Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor FIA GT

[rfactor - GT3 2014] - ZOLDER - recap

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor FIA GT Liga rFactor FIA GT

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 23-10-2014, 02:40   Post #1 (permalink)
Awatar Adakar
 
Zarejestrowany: Apr 2012
Skąd: Wloclawek
Postów: 4.236

rF2 SMP DTM 2017
rF2 SMP GT3 2017

Cool [rfactor - GT3 2014] - ZOLDER - recap




13.10.2014r - poniedziałek

SIÓDMA RUNDA MISTRZOSTW GT3 NA SIMRACING.PL - RECAP

2 wyścigi sprint x 40 minut




KWALIFIKACJE
Podczas treningów wszystko wskazywało, że czas gwarantujący pole postion będzie niską minutą i trzydzieści sekund. Jak się okazało Marcin 'kobe' Skrzypczak poszedł ponownie o krok dalej i nawet swoim bezpośrednim rywalom dołożył kilka dziesiątych sekundy przewagi, uzyskując dodatkowo czas poniżej półtorej minuty. Drugi czas wykręcił Rafał 'enzet' Pussy w drugiej Corvecie. Trzeci był Adam 'Adakar' Karkuszewski w Audi, tracąc już sekundę do kobego. Ostatnim, który zszedł poniżej 1:31 był debiutujący u nas doświadczony Łukasz 'Luuukas' Krawczuk w Porsche. Piąta i jednocześnie najszybsza w Silver Cup była Justyna 'tina' Kamińska w siostrzanym Audi zespołu Qjaw.

Wyniki Top10


Start do wyścigu na Zolder

WYŚCIG NR1
Start do wyścigu przebiegł wzorowo i bez incydentów, co jak na zbitą stawkę 25 aut należy uznać za sukces. Zatem, gratulacje dla wszystkich kierowców. Pierwsze kontakty miały miejsce dopiero na szykanie nr 1 na początku S2 kiedy Piotrek 'modlicha' Wojdyło i Paweł 'kamus' Kamola szukali swojego miejsca. W formie czuł się też rodzynek w Mercedesie, Michał 'Wagner' Wawrowski. Poklepany po plecach został też Michał 'byru' Byrczek przez kolejnego debiutanta Roberta 'Zwisu' Wijasa, ale bez konsekwencji. Czołówka tym razem nie uformowała się tak szybko jak bywało to wcześniej w sprintach. Wszystko za sprawą obranej strategi przez sporą liczbę zawodników. Corvetty pierwszy raz w sezonie spróbowały jazdy ekologicznej, bez wizyty w boksach, co opłaciło się w 100%.

Czysty start do wyścigu dla całej stawki

Na pierwszych okrążeniach utworzył się wężyk czołówki z dwoma Corvettami kobego i enzeta, dwoma Audi Adakara i tiny, oraz Luuukasa w Porsche. Kolejny pociąg otwierał Zwisu z Pawłem 'Pablo_90' Toborem i Marcinem 'UncleBob' Dokupilem. Pierwszą ofiarą wyścigu został debiutant, Jerzy 'Hiperdriver' Mazur w Audi na 3 okrążeniu, co więcej nie z własnej winy. Znalazł się w niewłaściwym miejscu i czasie, próbując wykorzystać walkę dwóch Corvett (Sobczak i Nowakowski) z SLSem Wagnera. Sobczak na T1 złapał poślizg na wyjściu i zdjął niewinnego Mazura, próbującego wykorzystać sytuację na torze w myśl "gdzie dwóch (trzech) się bije, tam ja skorzystam". Niestety, spin na sporej prędkości, uderzenie tyłem i urwane koło oznaczało DNF.

Mazur niewinną ofiarą błędu Sobczaka

Zwisu jadący na ósmej pozycji, na 1 zakręcie, siódmego okrążenia zalicza spin z własnej winy, bez konsekwencji jak się wydaje. Udaje się uniknąć kontaktu z bandą, szybkim dodaniem gazu obraca auto w odpowiednią stronę, wracając na asfalt w okolicy 15 miejsca za Karolem 'Shpon' Melechem. Jednak dodaje za dużo gazu, Audi buksuje tylnymi kołami i tracąc panowanie nad autem uderza czołowo w bandę. Roztrzaskany przód i wymuszony pit stop. Nauczka na przyszłości, aby złej sytuacji nie pogarszać jeszcze bardziej, próbując najszybciej jak się da nadrobić stratę. Pośpiech w takiej sytuacji jest najmniej wskazany. Po ósmym okrążeniu także czołowa piątka rozciągnęła się i czasy poniżej 1:33 kręcili już tylko kobe, enzet i Adakar. Na dziewiątym okrążeniu tina wpada w lekki poślizg na wyjściu z drugiej szykany i musi się ratować mocnym hamowaniem plus mniej lub bardziej kontrolowanym otarciem o bandę. Na szczęście kończy się tylko na wgniecionym nadwoziu i stracie 2-3 sekund do poprzedzającego ją Luuuukasa.

Down to the wire! Dokupil vs. Zdanowicz

Przez kilka kolejnych okrążeń enzet jest mocno naciskany przez Qjawskie Audi jednak bez skutecznie, na domiar złego spadło tempo tej walczącej dwójki i ponownie do walki o P2 włączył się Łukasz Krawczuk. Na 13 okrążeniu czołówka wyglądała następująco: Skrzypczak, Pussy, Karkuszewski, Krawczuk, Kamińska, Dokupil, Tobor, Byrczek, Kwiatkowski i Siczek. Na kolejnych dwóch okrążeniach, do boksów zaczynają zjeżdżać Ci, którzy zaplanowali dolewkę paliwa lub wymianę opon. Z czołówki jest to Karkuszewski i Kamińska. W boksach są też Wawrowski i Nowakowski Wiktor. Taktyka ta okazała się błędem. Czołówka postanowiła pozostać na torze i przewagi oraz pozycji nie oddali już do mety.

Tobor traci miejsce na podium

Do boksu nie zawitało jedynie 6 zawodników: kobe, enzet, Pablo_90, marek987 i jedyny z Silver Cup Marcin Krzak. Najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem, który pit stop odbył został Adakar, który tuż po wyjeździe zajmował 10 pozycję. Zmagania ukończył na piątym. Kobe już po 10 okrążeniach miał wyraźną przewagę i kontrolował ją aż do mety nad enzetem. Na trzecie miejsce podium wskoczył niespodziewanie Michał Byrczek, ukrywając się niejako w otwierającej fazie wyścigu, konsekwentnie skupiając swoją uwagę na spalaniu i taktyce, jednak jeszcze na przed ostatnim okrążeniu na podium znalazł by się Paweł Tobor, jednak zmuszony został do bardzo oszczędnej jazdy na ostatnim okrążeniu na wysokich biegach z powodu opon i paliwa, co więcej został dogoniony przez Adakara i gdyby nie błąd kierowcy Audi, straciłby i czwartą lokatę. Można by rzec, że nic nie jest pewne w wyścigach do póki nie zobaczysz flagi w szachownicę i warto cisnąć do końca. Podobna sytuacja miałą miejsce w przypadku walki Marka Zdanowicza w Alpinie i Marcina Dokupila. Szybszy Marcin lepiej wychodzi z ostatniej szykany i wpadają na prostą start-meta obok siebie. Na mecie dzieli ich 0.015 sek. (!) Zmagań nie ukończyło jedynie czterech zawodników.

Wszystkim, którzy ukończyli zmagania serdecznie gratulujemy!

________________________________
REPLAY WYŚCIGU NR1
http://files.simracing.pl/pub/01_Sym..._Zolder_R1.Vcr
Adakar jest offline  

Ostatnio edytowane przez Adakar : 23-10-2014 - 10:57
Screw You guys ... I am out of here ...

Rating: 112440 | Skill: 9.70 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2014, gt3, recap, rfactor, zolder

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

247 osób online
245 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator