Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

Choćby nie wiem jak!! - 13 runda Ligi GTL

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 09-09-2008, 01:22   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.595
Choćby nie wiem jak!! - 13 runda Ligi GTL

Dawno, dawno temu. W czasach, o których już nikt nie pamięta, gdy posiadanie automobilu było czymś niezwykłym a jego przejazd przez miasto wzbudzał wielką sensację, każdy kto potrafił kierować pojazdem samochodowym, cieszył się szczególnym respektem. Bycie kierowcą równało się z uzyskaniem pewnego statusu społecznego, a to z kolei, zobowiązywało do zachowania odpowiednich konwenansów. Ot, choćby strój. W 1929 r. w „Dixi Magazyn” można było przeczytać: „Barwa liberii kierowcy jest uzależniona od koloru samochodu. Im większa powściągliwość, tym lepszy efekt. Niebieski pasuje na przykład do beżowego lub srebrnoszarego wozu. Materiały sztruksowe i tweedowe pasują bardziej do samochodu zielonego niż liberie niebieskie; brązowe ubranie kierowca noże nosić zarówno do wozu beżowego (piaskowego), jak też do polakierowanego na brązowo…”. Dwurzędówki z małą stójką, kieszenie z klapami, kamizelki z rękawkami, bryczesy z wysokimi skórzanymi butami – takie były dalsze zalecenia. Prawidłowy ubiór kierowcy, czy był to szofer zawodowy, czy też sam właściciel, miał jednak znaczenie zawsze. Powód przywiązywania tak wielkiej wagi do stroju był oczywisty – samochody nie miały wtedy karoserii, i to co w środku było niejako prawie na zewnątrz. Nie wypadało więc ubierać się w byle co.

Z biegiem czasu auta powszedniały i stawały się bardziej popularne. Po II Wojnie Światowej posiadanie samochodu przestało być czymś niezwykłym. Masowa produkcja zalała tanimi pojazdami rynki Europy, Ameryki (Południowej i Północnej), Azji i Australii. Wtedy to przestano zwracać uwagę na wygląd kierowcy a zaczęto zwracać uwagę na wygląd pojazdu. W masie takich samych samochodów kierowcy chcieli aby ich auto wyróżniało się. Piękna karoseria samochodu zaczęła zastępować eleganckie stroje kierowców. Prym wśród projektantów motoryzacyjnej mody wiedli włoscy styliści. Spod ich ręki wychodziło większość wzorów, które dziś uznaje się za najładniejsze w historii motoryzacji. Początkowo piękne karoserie zarezerwowane były dla aut drogich i superdrogich. Z czasem i zwykli ludzie zapragnęli jeździć autami, które oprócz walorów praktycznych miały przyjemny dla oka wygląd.

W tych czasach z pomocą kierowcom pospieszyła Alfa Romeo. W 1962 r. Alfa Romeo zaprezentowała znakomity czterodrzwiowy sedan Giulia. Zgodnie z włoską tradycją, za nowe auto zabrała się pracownia stylistyczna Bertone i tak oto z auta, o którym mówiono, że wygląda na zewnątrz jak wnętrze lodówki, uczyniono auto będące do dziś synonimem samochodu sportowego klasy GT.

Z uwagi na kształt, zastosowane silniki i znakomite zawieszenie szybko zapadła decyzja o zbudowaniu na bazie Giulii GT samochodu wyścigowego. Operacją uczynienia z pięknej Giulli, nieposkromionej złośnicy zajęła się firma Autodelta. Dzięki utworzonej przez FIA nowej klasy sportowej dla samochodów turystycznych: GT Cup przekształconej w 1962 r. w European Touring Car Championship włosi wiedzieli, że po „chudych latach” w sporcie motorowym szykuje się okres prosperity i sukcesu. Z początku w wyścigach wystawiano Giulię z nadwoziem czterodrzwiowym ale z chwilą pojawienia się Giulii GT cały potencjał firmy Autodelta skierowano na prace nad tym właśnie modelem. Aby Giulia GT mogła z powodzeniem konkurować z potężnymi Mustangami i szybkimi Cortinami należało dokonać istotnych zmian. Zaczęto od kuracji odchudzającej. Dzięki niezwykłemu specyfikowi zwanemu Paraluman 25 (stop aluminium, magnezu, manganu, miedzi i cynku) odchudzono Giulię GT w stosunku do cywilnej wersji o około 200 kg. Lżejsze były błotniki, drzwi, maska i dach. Ponadto, standardowo, pozbawiono Giulię wszystkich zbędnych luksusów, jak choćby zderzaki. Aby zrekompensować te ubytki zamontowano w Giulii czterościeżkowy, zwany przez niektórych czterocylindrowym, 1.6 litrowy sprzęt grający Hi-Fi, zwany przez niektórych silnikiem. Przy maksymalnie otwartym potencjometrze, zwanym przez niektórych przepustnicą lub gazem, sprzęt ten ryczał mocą 164 KM. Giulia GT stała się Giulią GTA (Gran Turismo Alleggerita).

GTA, tak jak się nazywała, tak też odnosiła zwycięstwa. Na całym Świecie nie było na nią mocnych. W latach 1966 – 1969 Alfy GTA zdobyły trzy tytuły Mistrza Europy serii ETCC. Ponadto w 1966 r. zdobyła tytuł Mistrza Europy w wyścigach górskich i dodatkowo tytuły mistrzowskie, Niemiec, Danii, Australii, Grecji, Portugalii, Brazylii i Włoch. W 1967 Alfa została mistrzem m.in. Europy w wyścigach górskich, ponownie Mistrzem Niemiec, Belgii, Grecji, Australii, Brazylii oraz pierwszy raz Południowej Afryki. W USA Alfa wygrała US Sedan Car Championship. Do listy zwycięstw trzeba doliczyć także wygrane Giulii GT w innych klasach (1300, 2000). Ilość zwycięstw odniesionych na torach i trasach rajdowych uczyniła prawdziwym hasło reklamowe Giulii – "Codziennie jedno zwycięstwo”.

W tym tygodniu na torze Sachsenring spotkamy się z tą gwiazdą sportów motorowych. Wypadałoby się wobec tego ubrać odpowiednio do rangi tego spotkania. Zatem jak Dwurzędówka i bryczesy z wysokimi butami A może zalecany na podróż w ciepłe dni – garnitur w dużą kratę z szerokimi pumpami oraz elegancka sportowa czapka

No cóż… choćbyście nie wiem jak się wystroili, przy naszej gwieździe wypadniecie bladziutko, jak swego czasu jej torowi rywale.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
choćby, gtl, jak, ligi, nie, runda, wiem

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

298 osób online
297 Gości
1 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator