06. kwietnia 2015r - PONIEDZIAŁEK (wyjątkowo)
Szósta runda MISTRZOSTW GT3 2015 na simracing.pl
1 wyścigi typu endurance 144 minuty (2,4 godz.), czas x10
Teksańska masakra Hermana Tilke
Circuit of the Americas, w skrócie COTA, pięcio i pół kilometrowa pętla zbudowana od zera z zamysłem upchnięcia możliwie wielu rodzajów typów zakrętów. Dodatkowo mamy wzniesienia, długie proste, pozytywne i negatywne nachylenia w samych zakrętach; niekiedy zmieniające się na kilkuset metrach, zakręty zacieśniajace się, otwierające, szybkie eski, kinki czy mocne dohamowania do hairpinów. Jednym słowem wszystko, czyli koszmar przy ustawianiu właściwego setupu auta.
Dwadzieścia identyfikowalnych zakrętów przemierzamy w niewiele ponad dwie minuty. Tor można podzielić na cztery sekcje. Dwie długie proste i szybką sekcję od zakrętnu nr 1 do 11 oraz ciasną od T12 do T20. Obiekt jest bardzo wymagający pod względem koncentracji, co szczególnie widać w zakrętach od T2 do T7, pokonywanych na "jednym wdechu". Tam nie ma miejsca na korekty i wyjazd poza ustaloną linię przejazdu, zbyt późne czy wczesne wejście natychmiast rzuca Cię w kolejny i kolejny zakręt. Tam wymagane jest zaufanie w swój setup i opony, bo zmiany kierunku jazdy następują momentalnie.
Długa prosta, to idealne miejsce do wyprzedzania i rozprowadzania się do mocnego hamowania przed T12 z prędkości rzędu 260 km/h. Innym trudnym miejscem jest kombinacja zakrętów od T15 do T19. Każdy z tych zakrętów niemiłosiernie próbuje Cię wypluć ze swojej orbity.

COTA będzie naszym drugim amerykańskim wyścigiem typu endurance. W pierwszym, na Road Atlanta, swoje doświadczenie w tego typu zmaganiach potwierdził Maciek Paśnicki i Mateusz Bogusz, który zmuszony był przebijać się z końca stawki przez pierwsze dwa stinty. Plany Marcina Skrzypczaka i Piotra Morawca zostały pokrzyżowane w boksach przez błąd komunikacyjny i tłok, który powstał w momencie zjazdu wielu kierowców jednocześnie. Niemniej to zawodnicy potrafiący przycisnąć i jeżeli zaliczą bezproblemowy weekend będą w ścisłej czołówce walczącej o zwycięstwo. Niespodzianką był Darek Uszyński, który świetnie odnalazł się w długodystanoswym zmaganiach. Bartek Maciak w jedynym BMW w stawce zaliczył świetny wyścig kończąc na P9. Na uwagę zasługuje fakt, że zmagania, po problemach na Imoli z połączeniem, ukończyło aż 21 zawodników, z 34, którzy wystartowali. Jest to niekwestionowany rekord ligi dla endurance. Liczę także, że Karol Melech w końcu pozbędzie się pecha i nie natrafi na nic, ani na nikogo podczas startu, aby móc cieszyć się wyścigiem od startu do mety razem z Maćkiem Szczepaniakiem w jedynej ekipie korzystającej z Forda GT.
W wyścigu na COTA planuje wystartować liczna, jak na polskie stanardy simracingowe, ekipa z portalu IRG. Kilku zawodników miało już krótsze i dłuższe epizody na SRPL, jednak teraz planują wystawić nowe ekipy, a do Darka Uszyńskiego w Mclarenie dołączy doświadczony Tomasz Kawecki.
Mod:- SimRacingPL GT3 2015 0.95 | POBIERZ
- SimRacingPL GT3 2015 0.96 Patch | POBIERZ
- SimRacingPL GT3 2015 0.97 Patch | POBIERZ
- SimRacingPL GT3 2015 Shader Fix | POBIERZ
Kalendarz:- 22.02.2014 | Imola | Sprint | 2x40min || POBIERZ
- 08.03.2015 | Road Atlanta | Endurance | 144min || POBIERZ
- 22.03.2015 | Oschersleben | Sprint | 2x40min || POBIERZ + patch v2
- 06.04.2015 - PONIEDZIAŁEK | Austin | Endurance | 144min || POBIERZ
- 19.04.2015 | Anderstorp | Sprint | 2x40min || Dostępny wkrótce
- 03.05.2015 | Estoril | Sprint | 2x40min || Dostępny wkrótce
- 17.05.2015 | Fuji | Endurance | 144min || Dostępny wkrótce
- 31.05.2015 | TBA | Endurance | 144min || Dostępny wkrótce
- 14.06.2015 | TBA | Sprint | 2x40min || Dostępny wkrótce
Inne:
SRPLSync || POBIERZ- Program wrzucamy do głównego folderu rFactora. Po uruchomieniu wpisujemy dane logowania i wybieramy z listy rFactor GT. Program automatycznie pobierze moda, tor, ostatnie patche i malowania.
- Większość aktualizacji powinna być dostępna w kilka-kilkanaście minut po zainstalowaniu na serwerze, jednak nowe tory będą się pojawiać z kilkugodzinnym opóźnieniem - zwykle w ten sam dzień, w godzinach popołudniowych lub wieczornych.
_________________________________
Ogłoszenia parafialne:
1. W następstwie wyścigu na Oscharsleben zostanie dodanych i zmodyfikowanych kilka punktów w regulaminie sezonu GT3 2015, jeszcze przed wyścigiem na COTA.
Zmiany będą dotyczyły m.in. definicji co to jest pit stop, od kiedy i jak należy go wykonać, kiedy rozpoczyna się wyścig i co jest jego częścią itd.
Definicje te mają jedynie uporządkować regulamin, tak aby uniknąć niepotrzebnych dyskusji przy okazji kolejnych wyścigów w tym i kolejnym sezonie.
2. Przed wyścigiem (w weekend) będzie dodany patch, jak zwykle, z oświetleniem w kilku miejscach na torze oraz "policjantami" w newralgicznych punktach toru. Patch naturalnie będzie obowiązkowy.
3. Paczka ze skinami powinna być dostępna przed wyścigiem. Jeżeli takiej nie będzie, zawsze pozostaje manualne ściągnięcie skinów SLS lub za pomocą Synca.