Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor FIA GT

Runda 1: Circuit of Catalunya (NGT)

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor FIA GT Liga rFactor FIA GT

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 02-08-2005, 00:00   Post #1 (permalink)
Administrator
Awatar McLaren
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Białystok
Postów: 14.862
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do McLaren
Runda 1: Circuit of Catalunya (NGT)

Dokładnie tydzień po inauguracyjnym wyścigu klasy GT na torze w Katalonii odbył się pierwszy wyścig klasy NGT.

Kierowców przywitała wspaniała pogoda. Było słonecznie, ale temperatury nie przekraczały 25°C. Oznaczało to wyśmienite warunki do ścigania się. W kwalifikacjach przed wyścigiem najszybszym kierowcą był Mariusz "Leon" Lebioda. Jego czas to 1.44.975, zapewniło mu to pewne Pole Position. Drugim czasem mógł pochwalić się Dominik "Race Master" Furmaniak. Jego osiągnięcie to 1.45.658. Trzecie miejsce z czasem 1.45.740 zajął Bartosz "Bartko" Kędzior. Po kwalifikacjach na torze odbył się 10 minutowy Warm Up, po którym kierowcy ustawili się na swoich pozycjach startowych i po chwili rozpoczęli okrążenie formujące. Po jego zakończeniu nastąpił ostry start i kierowcy rozpoczęli dwu godzinny wyścig.
Początek wyścigu obfitował w walkę zderzak w zderzak i niespodziewane zwroty akcji spowodowane poślizgami kierowców z czołówki. O czołowe pozycje walczyli Race Master, Bartosz "Secik" Wojciechowski, Bartko Krzysztof "Zenon" Migut i Waldemar "Walter" Kawiorski. Ostateczne rozstrzygnięcia miały miejsce dopiero około 30 minut przed końcem wyścigu. Wtedy właśnie Bartko wyprzedził prowadzącego Zenona, który popełnił błąd i wpadł w poślizg.


Przez kolejne okrążenia Bartko powiększał przewagę nad drugim kierowcą w stawce i pewnie przeciął linię mety jako pierwszy. Bartko jest jednym z początkujących polskich kierowców wyścigowych. Swoją karierę zaczynał w amerykańskiej serii NASCAR. Aktualnie jest kierowcą w nowym zespole Real Racing Team i jako jedyny reprezentuje jego barwy w klasie NGT. Niedawno podpisany kontrakt z Browarami Tyskimi pozwala mu z optymizmem patrzeć w przyszłość. Szef jego zespołu po wyścigu nie krył zadowolenia "Jestem z niego dumny. To nadzieja sportów motorowych. Myślę, że jeszcze nie raz zobaczymy go na najwyższym stopniu podium." Sam kierowca był trochę bardziej spokojny "Wyścig ogólnie uważam za udany. Już 3 miejsce w qualu pokazało że mogę powalczyć lecz błędy taktyczne z mojej strony nieco mi skomplikowały palny. Spodziewałem się znacznie wyższej temperatury asfaltu i wybrałem dość twarde oponki przez co były nieco niedogrzane i nie trzymały jak trzeba. Dodatkowo chmury na niebie skłoniły mnie do wybrania ustawień na ewentualny deszcz. To był błąd który na pewno kosztował mnie troszkę czasu na każdym lapie ze względu na bardzo "łagodnie" ustawione dyfry. Ale przynajmniej samochód prowadził się bardzo przewidywalnie i pozwalał na dość agresywną jazdę. kolejnym błędem było ustalenie taktyki na 2 pity a w warunkach które były spokojnie mogłem jechać na jeden. Jestem bardzo zadowolony ze zwycięstwa i chciałbym pogratulować moim rywalom postawy. To były 2 godziny naprawdę pięknej i przede wszystkim czystej walki. Szkoda że problemy techniczne wyeliminowały kilku zawodników którzy mieli spore szanse na czołowe lokaty. Wielkie brawa należą się organizatorom którzy zapewnili perfekcyjne przygotowanie całej imprezy począwszy od fazy testów na wyścigu skończywszy. Otrzymałem ostatnio propozycję testów w klasie GT, bardzo mi to schlebia na pewno z niej skorzystam aczkolwiek nie zamierzam zrobić tego kosztem treningów klasy w której stratuję. Jestem jedynym reprezentantem Real Racing Team w klasie NGT i zamierzam godnie go reprezentować. Sprawę swoich ewentualnych startów w GT zostawiam jako otwartą ale póki co zdecydowanie nastawiam się na skończenie sezonu w tej klasie. Szczególnie że konkurencja jest bardzo silna i przez cały ostatni wyścig nie pozwoliła na chwilkę wytchnienia i popełnienie najmniejszego błędu.".


Drugi ma mecie Zenon swoją przygodę z wyścigami rozpoczął w 2000 roku. Ścigał się w wielu seriach między innymi w Formule 1 i NASCAR. Jednak w żadnej z nich nie zagrzał miejsca. Druga pozycja w inauguracyjnym wyścigu klasy nGT jest dla niego jednak wielkim osiągnięciem. Na konferencji prasowej powiedział: Jak na debiut mój start oceniam jako całkiem udany, choć gdyby nie kilka spinów wynikających z nieuwagi myślę że mogłoby być jeszcze lepiej-straciłem prowadzenie w wyścigu na własne życzenie. No, ale pierwsze koty za płoty. Samochód przygotowany był bez zarzutu, choć pod koniec pierwszej godziny jazdy dały trochę we znaki zużyte opony. Zawody były bardzo emocjonujące, mieliśmy sporo bezpośredniej walki a
odstępy czasowe między kierowcami nie były zbyt duże-nie tak jak w przypadku GT- choć tam na pewno duży wpływ odegrała pogoda. Cieszę się że udało mi się zdobyć pierwsze punkty dla mojego zespołu i mam nadzieję że koledzy z teamu zdobędą ich dużo więcej podczas wyścigu klasy GT w Magny-Cours. Czasy osiągane przez nich na treningach pozwalają patrzeć w przyszłość z dużym optymizmem [śmiech].


Na najniższym stopniu podium stanął zdecydowanie najbardziej doświadczony kierowca z tej trójki. Leon bo o Nim mowa w 2002 roku znajdował się wśród czołówki kierowców Formuły 1. " No cóż, pomimo bardzo dobrego trzeciego miejsca nie jestem w pełni zadowolony z wyniku. Wyścig nie przebiegł tak jak się spodziewaliśmy, wystąpiły pewne problemy z samochodem z którymi musiałem walczyć podczas wyścigu. Ważne jednak jest to, że dojechałem do mety i zdobyłem sporo punktów." komentował Leon. "Samochód był dobrze przygotowany. Przed wyścigiem sporo testowaliśmy na tym torze i samochód dobrze spisywał się w warunkach wyścigowych. Mieliśmy jeden z szybszych samochodów w stawce więc byliśmy pełni optymizmu przed wyścigiem. Mieliśmy nadzieję na walkę o zwycięstwo. Jednak w dniu wyścigu nie wszystko poszło po naszej myśli. Popełniliśmy błąd w doborze opon na wyścig. Wybór twardych opon na tył pomimo dość wysokiej temperatury toru nie był zbyt szczęśliwy. Samochód był niestabilny co zaowocowało wypadnięciem z toru już na pierwszym zakręcie pierwszego okrążenia i spadek na koniec stawki. Dodatkowo wystąpiły problemy z elektroniką więc dalsza jazda była już bardziej walką z samochodem niż z przeciwnikami. Zdecydowałem na wcześniejszy niż planowany zjazd na pierwszy pit-stop (planowane 2 stopy) i zmianę opon na średnią mieszankę. Poprawiło to nieco prowadzenie samochodu i zdołałem odrobić nieco strat do czołówki. Podczas drugiego postoju mechanicy popełnili błąd i zatankowali zbyt dużo paliwa (na ok 30 min przed końcem wyścigu). Pomimo tego miałem dość dobre tempo w ostatniej części wyścigu i dogoniłem zajmującego drugie miejsce Zenona. Niestety popełniłem błąd na jednym z zakrętów i wypadłem w żwir. W tym momencie marzenia o drugim miejscu prysły. Do mety dojechałem więc na trzecim miejscu." Przed wyścigiem Leon otrzymał propozycje kontraktu od jednego z wiodących zespołów – Ultra Racing Team.


Szczegółowe wyniki z wyścigu mogą państwo zobaczyć tutaj. LINK


Kolejny wyścig Serii GTR PL odbędzie się 21 sierpnia. Tym razem kierowcy odwiedzą słynny francuski tor Magny Cours. Zapraszamy do czytania kolejnych wiadomości !
McLaren jest offline  



Rating: 72251 | Skill: 6.46 | OpenRating: 0
Logitech G25 | VPP Pedal-Set | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
catalunya, circuit, ngt, runda

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

114 osób online
112 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator