Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga Race07 WTCC > Newsy WTCC

Liga WTCC BigRaceSim 2011 po wyścigu na torze Monza

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy WTCC Newsy WTCC

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 07-11-2011, 13:22   Post #1 (permalink)
Awatar SebaOnePL
 
Zarejestrowany: Oct 2008
Skąd: Lublin
Postów: 2.556
Liga WTCC BigRaceSim 2011 po wyścigu na torze Monza





Autodromo Nazionale di Monza - jeden z najszybszych torów na świecie, bolidy Formuły 1 osiągają tam prędkości dochodzące do 350 km/h. Fani wprost szaleją gdy czerwone Ferrari wpadają na metę. Auta klasy WTCC nie mogą się jednak równać do bolidów F1 pod względem osiągów i kombinacja WTCC@Monza mogłaby się przez to wydać nieciekawa. Pojawił się jednak czynnik “X” który sprawił że emocji w wyścigu nie zabrakło i wyścig był bardzo ciekawy zarówno dla kierowców jak i dla widzów oglądających relację z wyścigu. Tym czynnikiem był deszcz a raczej ulewa

Pikanterii całemu wyścigowi dodał jeszcze fakt że w wyścigu ze względów regulaminowych nie mógł pojechać Marcin Maliński który przed wyścigiem zajmował drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i przed wyścigiem cały czas liczył się w walce o mistrzostwo. Zakaz startu na Monzie znacznie zmniejszał jego szanse na walkę o tytuł z Pawłem Bieńkowskim i przede wszystkim z Marcinem Skrzypczakiem który przed Monzą był liderem klasyfikacji Ligi WTCC BigRaceSim 2011.

Na starcie pojawiło się 24 zawodników którzy chcieli zmierzyć się z przeciwnikami jak i padającym deszczem. Prognoza na wyścig przewidywała że przez następnych 20 minut będzie cały czas padać więc kierowcy zdecydowali się na jazdę na oponach przeznaczonych na mokry wyścig.

Zwycięzcą kwalifikacji został Wojtek “Zinho” Baran dla którego było to pierwsze PP w karierze na portalu SimRacingPL. Niestety dla Wojtka sam start okazał się dość kiepski i jeszcze przed końcem prostej startowej spadł On na P9. Atomowym startem za to popisał się Bienio w swoim BMW. Kiedy dzień przed wyścigiem pisał na forum “I fajnie, że udostępniacie po prawej pas dla wyprzedzania BMką na starcie” to nie żartował i to on objął prowadzenie w wyścigu którego nie oddał aż do mety. Mimo obaw organizatorów pierwsza szykana została przejechana bez większych kolizyji i praktycznie cała stawka pomknęła dalej.

Nie będę opisywał całego wyścigu bo kto chciałby się dowiedzieć więcej to ma okazję obejrzeć bardzo dobrą relację Tombo.



Z kronikarskiego obowiązku dodam jeszcze tylko że R1 nie ukończył Marcin Skrzypczak z powodów technicznych. Dzięki temu nie powiększył On przewagi na Marcinem89 a przez co również miał startować z samego końca stawki do R2. Marcin Maliński mógł w tym momencie się tylko uśmiechać.
Kobe miał jednak inne plany i drugi wyścig w jego wykonaniu powinien przejść do historii portalu SimRacingPL. Kto nie chce sobie psuć zabawy niech najpierw obejrzy R2 a później dopiero czyta dalej.



Jak widać mimo fatalnych warunków na torze Kobe zdołał wygrać wyścig startując z ostatniej pozycji i oczywiście uzyskując najszybsze okrążenie wyścigu. Podejrzewam że każdy kto był wtedy na torze był pod wielkim wrażeniem jazdy Kobego. W tym dniu nie było na niego mocnych i ani ulewa ani żaden z innych kierowców nie mógł mu stanąć na drodze do zwycięstwa.

Wrażenia większości kierowców możemy przeczytać w TYM wątku na forum ale poprosiliśmy niektóre osoby o wypowiedzenie się po wyścigu na pytania redakcji.

Ponieważ czołową trójkę z klasyfikacji generalnej zostawimy sobie na później to teraz zobaczmy co do powiedzenia ma Wojtek "Zinho" Baran.

1) Wywalczyłeś pierwsze PP w karierze na naszym portalu ale nie przełożyło się to na dobry wynik w wyścigach. Co się stało?
Generalnie nic takiego, jechałem całkiem poprawnie. Przede wszystkim zadecydował start, jakoś nie mogłem porządnie ruszyć na mokrym. Zawsze mam jedynke ustawioną dość długo i musze dłużej trzymać gaz, a przy tak małej przyczepności oznacza to praktycznie stanie w miejscu. W obu wyścigach na dzień dobry traciłem kilka pozycji, a w połączeniu z praktycznie zerowym objezdżeniem w tak trudnych warunkach w R07, po prostu za wiele nie mogłem zrobić. Tym bardziej cieszę się z kwalifikacji, w których, o zgrozo i tak nie pojechałem 100%! Żałuję jedynie że nie było Marcina89 - wtedy to PP smakowałoby jeszcze wykwintniej
2) Jak Ci się jechało w deszczu? Spodziewałeś się takich warunków na torze?
Strasznie ciężko, zwłaszcza w drugim wyścigu. Najgorzej było na wejściach w zakręty - Leon praktycznie nie chciał skręcać, nie wiem, czy była to wina ustawień, czy po prostu braku objeżdżenia, ale chyba jedno i drugie. Powtarzam, w tak trudnych warunkach nawet offline nie jeździłem (mój błąd). Dotąd miałem do czynienia jedynie z lekkim deszczem, ew. przesychającym torem, po którym można było nawet na slickach jechać. Niemniej uważam, ze gdyby nie sytuacja z blokującym na pierwszym okrążeniu Parabolicę Soprano, to w pierwszym wyścigu mogłem pokusić się o podium, bo zanotowałem trzeci czas, zaraz za kobe191 i Stiepkiem i na dodatek był to czas o ponad półtorej sekundy lepszy od pozostałych. Co do tego, czy się spodziewałem takich a nie innych warunktów, no cóż - po zdaje się mokrym drugim wyścigu w Zandvoort byłem pewien, ze przynajmniej jeden wyścig na Monzy odbędzie się w korzystnych warunkach - niestety, tylko w tym pierwszym dało się jako tako cisnąć, w drugim to była raczej walka z samym sobą.
3) Jakie plany odnośnie wyścigu na torze Macau?
W Macau raczej kwalifikacyjnego sukcesu z Monzy nie powtórzę, ale jestem w 100% pewien siebie na dystansie - mój dizelek jest wystarczająco szybki w pierwszym i trzecim sektorze i jeśli umiejętnie będę bronił się w drugim - to kolejne punkty powinienem przywieźć. Po cichu liczę na single digits obu wyścigach, ale jak w jednym przywiozę 7-me w drugim 10-te miejsce to też nie będzie źle Pozdrawiam i do zobaczenia na torze!

Dziękujemy za wywiad i przejdźmy do naszego drugiego rozmówcy którym jest Radek "Kojot" Bogusz.

1) Nie pomylę się jeżeli napiszę że to Twój najlepszy weekend wyścigowy na portalu. Co o tym zdecydowało? Czy to tor Ci tak podpasował a może było więcej treningu niż zwykle? Czy może deszcz okazał się Twoim sprzymierzeńcem?
Tak dwukrotnie zająłem 2 pozycje w deszczu mimo, iż niespecjalnie lubię Monze mogło być lepiej. Długa wymiana opon w wyścigu nr 2 spowodowała, iż wyjechałem ze sporą stratą do lidera, w okolicach 5 pozycji i trzeba było ostro nadrobić. Jazda w deszczu była tym razem dla mnie wyjątkowo korzystna, może trochę mniej dla konkurencji, jeszcze jedno bądź dwa okrążenia i wynik wyścigu mógłby być inny. Wyścig 1 był także emocjonujący, jednak nie było możliwości dogonienia zwycięzcy, więc jechałem spokojnie by dowieźć rezultat.
Odpowiadając na pytanie, tak wydaje mi się że to był jeden z lepszych weekendów w tym sezonie jeśli chodzi o moją osobę. Zwycięzcy byli stanowczo poza moim zasięgiem. Nie ma chyba mocnego na BMW w tym sezonie.
2) Czy trenowałeś wcześniej jazdę w deszczu i jak oceniasz warunki które panowały na torze.
Nigdy nie trenowałem w takich warunkach, jednak jechało mi się dobrze, szkoda że nie było w sezonie więcej takich wyścigów.
3) Czy po takich wynikach na Monzie jakoś specjalnie nastawiasz się na Macau?
Nie sadzę bym się jakoś specjalnie nastawiał na jakikolwiek wyścig w sezonie, zwyczajnie trening by uzyskać kwalifikację do wyścigu i drobne zmiany w setupie w trakcie. W wyścigu w miarę dobre tempo i jak najmniej błędów. Mam taką cichą nadzieję, że i tym razem się sprawdzi taka strategia.

Nasz trzeci rozmówca nie jest wprawdzie kierowcą ale chyba nie trzeba go specjalnie przedstawiać. Jest to Tomasz "Tombo" Bożko.

1) Myślę że wyścig WTCC@Monza był ciekawy i sporo działo się na torze. Jak oceniasz wyścig z perspektywy komentatora?

Wyścig był na tyle ciekawy, że miałem co komentować . Oby więcej takich wyścigów. Obawiałem się, że warunki panujące na torze nie pozwolą chłopakom się wykazać i będzie wiało nudą po kilku pierwszych okrążeniach, jednak chłopaki z WTCC stanęli na wysokości zadania i pokazali, że liga jak i symulator jest bardzo konkurencyjna względem innych lig na naszym portalu.
2) Pewnie wiele osób chciałoby wiedzieć czy jakoś przygotowujesz się do komentowania wyścigu. Jeżeli tak to w jaki sposób?
Często nie mam czasu na bardziej wnikliwe przygotowanie, ale zawsze staram się przejrzeć kilka rzeczy:
- forum danej ligi i prześledzić co się ciekawego dzieje w lidze
- statystyki udostępnione przez McLarena, a które ja sobie potem obrabiam w Excelu na potrzeby danego wyścigu
- tor i ciekawostki odnośnie toru
- klasyfikacje indywidualne i zespołowe oraz przeanalizować pod kątem ciekawych możliwości walki o pozycje
- wyniki ostatnich wyścigów
To powiedzmy te najważniejsze rzeczy, więc nie będę już bardziej wnikał w temat. Jest ciężko się dobrze przygotować do wyścigu, bo zawsze coś się zapomni, ale od czego są widzowie, którzy na bieżąco potrafią coś mi podpowiedzieć .
3) Kiedy słucha się Twoich komentarzy to z każdą relacją wydają się coraz bardziej profesjonalne a jednocześnie zdarzają się bardziej osobiste wstawki choćby o szwagrze czy żonie (pozdrawiamy - red.) czy jakiś słowne żarty (Curva Grande ). Czy to reżyserowane sytuacje czy wszystko wychodzi spontanicznie?
Poza przygotowaniami, o których wcześniej mówiłem, całość komentarza jest całkowicie spontaniczna i wynika z sytuacji na torze oraz sytuacji w studio transmisyjnym, które z powodów finansowych jest zorganizowane w domu prywatnym . A takie rzeczy jak "Curva Grande" zależą od ilości piwa spożytego w trakcie wyścigu . Im więcej się dzieje na torze tym więcej go spożywam, a chłopaki na torze Monza spowodowali, że zapas skończył się już po R1 . Mam nadzieję, że dostanę obiecane skrzynki piwa na kolejne transmisje i już mi nie zbraknie .
Dzięki za pytania i pozdrawiam oraz do zobaczenia na Macau.


Dziękuję wszystkim moim rozmówcom za udzielone odpowiedzi.

SebaOnePL
w imieniu administracji Ligi WTCC BigRaceSim 2011

PS. Redakcja przeprasza za opóźnienie w opublikowaniu newsa ale od kiedy do redakcji trafił Battlefield 3 to prace trochę zwolniły . Mimo to postaram się coś jeszcze przygotować przed wyścigiem na Macau.
SebaOnePL jest offline  
Rating: 21893 | Skill: 3.25 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-11-2011, 23:16   Post #2 (permalink)
Administrator
Awatar BzYczek
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Racibórz
Postów: 7.155
Dzięki Seba za relację
BzYczek jest offline  
MSI Z77-G45|i5 3570K@4,5|Macho 120|Corsair Vengeance 8GB|Gigabyte Radeon HD 7970 OC 3GB
3xDell U2312HM|HDD1TB|Plextor M5P 128GB|Corsair HX80 +Gold 650W|Laptop Acer 5930G

F E E L the S T I N G


Rating: 78964 | Skill: 10.60 | OpenRating: 0
| Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-11-2011, 23:27   Post #3 (permalink)
Awatar Marcoone
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Jelenia Góra
Postów: 5.652
Bardzo fajne podsumowanie weekendu wyścigowego na Monza.

Fajne wykorzystanie relacji TV dla pełniejszego obrazu.
Marcoone jest offline  
NAD nigdy nie był szybki - Kimi

Rating: 49418 | Skill: 5.07 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 07-11-2011, 23:37   Post #4 (permalink)
Awatar J@zzu
 
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Szczytno
Postów: 1.199
Fajnie się czytało. Dzięki.
J@zzu jest offline  
Prędkość nie zabija, zabija nagłe zatrzymanie...



Rating: 13307 | Skill: 6.25 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Fanatec Clubsport Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-11-2011, 11:13   Post #5 (permalink)
Awatar trelikk
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Kielce
Postów: 991
Dobre Seba
trelikk jest offline  
Rating: 25256 | Skill: 8.47 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2011, bigracesim, liga, monza, torze, wtcc, wyścigu

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator