Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
stare 01-02-2011, 20:59   Post #21 (permalink)
Awatar Wojetek
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Rawicz
Postów: 2.553
Cytat: Napisał Sadek Zobacz post
Czlowieku, nie blaznij sie juz.
No tak - zapomniałem że Stratopolonez to przecież relikwia narodowa i za chwilę będzie flejm pod tym.

Tak więc dla wszystkich kolejnych flejmiarzy - NASZ Stratopolonez był najdzikszym samochodem który kiedykolwiek skonstruowano. Happy ?
Wojetek jest offline  


Rating: 12973 | Skill: 4.62 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2011, 22:21   Post #22 (permalink)
Awatar Marcoone
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Jelenia Góra
Postów: 5.652
Jeśli idzie o twoje opinie - są one tylko i wyłącznie twoje (osoby która nigdy nie prowadziła tego auta) - ja trzymam się opinii innych którzy także nie prowadzili tego auta - Toivonen, Bettega, Surer.

Tak pozwoliłem sobie na małą korektę Twoich słów.

A żeby być ciągle w temacie to proponuję zrobić ankietę co było bardziej dzikie.
1. Stratopolonez
2. Cała Grupa B
3. Dzik notecki
4. Dzikość serca
5. Dzika orchidea

Myślę, że będzie to znaczący materiał w badaniach nad dzikością. Z niecierpliwością czekam na wyniki.
Marcoone jest offline  
NAD nigdy nie był szybki - Kimi

Rating: 49418 | Skill: 5.07 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2011, 22:36   Post #23 (permalink)
Awatar ChudY
 
Zarejestrowany: Feb 2010
Skąd: Rzepin
Postów: 926
widzę, że temat zszedł daleko z toru...
ChudY jest offline  
Rating: 21682 | Skill: 5.61 | OpenRating: 0 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2011, 22:40   Post #24 (permalink)
Awatar feels3
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 5.847
Nie jest źle, zawsze mogło być gorzej i ktoś mógł napisać, że w iR są lepsze tekstury

Ale do tematu wracając...

Jakby był potrzebny tester z małym doświadczeniem i świeżym podejściem hehe, to ja się piszę

Zapowiada się super.
feels3 jest offline  
Rating: 28473 | Skill: 6.27 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2011, 22:41   Post #25 (permalink)
Awatar Wojetek
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Rawicz
Postów: 2.553
Cytat:
Tak pozwoliłem sobie na małą korektę Twoich słów.

A żeby być ciągle w temacie to proponuję zrobić ankietę co było bardziej dzikie.
1. Stratopolonez
2. Cała Grupa B
3. Dzik notecki
4. Dzikość serca
5. Dzika orchidea

Myślę, że będzie to znaczący materiał w badaniach nad dzikością. Z niecierpliwością czekam na wyniki.
Skoro off top to off top

Jasnym jest że wygrywają Dzikie Koty z Arizony

Dalszej dyskusji w tym tonie (durnym) prowadzić nie będziemy - nie widzę sęsu ani cylu
Wojetek jest offline  


Rating: 12973 | Skill: 4.62 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2011, 22:41   Post #26 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.595
No to jadymy. Z listu Pana Adama Polaka:

"Jak napisałem już samochód prowadził się po zakrętach fatalnie. Zakręty należało przejeżdżać bardzo płynnie, przede wszystkim równym gazem. Najmniejsze drgnięcie nogi na pedale gazu odbijało się natychmiast na torze jazdy. Trochę mocniejsze dodanie gazu w zakręcie powodowało natychmiast silną nadsterowność. Gwałtowniejsze ujęcie gazu powodowało gwałtowną podsterowność. Na torze Kielce, na Miedzianej Górze był (i pewno jest) prawy długi przez szczyt. Zakręt ten był zawsze nierówny i przez to bardzo niebezpieczny. Było tam sporo wypadków, w tym śmiertelnych. Przejeżdżanie tego zakrętu Stratopolonezem to horror! Nierówności powodowały podskakiwanie nogi na pedale gazu. Trzeba było dokonywać prawie cudów, żeby jechać równym gazem. Nie do końca się dało, więc musiałem jechać wolniej, a i tak trochę samochód "myszkował". Inaczej mówiąc dodanie lub ujęcie gazu przy skręconych kołach wymagało błyskawicznej kontry kierownicą. Tak błyskawicznej, że człowiek nie nadążał. I to pomimo bardzo małego przełożenia na kierownicy. Tak więc jazda poślizgami tym samochodem była nie do opanowania. Przekonał się o tym Andrzej Jaroszewicz podczas jedynego swojego startu tym samochodem. Na torze Kielce parę razy obrócił się podczas wyścigu, chcąc pod publikę nawrót przed metą przejechać bokiem.
Gdybyście Panowie chcieli odwzorować wiernie prowadzenie się tego samochodu, to chyba niewiele graczy przejedzie wyścig bez wypakowania."


Pamiętam też, że jeden z kierowców czy inżynierów wspominał, że jeden z kontrolerów jakości "bał się tego samochodu" mimo, że jazda szybkimi samochodami była dla niego chlebem powszednim.

Poza tym Pan Polak wspominał, że auto miało niewielką sztywność nadwozia co powodowało, że przód i tył żyły swoim życiem stąd samochód musiał mieć nędzną charakterystykę prowadzenia. Pierwszą rzeczą jaką zrobił Marian Bublewicz po przejęciu samochodu, to było wspawanie wzmocnień progów aby samochód nabrał jako takiej sztywności.

A Stratopolonezem miałem okazję się przejechać. Z jednego kąta muzeum w drugi. Napęd stanowili pracownicy muzeum. Co prawda przy prędkości 2 kaemha opony jeszcze dawały radę ale domyślam się, że przy 200 już nie.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2011, 22:45   Post #27 (permalink)
Awatar Marcoone
 
Zarejestrowany: Sep 2006
Skąd: Jelenia Góra
Postów: 5.652
Aj tam, aj tam ... Wojetek. Ton durny jak najbardziej zamierzony właśnie po to by nie ciągnąć tematu

StratoPoldek jaki był taki był i trudno jest ocenić tak niezdefiniowany parametr jak "dzikość". Szczególnie zza klawiatury kompa, gdy jeszcze nie jeździ po wirtualnych trasach.

I w zasadzie tylko o to mi chodziło.
Marcoone jest offline  
NAD nigdy nie był szybki - Kimi

Rating: 49418 | Skill: 5.07 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2011, 22:50   Post #28 (permalink)
Awatar djbananucis
 
Zarejestrowany: Oct 2009
Postów: 24
Wojetek, ty wcale chyba nie zajarzyłeś sensu tego co SirDuncan napisał. On wyraźnie napisał że MIAŁ być homologowany do Grupy B, ale jak to bywało w PRL-u wszystko poszło się..no, wiadomo gdzie Więc gdyby nie to że FSO nie miało możliwości realizowania tego samodzielnie, powstało tylko to I teraz pytanie: co jest gorsze?(a raczej bardziej dzikie i ekscytujące ) jazda dobrze skonstruowanym samochodem ze świadomością że twój jeden błąd może cie zabić, czy jazda źle skonstruowanym samochodem ze świadomością że nawet jak nie popełnisz błędu może cie zabić,bo będzie miało taki kaprys Dodam tylko że chociaż nigdy nie miałem okazji żyć w czasach gdy te potwory były u szczytu, to naprawdę uwielbiam Gr.B, a odgłosy np. silnika Quattro sprawiają że przechodzą mnie ciarki.
djbananucis jest offline  
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2011, 22:55   Post #29 (permalink)
Awatar Wojetek
 
Zarejestrowany: Nov 2008
Skąd: Rawicz
Postów: 2.553
Cytat: Napisał Marcoone Zobacz post
Aj tam, aj tam ... Wojetek. Ton durny jak najbardziej zamierzony właśnie po to by nie ciągnąć tematu

StratoPoldek jaki był taki był i trudno jest ocenić tak niezdefiniowany parametr jak "dzikość". Szczególnie zza klawiatury kompa, gdy jeszcze nie jeździ po wirtualnych trasach.

I w zasadzie tylko o to mi chodziło.
A mi nie chodziło o komputerową wersję Stratopoloneza tylko tą prawdziwą. Była nędznie skonstruowana to fakt, prowadziła się zapewne fatalnie - ale auta grupy B uważam za bardziej "dzikie" - powód to oczywiście moc, przyśpieszenie i przeciętne możliwości technologii lat 80 - które w ten kombinacji były dla wielu kierowców zabójcze. Dosłownie. Piruety Jaroszewicza (dość przeciętnego kierowcy IMHO ale z "zapleczem" - choć fakt gdyby nie rozbił Stratosa w 77 to by Stratopolonez pewnie nigdy nie powstał) są niczym w porównaniu do śmiertelnych wypadków Toivonena czy Bettegi.
Dlatego stwierdzenie że Stratopolonez był NAJ w tej kategorii jest dla mnie nadużyciem. Na pewno było to najdziksze auto w Polsce ówczesnych czasów - ale na świecie - wątpie.

djbananucis - taak w PRL FSO wyprodukowałby 200 sztuk Stratopoloneza Czyste fantasy
Wojetek jest offline  

Ostatnio edytowane przez Wojetek : 01-02-2011 - 23:15


Rating: 12973 | Skill: 4.62 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 01-02-2011, 22:56   Post #30 (permalink)
Awatar Jakusa
 
Zarejestrowany: Feb 2009
Skąd: Elbląg/Toruń
Postów: 1.658
Co do postów Wojeteka to nasuwa mi się tylko jedno zdanie "Nie karmić Trolla".

A co do stratopoloneza to zastanawiam się jaki sens ma tworzenie samochodu, którym nikt nie będzie potrafił jeździć Oczywiście żarcik

Rendery wyglądają ... aż brak słów.

LesiU będzie miał niełatwe zadanie żeby odwzorować dokładnie tego poldka Życzę Powodzenia i przede wszystkim wytrwałości !

Aha i pamiętajcie żeby w upgradach dać silnik o oznaczeniu "SnikerS", żeby mógł chłopak chociaż z pitów wyjechać na gali za rok
Jakusa jest offline  


Rating: 48461 | Skill: 7.74 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
rfactor, stratopolonez

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://simracing.pl/forum/f206/rfactor-stratopolonez-11891/
Dodane przez For Type Data Hits
Forum E-RAJDY.PL • Zobacz wątek - Modele This thread Refback 23-02-2011 17:52 218


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

210 osób online
208 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator