Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor FIA GT

Spa GT2 - Konferencja Prasowa

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor FIA GT Liga rFactor FIA GT

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 13-06-2006, 15:38   Post #1 (permalink)
Awatar Gofer
 
Zarejestrowany: Aug 2005
Skąd: Kraków
Postów: 2.942
Spa GT2 - Konferencja Prasowa

Na jednym z najbardziej lubianych przez fanów sportów motorowych torów w kalendarzu ligi PRS GTR - Spa Francorchamps - odbył się w ubiegłą niedzielę wyścig klasy GT2. Do położonej w belgijskich Ardenach miejscowości uzdrowiskowej zjechały tłumy kibiców, aby podziwiać zmagania kierowców i ich sześciusetkonnych maszyn na tym wymagąjacym torze. Początkowo tor ten miał 15 kilometrów długości jednak z powodu problemów z zapewnieniem kierowcom odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w roku 1979 przedstawiono nową, skróconą do niespełna 7 kilometrów wersję. Tor mimo to zachował swój niepowtarzalny charakter.
Ogromną niespodziankę sprawił swoim kibicom Tomasz "Scoobie" Skubiszak z teamu Road Runner, który okazał się bezkonkurencyjny tego dnia. Kierowcę spod znaku Strusia Pędziwiatra nękał Paweł "Padek78" Dąbrowski, który jednak musiał wycofać się z wyścigu z powodu wypadku na wyjściu z zakrętu Eau Rouge. Drugie miejsce, ze stratą jednego okrążenia do lidera, zajął kierowca temu Perfect Storm - Bartosz "Ice" Turek, a na najniższym stopniu podium stanął Krzysztof "Ik@r" Dudka, który finiszował 25 sekund za Bartoszem. Warto też zauważyć, że Ik@r przebijał się na podium z ostatniego miejsca po kwalifikacjach. Z powodu rezygnacji Scoobiego ze startu w GT1, stawke awansujących uzupełnił czwarty na mecie Michał "MaXyM" Kożusznik. Po wyścigu udało mi się zadać pierwszej trójce kilka pytań:



1. Scoobie:


Wspaniale zaprezentowałeś sie po długiej nieobecności. Czy twój świetny występ był spowodowany tym, że nie jeżdżąc w poprzednich eliminacjach ligi przygotowywałeś się do wyścigu na torze w Spa?
Nie. Mój Lister dopiero tydzień temu wrócił z remontu. Jak może pamiętasz, na początku sezonu dwukrotnie zawiodła elektronika i kończyłem wyścigi w zasadzie już na linii startu. Dlatego za Listera wzięli się elektrycy i inżynierowie. Wypruli z samochodu wszystko, co miało cokolwiek wspólnego z prądem elektrycznym... nie zdawałem sobie sprawy, że tam jest aż tyle kabelków i tych elektronicznych "farfocli" (śmiech).
W każdym razie, na Spa odbyłem około 3 pobieżne treningi, na więcej nie było czasu..... no dobra - przyznam się: trochę było też tak, że nie chciałem zbyt dużo trenować - bałem się, że ZNOWU samochód "padnie" na starcie i szkoda moich wysiłków. Wolałem wystartować trochę "na luzaka", żeby nie mieć czego żałować w przypadku awarii auta. Okazało się, że auto spisało się rewelacyjnie - i to jest tajemnica mojego udanego wyścigu - samochód działał jak szwajcarski zegarek. Pierwszy raz!
Wielu kibiców dziwi się, że po świetnym występie w GT2 zrezygnowałeś ze startu w klasie GT1. Mógłbyś przybliżyć czynniki, które zmusiły Cię do tego posunięcia?
No jak to?... przecież trzeba oblać pierwszy dobry występ w tym roku no i przede wszystkim sukces mechaników... a wiesz... napracowali się chłopaki, to i pragnienie mają duże - nie ma szans, że skończymy fetować do niedzieli (śmiech)
To tak pół żartem, pół serio a poważnie, to wbrew pozorom jest jeszcze sporo pracy przy aucie. Wyjeżdżamy zaraz do Niemiec i będziemy testować auto na wynajętym na wyłączność torze (nie mogę powiedzieć którym) - trzeba jeszcze doszlifować pewne szczegóły w elektronice, żeby w dalszej części sezonu nie było już żadnych przykrych niespodzianek.
Z przebiegu wyścigu wynikało, że bedziesz musiał walczyć o zwycięstwo z Pawłem "Padek78" Dąbrowskim. Czy żałujesz, że wyścig skończył się dla niego tak niefortunnie? Czy może przeciwnie, cieszysz się, że zwycięstwo przyszło tak łatwo?
Rzeczy łatwe nie cieszą. Żałuję, że Padek tak się załatwił, naprawdę. Ostatnią godzinę wyścigu spędziłem na samotnej jeździe, nikt mi nie zagrażał i wolałbym już przegrać z Padkiem, ale przynajmniej się nie nudzić.
No a poza tym wcale nie miałem zamiaru z nim przegrać! Był przebiegły plan, jak z nim zwyciężyć, niestety Padek go pokrzyżował - sam wyeliminował się z wyścigu. Teraz ktoś powie, że wygrałem, bo on odpadł... tym bardziej mam mu za złe, że odpadł! (śmiech)
Żartuję, oczywiście trudno "gdybać", co by było, ale fakt faktem, że po jego wypadku wyścig stał się dla mnie po prostu nudny.


2. Ice:


Gratulacje. To twoje pierwsze podium, pomimo rozpoczęcia przez Ciebie startów dopiero w tym sezonie. Jak się czujesz jako zdobywca drugiego miejsca?
Na początku gratulacje dla Scoobiego, świetna jazda. Oczywiście jestem bardzo zadowolony z osiągniętego rezultatu. Spa jest moim ulubionym torem, tym bardziej cieszy fakt, iż właśnie tutaj udało mi się stanąć po raz pierwszy na podium. Po nieudanych eliminacjach, moim głównym celem w wyścigu było znaleść się w topowej trójce. No i udało się (śmiech). Dobrze przygotowany samochód, dobra strategia, bezproblemowe wizyty w boksach no i trochę szczęścia, to wszystko złożyło się na końcowy wynik.
Team, w którym jeździsz (Perfect Storm - przyp. red.) miał duże aspiracje na ten sezon. Jednak pomimo, że macie świetnych kierowców w klasyfikacji zespołowej zajmujecie siódme miejsce. Dlaczego?
Jesteśmy młodym zespołem, cały czas się uczymy i zbieramy doświadczenie. Rzeczywiście miejsce, które obecnie zajmujemy w klasyfikacji generalnej, nie jest tym, w którym chcieli byśmy być. Jednak praktycznie na dorobek punktowy zespołu jak narazie pracujemy we dwóch, ja i W2K. Pozostali kierowcy naszego teamu z pewnych przyczyn tymczasowo nie mogą brać udziału w rozgrywkach ligowych. W ten sposób ciężko nam walczyć z zespołami gdzie obsada jest w 100% większa. Miejmy nadzieję, że w dalszej części sezonu sytuacja ta ulegnie zmianie, i jako zespół będziemy mogli walczyć o czołowe miejsca w klasyfikacji generalnej.
Przed Tobą wyścig GT1. Po przejechaniu pełnego dystansu musisz się czuć pewniej niż pozostali kierowcy starujący w przyszłą niedzielę. Jakie są Twoje oczekiwania na ten wyścig?
Tak to prawda, napewno będę się czuł pewniej. Jak by nie było do wyścigu GT1 będę startował z pewnym bagażem doświadczeń zdobytym na tym torze. Wiem na co stać samochód, mam dobrą strategie, także jestem pełen optymizmu na najbliższy wyścig. Oczywiście będę chciał powtórzyć wynik z GT2 i ponownie stanąć na podium.


3.
Ik@r:


Zdobyłeś trzecie miejsce i spokojnie zakfalifikowałeś się do GT1, mimo startu z ostatniej pozycji i kontrowersyjnej kary Stop&Go. Czy czujesz niedosyt po tym wyścigu? Myślę, że byłeś wystarczająco szybki aby powalczyć o zwyciestwo.
Osobiście wyścig GT2 traktuje jako przedłużenie eliminacji Q1 do zasadniczej rozgrywki w GT1 dlatego jedynym celem jaki sobie w tym wyścigu stawiałem to było top3, cel udało sie osiągnąc wiec jestem zadowolony i absolutnie nie czuję niedosytu, że nie zająłem wyższej pozycji.
Wyścig pojechałem spokojnie, praktycznie nie ryzykując, ewentualną walkę o top3 zostawiając na trzecią tercję ale skoro po drugim pit-stopie byłem na pozycji premiowanej awansem nie było sensu przyspieszać. Starałem sie jedynie kontrolować dystans do jadącego za mną MaXyMa co on zgrabnie okreslił jako połączenie dyszlem (śmiech)
Twój team - PB Racing - przewodzi w klasyfikacji zespołowej GT ze sporą przewagą. Czy sądzisz, że któryś z pozostałych teamów jest w stanie włączyć się do walki o mistrzostwo?
Faktycznie PB Racing prowadzi w klasyfikacji ze sporą przewagą, i jeżeli któryś z teamów chciałby powalczyć o zwycięstwo, nie ma na co czekać.
Kwalifikacja do niedzielnego wyścigu przebiegała w dosyć ciekawy sposób. Spowodowane było to pogodą. Czy możesz nam przybliżyć w jaki sposów to wyglądało? Czy miało to wpływ na uzyskiwane przez poszczególnych zawodników czasy?
Pogoda w tym sezonie nas nie rozpieszcza jest bardzo zmienna a prognozy mało trafne. W niedzielę na Q2 stan pogody podano jako deszcz, prognoza deszcz, stan toru suchy. Nic więc dziwnego, że wiekszoś kierowców wyjechało na tor nie czekajac aż ten zostanie zalany przez deszcz. Z tego też powodu kwalifikacje trwały wyjątkowo krótko. Oczywiście deszcz nie padał i cztery okrążenia można było pojechać po suchym.
Ja tradycyjnie za bardzo uwierzyłem w prognozę wyjechałem na interach ze zbyt małym grilem.
Gofer jest offline  


Rating: 43204 | Skill: 7.84 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
gt2, konferencja, prasowa, spa

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

113 osób online
110 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator