Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor FIA GT

Konferencja po Estoril NGT

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor FIA GT Liga rFactor FIA GT

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 14-12-2005, 01:00   Post #1 (permalink)
Awatar scoobie
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Skąd: Toruń
Postów: 2.392
Konferencja po Estoril NGT

11 grudnia na torze Estoril odbyła się ósma runda Mistrzostw GTR.PL w klasie nGT. Niestety frekwencja była poniżej oczekiwań a sam wyścig raczej nie obfitował w emocjonujące sytuacje, przynajmnej jeśli wziąć pod uwagę kierowców na czołowych miejscach.
Pierwsza na mecie zameldowała się Agnieszka "Kozak" Durska, z przewagą 1 okrążenia nad resztą stawki. Drugi był Tomasz "Scoobie" Skubiszak. Trzeci minął linię mety Paweł "Gofer" Gołda. Posłuchajmy, co mieli do powiedzienia po wyścigu... Kozak

Najlepsze gratulacje! Nie dość, że to pierwsze twoje zwycięstwo w sezonie, to jeszcze w jakim stylu! Czy cieszysz się jakoś "specjalnie", że zmiażdżyłaś konkurentów, czy raczej uważasz, że po prostu ciężkim treningiem zapracowałaś na to?

Pewnie, że sie cieszę, to pierwsze zwycięstwo, styl schodzi na drugi plan. Co do dystansu jaki wypracowałm sobie podczas wyścigu, to nie wiem czy to moja załuga w dobrym przygotowaniu czy słabsza forma pozostałych.

Jeździsz bardzo szybko, o tym wiedzą wszyscy. Jednak na Estoril pojechałaś wręcz bezbłędnie! Czy fakt, że prowadziłaś samotnie przez cały wyścig, pomógł ci się skupić, czy może ćwiczyłaś jakoś trzymanie nerwów na wodzy?

Muszę przyznać, że od pierwszego kółka wiedziałam, że bedzie nieźle. Ale jak obejrzałam klip z wyścigu GT, zresztą wyśmienity, to się trochę wystraszyłam: ''jak ja sie tam odnajdę?!''. Jednym z nalejlepszych rozwiązań był start z PP i tak sie stało. Jak najszybciej uciec na kilka sekund i potem równa jazda - udało sie. Przyznam, że samotna jazda ułatwiła mi osiągnięcie takiej przewagi. W bezpośredniej walce nie byłoby wcale łatwo.

Widać, że talent wspierasz pracą. Byłoby nie fair w stosunku do pozostałych kierowców, gdybym nie spróbował pociągnąć cię za język - w jaki sposób trenujesz? Czy masz jakiś schemat trenigów? Czy dużo czasu poświęcasz na przygotowanie samochodu, czy może raczej po prostu "kręcisz kółka", więcej i więcej aż uzbiera się ich kilkaset?

Na ustawieniach wcale się nie znam, biorę ze dwa, trzy sety i porównuję czasy i oponki po kilkunastu okrążeniach. Trenuję zawsze z pełnym zbiornikiem, to znaczy na jeden pit wlewam paliwa i w droge, później łatwiej mi się jedzie podczas wyścigu.

Ostatni twój wyścig, na Spa, nie udał ci się. Czy po Estoril można sądzić, że Kozak rozbłysła już pełnym blaskiem i do końca sezonu będzie deklasować rywali? Jeśli tak, to jak oceniasz swoje szanse na podium w końcowej klasyfikacji? Czy obawiasz się, że któryś kierowca będzie próbował cię "zepchnąć z pudła", czy jednak nie mają szans z tobą?

No tak, Spa to była chyba życiowa porażka. Nie przejechałam więcej niż 15 okrążeń non-stop i to zaowocowało poważnym błędem no około szesnastym lapie i zakończeniem zmagań. Do Anderstorp podeszłam bardzo ambitnie i tam poświęciłam sporo czasu na przygotowania, niestety nie wystąpiłam. Prawdopodobnie z przyczyn technicznych. Więc chyba na Estoril była podwójna mobilizacja.
Przystępując do Ligi nawet nie pomyślałam o podium i następne wyścigi to po prostu czysta rywalizacja a jetem pewna, że pozostali kierowcy dadzą z siebie wszystko zwłaszcza, że to końcówka sezonu. Co do szans, to przypomnę, że mamy już sześciu zwycięzców a pozostały jeszcze dwa wyścigi .




Scoobie

Estoril, to twój czwarty wyścig w karierze i trzeci z rzędu zakończony na pudle! Wygląda na to, że jeździsz coraz lepiej. W czym upatrujesz źródeł swoich sukcesów?

W tym, że jestem początkujący! (śmiech) Naprawdę. W początkowym okresie "nauki jazdy" po prostu łatwo o szybki wzrost umiejętności. Z czasem będzie jednak coraz trudniej i chyba swoje "zielone lata" będę miał niedługo za sobą, o ile już nie mam. Poza tym mam szczęście - wszystkie swoje wyścigi ukończyłem. Jestem ciekaw (no może nie do końca), kiedy w końcu i na mnie przyjdzie kolej, żeby skończyć wyścig przed metą. No i ostatnia sprawa - absencja najlepszych kierowców! Jak pokazała np. Kozak, kiedy ona startuje, to swoje plany odnośnie pozycji na mecie reszta kierowców może automatycznie przesunąć o jeden. (śmiech)

W poprzednim wyścigu Jahu rozwiał twoje wątpliwości co do tego, kto "rządzi" w nGT a teraz, kiedy jemu poszło nieco gorzej, to Kozak go zastąpiła i znowu musiałeś zadowolić się numerem 2. Czy nie frustruje cię to trochę?

Pewnie, że chciałbym wreszcie coś wygrać, ale żeby wygrać, nie wystarczy tylko chcieć - trzeba jeszcze dojechać do mety przed innymi! A to już nie taka prosta sprawa. Jak mówiłem, miałem dużo szczęścia w tym, że mogłem zdobywać takie dobre pozycje w swoich wyścigach, dlatego bardzo bardzo się z tego cieszę a na zwycięstwo może przyjdzie jeszcze czas. Chociaż jak patrzę na tempo Kozak, to ten czas chyba nie przyjdzie w tej pięciolatce. (śmiech)

Jesteś czwarty w klasyfikacji generalnej. Na które miejsce masz szanse na koniec sezonu, twoim zdaniem? Czy poczynisz jakieś dodatkowe przygotowania, żeby zapewnić sobie to wymarzone miejsce?

No, faktycznie udało się "nachapać" tych punktów, więc w tej sytuacji bardzo chciałbym zmieścić się na pudle. Jednak spodziewam się ogromnych problemów! Po pierwsze nasze gwiazdy - takie, jak Kozak, Bartko, Jahu - nie śpią i nie dadzą pożyć. Po drugie bardzo obawiałbym się kierowców może mniej "popisowych", ale bardzo rzetelnie i szybko jeżdżących - Zenon, Rochu, Gofer, Walter i np. coraz lepszy moim zdaniem Ik@r. Na dokładkę wielu kierowców ostatnio pauzowało (W2K, 959). Koniec końców, jeśli frekwencja dopisze, to końcówka sezonu może być bardzo "gęsta". Kierowcy będą sobie wydzierać punkty zębami i wcale nie jestem pewien, ile z tego "tortu" uda się uszczknąć mi samemu. Raczej podchodzę z pokorą do problemu. Jeśli się uda, będę bardzo zadowolony. Jeśli nie - trudno, może następnym razem.
Co do szczególnych przygotowań, to niestety nie - obecnie nie jestem w stanie więcej trenować. Raczej odwrotnie - do Estoril byłem słabiej przygotowany niż do Anderstorp. Chciałbym więc do następnych wyścigów przygotować się nie gorzej, niż do Anderstorp. Lepiej czas nie pozwoli... chociaż... przecież jest przerwa świąteczna, zapomniałem! W takim razie - zobaczymy.

Pytanie z innej beczki: czy w przyszłym sezonie zamierzasz ubiegać się o licencję GT i zgłosisz się do rozgrywek w tej klasie?

Nie, nie zamierzam. Na obecnym etapie byłby to, moim zdaniem, przerost ambicji nad umiejętnościami. Nie chciałbym zmienić klasy po to tylko, żeby ciągnąć ogon w wyścigach i być zawalidrogą.
Poza tym, nGT jest bardzo ciekawą klasą, bardziej spójną jeśli chodzi o umiejętności kierowców. Zresztą wszyscy oni mają coraz większe doświadczenie i coraz lepiej jeżdżą, więc nie ma miejsca na jakąś stagnację, czy odpuszczanie treningów - trzeba cały czas się bardzo starać. Nie wspominam już nawet o tym, że troche "zżyłem" się ze swoim Porsche, polubiłem to auto oraz po prostu lubię startować z tymi kierowcami. Wygląda na to, że kultura na torze jest w nGT czasami wyższa niż w GT. Tam jest bardziej "brutalnie", u nas jest bardziej... hmm... "rodzinnie", tj. sympatycznie, także trochę szkoda byłoby mi opuszczać tę klasę. Nie startuję po to, żeby sobie coś-tam udowodnić, tylko po to, żeby dobrze się bawić i to dla mnie się liczy przede wszystkim.
Jeśli jednak naprawdę znudzę się kiedyś swoim Porsche i zapragnę pojeździć mocniejszym autem, to może zdecyduję się na zmianę klasy. Oceniam, że najwcześniej miałoby to jakikolwiek sens w połowie przyszłego sezonu. Na pewno nie teraz. Dopóki jednak bawi mnie jazda samochodem napędzamym 450-konnym silnikiem, to ani mi to w głowie rozmyślać nad przeniesieniem. nGT jest po prostu fajna!




Gofer

Na Spa mety nie zobaczyłeś, na Anderstorp twoje Porsche na kilka okrążeń przed metą odmówiło współpracy. Teraz dojechałeś i to na trzecim miejscu! Czy dokonałeś jakichś zmian w ustawieniach samochodu, może inaczej traktowałeś silnik, czy po prostu tym razem nie miałeś pecha?

Wszystko po trochu. Na Spa, to był poprostu pech (problemy z układem kierowniczym). Na Anderstorp - mój błąd - nie ograniczylem obrotów. Nauczony doświadczeniami z Anderstorp na Estoril ustawiłem maxymalne obroty na 8400 i to oczywiście pomogło. Silnik traktowalem tak samo, bo ja brutal jestem bez serca. (śmiech)

Jesteś bardzo ambitnym kierowcą. Czy liczyłeś na lepszą pozycję w wyścigu? Może Kozak była poza twoim zasięgiem, ale Scoobiego raczej byłeś w stanie "ustrzelić". Jechaliście podobnie szybko.

Na lepsza pozycje (2) liczyłem tylko przez chwilę, jednak szybko zostałem ściągnięty na ziemię po tym, jak stracilem panowanie nad samochodem. Żeby "ustrzelić" Scoobiego potrzebowałbym więcej szczęścia w postaci jego pecha. Jechał on zbyt równo jak na moje możliwości.

Jak oceniasz swoje szanse w końcówce sezonu? Zostały dwa wyścigi do odjechania, kierowcy tacy, jak Kozak, Bartko czy Scoobie będą próbowali wskoczyć na pudło w końcowej klasyfikacji. Czy myślisz, że będzie trudniej walczyć z ich zwiększoną determinacją, czy raczej jesteś spokojny o swoje dobre wyniki w tych pozostałych wyścigach?

Oj, trudno to bedzie na bank, ale powalczyć zawsze można. Nie da się ukryć, że swoje podium zawdzięczam nieobecności Bartko, który jest świetnym kierowcą. Ja też jestem zdeterminowany aby wskoczyć miejsce wyżej. Dobre wyniki... hmm... to dla mnie miejsca w pierwszej piątce i nie mam zamiaru sie stamtąd ruszać.

Czy twój kolega z zespołu, Jahu, wygra twoim zdaniem sezon w klasie nGT?

Nie, bo ja wygram... uuups wyjawiłem tajemnicę, Jahu mnie zabije (śmiech)
scoobie jest offline  


Rating: 19406 | Skill: 10.61 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
estoril, konferencja, ngt

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

217 osób online
217 Gości
0 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator