Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor FIA GT

Oschersleben nGT

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor FIA GT Liga rFactor FIA GT

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 04-09-2006, 23:41   Post #1 (permalink)
Awatar Quelxes
 
Zarejestrowany: Nov 2005
Skąd: Londyn
Postów: 3.679
Oschersleben nGT

Niespełna tydzień po wyścigu Ligi PRS GTR w klasie GT2 tor Oschersleben ponownie gościł aż 17 kierowców, którzy tym razem ścigali się w ramach Ligi PRS GTR nGT. Podczas sesji kwalifikacyjnej wszyscy zwrócili oczy na zwycięzcę ostatniego wyścigu, Szymona Stróżyńskiego, który i tym razem pokazał się z najlepszej strony i wywalczył pierwsze pole startowe czasem 1:27.207. Pokonał on tak znakomitych kierowców jak Jacek Dybowski (1:27.242) oraz pretendenta do tytułu mistrzowskiego i lidera klasyfikacji generalnej, Łukasza Bukowskiego (1:27.309).

Pierwsze 25 okrążeń nie przynosiło wielkich zmian w czołówce wyścigu. Szymon narzucił szaleńcze tempo, dzięki czemu stale powiększał swoją przewagę. W między czasie bardzo dużo stracił Krzysztof Waligórski, który po awansie z siódmej pozycji znalazł się na piątej by okrążenie później spaść na odległe miejsce. Korzystając z błędów innych kierowców i dzięki spokojnej i szybkiej jeździe do przodu przebijał się Dominik Furmaniak (startował z piątej pozycji). Zmiany nastąpiły na 22 okrążeniu, kiedy to po wypadnięciu z toru musiał się wycofać Jacek Dybowski (znajdował się wtedy na 3 pozycji – parę okrążeń wcześniej został wyprzedzony przez Łukasza Bukowskiego). 28-go okrążenia nie zapomni spewnością Ł. Bukowski. Na wskutek błędu traci on drugą pozycję i spada na odległe jedenaste miejsce. W tym momencie na pierwszym miejscu znajdował się Stróżyński, za nim ze sporą stratą jechał Furmaniak, na trzeciej pozycjij znakomicie jadący w tym wyścigu Mariusz Chamera, natomiast na czwartym miejscu znajdował się Waligórski – bezbłędną i szybką jazdą odrobił stratę z początku wyścigu. Okrążenie 65-te to koszmar dla Szymona, w którego samochodzie nie wytrzymuje silnik. Szymon w lusterku ogląda kłęby czarnego dymu, a my mamy nowego lidera. Dominik Furmaniak jako pierwszy przekracza linię mety z bezpieczną, ponad jednominutową przewagą, nad Mariuszem Chamerą i Krzysztofem Waligórskim.


Dominik Furmaniak



Byłeś blisko najwyższego stopnia podium na Ennie, na Anderstorp Łukasz Bukowski zepchnął cię na drugie miejsce i w końcu na Oschersleben spełniło się twoje marzenie. Podziel się z nami co czułeś przejeżdżając linię mety jako pierwszy.

„Czułem satysfakcję bo nieskromnie mówiąc zasłużyłem w tym sezonie na zwycięstwo w nGT. Zdaje sobie jednak sprawę, że o ten sukces było by trudno jeśli simon999 dojechałby do mety. No ale ja straciłem pewne zwycięstwo na Ennie po głupim błędzie na okrążenie przed metą więc los okazał się sprawiedliwy (śmiech).”
W generalce masz dość sporą stratę do pierwszego zawodnika, ale podium jest już bardzo blisko. Czy czujesz się na siłach by powalczyć o trzecie, a być może i pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej?
„Biorąc pod uwagę fakt, że wraz z kolejnymi wyścigami moja forma stale rośnie, to myślę ze sporym optymizmem o ostatnich wyścigach sezonu. Bądźmy jednak obiektywni - Luk jest już chyba poza moim zasięgiem, tym bardziej, że jeździ równo i trudno się po nim spodziewać wpadek.
Co do szans na drugie miejsce w generalce to jest to właśnie moim celem na ten sezon. Czas zweryfikuje moje ambicje.”

Kolejny tor to Monza. Czy twoje Ferrari będzie w stanie konkurować z szybszymi Porsche – Paweł Gołda zapowiedział swój atak na podium właśnie na Monzie?
„Przechwałki przechwałkami ale sądzę, że Gofer prezentuje zbyt nierówną formę, żeby stawiać go w gronie zdecydowanych faworytów na Monzie. Wydaje mi się, że ważniejsza od atutów Porsche będzie równa i bezbłędna jazda - ten tor ma bardzo zdradliwe szykany i zakręty, na których można naprawdę sporo stracić.
Ja jednak jestem spokojny o swoją dyspozycje. Ostatnio jestem w dobrej formie, popełniam naprawdę mało błędów - jak na mnie (śmiech) - i sądzę, ze pozycja w TOP3 będzie w moim zasięgu.”


Mariusz Chamera


Niezbyt udana sesja kwalifikacyjna zapowiadała słabszy występ na tym torze, ale już sam wyścig pokazał, że kwalifikacja to był tylko ‘wypadek przy pracy’ Czy ta druga pozycja jest tym czego oczekiwałeś?

„Oczekiwałem więcej, ale pozostali kierowcy dość brutalnie zweryfikowali mój apetyt na dobra pozycje końcową. Tylko ich problemom zawdzięczam drugie miejsce na mecie, okazało się, że jednak byłem nie za dobrze przygotowany na ten tor. Szymon i Dominik jechali prawie bezbłędnie, ja ich kilka popełniłem, poza tym, ledwo udawało mi się utrzymać ich tempo, wiec nawet jakby doszło do bezpośredniej walki to raczej nie dałbym rady.”
Druga pozycja w klasyfikacji generalnej i dwóch kierowców za plecami, którzy z chęcią zastąpią Cię na niej. Czy dasz radę się utrzymać na P2 czy może myślisz o walce z kolegą z zespołu o P1?
„Myślę ze P2 w generalce na koniec sezonu jest jak najbardziej w moim zasięgu, gorzej z P1, na które oczywiście mam chrapkę, ale Łukasz ‘luk’ "skywalker" (śmiech) raczej nie odda już tego miejsca, chyba, że będzie miał jakiegoś ogromnego pecha.”
Monza to bardzo szybki tor. Kierowcy Porsche już zacierają dłonie. Czy Morgan będzie wstanie dotrzymać im kroku?
„Porszakom raczej nie, ale bardziej martwi mnie to, ze i Mosler’y maja dobry max speed i tutaj Łukasz na pewno będzie trudnym przeciwnikiem do pokonania. Będzie trzeba ciąć ostro kerby i liczyć, że nie będzie się spinowalo z tego powodu - może w ten sposób nie będę tracił zbyt wiele do najszybszych.”



Krzysztof Waligórski


Podczas wyścigu było od Ciebie paru szybszych kierowców (najlepsze czasy), ale tylko jeden z nich dojechał przed Tobą. Twoja passa trwa w klasie GT i nGT i nic nie wskazuje by miała się zakończyć. Co jest twoim kluczem do sukcesu?

„Pewnie mała ilość popełnianych błędów. Konsystencja, czyli powtarzalność kręconych czasów jest również nienajgorsza i chyba dzięki temu udaje mi się co jakiś czas wyprzedzić kilku szybszych kierowców.”
Jakie cele postawiłeś sobie gdy rozpoczynałeś starty w klasie nGT i czy udaje Ci się je realizować?
„Celem w nGT była przede wszystkim dobra zabawa, liczyłem na dużo walki. Wybierając Morgana nie liczyłem nawet że uda mi się dojeżdżać w TOP5, bo mamy oprócz etatowych alienów kilku młodych gniewnych, doskonale sprawujących się w tej klasie. Tym bardziej cieszę się że idzie mi całkiem nieźle (śmiech).”
Monza to tor przez wielu lubiany, inni z kolei uważają, że jest nudny. Jaka jest twoja opinia na ten temat i jak widzisz swoje szanse w Morganie właśnie na tym torze?
„Dawno nie jeździłem na Monzie, nigdy Morganem, więc trudno rokować. Auto na pewno wolne nie jest, więc na tym szybkim torze powinno sobie dobrze radzić. W porównaniu do Oschersleben czy Estoril włoski tor faktycznie jest mniej techniczny, ale nie mniej wymagający. Jest kilka kluczowych miejsc które mają duży wpływ na szybkość, jest więc nad czym pracować.”
Quelxes jest offline  
Rating: 18928 | Skill: 9.15 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
ngt, oschersleben

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

241 osób online
238 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator