Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga Race07 WTCC > Newsy WTCC

Relacja z czwartej eliminacji WTCC BigRaceSim 2011 na torze Porto

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy WTCC Newsy WTCC

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 25-04-2011, 19:17   Post #1 (permalink)
Awatar madnomad
 
Zarejestrowany: Jul 2010
Postów: 402
Relacja z czwartej eliminacji WTCC BigRaceSim 2011 na torze Porto

Niejeden z zawodników którzy w niedzielę 17 kwietnia 2011r. startowali w czwartej odsłonie ligi WTCC BigRaceSim, siedząc kiedyś w nadbrzeżnej kawiarence w czasie wycieczki do Portugalii zapytany przez uśmiechniętego kelnera "Porto, Senhor?" poczerwienieje na twarzy, zerwie się z krzesła i krzyknie "Nie, nigdy więcej Porto!!!" a po chwili dopiero uspokoi się i usiądzie skonsternowany uświadamiając sobie, że pytanie dotyczyło tylko trunku. "Jedno jest pewne nigdy więcej Porto w lidze WTCC" napisał administrator ligi BzYczek we wrażeniach po wyścigu. Ale Porto już od samego początku nie podlizywało się, nie zabiegało o kolejny wybór do następnych sezonów - już dwa tygodnie przed wyścigiem wyglądało na to, że ostatnia szykana na wstępie wyeliminuje pięciu kierowców, bo tyle pól startowych zabrakło przed linią start-meta dla pełnej obsady 30 zawodników. Miejsc dla chętnych jednak nie zabrakło, bo i chętnych było niewielu - rzuconą rękawicę postanowiło podnieść tylko 18 zawodników.

Kwalifikacje zwyciężył Marcin "Marcin89" Maliński z Baltic Coast Racing pokonując ten wąski tor swoim dociążonym o 30 kilogramy BMW w czasie 1:58.854, co stanowiło równocześnie niekwestionowany rekord w dotychczasowych przejazdach WTCC na Porto. Obciążony największą karą wagową 50 kilogramów Marcin "kobe191" Skrzypczak z Roaring Pipes Maniacs zanotował w BMW czas 1:59.710, co dało mu druga pozycję. Trzecią pozycję na gridzie zapewnił sobie jego kolega z zespołu Michał "Stiepek" Stefanik (BMW 320si E90 - 28 kg balastu) z czasem 2:00.971. Świetnie w kwalifikacjach pojechali nieobciążeni żadnymi balastami kierowcy Chevroletów z zespołu NoRest Racing: Jakub "Ponte15" Strumidło i Michał "Take2" Andrzejczak, zajmując czwartą i szóstą pozycję. Na piątej pozycji rozdzielił ich Darek "trelikk" Trela z BT Racing, również podróżujący Chevroletem bez zbędnego bagażu.
W czasie kwalifikacji z boksów dobiegało niecierpliwe bębnienie palcami po kierownicy i cicha mantra "pierwsza dziesiątka w R1, pierwsza dziesiątka w R1" - to Paweł "Bienio" Bieńkowski z Actuares Daemonii Racing odbywał karę za wyjazdy w sesji qual na Magny-Course.


Pogoda podczas obu wyścigów była chłodna ale słoneczna - deszcz nie był potrzebny aby ubarwić ściganie na Porto.

Marcin Skrzypczak od razu na starcie przypuścił atak na pierwszą pozycję lepiej ruszając z miejsca i wyprzedzając Marcina Malińskiego. Prowadzenie kobe191 trwało jednak tylko do pierwszego zakrętu, gdzie Marcin89 wykorzystując lepsze wyjście odzyskał prowadzenie. Michał Stefanik na starcie utrzymał trzecią pozycję i pomknął za obydwoma Marcinami. Świetny start zaliczył Dariusz Trela zabierając czwartą pozycję Jakubowi Strumidło - Ponte w pierwszej szykanie odebrał jednak z powrotem co jego a Trelik chwilę później uderzył o bandę z opon i spadł na trzynaste miejsce. Mocny awans na pierwszym kółku zaliczył startujący z ósmej pozycji Maciej "zabik" Bernacik, który na pierwszym zakręcie połknął Sylwiusza "klr" Piecha z Actuares Daemonii Racing, na trzecim zakręcie Michała "Take2" Andrzejczaka z NoRest Racing a następnie jeszcze jedną pozycję zarobił mijając przytulającego się do opon Trelika.
Wyraźnie wygłodniały rywalizacji po bezczynności w qualu Bienio - startujący z pozycji szesnastej - od razu zaczął wprowadzać w życie plan dostania się do pierwszej dziesiątki i po dwóch sektorach był już na pozycji ósmej (sic!) ale na ostatnim zakręcie przed długą prostą, widząc błąd kolegi z zespołu Sylwiusza Piecha i próbując go wyprzedzić wybrał zbyt szeroki tor jazdy, uderzył o opony i na chwilę postawił swoim BMW tamę przed nadjeżdżającymi z tyłu samochodami. Poobijany i zepchnięty tyłem do kierunku jazdy spadł w ten sposób na pozycję osiemnastą.


Uszkodzenia zmusiły Bienia do zjazdu do boksu i wówczas wydawało się, że przy wyścigu trwającym tylko 10 okrążeń nie będzie już miał szans na pozycję w pierwszej dziesiątce, pozwalającą na przyzwoite miejsce na starcie do drugiego wyścigu. Tor Porto zaczął jednak dopiero zbierać swoje żniwo.

Na końcu pierwszego okrążenia w niebezpiecznej, ostatniej szykanie z wyścigu odpadło pierwszych dwóch zawodników: Jakub "dodgers" Borucki i łaskawie Wam relacjonujący Łukasz "madnomad" Matlak. Na drugim okrążeniu w trzecim sektorze jadący na drugiej pozycji kobe191 złapał na zakręcie nagły uślizg i trafił przodem w bandę - uderzenie było mocne i uszkodziło przód BMW a dodatkowo Marcin Skrzypczak nie mógł cofnąć nie wjeżdżając na bestline i musiał uważać na nadjeżdżających z tyłu zawodników.


Po tej sytuacji kobe191 spadł na miejsce szesnaste i po skorzystaniu z boksu wyjechał na tor przed Bieniem.

Michał Andrzejczak na drugim okrążeniu odzyskał od Macieja Bernacika straconą pozycję, następnie jednak na czwartym kółku w szykanie stracił kontrolę na Chevroletem, stanął w poprzek toru i zmuszony był wcisnąć ESC - niestety zdążył jeszcze wówczas potężnie uderzyć w niego zabik. Maciej Bernacik przez trzy okrążenia dzielnie bronił niesprawnym samochodem czwartej pozycji przed Radkiem "kojotem" Boguszem, ale na siódmym kółku stracił kontrolę nad Seatem przed szykaną i uszkodził go w sposób uniemożliwiający stabilną jazdę, co zmusiło zabika do wycofania się z wyścigu kilkaset metrów dalej. Chwilę wcześniej, również w szykanie, błąd popełnił jadący na drugiej pozycji Michał Stefanik i ustawiony w poprzek toru jazdy, zmuszony był wycofać się z wyścigu. Na siódmym okrążeniu w kilka sekund więc drugie i trzecie miejsce zyskało nowych właścicieli a stali się nimi: Jakub Strumidło i Radek Bogusz. Marcin Maliński ustrzegł się błędów i niezagrożenie prowadził przez cały wyścig.

Dzięki DNFom w czele stawki Bienio i kobe191 ostatnie okrążenie rozpoczęli na pozycjach dziesiątej i jedenastej, na szóstym kółku Pawłowi Bieńkowskiemu udało się bowiem wyprzedzić aliena. Zakończenie wyścigu na tych miejscach oznaczałoby dla Bienia start z pole position w drugim wyścigu a dla kobe191 jedynie pozycję jedenastą na gridzie. Pomoc dla kobe191 przyszła z nieoczekiwanej strony - na ostatnim okrążeniu zniszczył swoje BMW kolega z zespołu Bienia, jadący na siódmej pozycji Sylwiusz Piech, dzięki czemu Marcin Skrzypczak otrzymał w prezencie cenną pozycję dziesiątą.

Wyniki R1:

PozImię i nazwiskoNickZespółSamochódQualOkr.StatusBonusyPunkty
1Marcin MalińskiMarcin89Baltic Coast RacingBMW 320si E9011020:32.122325
2Jakub StrumidłoPonte15NoRest RacingChevrolet Lacetti410+32.293 022
3Radek BoguszkojotMiauu Team RacingChevrolet Lacetti1110+40.080 020
4Darek TrelatrelikkBT Racing Chevrolet Lacetti510+41.446 018
5Marek JarmołowiczBzYczekSenior Racing TeamChevrolet Lacetti910+49.625 016
6Tomasz BożkotomboSenior Racing TeamChevrolet Lacetti1210+1:10.397 014
7Sebastian HubaSebaOnePLAuto GT Team PolandHonda Accord Euro R1410+1:29.833 012
8Krzysztof SobczakKrzysztof SobczakEat Sleep Race TeamSEAT Leon1810+1:32.378 010
9Paweł BieńkowskiBienioActuares Daemonii RacingBMW 320si E901710+1:47.877 08
10Marcin Skrzypczakkobe191Roaring Pipes ManiacsBMW 320si E90210+1:57.315 06
11Sylwiusz PiechklrActuares Daemonii RacingBMW 320si E9079DNF05
12Krystian NalepaKrystik27Eat Sleep Race TeamSEAT Leon139+26.377 +1l04
-Maciej BernacikzabikMonster EnergySEAT Leon87DNF00
-Seweryn MioduchowskiSewerNIN R07SEAT Leon157DNF00
-Michał StefanikStiepekRoaring Pipes ManiacsBMW 320si E9036DNF00
-Michał AndrzejczakTaKe2NoRest RacingChevrolet Lacetti63DNF00
-Jakub BoruckidodgersTux RacingHonda Accord Euro R161DNF00
-Łukasz MatlakmadnomadRorschach RacingHonda Accord Euro R101DNF00



W drugim wyścigu zaraz za kobe191 i Bieniem na starcie ustawili się Krzysztof Sobczak z Eat Sleep Race Team, Sebastian "SebaOnePL" Huba z Auto GT Team Poland a następnie duet "Seniorów": Marek "BzYczek" Jarmołowicz i Tomasz "Tombo" Bożko. Gdy zabłysło zielone światło Bienio przypadkowo ruszył z dwójki co pozwoliło kobe191 natychmiast zyskać ponad sekundową przewagę. Równocześnie z piątej linii fenomenalnie ruszył Tombo, natychmiast wskakując na trzecie miejsce za Bienia. Krzysztof Sobczak nie wytrzymał presji startu z tak wysokiej pozycji i już po pokonaniu pierwszego sektora był na pozycji dziesiątej. SebaOnePL utrzymał czwartą pozycję a w pogoń za nim puścili się: piąty BzYczek, szósty Trelik, siódmy Kojot, ósmy Marcin89 i dziewiąty Ponte15.

Na drugim okrążeniu doszło do kilku szybkich zmian pozycji: Marek Jarmołowicz został wyprzedzony kolejno przez Darka Trelę, Radka Bogusza i Marcina Malińskiego i spadł na ósmą pozycję. Do walki w pierwszej dziesiątce włączył się również Maciej Bernacik, który najpierw pokonał dziesiątego Krzysztofa Sobczaka a następnie dziewiątego Jakuba Strumidło. Darkowi Treli udało się jeszcze wyprzedzić czwartego Sebastiana Hubę i znalazł się bezpośrednio za plecami Tombo. W chwilę później lider wyścigu Marcin Skrzypczak uderzył w barierę na szybkiej szykanie, efektownie poleciał w powietrze i dachował, co skończyło jego występy w Porto. Paweł Bieńkowski trzecie okrążenie rozpoczął więc na pozycji lidera, mając 10 sekundową przewagę nad drugim Tombo i trzecim Trelikiem.


Tombo stwierdził, że drugiej pozycji to on sobie łatwo nie da wydrzeć i przez trzy kolejne okrążenia dzielnie bronił się przed zaciekle atakującym Trelikiem.


Przed zjazdem do pitu na dziewiątym okrążeniu Tombo uległ jeszcze Marcinowi Malińskiemu a także Jakubowi Strumidło, który po wcześniejszym wyprzedzeniu BzYczka i SebyOnePL zaczął wyraźnie piąć się ku ścisłej czołówce. Ponte15 następnie bardzo dużo zyskał w boksach, wyprzedzając tam Marcina89, który miał niezwykle długi postój.
Po odbywających się od ósmego do jedenastego okrążenia postojach Paweł Bieńkowski utrzymał swoją pierwszą pozycję a jego przewaga nad drugim Dariuszem Trelą wynosiła już prawie 40 sekund. Za plecami Trelika znalazł się Jakub Strumidło, który na trzynastym okrążeniu odebrał Darkowi Treli drugą pozycję i nie oddał jej do końca wyścigu. W boksach zyskał również partner Ponte15 z zespołu NoRest Racing, Michał "Take2" Andrzejczak, który po zjazdach zyskał cztery pozycje awansując z ósmego miejsca na czwarte. Marcin Maliński po nieudanym postoju spadł na miejsce szóste za Tombo, z którym jednak bardzo szybko się uporał. Następnie Marcin89 na piętnastym okrążeniu doszedł i wyprzedził Take2, zapewniając sobie w ten sposób czwarte miejsce.

Ostateczne pozycje na mecie drugiego wyścigu wyglądały w następujący sposób:

PozImię i nazwiskoNickZespółSamochódOkr.PityStatusBonusyPunkty
1Paweł BieńkowskiBienioActuares Daemonii RacingBMW 320si E901940:04.947025
2Jakub StrumidłoPonte15NoRest RacingChevrolet Lacetti19+36.795 022
3Darek TrelatrelikkBT Racing Chevrolet Lacetti19+39.913 020
4Marcin MalińskiMarcin89Baltic Coast RacingBMW 320si E9019+40.312 118
5Michał AndrzejczakTaKe2NoRest RacingChevrolet Lacetti19+1:06.928 016
6Tomasz BożkotomboSenior Racing TeamChevrolet Lacetti19+1:17.506 014
7Marek JarmołowiczBzYczekSenior Racing TeamChevrolet Lacetti19+1:18.365 012
8Sylwiusz PiechklrActuares Daemonii RacingBMW 320si E9019+1:19.175 010
9Krystian NalepaKrystik27Eat Sleep Race TeamSEAT Leon19+1:21.869 08
10Michał StefanikStiepekRoaring Pipes ManiacsBMW 320si E9019+1:39.396 06
11Sebastian HubaSebaOnePLAuto GT Team PolandHonda Accord Euro R19+1:49.149 05
12Krzysztof SobczakKrzysztof SobczakEat Sleep Race TeamSEAT Leon18+26.504 +1l04
-Łukasz MatlakmadnomadRorschach RacingHonda Accord Euro R13DNF00
-Radek BoguszkojotMiauu Team RacingChevrolet Lacetti13DNF00
-Maciej BernacikzabikMonster EnergySEAT Leon9DNF00
-Jakub BoruckidodgersTux RacingHonda Accord Euro R5DNF00
-Marcin Skrzypczakkobe191Roaring Pipes ManiacsBMW 320si E901DNF00


W klasyfikacji generalnej Paweł Bieńkowski po czwartej eliminacji odrobił w całości punktową stratę do Marcina Skrzypczaka i obecnie w tabeli jest na miejscu pierwszym ze 131 punktami, przy czym jego przewaga nad kobe191 wynosi tylko jeden punkt. Na trzecie miejsce z piątego ze 112 punktami awansował Marcin Maliński. Na czwartym miejscu w tabeli po świetnym występie znalazł się Jakub Strumidło z dorobkiem 110 punktów.

Klasyfikacja indywidualna

W czołówce tabeli zespołów pozycje nie uległy zmianom, drugi Actuares Daemonii Racing istotnie jednak zmniejszył swoją stratę do lidera Roaring Pipes Maniacs z 70 punktów do 34 punktów.

Klasyfikacja zespołowa

Wątek z wrażeniami z wyścigu

Na koniec bonusowo - the best of szykana:)

madnomad jest offline  

Ostatnio edytowane przez McLaren : 25-04-2011 - 20:20
Rating: 10551 | Skill: 3.80 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Fanatec Clubsport Pedals | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-04-2011, 20:38   Post #2 (permalink)
Awatar Misiu
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Zamość
Postów: 3.221
szykana rulez
Misiu jest offline  
Rating: 23894 | Skill: 7.18 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-04-2011, 20:42   Post #3 (permalink)
Awatar SebaOnePL
 
Zarejestrowany: Oct 2008
Skąd: Lublin
Postów: 2.556
Bardzo dobra relacja. Czytając ją wracałem do tego emocjonującego wyścigu. Mi się w Porto bardzo podobało i z chęcią bym tam pojechał za rok ale czuję że jestem w mniejszości
Co do filmiku z wypadkami na szykanie to miałem tam raz ciekawą sytuację. Bo jadę i przed szykaną widzę w lusterku że za mną bezpośrednio jest Dodgers i kilku innych kierowców, po szykanie biorę widoku do tyłu i nikogo nie ma Myślę sobie "O kur... cze! CL!" i już zaczynam kląć kiedy patrzę do przodu a tam jednak jadą auta. Wtedy dopiero skojarzyłem że to nie żaden CL a po prostu karambol
SebaOnePL jest offline  
Rating: 21893 | Skill: 3.25 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-04-2011, 20:47   Post #4 (permalink)
Awatar J@zzu
 
Zarejestrowany: May 2009
Skąd: Szczytno
Postów: 1.199
Ostatni slajd żabika jest the best
J@zzu jest offline  
Prędkość nie zabija, zabija nagłe zatrzymanie...



Rating: 13307 | Skill: 6.25 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec Clubsport Pedals | Fanatec Clubsport Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-04-2011, 20:50   Post #5 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.847
Tombo się dobrze broni, bo ma 3 monitory skubany
feels3 jest offline  
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-04-2011, 21:05   Post #6 (permalink)
Awatar TaKe2
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Łódź
Postów: 607
Bardzo fajna relacja, brawo
TaKe2 jest offline  



Rating: 42758 | Skill: 6.26 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: heel & toe | Zmiana biegów: Układ H
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-04-2011, 21:17   Post #7 (permalink)
Awatar Sewer
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Warszawa
Postów: 8.027
no ja po tym wypadku na szykanie pod koniec race 1 dalem sobie spokoj
FAJNA relacja!
Sewer jest offline  
ASROCK Z77 PRO3 Extreme 4 , i7 2600K@ 4.8 GHz , Thermalright MACHO HR-02, Corsair DominatorGT 2x8GB 1866@2133 , Palit GTX 1070 JetStream,Crucial MX100 256GB, Crucial M4 64 GB, Samsung F3 500GB, Seagate Barracuda 12 500GB, Barracuda 2TB ST2000DM006, Corsair RM650X , Logitech G25, DELL 2209WA


Rating: 33274 | Skill: 2.24 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 25-04-2011, 22:44   Post #8 (permalink)
Administrator
Awatar BzYczek
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Racibórz
Postów: 7.155
Świetna relacja Łukasz tylko na drugi raz pokazuj jak ja wyprzedzam, a nie jak mnie wyprzedzają
BzYczek jest offline  
MSI Z77-G45|i5 3570K@4,5|Macho 120|Corsair Vengeance 8GB|Gigabyte Radeon HD 7970 OC 3GB
3xDell U2312HM|HDD1TB|Plextor M5P 128GB|Corsair HX80 +Gold 650W|Laptop Acer 5930G

F E E L the S T I N G


Rating: 78964 | Skill: 10.60 | OpenRating: 0
| Logitech G25 + LC | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 26-04-2011, 10:26   Post #9 (permalink)
Awatar Bienio
 
Zarejestrowany: May 2008
Skąd: Lublin/Warszawa
Postów: 691
Super sprawa z dodawaniem filmików do relacji, można sobie przypomnieć wyścig, popatrzeć co się działo w innych częściach toru, ewentualnie zazdrościć, że nie jeździ się w WTCC Dla mnie Porto to był dramat w dwóch aktach R1 - najgorszy wynik sezonu, R2 - najlepszy wynik sezonu i dzięki temu P1 w generalce. Czyli wychodzi, że ten dramat to komedia
Bienio jest offline  
Rating: 17001 | Skill: 9.34 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 26-04-2011, 20:49   Post #10 (permalink)
Awatar trelikk
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Kielce
Postów: 991
Pomimo małej ilości zawodników, dla mnie jeden z ciekawszych eventów, Tombo łatwo nie sprzedał skóry Świetna walka również z Sebą. Fajna relacja Łukasz, dzięki
trelikk jest offline  
Rating: 25256 | Skill: 8.47 | OpenRating: 0
Logitech Momo Racing | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2011, bigracesim, czwartej, eliminacji, porto, relacja, torze, wtcc

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

894 osób online
894 Gości
0 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator