Czwarta i piąta runda MISTRZOSTW GT3 2015 na simracing.pl
2 wyścigi typu sprint 2x40 minut
McDonald w Hotelu popijany Hasseröderem
Motorsport Arena Oschersleben to jeden z młodszych torów w Niemczech. Otwarty ledwie w 1997 roku, nie może równać się historią z Nurburgiem, Hockenheim czy Sachsenringiem, ale zdążył już gościć wiele międzynarodowych serii rangi mistrzostw świata. Mogliśmy tu oglądać FIA GT, WTCC, DTM, Formułę 3, GT Masters czy SBK. Pierwszy zakręt, a właściwie dwa noszą nazwę "Hotel". Zakręt znany z wielu karamboli i zerowej przestrzeni życiowej dla zawodników środka stawki każdego wyścigu. Swoją opinię wyraził jeden z komentatorów EuroSportu podczas relacji WTCC:
"The guy who designed that corner should be taken into a dark room and be beaten" Człowiek, który zaprojektował ten zakręt, powinien być zmaltretowany w ciemnym pokoju
Faktem jest, że wcześniejsza wersja zakrętu, była szybsza i łagodniejsza, jednak nie dawała żadnej okazji do wyprzedzania, a te przed wynalezieniem KERSów i DRSów wymuszano na mocnych hamowaniach. Stąd przebudowa, gdzie wydłużono prostą startową, robiąc z T1 zakręt pod kątem 90 stopni, wymuszając mocne hamowanie i okazję do wyprzedzania oraz problemy z trakcją na niekończącym się T2.
Inne charakterystyczne miejsca to potrójna szybka sekcja zakrętów w lewo na 3/4 biegu, kończąca się podobną sekcją jak T1/T2. Następnie dojazd do bardzo szybkiej szykany McDonalds z ciasnym wejściem i wyjściem na tylną prostą. Trzeci sektor, tylko z pozoru wygląda na prosty. Szykana Shell, wymaga ciasnego wejścia i stłumienia uślizgu auta na wejściu, aby jak najszybciej odbić do prawej strony na wyjściu na Ammanie. Przed ostatni zakręt, Bauer, to kolejny zacieśniający się łuk, a mimo to pokonywany na 4 biegu. Do Zeppelina hamujemy najpóźniej jak to możliwe, zabierając pod siebie tarkę po zewnętrznej na wyjściu na prostą start-meta. Tor bez miejsca na oddech. Prosta jest naprawdę krótka, nie ma miejsca na odpoczynek i zaraz po dobrym wyjściu, skupiasz się na punkcie hamowania do T1.
W 2014 roku podczas startu wyścigu ADAC GT Masters, w której ścigają się auta klasy GT3, miał miejsce groźnie wyglądający wypadek. Uczestniczyło w nim aż sześć aut, Nicki Thiim wykonał kilka piruetów wokół własnej osi w powietrzu i to wszystko ... przed pierwszym zakrętem, który wydawałoby się jest "stworzony" do powodowania niebezpiecznych sytuacji. Na prostej, tuż po starcie, zachaczyły się dwa auta w środku stawki, stanęły w poprzek toru i rozpoczęło to reakcję łańcuchową.
Poniżej materiał video:
Z innych ciekawostek. W 2005 roku w WTCC wygrał Alex Zanardi. 4 lata po utracie obu nóg w wypadku na torze Lausitzring w serii CART. Oba miejsca są oddalone o ledwie 160km w linii prostej od siebie.
Runda 4. 2015-03-22 20:30 - Oschersleben 40 minut Runda 5. 2015-03-22 21:20 - Oschersleben 40 minut
Program wrzucamy do głównego folderu rFactora. Po uruchomieniu wpisujemy dane logowania i wybieramy z listy rFactor GT. Program automatycznie pobierze moda, tor, ostatnie patche i malowania.
Większość aktualizacji powinna być dostępna w kilka-kilkanaście minut po zainstalowaniu na serwerze, jednak nowe tory będą się pojawiać z kilkugodzinnym opóźnieniem - zwykle w ten sam dzień, w godzinach popołudniowych lub wieczornych.
Stary Hotel był ok, ale to co z nim zrobili potem to tylko budzi agresję w kierunku pomysłodawców i twórców. Typowy młynek do masakrowania połowy stawki ku uciesze widowni.
Chciałem tylko przypomnieć, że pit-stop w każdym wyścigu typu sprint jest OBOWIĄZKOWY
Ma to na celu uniknięcie "eko-drajwingu" (m.in. w moim wykonaniu ) z poprzedniego sezonu
Kto nie zjedzie do boksów dostaje DQ
Ostatnio edytowane przez Adakar : 18-03-2015 - 15:42
Przypominam także, że aby wziąć udział w kwalifikacjach do pierwszego wyścigu należy wyrobić limit 15 okrążęń i uzyskać hot lap w przedziale 107% od najlepszego. W tej chwili "bariera" ustawiona jest ... dość nisko. Czas należy uzyskać DO SOBOTY. TEJ SOBOTY
Aby zgłoszenie było ważne, zawodnik musi spełniać dodatkowo następujące warunki:
Czasy hotlap i konsystencji liczone w zakresie czasowym
2015-03-01 / 2015-03-21
Najlepszy czas okrążenia podczas treningów względem najlepszego czasu z zgłoszeń musi się mieścić w 107% co daje czas 1:34.491 (+06.182)
Podczas treningów przejechać co najmniej 15 okrążeń pomiarowych