Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor FIA GT

Konferencja po Oschersleben GT

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor FIA GT Liga rFactor FIA GT

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 23-12-2005, 00:00   Post #1 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
Konferencja po Oschersleben GT

W ubiegłą niedzielę rozegrany został kolejny wyścig w klasie GT na torze Oschersleben. Swoje drugie zwycięstwo odniósł Piotr 'Karas' Karasiewicz. Kolejne miejsca zajeli Jacek 'Dybens' Dybowski oraz Krzysztof 'Kipila' Waligórski. Posłuchajmy, co mieli do powiedzenia tuż po wyścigu.


Karas




Gratuluję drugiego w sezonie zwycięstwa. Na starcie zabrakło Jacka, a Camer był w nieco niższej niż zazwyczaj formie. Byłeś więc zdecydowanym faworytem w walce o pierwsze miejsce. Powiedz klika słów o przebiegu wyścigu.
Dziękuję bardzo. Cóż dla mnie wyścig miał trochę monotonny przebieg i raczej bezproblemowy, co zdarzyło mi się chyba to po raz pierwszy w sezonie. Przez pierwsze kilka okrążeń wyścigu nie chciałem narzucać morderczego tempa (byłoby pewnie inaczej jakbym miał za sobą Jacka) i dopiero po kilkunastu okrążeniach trochę przyatakowałem. Po 1 picie również postanowiłem trochę przyspieszyć, aby dogonić Dybensa znajdującego się na 1 pozycji, ponieważ jechał na 1pit. Wyprzedzenie Dybensa było chyba dla mnie najfajniejszą sytuacją w wyścigu, ponieważ Dybens wyjeżdżając z trawki na T1 nie zauważył mnie, a ja chcąc go szybko wyprzedzić trzymając się wewnętrznej, pojechałem zbyt optymistycznie, doszło do kontaktu, ale na szczęście nic się nam nie stało i do 2 pitu dojechałem w całości. Po 2 picie widząc jakie są odstępy czasowe postanowiłem oszczędzać silnik i spokojnie dojechałem do mety.

Swoją jazdą zdeklasowałeś rywali, kolejny za Tobą Dybens miał ponad jedno okrążenie straty. Czy mógłbyś zdradzić jak przygotowujesz się do wyścigu?
Na ten wyścig przygotowywałem się, oprócz może Barcelony, najwięcej. Na wcześniejsze wyścigi nie poświęcałem zbyt wiele czasu i pewnie przez to wyniki jakie uzyskiwałem były dość marne. Setup miałem naprawdę dobry i musze przyznać, że czas jaki wykręciłem na jednym z treningów jest bliski rekordu toru, wiec widać, że moja forma rośnie.

Dzięki nieobecności Jacka na Oschersleben, w klasyfikacji generalnej dzieli Ciebie już od niego tylko 9 punktów, a przed Wami został już tylko jeden wyścig w tym sezonie. Jak oceniasz swoje szansę na odebranie Jackowi tytułu wicemistrza?

Szansę na pewno mam. Postaram się przez te najbliższe półtora tygodnia dopracować setup na tyle, aby Lister był w miarę konkurencyjny z Ferrari Jacka. Będzie to bardzo trudne, ale do niemożliwych nie należy. Mam nadzieje, że wyścig na Monza przysporzy nie lada emocji i sadze ze Camer pomoże mi w zdobyciu wicemistrzostwa, próbując przedzielić mnie i Jacka, ponieważ nawet jeśli wygram a Jacek będzie drugi to nie będę miał tytułu wicemistrza.


Dybens



Druga pozycja jest efektem bardzo równej i szybkiej jazdy. Nie obyło się jednak bez emocjonujących chwil. Opowiedz jak wyglądał wyścig z Twojej perspektywy.

No tak. Z wyścigu na wyścig coraz mniej błędów, ale jeszcze się trafiają, i musze to brać pod uwagę przed obraniem strategii. Kilka okrążeń i zaczepiłem kerby, dużo szczęścia. I mniej więcej w połowie dystansu -opóźnienie hamowania i w piach, gdy powracałem nie widziałem i nie słyszałem jadącego Karasia (musiał się skradać) bym nas dwóch załatwił!

Już podczas kwalifikacji widać było, że razem z Kipilą "kręcicie" bardzo podobne czasy. Powiedz kilka słów, jak wyglądała Twoja walka o drugą pozycję.

Na kwalifikacji ok. 0,01 różnicy więc miała być walka. Ale nie było z nikim walki oprócz pierwszych paru lapów. Miałem inną strategie, na 1 pit i to prawdopodobnie zadecydowało. Teraz, po wyścigu, obrał bym dwa stopy i miał bym mniej stresów, a wyścig był by ciekawszy. Jadąc pół dystansu na tych samych oponach w końcówce wiedziałem że, to był ryzykowny pomysł który przyniósł rezultat w postaci drugiego miejsca.

Ostatni wyścig w sezonie rozegrany zostanie na bardzo szybkim torze Monza. Kierowcy Listerów będą mieli utrudnione zdanie w walce o pozycję, a tuż za Tobą w klasyfikacji generalnej jest MaXyM. Jak oceniasz swoje szanse na utrzymanie wysokiego, czwartego miejsca w tym rankingu?
To zależy od przygotowań,dyspozycji i pogody ALL . Szanse są, ale przede wszystkim trzeba go ukończyć. Tak z (top speed) nie jest najlepiej ale nie tyko to się tam liczy, zobaczymy ? Tor jest wymagający, długi, szybki, a popełnienie błędu może oznaczać koniec wyścigu. Tak więc mam nadzieje że będzie ciekawie, bo jest tam gdzie powalczyć.



Kipila




Na wąskim i krętym torze Oschersleben walka o pozycję jest bardzo trudna. Czy druga pozycja na starcie ułatwiła zajęcie trzeciego miejsca w całym wyścigu?

Tak, miałem świadomość, że charakterystyka toru może pomóc podczas obrony przed atakami innych kierowców. Dzięki temu odpadł też problem przedzierania się na wyższe pozycje. Wiedziałem, że pierwszego Karasia nie dogonię, obawiałem się natomiast ataków z tyłu. Za mną pozostawali m.in. Dybens, Camer, Szymon i paru innych świetnych kierowców. Wielka szkoda, że niektórzy nie ukończyli wyścigu, gdyż z pewnością ich obecność urozmaiciłaby moją samotną jazdę.

No właśnie, praktycznie przez cały wyścig jechałeś sam, choć Dybens był zawsze w pobliżu.

Z Dybensem kręciliśmy bardzo podobne czasy. Początkowo jechał za mną, ja starałem się utrzymywać stałą przewagę. Po pierwszym picie wyjechałem na szóstej pozycji. Dybens jechał na jeden pit i ta strategia widać bardziej się opłaciła, bo po moim drugim picie wyjechałem ok. 20 sekund za Dybensem i tym razem ja nie mogłem go dogonić. To wszystko nie zmienia jednak faktu, że jechałem samotnie przez 2 godziny, nie mając okazji ku walce "zderzak w zderzak".

Czy na Monzie zamierzasz lepiej wykorzystać potencjał Ferrari 550?

Mam nadzieję, że chociaż raz wszystkie Listery zostaną w tyle (śmiech).
Jest tam kilka ważnych zakrętów, od których mocno zależy prędkość na długich prostych. Myślę, że doświadczeni kierowcy Listerów będą dzięki temu "objeżdżać" również te szybsze auta.

McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
konferencja, oschersleben

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

238 osób online
237 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator