Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor ACC > Newsy ACC

Abraham Lincoln prezentuje

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy ACC Newsy ACC

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 08-03-2012, 17:00   Post #1 (permalink)
Super Moderator
Awatar Krzysztof Szczech
 
Zarejestrowany: Jan 2008
Skąd: Poznań / Piła
Postów: 6.608
Abraham Lincoln prezentuje

And I heard, as it were, the noise of thunder.




Właściwie sami nawet nie wiemy jak to wyszło. Szczepan wpisał w google "Daytona 500"
i jako pierwszy wyskoczył mu link do mojego profilu na simracing.pl - nie żebym maczał w tym palce, ale skutek był taki, że zebrało nam się na przemyślenia.

I co takiego wymyśliliśmy?
Nic! Byliśmy zbyt zajęci gonieniem swoich zderzaków!
Tak jest, testy już przeprowadzone - pora spotkać się w większym gronie.



Od ryku 43 silników kurczy się mózg.

Co jest takiego szczególnego w jeżdżeniu w kółko z gazem w podłodze?
Można powiedzieć, że filozofia ścigania przewraca się do góry nogami w przypadku Daytony.
O ile na każdym innym torze jesteś sam przeciw wszystkim, to na superspeedwayu wszyscy jadą razem i nikt nie chce zostać sam.
Nikt też nie jest w stanie uciec sam - jesteśmy zatem skazani na wspólną jazdę i wspólną zabawę.


Kto zgubi draft ten d.... daleko w tyle.

Kiedy jedziesz sam, auto mozolnie dobija do 300 km/h i urwanie kolejnej setnej sekundy na okrążeniu staje się powolnym i żmudnym procesem. Cała zabawa nabiera jednak rumieńców, kiedy z przodu pojawia się drugie auto.
Już z daleka zaczynamy odczuwać mniejszy opór powietrza i z łatwością doganiamy drugiego zawodnika, ale kiedy znajdziemy się bardzo blisko to zaczyna działać także w drugą stronę. Obecność naszego auta tuż za jego zderzakiem, zmniejsza i jego opory powietrza i również auto z przodu przyspiesza. Już po połowie okrążenia obrotomierze zaczynają sięgać nieco wyżej. Czasy okrążeń poprawiają się natychmiast.
Dlaczego jednak mielibyście na tym poprzestać? Przecież można dosłownie oprzeć się o drugie auto i wcisnąć gaz w podłogę, przekazując mu nadwyżki swojej mocy silnika.


Tak się robi najszybsze okrążenia!

Brzmi ciekawie, ale czy w praktyce jest tak samo ciekawe?
No cóż, w końcu musi być jakiś powód, dlaczego treningi przed poprzednią Daytoną trwały od 20:00 do 2 lub 3 w nocy, a następnego dnia trzeba było dodatkowy trening do kalendarza dopisywać, bo ludziom wciąż było mało.

Początki były trudne. Okazuje się, że jazda w kółko z gazem w podłodze wcale nie jest taka łatwa w tłumie.
Co innego, kiedy jedziesz sam, widzisz cały tor, auto jedzie spokojnie i masz całą szerokość do dyspozycji, a co innego kiedy w drafcie osiągasz większą prędkość, a jedyne co wokół siebie widzisz to zderzaki innych aut.

Wszystko pięknie i łatwo wygląda na powtórce. ale niejeden z nas będzie wstrzymywał oddech i kurczowo trzymał kierownicę starając się zmieścić w wąskim tunelu pozostawionym przez auta jadące obok.


3-wide... still 3-wide... still 3-wide... big wreck behind you.

W całym tym zgiełku trzeba umieć szybko ocenić sytuację i jak najlepiej wykorzystać nadarzające się okazje.
Chcąc przebić się do przodu warto jednak zapewnić sobie wsparcie. Nie ważne kto to będzie - najlepszy przyjaciel, najgorszy wróg czy też zdublowany zawodnik, który już dawno przestał się liczyć w walce, ale nadal dysponuje sprawnym autem. Współny wróg zjednoczy nawet najgorszych rywali, a przynajmniej na chwilę. Kiedy już osiągną to co chcieli może się okazać, że utworzą nowe sojusze z zupełnie innymi zawodnikami.
Czasem może się wydawać, że i bez wsparcia da radę, ale zajęty walką z rywalem możesz nie zauważyć, że tuż obok utworzył się sojusz i z każdą sekundą zyskują przewagę.


Nawet "zieloni" wiedzą, że bez wsparcia nie da rady.

Czasem znajdziesz kogoś, z kim będzie Ci się dobrze współpracowało i zostaniecie razem na dłużej. Jeśli tempo nie jest zbyt dobre to po paru okrążeniach można się zamienić miejscami i sprawdzić w jakim układzie współpraca lepiej wychodzi.
Zaraz po starcie nie ma jednak zbyt wielu indywidualnych grup - wszyscy jadą jedną zbitą gromadą i najważniejsze jest pilnować swojego miejsca dopóki całość się należycie nie rozpędzi. Odpadnięcie od grupy na odległość niespełna sekundy może oznaczać utratę draftu i pozostawienie na pastwę losu.
Dlatego na startach nikt się nie ociąga - wszyscy ruszają ostro z 2 biegu i starają się trzymać blisko poprzedzającego auta.

Utrata draftu nie oznacza jednak utraty nadziei. W takim tłumie ktoś prędzej czy później popełni błąd i spowoduje wypadek. Wyjazd samochodu bezpieczeństwa to ogromna ulga dla tych, którzy zostali w tyle. Dlatego nawet odpadając z głównej grupy warto poszukać kogoś, kto również podzielił nasz los i zacząć z nim współpracować. Nawet jeśli nie uda się dogonić grupy, to uda się przynajmniej utrzymać na tym samym okrążeniu jak najdłużej.
Może się nawet okazać, że po odpadnięciu z grupy przed nami jest pustka, ale kilka sekund za nami samotnie jedzie dublowany zawodnik. Dobrym pomysłem może być wówczas zaczekanie na niego - oddać kilka sekund, by jechać szybciej na każdym następnym okrążeniu.

Cały ten wysiłek po to, by utrzymać się na okrążeniu lidera i w końcówce wyścigu być we właściwym miejscu, czyli z przodu.
Kto dbał o to, by nie poobijać auta, na ostatnich okrążeniach będzie miał wystarczająco dobry sprzęt by walczyć z czołówką. Im bliżej mety tym coraz bardziej rośnie napięcie w grupie - każdy chce na ostatnim okrążeniu być w czołowej grupie kilku zawodników i mieć szansę na zwycięstwo.
W tym czasie ludzie zaczynają robić dziwne rzeczy - atakują bez wsparcia, wciskają się na trzeciego, na czwartego...
Jeśli ktoś da plamę, to wyjedzie samochód bezpieczeństwa i nici z wyprzedzania. Jeśli jednak wszystko pójdzie sprawnie i znajdziesz się w czołowej grupie, to masz szansę. Może nawet dwie - liderzy mogą przestać współpracować i zaczną walczyć, co może stworzyć okazję do ataku z przyczajenia.


Ostatnie okrążenie - wór niespodzianek i komedia pomyłek.

Nawet jeśli wydaje się, że strata jest duża, to jednak zajęci walką zawodnicy z przodu mogą stanowić łatwy łup. Może dojść do 2-3 zmian lidera na ostatnim okrążeniu - kto znajdzie się w odpowiednim miejscu, w odpowiednim czasie i zrobi co trzeba i jak trzeba - ten ma szansę sięgnąć po zwycięstwo.
Bliski finisz kilku aut po zawziętej przepychance jest niemal pewny.


Daytona 500 to masa dobrej zabawy i sporo trzymających w napięciu momentów. Żeby jednak ta zabawa była udana, trzeba zgranej paczki ludzi, którzy potrafią pojechać w tłoku. Nie jest to jakaś skomplikowana filozofia, ale wymaga uczciwego przećwiczenia. Dlatego już dziś rozpoczynamy treningi.

Nasz rozkład jazdy przedstawia się następująco:

03.08 - czwartek - trening
03.10 - sobota - trening
03.14 - środa - trening
03.17 - sobota - trening
03.20 - wtorek - pięć próbnych shootoutów po 20 okrążeń (wyścigi dzienne)
03.21 - środa - dwa punktowane shootouty po 50 okrążeń (wyścigi nocne)
03.24 - sobota - wyścig Daytona 500, czyli 200 okrążeń (wyścig dzienny)

Na każdym z treningów będziemy starali się rozgrywać krótkie wyścigi po 10 okrążeń, bez samochodu bezpieczeństwa. Shootouty to krótkie wyścigi na pełnych zasadach.

Oprócz samego wyścigu będzie też klasyfikacja punktowa, tak aby zmotywować do walki już w środę. Punktacja za shootouty będzie oczywiście niższa niż za wyścig Daytona 500.
Dodatkowo osoby, które będą prowadziły w wyścigu Daytona 500 odpowiednio po 50, 100 i 150 okrążeniach otrzymają dodatkowe bonusy punktowe do klasyfikacji. Walka o przekroczenie linii mety jako pierwszy odbędzie się zatem cztery razy.

Więcej szczegółów podamy niebawem w komunikacie.



Na zakończenie film prezentujący jak jadą zawodowcy i jak Kevin "skąd on się wziął" Harvick wygrywa wyścig przebijając się przez tłum i przeprowadzajac udany atak w decydującym momencie.


Nawet najlepsi "spinają poślady" by utrzymać się 3-wide. Nie zawsze się udaje.

Zatem pobieramy tor: LINK
Pobieramy mod: LINK
Shader Pack v0.91a: LINK

I widzimy się dzisiaj na torze!
Krzysztof Szczech jest offline  

Ostatnio edytowane przez Krzysztof Szczech : 08-03-2012 - 17:37


Rating: 45278 | Skill: 5.75 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2012, 17:45   Post #2 (permalink)
Awatar Kowal172
 
Zarejestrowany: May 2011
Skąd: Lipowa/Żywiec
Postów: 426
Muszę przyznać że ślinka mi pociekła w trakcie czytania

Już mam obraz przed oczami tych karamboli...
Kowal172 jest offline  

Ostatnio edytowane przez Kowal172 : 08-03-2012 - 18:09
Rating: 37482 | Skill: 6.16 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2012, 17:48   Post #3 (permalink)
Awatar Larus
 
Zarejestrowany: Sep 2007
Postów: 5.897
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Larus
Boooring
Larus jest offline  
Rating: 131232 | Skill: 9.46 | OpenRating: 0
Logitech DFP | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2012, 18:19   Post #4 (permalink)
Awatar ChudY
 
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Rzepin
Postów: 926
Nigdy nie jeździłem nascarem, jedyny kontakt z ovalem to cart, ale pamiętam, że zabawa była świetna . Zobaczę jak mod podejdzie, jak podejdzie to na 99% to pykne .

Btw. jakby zrobic tren o 20 . o 22 już troche późno, żeby dłużej pojeździc. A o 20 jeszcze człek troche bardziej sprawny i myślący jest
ChudY jest offline  
Rating: 21682 | Skill: 5.61 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2012, 18:32   Post #5 (permalink)
Awatar Sewer
 
Zarejestrowany: Aug 2004
Skąd: Warszawa
Postów: 7.914
oo nascar - super Postaram sie pojechac .
Sewer jest offline  
ASROCK Z77 PRO3 Extreme 4 , i5 2500K@ 4.8 GHz , Thermalright MACHO HR-02, Corsair DominatorGT 2x8GB 1866@2133 , Palit GTX 1070 JetStream,Crucial MX100 256GB, Crucial M4 64 GB, Samsung F3 500GB, Seagate Barracuda 12 500GB, Barracuda 7200.10 320GB, Corsair RM650X , Logitech G25, DELL 2209WA


Rating: 33274 | Skill: 2.24 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2012, 18:36   Post #6 (permalink)
Administrator WTCC
Awatar kobe
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Poznań
Postów: 2.355
fajny pomysl, szkoda ze na rF a nie na iR (a moze to i dobrze )
kobe jest offline  


http://wcs.iracing.com/player/marcin-skrzypczak/

Kiera ze STARA | Hamowanie: na ręcznym | Zmiana biegów: pilotem

Rating: 215003 | Skill: 16.07 | OpenRating: 0
Thrustmaster T500 RS
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2012, 18:42   Post #7 (permalink)
Super Moderator
Awatar Krzysztof Szczech
 
Zarejestrowany: Jan 2008
Skąd: Poznań / Piła
Postów: 6.608
Też pomyślałem, że na iR byłoby fajnie, ale z drugiej strony - tak rzadko jeździmy owale, że lepiej pojechać na autach trochę odporniejszych na poślizgi i kontakty

Poza tym, akurat na superspeedwayach to i tak nikt się nie przejmuje handlingiem i NTM - liczy się tylko draft i współpraca. Z tego też powodu nie szaleliśmy z modem - wzięliśmy lajtowy od ISI - na Daytonę jak najbardziej styknie
No i kwestia dostępności.Trochę osób jeździ w lidze iR, ale chyba na rF są nadal u nas większe szanse na uzbieranie gridu.
Krzysztof Szczech jest offline  


Rating: 45278 | Skill: 5.75 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2012, 18:50   Post #8 (permalink)
Awatar Nawmar
 
Zarejestrowany: Jul 2005
Postów: 159
Dwa pytanka, może ja mam coś skopane. Nie ładuje mi się Daytona Oval 2004 ale już R0 tak, na jakiej wersji toru jedziemy? Może się okazać, że nie ma problemu
Druga sprawa, kamera w kokpicie mi lata jak by była zawieszona na sznurku po dachem, jest gdzieś parametr gdzie można ustawić ją w taki sposób żeby tak się nie majtała?
Nawmar jest offline  


Rating: 18589 | Skill: 4.61 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2012, 19:08   Post #9 (permalink)
Awatar FisherFighter
 
Zarejestrowany: Nov 2010
Skąd: Lipowa/Bielsko
Postów: 697
NASCAR Zawsze chciałem się tym karnąć
FisherFighter jest offline  


Rating: 55065 | Skill: 9.91 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 08-03-2012, 20:09   Post #10 (permalink)
Administratur GiW
Awatar Szczepan
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Nowa Sól/Kraków
Postów: 6.224
Cytat: Napisał Nawmar Zobacz post
Dwa pytanka, może ja mam coś skopane. Nie ładuje mi się Daytona Oval 2004 ale już R0 tak, na jakiej wersji toru jedziemy? Może się okazać, że nie ma problemu
Druga sprawa, kamera w kokpicie mi lata jak by była zawieszona na sznurku po dachem, jest gdzieś parametr gdzie można ustawić ją w taki sposób żeby tak się nie majtała?
Jedziemy R0

Suwak "head movement" tam gdzie jest speed sensivity

Krzysiek motyw ze Shrekiem genialny
Szczepan jest offline  
Rating: 137755 | Skill: 8.22 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
abraham, lincoln, prezentuje

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

242 osób online
238 Gości
4 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator