Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Nowości
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga Race07 WTCC > Newsy WTCC

Zapowiedź Ligi WTCC 2012

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy WTCC Newsy WTCC

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 08-02-2012, 07:27   Post #1 (permalink)
Awatar SebaOnePL
 
Zarejestrowany: Oct 2008
Skąd: Lublin
Postów: 2.523
Zapowiedź Ligi WTCC 2012


Sezon Ligi WTCC w 2012 roku zbliża się już do startu. Kierowcy za pomocą ankiety zdecydowali czym będziemy się ścigać, co przedstawił Nam w swoim tekście Wojtek "Zinho" Baran. Pozostało jednak jeszcze kilka pytań - Kiedy? Gdzie? Jak? Za chwilę postaram się uzupełnić te informacje.


2012.02.19 - Monza



Długość okrążenia: 5,782 km
Długość wyścigu 1: 57,820 km / 10 okrążeń
Długość wyścigu 2: 115,640 km / 20 okrążeń

Biorąc przykład z kalendarza FIA dla WTCC również u Nas pierwszy wyścig sezonu odbędzie się na włoskiej ziemi, na torze Monza. Wyścig na Monzy w zeszłym roku dostarczył wiele emocji, kiedy to opady na terenie Lombardii miały duży wpływ na prowadzenie się aut. Pogoda zawsze stanowi niewiadomą, a luty jest dość kapryśnym miesiącem


2012.03.11 - Outlon Park Island


Długość okrążenia: 3,563 km
Długość wyścigu 1: 57,008 km / 16 okrążeń
Długość wyścigu 2: 110,453 km / 31 okrążeń

Wielu nie wyobraża sobie żeby mistrzostwa aut turystycznych mogły ominąć wyspy brytyjskie i Administracja naszej ligi również tak uważa Druga runda Ligi WTCC zawita na tor Outlon Park w konfiguracji zwanej "Island". Mamy tu wszystko z czego słyną brytyjskie tory, a czego możemy chcieć dla naszych aut - mocne dohamowania, ciasne nawroty, szykanę, ślepe zakręty i wiele miejsc do wyprzedzania.


2012.04.01 - Mid-Ohio


Długość okrążenia: 3,608 km
Długość wyścigu 1: 57,728 km / 16 okrążeń
Długość wyścigu 2: 111,848 km / 31 okrążeń

Kolejna runda to wycieczka za ocean. Tor Mid-Ohio w wersji z szykaną to kombinacja 15 wymagających zakrętów, którą poznamy dzięki bardzo dobrej pracy znanej grupy modderów - Virtua_LM.


2012.05.06 - Hungaroring


Długość okrążenia: 4,381 km
Długość wyścigu 1: 56,953 km / 13 okrążeń
Długość wyścigu 2: 113,906 km / 26 okrążeń

Hungaroring to pierwszy tor Formuły 1 zbudowany za żelazną kurtyną, dość dobrze znany polskim fanom motosportów jako, że na tym torze swój debiut w F1 zaliczył Robert Kubica, który uważa go za swój "domowy" wyścig. Tor ten dość niedawno pojawił się w kalendarzu WTCC dzięki dobrej postawie węgierskiego kierowcy BMW - Norberta Michelisz'a, który startuje właśnie w WTCC. Jest to jeden z dłuższych torów w naszym kalendarzu.


2012.05.27 - Falkenberg


Długość okrążenia: 1,853 km
Długość wyścigu 1: 55,590 km / 30 okrążeń
Długość wyścigu 2: 111,180 km / 60 okrążeń

W tym roku również nie mogło zabraknąć toru ze Skandynawii. Tym razem wybór padł na Falkenberg - krótki tor o dość ciekawej kombinacji zakrętów gdzie walka bok w bok toczyć się będzie o tysięczne sekundy, a blacha będzie latać na lewo i prawo podczas próby wyprzedzania na szykanie


2012.06.17 - Brands Hatch GP


Długość okrążenia: 3,913 km
Długość wyścigu 1: 58,695 km / 15 okrążeń
Długość wyścigu 2: 113,477 km / 29 okrążeń

Brytyjski klasyk znany na całym świecie. Na tym torze rozgrywano już zawody wszelkiej maści, w tym te najbardziej prestiżowe jak F1, F2, F3, DTM, Superbike, BTCC, WTCC i pewnie nawet wyścigi na hulajnogach się tam kiedyś odbyły, wystarczyłoby poszperać w archiwach


2012.09.02 - Oschersleben


Długość okrążenia: 3,696 km
Długość wyścigu 1: 55,440 km / 15 okrążeń
Długość wyścigu 2: 110,880 km / 30 okrążeń

Startujący na tym torze kierowcy mają jedno pobożne życzenie - "Przetrwać T1!, a później już będzie dobrze " Wyścigi na Oschersleben cechują się tym, że nie każdy zmieści się w pierwszym ciasnym zakręcie, ale wielu też potrafi wykorzystać ten zakręt, aby awansować kilka pozycji.


2012.09.23 - Sepang



Długość okrążenia: 5,543 km
Długość wyścigu 1: 55,430 km / 10 okrążeń
Długość wyścigu 2: 110,860 km / 20 okrążeń

Prawdopodobnie światowa premiera wyścigu WTCC na tym torze. Sepang International Circuit to tor zbudowany przez niemieckiego architekta Hermanna Tilka dla potrzeb wyścigów F1, ale nikt nie powiedział, że inne auta mają tam zakaz wjazdu. Długość toru wynosi 5.543 km i jest to jeden z najdłuższych torów w kalendarzu, gdzie o dobrym czasie okrążenia będzie decydować prędkość maksymalna z racji dwóch bardzo długich prostych.


2012.10.14 - Okayama



Długość okrążenia: 3,703 km
Długość wyścigu 1: 55,545 km / 15 okrążeń
Długość wyścigu 2: 111,090 km / 30 okrążeń

Po roku przerwy wracamy na japoński tor Okayama. Tor otaczają malownicze krajobrazy, ale niech to was nie zmyli. Zakręty wymagają ciągłej koncentracji, wiele z nich jest na lekkich wzniesieniach i łatwo o błąd.


2012.11.04 - Knockhill



Długość okrążenia: 2,092 km
Długość wyścigu 1: 56,484 km / 27 okrążeń
Długość wyścigu 2: 110,876 km / 53 okrążenia

Trzeci i ostatni tor zlokalizowany na wyspach brytyjskich którego użyjemy w naszej lidze w roku 2012. Składa się on z 9 zakrętów, ale każdy z nich jest wyjątkowy i przejechanie toru samemu z dobrym czasem okrążenia to już małe wyzwanie. Kiedy na tor dodamy dwudziestu kilku innych kierowców to już robi się tłoczno i bardzo ciekawie.


2012.11.25 - Makau


Długość okrążenia: 6,102 km
Długość wyścigu 1: 61,020 km / 10 okrążeń
Długość wyścigu 2: 115,938 km / 19 okrążeń

Tor w Makau jest dla WTCC tym, czym tor uliczny w Monako dla Formuły 1. Jest przy tym conajmniej tak samo zabójczy, a wielu twierdzi, że nawet bardziej. Widok oderwanych kół i spoilerów nie jest niczym nadzwyczajnym, a raczej spodziewanym zjawiskiem. W takich warunkach rozstrzygnie się końcowa rywalizacja o mistrzostwo ligi WTCC 2012.


ZMIANY REGULAMINOWE

Jak zapewne zauważyliście przy każdym torze pojawiła się długość toru oraz dystanse wyścigów, a ma to związek ze zmianami w regulaminie naszej ligi. Najważniejsze zmiany postaram się tu wymienić i skomentować


Cytat:
2.4.2.2 - Długość wyścigów będzie podana w okrążeniach i wyliczana na podstawie dystansu do przejechania. Dla wyścigu pierwszego (sprint) dystans będzie wynosić minimum 55 km, a dla wyścigu drugiego (głównego) będzie to minimum 110 km. Informacje o dokładnej ilości okrążeń do przejechania w danym wyścigu będą podawana przed każdym wyścigiem w odpowiednim temacie na forum.
Regulamin FIA odnośnie ligi WTCC mówi, że długość wyścigu powinna być między 50, a 60 km. Wzorując się na FIA postanowiliśmy, że dystans wyścigu będzie wynosił minimum 55 km dla sprintu i będzie liczony w okrążeniach, a ilość okrążeń będzie wyliczana na podstawie ilości kilometrów do przejechania.

Przykładowo jeżeli tor w Makau liczy 6,102 km więc 55/6,102=9,13 to zaokrąglając w górę dystans pierwszego wyścigu będzie wynosił 10 okrążeń.
Nie zamierzamy przy tym rezygnować z dłuższego wyścigu i drugi wyścig będzie miał podwojony dystans, a więc do przejechania będzie minimum 110 km.


Cytat:
2.2.2 Kierowcy tego samego zespołu mogą wybrać dowolną markę auta.
Cytat:
2.1.5.1 Auta kierowców tego samego zespołu powinny mieć charakterystyczne malowanie dla swojego zespołu nawet w przypadku korzystania z różnych aut.
Z racji ilości dostępnych aut regulamin dopuszcza aby w ramach tego samego zespołu kierowcy jeździli autami różnych producentów. Liczymy że dzięki temu unikniemy sytuacji, że będziemy mieli kilkadziesiąt jednoosobowych zespołów, a zamiast tego będą pełne 3-osobowe zespoły. Malowanie musi być oczywiście zbliżone dla wszystkich aut w zespole.


Cytat:
3.1.5.2 - W przypadku nagminnych wyjazdów zawodnika poza tor w trakcie jednego wyścigu może zostać nałożona kara czasowa na ten wyścig wg następującego schematu:
a) 1-5 wyjazdów - bez kary,
b) 5-15 wyjazdów - 15 sek kary (odpowiednik kary DT),
c) 15-30 wyjazdów - 30 sek kary (odpowiednik S&G),
d) powyżej 30 wyjazdów - DQ. [...]
Cytat:
3.1.5.4 - W szczególnych przypadkach Administracja Ligi zastrzega sobie prawo do nadania kary DQ niezależnie od ilości wyjazdów. W takiej sytuacji odpowiednie ogłoszenie pojawi się na forum w dziale ogłoszeń administracyjnych ligi.
W związku z tym, że kary za wyjazdy w postaci "U" nie sprawdziły się w naszej lidze to wracamy do kar czasowych. W kwestii kar za wyjazdy postanowiliśmy trochę uprościć system i będą dwie kary czasowe w zależności od ilości wyjazdów. W przypadku osób które świadomie chciałyby wykorzystać "kilka wyjazdów" to został ustalony punkt 3.1.5.4 regulaminu. Liczymy jednak, że nie będziemy musieli z tego punktu korzystać choć w razie co nie zawahamy się użyć jak w TYM przypadku.


Całość regulaminu zostanie opublikowana w ciągu kilku najbliższych dni o czym powiadomimy stosownym ogłoszeniem. Informacje o malowaniu aut pojawią się dzisiaj (8.02.2012) w dziale ligi WTCC.


Na zakończenie nie pozostaje mi nic innego jak tylko zaprosić wszystkich kierowców do startów w Lidze WTCC 2012!


W imieniu Administracji Ligi WTCC@Race07
SebaOnePL
SebaOnePL jest offline  
Rating: 21893 | Skill: 3.25 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 13:50   Post #2 (permalink)
Administrator DRM
Awatar sztott
 
Zarejestrowany: Jan 2010
Skąd: Kraków/Tarnobrzeg
Postów: 4.238
Falkenberg! Przynajmniej na jedną rundę do was zawitam
sztott jest offline  
Rating: 23675 | Skill: 6.67 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 14:09   Post #3 (permalink)
Administrator rFactor2
Awatar marek987
 
Zarejestrowany: Jan 2011
Postów: 1.358

rF2 Gogle i W

Świetny wybór torów (nie licząc Monzy)
marek987 jest offline  
Rating: 57396 | Skill: 5.08 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 14:20   Post #4 (permalink)
Awatar victor79
 
Zarejestrowany: Jun 2007
Skąd: Szczecin
Postów: 2.706
Bardzo fajnie, ale jak zamierzacie spowolnić kobe'go ?
victor79 jest offline  


Rating: 21237 | Skill: 4.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 14:21   Post #5 (permalink)
Administrator F1
Awatar dracon
 
Zarejestrowany: Sep 2005
Skąd: Wieluń / Łódź
Postów: 4.346
Hmm Monza na start ? That is not a good idea Moze byc ostra rzez gdy ludzie wpdana na taki tor po przerwie
dracon jest offline  
"To finish first, first you have to finish" - Juan Manuel Fangio

YouTube - orangeDracon

Rating: 101690 | Skill: 4.37 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 15:09   Post #6 (permalink)
Awatar victor79
 
Zarejestrowany: Jun 2007
Skąd: Szczecin
Postów: 2.706
Sorry za OT ale........... dracon, 500 startów?

Różne samochody w ramach teamu, ok. A gdy postanowię zmienić autko w trakcie sezonu (w ramach tego samego zespołu), będzie można?
victor79 jest offline  


Rating: 21237 | Skill: 4.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 15:28   Post #7 (permalink)
Administrator Portalowy
Awatar Zinho
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 7.661
1. Marek987, Monza to jedyny tor, gdzie auto WTCC ma szansę pojechać ponad 250km/h więc to jest MUST BE w każdym sezonie.
2. Dracon, ja z kolei nie uważam, że będzie rzeź, 4 miesiące z hakiem temu był wyścig ligowy, a tor jest tak znany, że aż wstyd byłoby robić jakieś numery. Poza tym nikłe szanse są na to, ze ktoś nowy zostanie dopuszczony do pierwszego wyścigu, chyba, ze w tych 4 treningach pokaże się z dobrej strony. Podkreślam, jesli ktoś nowy, starający się o licencję tymczasową, bądź licencję WTCC chce wystartowac, powinien pokazać się we wszystkich 4 treningach, albo przynajmniej w 3.
3. Victor - raczej nie będzie możliwości zmiany auta w trakcie sezonu - generalnie nie ma takiej potrzeby. Z testów, które przeprowadziłem na Valencii National (ten tor świetnie nadaje się do testowania aut wzgl. defowego seta - bardzo pasuje pod ten obiekt) wynikło, że WSZYSTKIE przednionapędówki mieszczą się w granicach 0.2-0.3 sekundy, a niektóre wolniejsze, sa bardziej stabilniejsze od tych szybszych (np. Volvo S60 jest bardzo stabilne). Jutro śmigamy po 2 wyścigi testowe na Karlskodze i na Valencii national właśnie, sami będziecie mogli się przekonać, że wszystkie przednionapędówki koniec końców osiagami sa zblizone. Kwestia prowadzenia i estetyki
Zinho jest offline  
Rating: 104795 | Skill: 9.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 15:43   Post #8 (permalink)
Awatar michaljg
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Kraków
Postów: 519
Cytat: Napisał victor79 Zobacz post
Bardzo fajnie, ale jak zamierzacie spowolnić kobe'go ?
Nakazać mu jeździć Ładą
michaljg jest offline  


Rating: 21811 | Skill: 8.12 | OpenRating: 0
Logitech DFP
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 15:47   Post #9 (permalink)
Awatar victor79
 
Zarejestrowany: Jun 2007
Skąd: Szczecin
Postów: 2.706
Cytat: Napisał michaljg Zobacz post
Nakazać mu jeździć Ładą
to nic nie da..... środki muszą być bardziej radykalne
victor79 jest offline  


Rating: 21237 | Skill: 4.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-02-2012, 15:57   Post #10 (permalink)
Awatar kruchy
 
Zarejestrowany: Apr 2009
Skąd: PL DW/PO
Postów: 423
Cytat: Napisał victor79 Zobacz post
to nic nie da..... środki muszą być bardziej radykalne
Może nakazać mu jeżdżenie na odwrotnych typach opon, czyli w deszczu na slikach a po suchym na wetach
kruchy jest offline  
Rating: 1585 | Skill: 1.32 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Fanatec Clubsport Pedals | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2012, ligi, wtcc, zapowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator