Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor F1 79

F1'79 2010 - Konferencja prasowa po Grand Prix Brazylii

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Liga rFactor F1 79 Liga rFactor F1 79

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 26-05-2010, 20:29   Post #1 (permalink)
Awatar groovy
 
Zarejestrowany: Feb 2007
Postów: 2.561
F1'79 2010 - Konferencja prasowa po Grand Prix Brazylii

W niedzielę odbyła się 4 runda w lidze F1'79 2010. 22 kierowców stawiło się na najdłuższym obiekcie w kalendarzu - na torze Interlagos w Brazylii. Do pokonania zawodnicy mieli 40 okrążeń, co przełożyło się na dystans 320 kilometrów. Pokonanie tego dystansu kierowcom zajęło niecałą 1 godzinę i 40 minut. Interlagos okazał się łaskawszym obiektem niż wszystkim się wydawało, ponieważ na metę zajechało 15 zawodników.

Zwycięzcą tego wyścigu okazał się Tomasz Kozdroń. Jako jedyny póki co ma na koncie już 2 zwycięstwa w tym sezonie. Tuż za nim, bo ze stratą raptem 4 sekund dojechał jego rywal do tytułu - Rafał Kucharzyk. Trzeba wspomnieć, że przez cały wyścig obaj zawodnicy jechali w odstępie paru sekund, co często prowadziło do spięć i zamiany pozycji. Na najniższym podium po raz pierwszy w karierze stanął Robert Kaźmierczak.




Więcej w galerii...

Po wyścigu mieliśmy szansę porozmawiać z 3 kierowcami. Jak tylko zajechali do pitów i zdjęli kaski zostali "zaatakowani" przez tłum dziennikarzy. Oto co się dowiedzieli nasi redaktorzy ze stacji SimRacingPL TV.



P3. Robert Kaźmierczak

Witam w studiu po raz pierwszy. Nie mieliśmy jeszcze okazji rozmawiać. Na wyścig w Interlagos wybrałeś Lotusa 79... chyba wybór okazał się trafny? Opowiedz jak sie jechało.

Witam. Tak, wybór Lotusa był strzałem w dziesiątkę. Początkowo planowałem pojechać w Tyrellu ale widząc jakie czasy kręci Top10 przesiadłem się do szybszego bolidu. Treningi pokazały, że jest realna szansa zameldować się na mecie na 6-8 miejscu. Cele na wyścig: przejechać bez problemów L1, złapać równe, w miarę dobre tempo i bezkolizyjnie dojechać do mety. Szczęście dopisało, ominęło mnie małe zamieszanie na L1T3 i wskoczyłem na P3. Po pierwszych dwóch okrążeniach dotarło do mnie, że tempo Phantoma i RafQ, którzy byli przede mną jest jakieś... z kosmosu więc odpuściłem sobie pościg i skupiłem się na obronie 3-ciej pozycji. Starałem się nie szaleć, jechałem nie za wolno i nie za szybko... tak w sam raz no i... udało się . Plan wykonany i to z nawiązką . Nie przypuszczałem, że kiedykolwiek stanę na podium w F179 ale jak widać cuda się zdarzają .

Trzeba przyznać, że w Lotusa trzeba było zainwestować niezłą kasę. Biorąc to pod uwagę, jakie masz plany na nadchodzące wyścigi? W szczególności czytelnicy ciekawi są czym wystartujesz na szybkim torze Dijon.

Kolejne trzy rundy na pewno pojadę w słabszych bolidach. W końcówce sezonu mamy szybkie tory więc trzeba dobrze rozplanować wydatki. Jeszcze nie dokonałem wyboru i nie wiem w jakim bolidzie pojadę najbliższy wyścig.

Dzisiaj dołączyłeś do zacnego grona administracyjnego ligi F1'79. Witamy na pokładzie! Co Cię skłoniło by pomóc groovy'emu i coro2000 w lidze F1'79?

Co mnie skłoniło? No przecież szukaliście kogoś więc jestem .

A tak na poważnie... kurcze, no niby wszystko jest dla mnie jasne ale słów mi brak .

Po pierwsze i po ostatnie uczestnicy ligi tworzą naprawdę fajny klimat, niespotykany w innych ligach. Po prostu wchodzisz na serwer i chce się jeździć. Wyścigi ligowe czyli czysta rywalizacja też jest troszkę inaczej zdefiniowana. Nie ma takiego parcia na wynik. Brak tutaj narwańców i oszołomów, ludzie starają się być fair w stosunku do siebie. Oczywiście zdarzają się większe lub mniejsze wpadki ale kto nie popełnia błędów. Każdy czasami przeholuje .
O utrzymanie tej dobrej atmosfery dbają groovy i coro2000. Mam możliwość im w tym pomóc więc jestem .

P11. Tomasz Wadas
Siemasz Tomku. Po raz kolejny wystartowałeś w bolidzie ze stajni Arrows. Co Cię kieruje w wyborze właśnie tych bolidów? Czy jest to kwestia sentymentu, przypodobania czy może osiągów? I biorąc pod uwagę Twoje wrażenia z Interlagos, są one warte wyboru?

Jest w tej stajni coś z wariactwa dawnych wyścigów Grand Prix. Szalone konstrukcje, problemy z niezawodnością i niespodzianki od czasu do czasu. Pamiętam, że zdarzyło mi się nawet raz życiu trzymać kciuki za Damona Hilla kiedy prawie objechał wszystkich Arrowsem na Hungaroring.

Arrowsy są godne uwagi. Zacząłem się im przyglądać już przed sezonem ( tylko kto wpadł na pomysł, żeby tak podnieść cenę A2 :/ ). Już trochę wjeździłem się w A1B i mimo że ciężko go rozpędzić to pasuje do mojego stylu jazdy i po prostu mi 'siedzi'. Na pewno mogłem wycisnąć więcej z Arrowsów, ale póki co w tym sezonie we wszystkich wyścigach przytrafiają mi się drobne usterki. Na Interlagos była realna szansa przynajmniej na P9, ale cóż na pewno następnym razem się uda.

Skoro już rozmawiamy o bolidach to jakie masz plany na nadchodzące wyścigi? Zapewne dzięki temu, że wybierałeś słabsze bolidy może szarpniesz się na coś lepszego? Dijon napewno jest kuszącym obiektem na taki wybór. A co z Monako?

Chłopaki z Arrowsa nalegają by jeszcze raz spróbować. Kto wie, może wypróbujemy którąś ze strzał na Dijon.

W sezonie 1979 na Dijon-Prenois doszło do niesamowitego "spięcia" pomiędzy Gilles Villeneuve, a Rene Arnoux [LINK]. Do dzisiaj wszelkie walki pomiędzy kierowcami są porównywane do tych ostatnich okrążeń. Co odczuwasz, gdy widzisz poziom jaki reprezentują Ci wariaci na torze?

Odczuwam zazdrość, że takich wyścigów już niet .
Jak to musiało wyglądać w realu w tamtych czasach, trudno sobie wręcz wyobrazić. Poziom musiał być nieprawdopodobnie wysoki, biorąc pod uwagę że wszystko zależało tylko od nich. Dużo ryzykowali a nikt ich przez radio nie pocieszał . I jeszcze tory po jakich się ścigali.
To jak wyprawa na Księżyc. Jak się widzi filmy z tamtych lat widać, że ci goście panowali kompletnie nad tym co się dookoła nich dzieje. Ech, żebym sobie chociaż kiedyś fotkę z takim bolidem zrobił.

P12. Robert Cichocki
Witam Cię Robercie. Był to Twój pierwszy występ w lidze F1'79. Dojechałeś na 12 pozycji i biorąc pod uwagę ile osób dojechało jest to świetny wynik. Jak wrażenia?

Jestem bardzo zadowolony, ale z tym świetnym wynikiem nie przesadzałbym. Kilku o klasę lepszych kierowców miało pecha i uczestniczyło w incydencie na pierwszym okrążeniu, mój wynik po części jest pochodną tego. Przed startem obawiałem się o zachowanie właściwej koncentracji przez dystans całego wyścigu, a także o stan opon, których nie testowałem na dystansie full race. Na kwalifikacji byłem wyraźnie usztywniony, wynik zresztą to potwierdził. Przy założeniu, że pozostali kierowcy pojechali na poziomie swoich możliwości, zapowiadało się miejsce gdzieś u góry drugiej dziesiątki. Sam wyścig ułożył się dla mnie – jako debiutanta – dość korzystnie. Omijając po trawie poza torem rozbijające się bolidy na T3, uzyskałem awans o kilka miejsc. Później w zasadzie kierowałem się bezwzględną potrzebą ukończenia wyścigu, nawet kosztem tempa. Ciekawym doświadczeniem była zmiana charakterystyki prowadzenia się bolidu na skutek ubytku masy paliwa i zużycia opon, no i niestety pierwsze doświadczenia z dublowaniem i byciem dublowanym – w tej klasie pozwolić się zdublować tracąc przy tym jak najmniej tempa to też istotna umiejętność (której akurat wolałbym nie rozwijać ).

Niewątpliwie jesteś nowicjuszem w F1'79, co można było wywnioskować z Twoich postów na forum. Jednak widać, że szybko się uczysz i to procentuje. Wielu kierowców zastanawia się jak mógłbyś namieszać w stawce. No właśnie, czego możemy się spodziewać po Tobie w nadchodzących wyścigach?

Jako zawodnik simracingu jestem niestety rzemieślnikiem, który musi dobrze odrobić zadanie domowe by uzyskać sensowny wynik. Szybka nauka w moim wydaniu oznaczała ponad 500 okrążeń przedwyścigowych na Interlagos. W konfrontacji z pilnie pracującymi i utalentowanymi zawodnikami nie mam większych szans na sukces. Do tego dochodzi fakt, że w F1’79 bardzo istotny jest setup auta, a ja niestety poza podstawami nie dysponuję tu odpowiednią wiedzą. To będzie, jak sądzę podstawowa trudność w osiąganiu zadowalających rezultatów. W wyścigu na Interlagos jako nowicjusz miałem w tym względzie pomoc innych zawodników (jeszcze raz dzięki ), bez której mój wynik byłby niewątpliwie gorszy. Szczerze mówiąc, nie sądzę, bym w tym sezonie miał okazję dysponować jeszcze raz tak dobrze ustawionym bolidem.
Plany na wyścigi w tym sezonie to przede wszystkim zbierać doświadczenie w F1’79, co najmniej kończąc wyścigi. Utrudnieniem dla debiutanta jest system pieniężny (sam w sobie bardzo fajny, świetnie dodający element strategii) wymuszający objeżdżanie różnych bolidów. Jeśli uda się kończyć wyścigi na punktowanych pozycjach, będzie wspaniale.

Na SimRacingPL zacząłeś od Lvl0, zdobyłeś wymagający rating i miałeś do wyboru WTCC, F3 i F1'79... i wybrałeś ostatnią opcję. Co cię skłoniło by wypłynąć odrazu na głęboką wodę? Trudne w prowadzeniu bolidy, sentyment do starych aut czy może żyłka hardkoru jeżeli taka istnieje?

W F1'79 widzę dobrą proporcję poczucia prędkości i ograniczonej, ale jednak istniejącej kontroli nad bolidem (w przeciwieństwie do np. F3, która daje zdecydowanie zbyt duży grip). Przyjemne jest to, że ta seria stawia wysokie wyzwania przed kierowcą i nie wybacza zbyt wiele. Po doświadczeniach w wyścigach online przed laty w Nascar 4 i N2002 i późniejszą jazdą w offlinie w GPL, RBR i modami F1 w rF - jakoś tak właśnie ta seria przyciągnęła mnie na tyle silnie, by zmusić do zbierania ratingu w L0. Nie powiem jednak, obawiałem się długiego wyścigu i błędu w jego początkowej części, który spowodowałby drastyczną utratę zbieranego tygodniami ratingu (nadal zresztą się tego obawiam ).
Ściganie się hardkorowymi bolidami daje też fajny feeling na torze i forum, sądzę że walka w tak trudnych warunkach daje dobry klimat, nieosiągalny IMO w innych seriach .
Poza tym bardzo odpowiada mi oprawa tej serii – zapowiedzi wyścigu okraszone filmami z Real F1’79, podsumowania (najlepiej w pełnej formie tak jak z Kyalami 2010), wywiady itp. – to jest dokładnie to czego oczekuję od simracingu i serii w której się jeździ. Budowanie odpowiedniego klimatu rywalizacji jest bardzo ważne, a ta seria to zapewnia.
Mam nadzieję, że w kolejnych latach F1'79 nie zniknie z ligowego kalendarza portalu, nawet gdy na rynku pojawi się rF 2 .

Dziekuję za rozmowę.
groovy jest offline  
Rating: 54326 | Skill: 10.77 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Logitech G27 | Własny układ H | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 27-05-2010, 07:31   Post #2 (permalink)
Awatar Sewer
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Warszawa
Postów: 8.006
Wszystko miód malina ale ja bym chcial obejrzec filmik
Sewer jest offline  
ASROCK Z77 PRO3 Extreme 4 , i7 2600K@ 4.8 GHz , Thermalright MACHO HR-02, Corsair DominatorGT 2x8GB 1866@2133 , Palit GTX 1070 JetStream,Crucial MX100 256GB, Crucial M4 64 GB, Samsung F3 500GB, Seagate Barracuda 12 500GB, Barracuda 2TB ST2000DM006, Corsair RM650X , Logitech G25, DELL 2209WA


Rating: 33274 | Skill: 2.24 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 28-05-2010, 08:09   Post #3 (permalink)
Awatar Lucas
 
Zarejestrowany: Feb 2006
Postów: 1.707
Dopisuje sie do postulatu Sewera ! Groovy, montujesz relacje a`la ostatnie GP ! Inaczej nie masz co przyjezdzac
Lucas jest offline  
Rating: 10786 | Skill: 5.13 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2010, brazylii, f179, grand, konferencja, prasowa, prix

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

213 osób online
211 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator