Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga Race07 WTCC > Newsy WTCC

Relacja z trzeciej eliminacji Ligi WTCC na torze Mid-Ohio

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy WTCC Newsy WTCC

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 03-04-2012, 22:14   Post #1 (permalink)
Awatar Ponte15
 
Zarejestrowany: Aug 2007
Skąd: Wrocław
Postów: 1.041
Relacja z trzeciej eliminacji Ligi WTCC na torze Mid-Ohio

Auta klasy WTCC na malowniczym torze Mid-Ohio, to wbrew pozorom nie nowość na naszym portalu. W 2008 roku odbył się tutaj funrace , podczas którego kierowcy mieli okazję się zmierzyć w długim jak na realia WTCC godzinnym wyścigu. Nowością był również fakt jazdy po zachodzie słońca.. Race07 nie może nam niestety tego zaoferować, ale ma coś równie ekscytującego…deszcz. Nieprzewidywalne warunki są bez wątpienia czymś, co przyciąga do naszej ligi jak magnes.

Na treningach przed wyścigiem zgodnie z przewidywaniami najlepsze czasy wykręcali Marcin "kobe191" Skrzypczak oraz jego teammate Michał "Stiepek" Stefanik. Wyjątkowo profesjonalnym i sumiennym przygotowaniem mogli się pochwalić Bartosz "golun88" Goluński i Przemysław "ppieniazek" Pieniazek, którzy w sumie zrobili na treningach niemal 600 okrążeń.

Na torze swój debiut zaliczył w niedzielę Kamil "GulfPolandTeam" Siemiradzki, młody kierowca czarującej Alfy
Nasza kochana pogodynka nie zawiodła po raz kolejny, na widok słów: "mostly sunny and some heavy rain”" z pewnością niektórym włosy jeżą się na głowie.

Licznie zgromadzeni na torze fani chcieli zobaczyć jedno- koniec trwającej trwającej od 28(!) wyścigów dominacji samochodów BMW 320Si E90.

W kwalifikacjach najszybszy był Michał Stefanik, który pokonał swojego kolegę z zespołu Marcina Skrzypaczka o zaledwie 0,001s. W drugim rzędzie ustawili się Przemysław "ppieniazek" Pieniazek oraz Michał "michaljg" Jakusz-Gostomski.
Wyścig rozpoczął się na lekko mokrym torze. Licznie zgromadzeni kibice byli jednak ubezpieczeni w parasole, gdyż po około 15 minutach wyścigu spodziewany był deszcz.

Na starcie poleman- Michał Stefanik złapał za duży uślizg, dzięki czemu P1 odebrał mu Marcin Skrzypczak. Dobry start zaliczył również startujący z P7 Jakub "Ponte15" Strumidło, który awansował na P4. Na T1 obyło się niemal bez incydentów, niestety Tomasz "ButchStein" Nyc złapał uślizg na kerbie, w wyniku którego poszkodowany został jego teammate Tomasz "silver" Wieczorkowski . Chwilę po starcie na T7 doszło do ciekawej walki między Michałem Jakuszem-Gostomskim, a Markiem "BzYczkiem" Jarmołowiczem. Niestety dla tego pierwszego na wyjściu z zakrętu nr 8 doszło do drobnego kontaktu, który kosztował Michała spadek na P13.

Na czele Michał Stefanik trzymał się blisko Marcina Skrzypaczka, jednak nie mógł znaleźć sobie optymalnego miejsca na atak.
Na 8 okrążeniu zaczął padać deszcz. Jako pierwszy na zjazd po deszczówki podobnie jak na zeszłorocznym mokrym wyścigu na Brnie zdecydował się Wojtek "Zinho" Baran. Identyczne decyzje podjęli również Wiktor "Victor79" Nowakowski oraz Marek "BzYczek" Jarmołowicz.

Na 9 okrążeniu stało się oczywiste, że czas zjechać do boksu po mokre opony. Wielu kierowców zaczęło popełniać błędy i wypadać z toru. W alei serwisowej niebawem pojawiła się cała pierwsza trójka, z czołówki jedynie Bartosz Goluński, Jakub Strumidło oraz Łukasz "LuuuuuKaS" Krawczuk postanowili solidarnie pozostać na torze.
Po kilku zakrętach ich solidarność zaszła niestety za daleko i wypadli oni na dohamowaniu do T8
Warunki na torze były na tyle ciężkie, że nawet ubiegłoroczny mistrz ligi Marcin Skrzypczak miał problem z opanowaniem auta przy zjeździe na pit-stop.
Zawodnicy tacy jak Jakub Strumidło czy Sebastian "SebaOnePL" Huba liczyli, że tor zacznie za chwilę przesychać. Jak się niestety okazało była to zła decyzja. Padało cały czas intensywnie, a zawodnicy na deszczowych oponach byli w stanie jechać 10s na okrążeniu szybciej. W trudnych warunkach z bardzo dobrej strony pokazał się debiutant Przemysław Pieniążek, który po zjeździe po deszczowe opony z łatwością przebijał się do przodu. Największym beneficjentem warunków na torze okazał się wicelider klasyfikacji generalnej Krystian "Krysik27" Nalepa, który zanotował awans aż o 13 pozycji. Przez długi czas musiał on walczyć z Domikiem "Dminicikiem" Kędrą, który podobnie jak on startował ze środka stawki.
Na torze ciekawie było do samego końca. Dosłownie tuż przed metą Marek Jarmołowicz wyprzedził Bartosza Goluńskiego, który linię mety przekroczył na trawie

Zobaczmy co mieli do powiedzenia kierowcy po wyścigu nr1:

Marcin Skrzypczak- P1,P6

1.Gratuluję kolejnego zwycięstwa do pokaźnej kolekcji. W wyścigu numer 1 podjąłeś b.dobrą decyzję o zmianie opon. Była to trudna decyzja, czy byłeś raczej pewien, że będzie padać do samego końca wyścigu?

Dziękuję. Decyzja nie była trudna, ponieważ byłem pewien, ze na slickach nie da się bezpiecznie dojechać do mety, zmiana opon to była raczej konieczność w tym wyścigu.

2. Za kilka tygodni kolejna runda na Hungaroringu. Czy lubisz ten tor i ścigałeś się już na nim?

Na Hungaroringu byłem tylko raz i ciężko mi się wypowiedzieć czy go lubię czy nie. Na pewno layout jest bardzo wymagający i łatwo nie będzie, kilogramy balastu robią swoje i sprawiają, że każdy, nawet ulubiony tor staje się tym nielubianym




Michał Stefanik- P2,P11

1. Gratuluję udanych kwalifikacji. W wyścigach nie było już niestety tak idealnie. Czy była szansa wygrania z kobe?

Dzięki serdeczne! Nie łatwo o PP w naszej serii szczególnie, że coraz więcej alienów się pojawia w lidze WTCC (starych i nowych) dlatego bardzo się cieszę z, jakby nie było trochę fartownego, PP (0.001 sek.) Rzeczywiście w wyścigu nie było już tak różowo. Start niestety przegrałem z Marcinem, ale praktycznie cały czas trzymałem się blisko niego, wyczekując na odpowiednią chwilę do ataku. Raz byłem blisko osiągnięcia celu (dwa zakręty przejechaliśmy 2 wide !czysto!) ale niestety nie udało się. Gdy w połowie wyścigu zanosiło się, że bez problemu go łyknę (różnica 40 kg jednak zrobiła swoje), zaczął padać deszcz i choć równie dobrze czułem się na mokrym, średnio udany pit i szanse na zwycięstwo poszły z dymem, a właściwie z wodą

2. W wyścigu numer 2 dojechałeś na odległej pozycji. Czy możesz nam powiedzieć coś się z tobą stało?

W wyścigu nr 2 zaryzykowałem i już na 14 kółku, niedługo po tym jak się wypogodziło, zjechałem do boksu na zmianę opon (niestety na slicki!). To był duży błąd, który później zmienił się w katastrofę. Liczyłem na to, że da się na tych oponach dalej jechać, tym bardziej, że pogoda była zapowiadana "mostly sunny" Skończyło się tym, że po 3 okrążeniach męczarni, kilku "bączkach" i wypadnięciach poza tor, zjechałem ponownie do pitu zmieniając z powrotem na wety. Zostało odrabiać straty i ostatecznie dojechać na jak najlepszej pozycji, co nie do końca się udało.


3. Za kilka tygodni runda na uważanym przez niektórych za nudny torze Hungaroring. Co o nim sądzisz?

Nie będę się wypowiadał na temat tego czy tor jest nudny, czy nie. Dla mnie nie ma to znaczenia, bo na każdym trzeba dać z siebie wszystko, być w pełni skoncentrowanym i przede wszystkim dobrze przygotowanym, co zdarza mi się niestety bardzo rzadko Znów tak się ułożyło, że będę jechał z niewielkim obciążeniem, więc jeśli nie będzie nieprzewidzianych sytuacji na torze liczę na bardzo dobry wynik.


RELACJA Z WYŚCIGU NR 2



Wyścig numer 2 rozpoczął się przy silnych opadach deszczu. Wspaniałym startem popisał się kierowca BMW Krystian Nalepa, który awansował z P6 na P1. Sporo stracił startujący z pierwszego rzędu Bartosz Goluński, który znalazł się w "kanapce" na T1. Jednym z pierwszych pechowców okazał się Wiktor Nowakowski, który potrącony na T5 spadł na koniec stawki. Nie najlepiej rozpoczęło się również dla Jakuba Strumidło i Tomasza "webweb" Webera, którzy mocno ucierpieli w wyniku przypadkowych obcierek na szykanie.

Jeśli do tej pory można było mówić o pechowym wyścigu Wiktora Nowakowskiego, to teraz można wręcz powiedzieć o prawdziwej katastrofie. Jadący przed nim Jakub Strumidło wykonał niebezpieczny, jego zdaniem w takich warunkach manewr, w wyniku czego kierowca zespołu MonsterEnergy rozbił swoje BMW o „betonową” kostkę siana.
Po około 10 okrążeniach pierwsi kierowcy zaczęli ryzykować ze zmianą ogumienia na slicki. Niestety jak się okazało tor wciąż był zbyt mokry. Najwięcej na oponiarskim hazardzie stracił niestety dotychczasowy lider wyścigu Krystian Nalepa, który po zjeździe po slicki nie mógł kompletnie odnaleźć przyczepności. Już okrążenie później musiał on ponownie zjechać po deszczówki.
Z bardzo dobrej strony pokazał się startujący z końca stawki Andrzej "BomberMan" Kanteluk, który przebił się na P12. Należy pochwalić go również za fair-play, gdyż po incydencie z Michałem Stefanikiem zaczekał on na niego i oddał mu pozycję.
Nawet nierzadko bezbłędny Marcin Skrzypczak dosyć mocno uszkodził swoje auto i wyścig ukończył dopiero na P6. Wygrał startujący z PP Darek "trelikk" Trela, który zaliczył bardzo udany debiut w tegorocznym sezonie WTCC.

Zobaczmy co po tak ciężkim wyścigu mieli do powiedzenia kierowcy.



Darek Trela- P10,P1

1. Gratuluję udanego powrotu. Spodziewałeś się tak dobrego wyniku czy było to dla ciebie niespodzianką?

Dziękuję. W zasadzie w ogóle się nie spodziewałem, że będę mógł odegrać jakaś poważniejszą rolę w tym evencie po takiej przerwie, biorąc również pod uwagę moje spore problemy techniczne z łączem. Muszę powiedzieć, że ten wynik to kompletne zaskoczenie. W połowie wyścigu gdy przestało padać wiedziałem, że nie ma co zakładać slicków, ponieważ tor był nadal mokry. Zostałem więc na wetach. Gdy zobaczyłem, że najpierw kobe, a potem Krystik nie dają rady utrzymać się w torze, wiedziałem, że mogę to wygrać ponieważ przewaga nad Bzyczkiem wynosiła już ponad 13s. Pozostało tylko dojechać. Cudowne uczucie po prawie 2 latach znowu pojawić się na najwyższym stopniu podium

2. Jak do tej pory jesteś jedynym kierowcą Chevroleta w lidze. Czy jest szansa, że na następne rundy ktoś dołączy do twojego zespołu?

No właśnie, był to jeden z powodów dla których wróciłem (śmiech), tylu zgłoszonych zawodników i nie ma Cheviego... tak nie mogło być. Zdecydowanie najlepsze i dające najwięcej frajdy z jazdy FWD. Liczę gorąco na mojego starego znajomego Boszcza, ale jeszcze nie wiadomo jak to będzie. Jeśli nie zdecyduje się On na starty myślę, że któryś z zespołów mnie przygarnie. Oczywiście gdyby ktoś chciał dołączyć gorąco zapraszam



Marek Jarmołowicz- P7,P2

1. Wydaje się, że lubisz trudne warunki, jesteś trochę rozczarowany, tym że nie udało się wygrać?

Szczerze to z tym jest różnie. Czasami dobrze się jedzie w deszczu, czasami gorzej. Ogólnie warunki pomagają jak ma się obciążony samochód przez kary wagowe.
Na Mid-Ohio jakimś cudem w niedzielę przed wyścigiem set spasował się z moim stylem jazdy, a do tego część zawodników miała problemy z pitstopem i doborem odpowiednich "gumek" co w ogólnym rozrachunku przełożyło się na dość zadowalający wynik. Gdyby jeszcze nie lekkie "szturchnięcie" przez Jakuba "Ponte15" Strumidło pod koniec pierwszego wyścigu byłby nieco lepszy wynik... no ale takie są wyścig i czasami zdarza się jakaś mała obcierka.
Czy jestem rozczarowany, że nie wygrałem. I tak i nie. Nie dlatego, że nawet nie planowałem znaleźć się w TOP5, tak bo przyszedł Trelikk po kilku miesiącach niebycia w świecie SimRacingu (przynajmniej u nas) i pozamiatał. Gratulacje Darek i mam nadzieję, że zmotywuje Cię to do dalszych startów.

2. Twój zespół wygląda na bardzo wyrównany. Czy jest szansa wygranej w generalce z tymi kosmitami w BMk'ach?

Ekhmmm. Zespół nie jest mój. Szefem jest Dominik "Dmnick" Kędra i to on teoretycznie jest na chwilę obecną najlepszy w zespole. Jest młodszy ode mnie i to pewnie dlatego... takie staruchy jak ja nie mają już takiego refleksu i zacięcia do jazdy. U Artura "ar2r" Jastrzębskiego pewnie jest podobnie bo praktycznie jesteśmy rówieśnikami.
Co do walki z zielonymi alienami w pomarańczowo-czarnych tylnonapędowych BMK'ach... a co rzucamy im rękawice i będziemy walczyć do upadłego o P1 w generalce zespołowej. Choć przyznaję - nie będzie to łatwe zadanie.
Z drugiej strony bardziej martwi mnie to, że pozostałe trzy zespoły czyli Snabba Svenska Kvinnor, Equipe Nexen Touring oraz Monster Energy mają w swoich szeregach bardzo dobrych zawodników i założę się, że i Oni mają podobne plany, czyli wyprzedzić zespół Kobego i Stiepka, czyli Roaring Pipes Maniacs... i przy okazji nasz skromny zespół Not Aliens at ALL.



Bartosz Goluński- P8,P3

1. Jak do tej pory nieco brakowało ci do czołówki. W tym sezonie wydaję się jednak, że masz szansę na podium na koniec sezonu. Co spowodowało taką poprawę twoich rezultatów?

Poprzedni sezon dla mnie zaczął się dość późno, bo od toru w Poznaniu. Początki jak wiadomo zawsze są trudne. Z ustawień samochodu byłem kompletnie zielony, a i zdażały się problemy z pitstopami. Był to dla mnie początek zabawy i w sumie nie walczyłem o nic, dlatego często odpuszczałem ( w obawie przed jakimś moim błędem) w walce z zawodnikami, którzy coś mogli jeszcze ugrać w generalce.
Teraz rozpoczął się nowy sezon, mam nowy samochód i ze zdobytym doświadczeniem mogę walczyć o wysokie pozycje. W sześciu wyścigach udało się wskoczyć dwa razy na P3, także jestem bardzo zadowolony. Co do podium w generalce, to jeszcze ciężko cokolwiek mówić na ten temat. Jeszcze dużo wyścigów przed nami, ale na pewno będę o to walczył.

2. Hungaroring to zdaniem wielu kierowców stosunkowo nudny tor. Lubisz ten obiekt czy wolisz bardziej wymagające miejsca?


Dopiero po wyścigu na Mid-Ohio pierwszy raz przejechałem się po torze. Po kilku okrążeniach nie wydaję mi się, żeby był nudny. Tor jest długi i ma dużo zakrętów, także będzie gdzie wyprzedzać. Poza tym jak wiadomo na wyścigach turystyków zawsze dużo się dzieje. Twarda jazda zderzak w zderzak, obcierki i gubienie elementów nadwozia. To jest to, co mnie przyciągnęło do tej ligi!


Serdecznie dziękuję kierowcom za bardzo sprawną współpracę przy wywiadach.
Następnym razem spotkamy się na początku maja na węgierskim torze Hungaroring. Wszystkich niezdecydowanych zapraszamy na treningi i do obejrzenia skrótów z obu wyścigów

SLS Commerc


SLS Commerc
Ponte15 jest offline  

Ostatnio edytowane przez Ponte15 : 04-04-2012 - 18:55
Rating: 126314 | Skill: 10.03 | OpenRating: 0
Logitech G27
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-2012, 13:44   Post #2 (permalink)
Awatar victor79
 
Zarejestrowany: Jun 2007
Skąd: Szczecin
Postów: 2.705
victor79 jest offline  


Rating: 21237 | Skill: 4.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-2012, 14:02   Post #3 (permalink)
Awatar silver
 
Zarejestrowany: Oct 2010
Postów: 203
jest dobrze a najśmieszniejsze ze Butch Stein po wyścigu mnie przepraszał, że mi przylutował, a z relacji okazało się ze to ja jemu i wszystko przez PONTE bo tak byśmy żyli w przeświadczeniu, że to on mnie skrzywdził
silver jest offline  
Rating: 5066 | Skill: 2.13 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-2012, 14:12   Post #4 (permalink)
Awatar Ponte15
 
Zarejestrowany: Aug 2007
Skąd: Wrocław
Postów: 1.041
Przepraszam chłopaki, ale jakiś chochlik się wkradł to tekstuTo jednak ButchStein cię zahaczył, zaraz poprawię.
Ponte15 jest offline  
Rating: 126314 | Skill: 10.03 | OpenRating: 0
Logitech G27
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-2012, 14:47   Post #5 (permalink)
Administrator DTM
Awatar Groszek
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Tychy
Postów: 1.521
Przyjemnie się czyta, fajnie tak sobie poprzypomnieć to co się tam działo i te wywiady super. Kurcze ja właśnie "robię" filmik z wyścigu, jakbym wiedział, że coś takiego planujesz to bym sobie darował a tak już trochę czasu mi to zajęło i szkoda tak teraz porzucić projekt.
Groszek jest offline  
Rating: 32141 | Skill: 6.45 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Logitech G25 | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-2012, 14:54   Post #6 (permalink)
Awatar Ponte15
 
Zarejestrowany: Aug 2007
Skąd: Wrocław
Postów: 1.041
Nie porzucaj, twoje są takie bardziej artystyczne Ja tam raczej spróbowałem umieścić, to co opisałem w relacji żeby był lepszy ogląd wyścigu. Szczerze mówiąc zapomniałem, że robisz filmy, a nie chcę ci zabierać fuchy, która ci dobrze idzie. Następnym możemy zrobić tak, że ja napiszę relację i spróbuję ci pomóc z wyborem fragmentów do video
Ponte15 jest offline  
Rating: 126314 | Skill: 10.03 | OpenRating: 0
Logitech G27
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-2012, 15:12   Post #7 (permalink)
Administrator DTM
Awatar Groszek
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Tychy
Postów: 1.521
Cytat: Napisał Ponte15 Zobacz post
Następnym możemy zrobić tak, że ja napiszę relację i spróbuję ci pomóc z wyborem fragmentów do video
O to było by dobreJeszcze mi zostało dużo do zrobienia i jeszcze więcej do nauczenia Jak skończę to Wam podrzucę linka
Groszek jest offline  
Rating: 32141 | Skill: 6.45 | OpenRating: 0
Fanatec CSR Wheel | Logitech G25 | Fanatec CSR Shifter | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-2012, 15:16   Post #8 (permalink)
Awatar ppieniazek
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: warsaw
Postów: 176
Ejj nie wiedzialem ze to do publikacji jest. Nawet zdan nie zlozylem po Polsku Prosze wyedytuj to jakos po ludzku
ppieniazek jest offline  
Rating: 8434 | Skill: 7.66 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-2012, 15:33   Post #9 (permalink)
Awatar Ponte15
 
Zarejestrowany: Aug 2007
Skąd: Wrocław
Postów: 1.041
Ok, trochę mój błąd, mogłem cię dokładnie na PM'ce spytać o co ci chodzi. Twoją wypowiedź i tak już wcześniej wyedytowałem(było jeszcze gorzej), daj znać czy teraz jest ok. Jakby co możesz mi przesłać poprawkę na PM.
Ponte15 jest offline  
Rating: 126314 | Skill: 10.03 | OpenRating: 0
Logitech G27
Odpowiedź z Cytatem
stare 04-04-2012, 15:41   Post #10 (permalink)
Awatar ppieniazek
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: warsaw
Postów: 176
Lepiej...
ppieniazek jest offline  
Rating: 8434 | Skill: 7.66 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
eliminacji, ligi, midohio, relacja, torze, trzeciej, wtcc

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy