Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
SimRacing wyścigi online

SimRacing wyścigi online (http://simracing.pl/forum/)
-   Newsy ACC (http://simracing.pl/forum/f205/)
-   -   Gdy czas traci znaczenie (http://simracing.pl/forum/f205/gdy-czas-traci-znaczenie-15950/)

lelu0 02-02-2014 18:42

Gdy czas traci znaczenie
 
Parę lat temu po raz pierwszy obejrzałem film pt. "Szybcy i wściekli: Tokyo Drift". Fajnie, ścigają się, szkoda Hana. Niedługo potem zadzwonił do mnie kolega mówiąc: "Jedziemy na tor, będzie drift". Miałem dziwne wrażenie, że już o czymś takim słyszałem, ale niezbyt wiedziałem o co chodzi. Z toru wracałem jako całkowicie odmieniony człowiek. Przesiąknięty dymem z opon, z bluzą rozdartą na ogrodzeniu. Po pewnym czasie odpaliłem "Tokyo Drift" jeszcze raz. Jednak tym razem był to już całkiem inny film.....

Tak właśnie zaczęła się moja przygoda z driftingiem. Gdy po raz pierwszy zasiadałem na prawym fotelu driftowozu, a tym bardziej, gdy z niego wysiadałem (a przynajmniej się starałem) moje uczucia były nie do opisania. Ale wystarczy już tych osobistych wspominek, czas przejść do sedna. A mianowicie mam zaszczyt ogłosić rozpoczęcie pierwszej w dziejach SimRacingPL ligi, w której nikt nie będzie się ścigał. Zacznijmy więc od początku.

Czym jest drifting?
Mógłbym tu rozpisać się z długą na pół strony definicją. Ale po co? Nikt nie wyjaśni czym jest drift lepiej niż ekipa JBB. Posłuchajmy więc, bo warto.




Co, gdzie i kiedy?
Jak mawia porzekadło ludowe: "Jeszcze się taki nie narodził co by każdemu dogodził". My spróbujemy chociaż po części zaspokoić różnorodne gusta kierowców. W sezonie 2014 w lidze będziemy rywalizować w następujących pojazdach:

- BMW M3 E36
- Honda NSX
- Mazda RX-7 FD3S BN Sports
- Mazda RX-7 FD3S Amemiya
- Mazda RX-8
- Nissan 180SX
- Nissan 240SX
- Nissan Onevia
- Nissan Silvia S13
- Nissan Silvia S14 Zenki
- Nissan Silvia S14A
- Nissan Silvia S15
- Nissan Silvia S15 ver. 2
- Nissan Skyline BNR32 GT-R (RWD)
- Nissan Skyline BNR34 GT-R (RWD)
- Nissan Skyline R31 GTS-R
- Toyota Chaser JZX100
- Toyota Mark II JZX100
- Toyota Mark II JZX110
- Toyota Corolla AE86
- Toyota GT86
- Toyota Soarer JZZ30
- Toyota Supra MKIV


Mod oparty jest na Project D 2.3. Z moda tego pozostały jednak głównie modele. Fizyka została zmodyfikowana w oparciu o dane uzyskane od zespołów i kierowców driftingowych. W tym miejscu należą się ogromne podziękowania dla kolegów Bartosza Zielińskiego oraz Michała Domagalskiego za pracę włożoną w przygotowanie tejże modyfikacji.


Jeśli wiemy już w czym, to dobrze byłoby wiedzieć gdzie. Można już powoli udać się do biura linii lotniczych i zarezerwować bilety dla kierowców i driftowozów, gdyż bez mała okrążymy kulę ziemską. Zagościmy w Ameryce, gdzie zmagać będziemy się z wytworem fantazji panów z ISI. Udamy się również do źródeł, czyli kraju kwitnącej wiśni. Tam odwiedzimy mekkę driftingu oraz drugi bardzo ciekawy obiekt. A do tego dołożymy rywalizację na obiektach z naszego rodzimego podwórka. Jak bowiem wiadomo, wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Kalendarz więc prezentuje się następująco:
  • 01.03 Autodrom Biłgoraj
  • 22.03 Ebisu
  • 26.04 Karpacz (runda górska)
  • 31.05 Toban Raceway
  • 28.06 Bihoku



W niedługim czasie powinniśmy rozpocząć przedsezonowe sesje testowe. Więcej informacji przekażemy w ciągu najbliższych kilku dni. Na tę chwilę wszystkich serdecznie zapraszamy do spróbowania swoich sił w najbardziej nietypowej lidze sezonu 2014.


ADMINISTRATORZY
Kamil Paczos, Bartek Zieliński

Dmnick 02-02-2014 19:11

Klepnąłem, bo był moderowany.

Wagner 02-02-2014 20:01

Ja chętnie wezmę udział , choć nigdy nie driftowałem w rFactorze .

rad 02-02-2014 20:26

No dobra, ale wciąż nie wiem o co w tym chodzi :P Żeby jak najszybciej pokonać trasę? Czy jakieś punkty są dawane za styl jazdy?

lelu0 02-02-2014 20:34

Radek, cytat z regulaminu Driftingowych Mistrzostw Polski, u nas będzie bardzo podobnie:
Cytat:

11.6.2. Podczas przejazdów kwalifikacyjnych zawodnicy startują pojedynczo. W czasie tych
przejazdów podstawowymi kryteriami oceny dokonywanej przez ZSD są: prędkość, kąt
wychylenia, linia przejazdu oraz styl przejazdu. Obowiązkiem ZSD w czasie odprawy jest
szczegółowe przedstawienie kryteriów oceniania przejazdów na danej trasie zawodów.
11.6.3. Podczas przejazdów parami i przejazdów finałowych parami zawodnicy startują po
dwóch. Przy ocenie tych przejazdów oprócz tych samych kryteriów, co w przejazdach
kwalifikacyjnych bardzo istotnym elementem jest również odległość w jakiej obydwa samochody
znajdują się od siebie. Szczegółowe omówienie zasad oceny przejazdów parami jest
obowiązkiem ZSD podczas odprawy/odpraw.

Cortez 02-02-2014 23:09

:woohoo:

Adakar 04-02-2014 13:28

Cytat:

Napisał Cortez (Post 531095)
:woohoo:

and we found our champion :cool:

Kamil, ja Cię nauczam w GT, Ty mnie w drifcie podszkolisz :twisted:

Marcoone 04-02-2014 14:21

Tak patrząc na wklejony regulamin rozgrywek driftingowych ... te kąty, styl i inne sprawy wchodzące w skład oceny.

Spokojnie by można jeszcze zrobić ligę w De Lux Ski Jumping na SRPL ;)
Relax ... taki żarcik ;)

Zinho 04-02-2014 14:39

Marcoone, co to jest "De Lux Ski Jumping" ?? :D No bój się Boga, nie znać tytułu najważniejszej gry sportowej w Polsce po 2001 roku :cool:

Marcoone 04-02-2014 14:57

Krótko grałem więc nazwa mi w pamięci nie zapadła ;) "Deluxe" tam jest?


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL


Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator