższe pozycje.


Jakie masz oczekiwania odnośnie dalszej części sezonu? Właśnie awansowałeś na 5 miejsce w generalce. Jak sądzisz, czy jesteś w stanie powalczyć o jeszcze wyższą pozycję?

To również bardzo miła niespodzianka. Jeszcze większą jest pierwsze miejsce teamu w klasyfikacji zespołowej. Co do klasyfikacji indywidualnej jestem realistą - za plecami mam tak szybkich kierowców, że utrzymanie TOP6 w generalce będzie dla mnie wielkim sukcesem, co nie oznacza wcale, że zamierzam jechać zachowawczo. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc na wyścig w Hiszpanii pojedziemy zmotywowani, jak nigdy dotąd. Zdradzę tylko, że w przygotowaniach auta na tor w Barcelonie uczestniczy jeden z największych autorytetów serii NASCAR i powiem tylko, że efekty są obiecujące.
luk jest offline  




Rating: 68624 | Skill: 14.74 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
dubai, wyścigu

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

237 osób online
234 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator