Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

3... 2... 1... Kontakt - Ostatnia runda Ligi GTL.

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 18-12-2007, 15:10   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.595
3... 2... 1... Kontakt - Ostatnia runda Ligi GTL.

Meth: „…wyścig za 2 tyg., będzie czas się w dres z czterema paskami zaopatrzyć…”

Binio: „Pokręciłem się wczoraj trochę dresikiem…”

Z powyższych cytatów jasno wynika jaką reputację w Polsce mają auta BMW. BMW stała się ofiarą swojego własnego sukcesu. A sukces aut tej marki oraz powodzenie wśród kierowców, także tych „szemranych”, zapewniły przede wszystkim znakomite silniki.

Patrząc na historię bawarskiej firmy można dostrzec, iż firma wiele razy przechodziła kryzysy. Czasem mniejsze, czasem większe. Wielokrotnie walczyła o swój byt. W publikacjach dotyczących historii firmy z Monachium kilka razy pojawiało się stwierdzenie „groziło bankructwo”. Najtrudniejszym okresem dla firmy były lata powojenne kiedy to firma rzeczywiście stała u progu bankructwa. Przegrana wojna oraz ogromne zniszczenia zakładów BMW wstrzymały na kilka lat produkcję. Pierwsze po wojnie auta BMW wyprodukowała w 1951. Auta te jednak nie pozwalały na uzyskanie zadowalających wyników finansowych. W celu ratowania sytuacji BMW zaprezentowała popularny model, w którym zamontowano to, co w bawarskiej firmie posiadano najlepszego czyli znakomity silnik w modelu 2002. Potem poszło już z górki następne modele BMW były wyposażane w silniki, które były najlepszymi w swojej klasie. Oczywiście silnik to nie wszystko dlatego też wraz z wprowadzeniem silników zapewniających znakomite osiągi opracowywano także inne elementy, które musiały dotrzymywać kroku silnikowi. Tak właśnie BMW stała się tym czym jest dziś. Znakomite osiągi i znakomite właściwości jezdne idą w parze z prestiżem zarezerwowanym dla aut o „odpowiednich” osiągach.

A to wszystko BMW zawdzięcza swojemu działowi silników lotniczych.

Niektórzy z Was pewnie się zdziwią, że produkcja samochodów w BMW to właściwie poboczna działalność obok głównej produkcji lotniczej.

W 1912 r. Karl Friedrich Rapp zakłada Rapp Motorenwerke w Monachium. Pierwszy silnik Rapp produkuje w 1913 r. W tym samym czasie nieopodal swoją manufakturę samolotów otwiera Gustaw Otto. W kilka lat później nie prowadzona już (z powodu pierwszych kłopotów finansowych) przez Rappa firma zostaje połączona z zakładami Gustawa Otto. Firma zostaje przemianowana najpierw na Bayerische Flugzeugwerke a potem na Bayerische Motorenwerke GmbH. Znakiem firmowym staje się wpisane w okrąg, uchwycone w ruchu, stylizowane śmigło samolotu. W 1917 r. BMW konstruuje znakomity rzędowy, sześciocylindrowy silnik, który montuje w Fokkerze D7. Według niektórych źródeł takim samolotem latał as I wojny światowej baron von Richthoffen zwany „Czerwonym Baronem”. Silnik ten był tak udaną konstrukcją, iż licencyjnie wytwarzano go w ZSRR, Japonii i Czechach.

Kolejnym sukcesem BMW był nowy silnik (rzędowa „szóstka”) oznaczony symbolem
BMW IV dzięki, któremu Zeno Diemer w 1919 roku ustanowił rekord wysokości lotu osiągając pułap prawie 10 kilometrów. Silnik poradził sobie znakomicie mimo ekstremalnych warunków atmosferycznych jakie panują na tej wysokości (np. temp. – 50 st. C.).

Po I wojnie światowej firma znów znalazła się na skraju bankructwa. Aby wyjść z tarapatów BMW rozpoczęła produkcję motocykli oraz wznowiła produkcję silnika BMW IV.
Do 1927 r. samoloty napędzane tym silnikiem ustanowiły 17 różnych rekordów lotniczych. Rok później BMW rozpoczyna produkcję pierwszego samochodu – BMW Dixi będącego licencyjna wersją Austina 7.

Silniki BMW stosowano w samolotach Dornier, Junkers, Klem, Messerschmitt, Foker, Heinkel, Focke Wolf. Były to silniki rzędowe, gwiazdowe, w układzie odwróconego „V” a także silniki wysokoprężne! Ich rozwój zakończył wyprodukowaniem króla wszelkich silników – 28-cylindrowym, 84-litrowym gigantem o mocy 4100 KM. BMW produkowała także pierwsze silniki odrzutowe napędzające znakomite konstrukcje – Messerschmitta
Me 262 i Arado 234. W latach II wojny światowej prowadzono także prace nad silnikami rakietowymi.

W 1934 r. z ogólnej struktury BMW został wyodrębniony dział zajmujący się produkcją lotniczą. Powstały działy zajmujące się silnikami, samochodami i motocyklami. Jednakże doświadczenie konstrukcyjne, wymagania jakościowe i zaawansowane technologie pozostały wspólnymi cechami każdego z działów. Produkcja silników lotniczych wymaga zaangażowania wysoko rozwiniętych technologii. Takie technologie stosowano także przy produkcji silników samochodowych. Dlatego są one takie dobre.

Aby nie być gołosłownym zapraszam do wzięcia udziału w najbliższym wyścigu Ligi GTL. Będziemy jeździć w BMW CSL, który ma pod maską, jeden z tych cudownych silników. Moc i dźwięk tych motorów pozwolą poczuć się jak pilot samolotu. Z przodu na masce „śmigiełko” z tyły wielkie skrzydło a na boku wloty jak w odrzutowcu. Śmiało Panowie, zakręćmy sobie tym śmigiełkiem na masce.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
gtl, kontakt, ligi, ostatnia, runda

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

238 osób online
236 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator