Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor ACC > Newsy ACC

Idą... jak te lemingi. Znowu...

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy ACC Newsy ACC

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 20-07-2015, 22:40   Post #21 (permalink)
rad
Administrator GT3
Awatar rad
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Postów: 3.987
Cytat: Napisał thooorn Zobacz post
Rad, a mogłeś zgarnąć wszystko. Jesteś całkiem szybki, ale jeździsz nierówno. Taka moja ocena po oglądaniu GT3, Megane i wczoraj prawie cały TCM R1. Musisz popracować nad powtarzalnością, eliminowaniem błędów. Musisz nauczyć się pokonywać każdy zakręt zawsze tak samo szybko. Przez te drobne błędy, aż w końcu decydujący straciłeś prowadzenie na ...ile? 4min przed metą?

Trenuj, trenuj
Ostatnio generalnie mało ćwiczę przed wyścigami, a ja potrzebuję sporo kółek zrobić żeby mieć dobre tempo i jechać w miarę równo. Plus zawsze problemy sprawiają mi przegrzewające się opony (jak w TCMie, szczególnie na Thruxton) i hamulce (jak w Megane).

Szkoda, że Paul Ricard nie ma w kalendarzu nigdzie, bo w GT3 zrobiłem tam koło 500 okrążeń, a pewnie i więcej
rad jest offline  


Rating: 43375 | Skill: 5.12 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 20-07-2015, 23:26   Post #22 (permalink)
Awatar Diderus
 
Zarejestrowany: Jan 2011
Skąd: Ziemia
Postów: 1.242
Cytat: Napisał vapex Zobacz post
Ja 2 wyscigi na softach na obu osiach. A ze przegrzewalem przod to zmienilem na Branda przod na mediumy. Czyli odwrotnie niz Ty.

No bo chyba cisnienie wieksze u niego o 10 (mial 211kPa a ja 201 na lewym przodzie) nie robi az takiej roznicy.
a ja ledwo 172 na przodzie ustawiłem, ale ja tam się nie znam jak seta zrobić i się męczę potem jadąc autem bujającym się jak ponton w zakrętach i podskakującym jak ping-pong na kerbach .
Diderus jest offline  
Kierownica: zablokowana | Hamowanie: w ostateczności | Zmiana biegów: a po co?

Rating: 14374 | Skill: 1.30 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-07-2015, 00:10   Post #23 (permalink)
rad
Administrator GT3
Awatar rad
 
Zarejestrowany: Feb 2012
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Postów: 3.987
Najprościej używać MoTeCa albo XD, a jeśli nie chce się używać dodatkowych pluginów, to można też wciskać ESC po przejechaniu kilku okrążeń, w momencie kiedy dana opona osiąga najwyższe i odczytać temperatury z ekranu ustawień samochodu (ale nie jest to zbyt wygodne) - dla opon lewych będzie to odpowiednio temperatura zewnętrzna, środkowa i wewnętrzna, dla prawych odwrotnie. Różnica między zewnętrzną a wewnętrzną powinna wynosić zwykle 10-15*C (wyższa wewnętrzna), a środkowa powinna być ich średnią (np. 85-90-95). Różnicę reguluje się za pomocą cambera (po polsku zdaje się jest to pochylenie), a temperaturę środkową za pomocą ciśnień (wyższe ciśnienie zwiększa temperaturę środkową, a zmniejsza skrajne). Zawieszenie ustawia się jak kto lubi - antiroll bar głównie dla wolniejszych zakrętów, sprężyny raczej dla szybszych (chociaż też nie do końca, ja ustawiam je na takiej zasadzie) - zwiększenie z przodu zwiększa podsterowność, z tyłu jest odwrotnie. To takie podstawy

W ogóle to zauważyłem, że ostatnio coś szybszy jesteś. Jakieś szkolenie, nowy sprzęt czy po prostu więcej ćwiczysz?
rad jest offline  


Rating: 43375 | Skill: 5.12 | OpenRating: 0
Thrustmaster T300 RS | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-07-2015, 00:46   Post #24 (permalink)
Awatar Diderus
 
Zarejestrowany: Jan 2011
Skąd: Ziemia
Postów: 1.242
Rad, używam simmonitor na oddzielnym monitorze (tak to się chyba nazywa) i tam mam "na żywo" podgląd temperatur opon i zerkam w czasie okrążenia na poszczególnych zakrętach co się dzieje z temperaturą opon a na hudzie z RF kontroluje temp hamulców i zmieniam "w biegu" ich balans. Tylko tak zauważam różnicę w zmianach zachowania auta. Czasami też na praktykach zjeżdżam na pit aby tylko skrzydło podregulować. Takie tam różne rzeczy. Ale, za porady dziękuję - chociaż już się tego naczytałem a jakoś efekty (takie mam odczucie), czasami zupełnie odwrotne od zamierzonych - Sierrą prawie na defie jechałem - wykręcałem ściere i tyle .

Nie wydaje mi się abym był szybszy, tylko jakby czołówka zwolniła (alieni oczywiście poza zasięgiem) i niektóre serie bardziej mi pasują. Szkolenia nie było, sprzęt mam od ponad roku (a kierownicę od 5-ciu ) i nie ćwiczę wcale, lub bardzo mało. Zdarza się, że wyścigi jadę z marszu po jakichś 5 okrążeniach zapoznawczych (jak tym Mini ostatnio w historyku). Może ta szybkość u mnie wraz z wiekiem rośnie
Diderus jest offline  
Kierownica: zablokowana | Hamowanie: w ostateczności | Zmiana biegów: a po co?

Rating: 14374 | Skill: 1.30 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-07-2015, 16:16   Post #25 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Cytat: Napisał rad Zobacz post
Najprościej używać MoTeCa albo XD, a jeśli nie chce się używać dodatkowych pluginów, to można też wciskać ESC po przejechaniu kilku okrążeń, w momencie kiedy dana opona osiąga najwyższe i odczytać temperatury z ekranu ustawień samochodu (ale nie jest to zbyt wygodne) - dla opon lewych będzie to odpowiednio temperatura zewnętrzna, środkowa i wewnętrzna, dla prawych odwrotnie. Różnica między zewnętrzną a wewnętrzną powinna wynosić zwykle 10-15*C (wyższa wewnętrzna), a środkowa powinna być ich średnią (np. 85-90-95). Różnicę reguluje się za pomocą cambera (po polsku zdaje się jest to pochylenie), a temperaturę środkową za pomocą ciśnień (wyższe ciśnienie zwiększa temperaturę środkową, a zmniejsza skrajne).
Warto też dowiedzieć się, jaka jest optymalna temp. dla opon, tj. gdy mają one najwyższą przyczepność. Większość opon dla "puszek" ma opt. 90st.

Przykład: przegrzana opona:
Przegrzewająca się opona lewa, przednia: temp: 85-100-125. W takiej sytuacji należy zwiększyć ciśnienie w oponie. Większe ciśnienie wybrzusza środek opony, zwiększając jej kontakt z podłożem. Jednocześnie skrajne zmniejszają. Po zwiększeniu ciśnienia temperatury powinny wyglądać tak: 80-110-110. Zmniejszyliśmy temp przegrzanej, wewnętrznej strony. Przyczepność powinna się poprawić.

Przykład: niedogrzana opona:
Niedogrzana opona lewa, przednia: temp 55-72-80. Należy obniżyć ciśnienie. Wtedy boki opony "osiądą" i skrajne temp powinny wzrosnąć, a środkowa spaść. Po zmniejszeniu ciśnienia temperatury powinny wyglądać tak: 70-65-95... przy czym taka niedopompowana opona będzie zużywać się szybciej i raczej nie warto tak mocno obniżać jej ciśnienie, by wewnętrzna temp była niższa od skrajnych. W większości trzeba się pogodzić z tym, że któraś z opon będzie niedogrzana, choćby ze względu na charakterystykę toru.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 21-07-2015, 23:01   Post #26 (permalink)
Awatar vapex
 
Zarejestrowany: Jul 2014
Postów: 230
dobre podsumowanie, Dzieki Chopaky!

Powiedzcie jeszcze czy celujecie w optymalne cisnienie opony czy optymalna temperature?
Ja dla przykladu w megance wiedzac ze nie przegrzewam opon staram sie ustawic cisnienie tak zeby po paru kolkach bylo 190 na kazdym kole (Thooorm pisal ze to zdaje sie jest optymalne cisnienie). Czyli nie obnizam cisnienia zeby na sile podwyzszyc temperature.
vapex jest offline  
Rating: 10803 | Skill: 3.15 | OpenRating: 0
Logitech G27 | Logitech G27 | Logitech G27 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 22-07-2015, 06:54   Post #27 (permalink)
Awatar thooorn
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 6.588
Ja zawsze zwracam uwagę na temperatury. Ciśnieniem zajmuję się tylko tym w setupie. To "gorące" podczas jazdy mnie nie interesuje. Nie wiem nawet czy ma ono jakiś szczególny wpływ na pracę opony, po za tym, że będzie ona inaczej "ugięta", czy kapeć, czy płasko, czy balon, ale to już z góry mniej więcej wiem ustawiając w secie ciśnienie wyjściowe.
thooorn jest offline  


Rating: 114324 | Skill: 12.58 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
idą, jak, lemingi, leminig, znowu

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator