Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

Ewolucja - 17 runda Ligi GTL

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 05-11-2008, 06:40   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.595
Ewolucja - 17 runda Ligi GTL

W starych księgach czytamy:
„Nie bajkę piszę de Gigantibus, lecz Pismem Ś. utwierdzoną Historię; Ludzie to byli, ale nad Ludzie wzrostem, męstwem i Tyrannią wyniesieni.

Świadczy Fulgosus jako oculatus testis, iż w Francyi niedaleko Miasta Walencyi, za Karola VII, Króla Francuskiego Rodan rzeka wymuliła Grób, w którym kości Ludzkie były trzydzieści stóp mające wzrostu, co uczyni łokci dziesięć, lub więcej. W Sycylii zaś nie daleko Drepanu Miasta, gdy Pastusi na Sałasze swoje w pewnej górze ziemię ruszali, na wielkicy głębokości napadli iaskinię, dokąd ze światłem się spuściwszy, człeka strasznej znaleźli wielkości; Obywatelom Miasta znać dali. Tych około trzysta ze światłem weszło do jaskini, znaleźli Człeka drągiem jak maszt wielkim wspartego, który jeno dotkniony rozsypał Się, mający ab intra drugi drąg ołowiany, ważący funtów 1500. Osoba tego Człeka także za dotknieniem w proch się rozsypała mająca łokci 200. Zęby całe i mocne były, każdy z nich ważył sto uncyi, alias 200 łotów, które w Drepanie przy Kościele Nąjświętszej Panny Zwiastowania zawieszone. Veritatem edunt & probant, jak pisze Bocatius.”

Czy była to prawda? Czy na ziemi żyli kiedyś giganci? Odkryte i udokumentowane znaleziska potwierdzają, że ewolucja poszła miliony lat temu w inną, niż nam się wydaje, stronę. „Niemożliwe” powiecie. Ale dlaczego? Ewolucja jako naturalny proces występuje wszędzie na przestrzeni dziejów. Wszędzie mogą powstać giganci. Ot choćby w wyścigach.

Bezsprzecznie lata 60 i początek 70 to była złota era wyścigów samochodowych. Wspaniałe pojedynki pomiędzy Fordem i Ferrari w latach 1964 – 1967 (wynikłe z kłótni pomiędzy szefami), Ferrari i Porsche (pięknie pokazane w filmie LeMans) i Ferrari i Matrą w latach 1973 – 1974 zostały zakończone gwałtownie gdy najlepszy z graczy postanowił wycofać się z gry. Na placu boju pozostała Matra a wyścigi, w których uczestniczyła zmieniły się w procesję pogrzebową, która doprowadziła do pogrzebania idei wyścigów długodystansowych.

Jednak nic w przyrodzie nie ginie. Ewoluuje. Formuła wyścigów długodystansowych musiała ulec zmianie aby przetrwać i się odrodzić. FIA dała odetchnąć producentom samochodów i wprowadziła daleko idące zmiany w regulaminie technicznym wyścigów. Zliberalizowane przepisy, dopuszczające znaczne modyfikacje i pełną swobodę działania konstruktorów przyciągnęły uwagę firm uczestniczących w innych seriach wyścigowych.

Dzięki nowym przepisom nastała era gigantów sportu motorowego - grupa 5. Moce aut grupy 5 sięgały 850 KM a prędkości przekraczały 350 km/h. Pierwszymi gigantami były auta Porsche (934) oraz BMW (CSL). Pierwszy sezon aut grupy 5 padł łupem Porsche, które wygrały 4 z siedmiu rozegranych rund. W roku następnym BMW wystawiło do walki dwulitrowe auto luźno oparte na drogowej „trzystadwudzistce”. Porsche także nie zasypiało gruszek w popiele i zmieniło 934 na 935. Rezultat tych zmian? 9 do 0 dla Porsche. Dominacja Porsche była tak wielka, że z uwagi na przewidywalność wyścigów niemiecka telewizja skupiła się tylko na wyścigach klas niższych odmawiając transmisji wyścigów grupy 5. Tymczasem BMW i Porsche podzieliły się tytułami nie wchodząc sobie w drogę. Porsche wygrało tytuł w klasie powyżej 2 litrów a BMW w klasie do 2 litrów.

W 1979 BMW wycofało się z wyścigów długodystansowych skupiając się na serii Procar. Pierwszy etap ewolucji został zakończony. W tym czasie powstał protoplasta późniejszych gigantów torów wyścigowych. Wiedząc, iż modelem CSL nie zdziała już nic, kierownictwo działu sportowego BMW postanowiło przekształcić mieszczańską limuzynę serii 3 w kruszącego skały dźwiękiem silnika potwora. BMW 320 grupy 5 napędzał czterocylindrowy silnik prosto z Formuły 2. Jednostka ta znalazła się pod maską potężnie zmodyfikowanego nadwozia BMW serii 3. Modyfikacje poszły tak daleko, że jedynymi „seryjnymi” elementami karoserii pozostały maska, drzwi i kawałek dachu ze słupkami bocznymi. Cała reszta została poszerzona, wygładzona i odchudzona do granic możliwości. Napędzane na początku 300 konnym silnikiem auto ważyło zaledwie 880 kg. Specjalne sportowe zawieszenie, szerokie slicki i rozbudowany pakiet aerodynamiczny chronił BMW przed wzbiciem się w przestworza. Oprócz znakomitej technologii zespół BMW mógł się pochwalić znakomitymi kierowcami, którzy dzięki sprzętowi oraz talentowi uzyskiwali znakomite wyniki w wyścigach często mieszając szyki bardziej doświadczonym kierowcom. W BMW Junior Team jeździli Eddie Cheever, Marc Surer oraz Manfred Winkelhock.

Dalszy rozwój konstrukcji spowodował, iż odnoszący sukcesy w klasie Ford ze swoim Escortem DBA musiał na dłużej pożegnać się z laurami. Dominacja BMW była tak samo przytłaczająca jak dominacja Porsche w wyższej klasie. W 1977 r. „trzystadwudziestka” zdobyła dla BMW tytuł mistrzowski w klasie wygrywając 9 z 10 wyścigów. Ford znów wylewał morze łez. W 1978 r. BMW poszło na całość. Wygrali wszystkie rundy zgarniając komplet punktów w klasie 2 grupy 5 oraz poważnie mieszając w klasyfikacji wyścigów długodystansowych gdzie bez żenady udawało się im objeżdżać potężne „Mobby Dicki”, Lancie, Toyoty i DeTomaso.

Ewolucja ma na celu udoskonalanie. W procesie ewolucji wszystko co było złe zostaje wyeliminowane a wszystko co jest niezbędne i pożądane zostaje zmienione aby służyć nam jak najlepiej. Być może miliony lat temu ludzie żyli wraz z dinozaurami. Poprzez ewolucję ludzie ci otrzymali wzrost i siłę, dzięki której nie byli pożywieniem dla dinozaurów. A co dobrego nam przyniosła ewolucja? Przekonamy się już dziś podczas wyścigu w Brnie, który pojedziemy w BMW 320i grupy 5.
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
ewolucja, gtl, ligi, runda

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

209 osób online
207 Gości
2 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator