Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor FIA GT

Konferencja po Estoril GT

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor FIA GT Liga rFactor FIA GT

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 11-12-2005, 01:00   Post #1 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
Konferencja po Estoril GT

Tydzień temu odbył się wyścig w klasie GT na torze Estoril. Była to już ósma runda mistrzostw w której kolejne zwycięstwo odniósł Jacek Kocjan, drugi był tegoroczny mistrz Mariusz Chamera a trzeci Krzysztof Waligórski. Oto co mieli do powiedzenia po wyścigu.



Jacek
To jest Twoje drugie zwycięstwo w tym sezonie i zarazem drugie zwycięstwo pod rząd. Masz realne szanse zdominować koniec sezonu. Czy masz zamiar to zrobić? Jaka jest Twoja postawa wobec tego?

No cóż. Moje wygrane to swego rodzaju niespodzianka dla mnie, gdyż akurat na tych torach zwykle słabiej sobie radziłem. Dlatego raczej ostrożnie podchodzę do tematu mojej "dominacji" w końcówce sezonu. Zwłaszcza, że dotychczasowe wyścigi pokazały, jak duże znaczenie ma przede wszystkim bezbłędna jazda i szczęście, często bowiem główni pretendenci do zwycięstwa są eliminowani przez usterki techniczne.
Dla mnie najważniejsze jest wywalczenie tytułu wicemistrzowskiego, dlatego w dwóch ostatnich wyścigach będę się skupiał na dojechaniu na wysoko punktowanych miejscach bardziej niż na osiągnięciu zwycięstwa za wszelką cenę.


Co się stało na przedostatnim okrążeniu wyścigu, kiedy to zjechałeś na pit stop, narażając się na utratę pierwszego miejsca?

Ta sytuacja przyspieszyła mocno bicie mojego serca Na kilka okrążeń przed końcem wyścigu dostałem informację z boksów, że może mi zabraknąć paliwa na ostatnie okrążenie. Miałem dokładnie wyliczoną ilość paliwa w baku, jednak wyliczenia moich mechaników z przeprowadzonych testów nie uwzględniały możliwości zmiany przeze mnie sposobu pokonywania dwóch wolnych zakrętów. W czasie wyścigu zorientowałem się, że tracę w ostatnim sektorze toru i postanowiłem w tym miejscu redukować o jeden bieg niżej, by zyskać na przyśpieszeniu. To spowodowało minimalny wzrost zużycia paliwa. Całe szczęście Camer jadący na 2 miejscu nie wiedział o moim nieplanowanym pit stopie i w końcówce nie próbował bardziej naciskać, by zmniejszyć moja dużą przewagę - bo wtedy mogłoby być gorąco.


Z całej stawki miałeś najrówniejsze tempo przez cały wyścig i popełniłeś chyba najmniej błędów. Tak świetne przygotowanie zawdzięczasz treningom czy mechanikom?

Myślę, że jedno i drugie odegrało kluczową rolę. Estoril to trudny technicznie tor, dlatego zdecydowałem się na zwiększoną liczbę treningów przy okazji cały czas wprowadzając poprawki w ustawieniach samochodu. No i udało się. Przy okazji dopisało mi trochę więcej szczęścia niż rywalom



Camer
Początek wyścigu niezbyt udany, kłopoty na T1 (podobnie jak podczas kwalifikacji). Mozolne odrabianie strat. W drugiej połowie wyścigu narzuciłeś bardo wysokie tempo i znalazłeś się na drugiej pozycji, lecz nie mogłeś zbliżyć się do prowadzącego Jacka. Czym to było spowodowane?

Nie sądziłem, że będą jeszcze jakieś szanse, żeby powalczyć o p1. Poza tym Jacek też szybko jechał w tej części wyścigu, a ja nadal popełniałem błędy. Sądzę, że nawet gdyby nie ten błąd na początku w T1 to i tak nie miałbym szans z Jackiem - po prostu za mało ćwiczyłem, a to rzutowało na konsystencję.


Wygrałeś już tą edycję ligi i jesteś już niezagrożony Jaka jest wobec tego Twoja taktyka? Zamierzasz odpuścić, czy walczyć do ostatniej chwili, ostrzej niż do tej pory ?

Jeśli czas pozwoli to planuję dobrze przygotować się do wyścigu na Oscher i wygrać ten wyścig. Powiedzmy, że tylko ten wyścig na Estoril potraktowałem ulgowo.


Co powiesz o pogodzie? Pod koniec wyścigu synoptycy przewidywali deszcz, ten jednak się powstrzymał. Miałeś jakiś "plan B" na taką ewentualność?

Deszcz w tej fazie wyścigu raczej nic by nie zmienił, byłby za późno, żeby cokolwiek zdziałać. Jak zobaczyłem chmury to pomyślałem, że zaryzykuję jazdę na slickach po mokrym torze. Gdyby Jacek zjechał na zmianę to miałbym cień szansy, żeby powalczyć o p1. Set miałem dość spokojny, żadnych karkołomnych nastaw dyfrów nie było, także w deszczu też na nim by mi się dobrze jechało. Ale deszczu nie było.


Kipila
Bardzo równe tempo przez cały wyścig, sporo powalczyłeś z Dybensem. W rezultacie trzecia pozycja - zła taktyka, czy za wysokie tempo pierwszej dwójki?

Rzeczywiście udało mi się utrzymać równe tempo. Szkoda, że takie wolne. Niestety z pełnym bakiem na początku, a z mocno zużytymi oponami pod koniec, nie potrafiłem jechać szybciej. Z Dybensem walczyłem bardzo długo, naciskał czasami bardzo mocno. Dziękuję mu za czystą walkę, gdyż pomimo kilkudziesięciu (!) minut walki nie doszło do kolizji.
Czy zła taktyka? Jestem pewien, że jadąc na dwa pity i tak nie byłbym w stanie nawiązać walki z czołówką, za to walka z resztą stawki byłaby ciekawsza. Pierwsza trójka (razem z Karasiem, który nie ukończył wyścigu) jest po prostu poza zasięgiem.

Jadąc Ferrari 550 miałeś przewagę nad kierowcami Listerów na prostej startowej. Starałeś się to wykorzystać uciekając Dybensowi?

Tak, dzięki temu mogłem skutecznie bronić się przed atakami Dybensa. Doganiał mnie na dohamowaniach, ale zaraz potem mogłem mu trochę odskoczyć. Były jednak dwa Listery, które trzymały moje tempo na prostej, zakradając się w tunelu aerodynamicznym Były to auta Karasia i Camera.

Masz już nagrodę RBR prawie w kieszeni. Czy to motywuje Cie dodatkowo w jakiś sposób?

Klasyfikację o nagrodę RBR zacząłem śledzić od momentu gdy ktoś zwrócił mi uwagę, że jestem na pierwszym miejscu, czyli od wyścigu na Donington. Skłamałbym gdybym powiedział że mnie ta nagroda nie obchodzi i na pewno gdzieś tam o niej myślę, ale motywacji do wyścigu nigdy mi nie brakowało i jak zawsze, w następnym wyścigu dam z siebie wszystko.
McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
estoril, konferencja

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

288 osób online
287 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator