Szukaj:
PL EN ES
Polecamy



Kalendarz treningów






Alfaholicy_SimRacingPL Server
Wróć   SimRacing wyścigi online > Archiwum > Liga rFactor Historic > Newsy Historic

Historic 2010 - Podsumowanie sezonu

Zarejestruj się Projects Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane

Newsy Historic Newsy Historic

Odpowiedz
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
stare 09-11-2010, 23:10   Post #1 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.592
Historic 2010 - Podsumowanie sezonu

Jak patrzę na inne serie wyścigowe to widzę statystykę. Rzędy właściwie nie różniących się od siebie liczb w tabelach, wozy dopracowane według tego samego schematu w najdrobniejszym szczególe, sterylne warunki i chirurgiczną precyzję właściwie nie pozwalająca na jakąkolwiek improwizację. Jednak tym seriom trzeba oddać, iż aby sprawnie działały potrzebują potwornego zaangażowania ze strony kierowców, mechaników i modderów. Na ich tle Liga Historic GTC-TC, szczególnie tegoroczna, podzielona na klasy, wygląda jak stado pcheł uciekających z kąpanego psa.

Od początku adminowania walczyłem o to, aby poszczególne wyścigi były rozgrywane z zachowaniem największej możliwej różnorodności w obrębie wozów. Na początku tego sezonu ostały mi się w głowie dwa pomysły i udało się. Gdy wszyscy trzej – Marcoone, McLaren i ja – po dyskusji nad kształtem sezonu, wróciliśmy z OIOM-ów, ostatecznie wybraliśmy taką formę rozgrywek, która pozwoliła Wam, w zależności od preferencji, świetnie się bawić lub świetnie się bawić i jednocześnie walczyć o zdobycie jak największej ilości punktów.

Kierowcy podzielili się na dwie wyraźne grupy – tych, którzy wybierali auto, które lubią i jazda nim powoduje szybsze bicie serca i tych, którzy jadą po punkty. Podział i przypisanie samochodów do 4 różnych grup uporządkowanych w taki sposób, aby odpowiadały sobie sprawnością na torze zapewniał i jednej i drugiej grupie niemały wybór. Każda z grup miała swojego faworyta, czyli auto zdecydowanie najszybsze niezależnie od toru. Bezkonkurencyjny był oczywiście Ford GT40, który nie miał sobie równych w najszybszej grupie 1. Dominację GT 40 kierowcy opisują tak:

Marcoone: Te 300 km/h na Bathurst robi wrażenie.

Phantom: Śmignęli my tymi Fordami i tyle nas widzieli.

SirDuncan: Silnik Forda, potężny jak naloty dywanowe B-52.

Czynnik przyjemnościowy w Gr 1 jednogłośnie, z tym, że ten głos przypominał raczej jęki rozkoszy, przypadł Fordowi Capri w najmocniejszej specyfikacji. Pod adresem Capri padły słowa, które w przyszłości będą wielokrotnie analizowane przez historyków naszego portalu.

Zenon: Ale Capri po Bathurst jeździ się tak absolutnie zajebiście, że nawet zły nie byłem. Rewelacyjna kombinacja, chyba nawet lepsza od Legendsów, Poważnie. Kto nie spróbował, dużo stracił.

Wtórował mu Dracon: Capri + Barthurst to najlepsza kombinacja w historii tego portalu. Niestety tylko ja i Zenon mogliśmy doświadczyć tego orgazmu.

W grupie 2, którą jechaliśmy tylko raz w tym sezonie, bezkonkurencyjny okazał się Ford Escort. Jednak należy zauważyć, że na innym torze mógłby nie mieć takiej przewagi, jaką miał na Rouen, gdyż obok niego do tej grupy zaliczyliśmy także potężne amerykańskie Corvette i Cobry a także napędzane amerykańskim silnikiem TVR-y. O przewadze Escorta nich świadczą te słowa:

Ryzykfizyk: Myślałem że sobie pojeżdżę E-type, ale gdzie tam. 2.16? Pewnie jak bym poćwiczył to bym urwał jeszcze z 2-3 sekundy, ale to za mało żeby z Escortem stawać.

IceMan: Escort najszybszy, Capri 3 sekundy wolniejszy, a potem 4-6 sekund reszta świata. Gdyby pozbyć się Fordów, to grupa była by całkiem wyrównana.

Grupa 3 podzielona została pomiędzy dwóch producentów. Porsche zapewniał maksymalną ilość punktów a Lotus maksimum zabawy. Ferrari i Merc otrzymały tytuł „wariatów”. Ostateczny wybór aut do wyścigu w Assen został poprzedzony ożywioną wymianą zdań na temat słuszności i poprawności przydziału samochodów w tej grupie. Grupa ta stanowiła dość ciekawe zestawienie. Był potężny GT350, elegancki E-type i drobniutki Elan oraz szlachetny rumak Ferrari. W tej grupie znalazły się także auta z bardzo różnych epok. Najstarszy Mercedes mógł walczyć z młodszym o 20 lat Porsche 914.

Misiu grupę tą podsumował tak: Btw 914 w tej grupie, w Gr 3, nie za bardzo pasuje, dziwna decyzja.

Ale z drugiej strony Sparrow znalazł na to rozwiązanie: Skoro to ostateczna lista to głupio by było już ja przemeblowywać ze względu na to, że dużo ludzi dzisiaj jeździło 914. Spójrzcie z tej strony, że każdym autem można jechać raz, więc możecie wszyscy jechać Assen 914, nikt wam nie broni.

Grupę 4 można było śmiało nazwać Dawid kontra Goliat. Mini, 1000TC, Elite stawały naprzeciwko Mustanga, Falcona i MKII. Dwie antagonizujące grupy godzone były przez Alfę GTA i Cortinę. Faworytem był Mustang z uwagi na moc i właściwości jezdne, które okazały się całkiem dobre w przeciwieństwie do tego co mówił SirDuncan:

SirDuncan: Mustanga wziąłem licząc, że przyjadę ostatni w jego klasie... ledwo Abartha wyprzedziłem. W połowie R1 przeciążone nogi tego kloca nie wytrzymały i przywaliłem w bandę aż smalec z silnika obryzgał szybę a w R2 na 100 m przed metą opasłe brzuszysko zahaczyło o kerba i poszedłem w bandę waląc w nią trzema podbródkami tego spaślaka aż cebula w panierce z pyska mu wypadła.

Na dalszy plan zeszły samochody mniejsze ale świetnie się prowadzące Alfa i Cortina.

Wojetek: Wczoraj fun miałem całkiem niezły z próbnych race jadąc Cortiną - tyle razy bycia wyprzedzanym i wyprzedzania samemu to nie pamiętam od czasów lvl0.

Powody wybrania innego niż Mustang wozu mogły być też bardziej abstrakcyjne:

Sparrow: E tam, chrzanić te muscle cary. Jadę Alfą.

Poza tym w wyścigach jechały Abarthy, Miniaki, Jaguar, które na LeMas czy Cadwell nie były najgorsze.

O ile podział aut na grupy i przydział w ich obrębie wzbudzał dość duże kontrowersje, tak już wybór torów spotkał się z ogólną aprobatą. Oprócz absolutnych pewniaków jak Cadwell, Barber Motorsports, Bathurst postaraliśmy się o kilka nowych ale niezwykle ciekawych tras. Przede wszystkim priorytetem było kryterium „historyczności”. W zestawieniu znalazły się trasy, które projektowano w oparciu o brak planu co do trudności czy ilości zakrętów – absolutnie swobodnie. Pierwszym nowym torem był Assen. Tor został zaprojektowany na podstawie lotu trzmiela po łące, na której obecnie się on znajduje. O jego atrakcyjności zdecydowała bardzo naturalna linia, która wygląda jakby nie projektował jej człowiek a sama matka natura. Kolejnym bardzo ciekawym obiektem okazał się francuski Le Mas du Clos. Można go swobodnie porównać do absolutnego hitu jakim jest Cadwell. Łagodne i ostre łuki i brak kątów prostych powoduje, że tor posiada hipnotyzującą moc a jazda po nim jest jak kąpiel w wielkiej misie budyniu – gładka i wciągająca. Następnie mamy klasyki z długoletnią historią – Brands, Imola, Rouen czy Dijon. Każdy z nich ma przede wszystkim historię a dopiero potem kształt, bardzo lubiany przez wielu kierowców.

Po wyścigach o torach powiedzieli:

TommyWu o Imola: Jednak radochy było całe mnóstwo. Połączenie GT40 z tym torem było świetne. I aż ciary przechodziły jak się to cudo zbierało na wyjściach. Udany przejazd po kerbach to też był gwarantowany banan. Jednym słowem wróciła mi ochota, żeby powalczyć z czasem i wystartować ile się da w tym sezonie.

Thoo24Mass o Le Mas du Clos: Alfa + Le Mas = coś pięknego.

IceMan o Rouen: Nawet niezłe połączenie toru i auta, tylko że tor taki trochę ciężki, brak dobrych miejsc do wyprzedzania.

I tak dalej i tak dalej aż do Dijon:

Thoo24Mass o Dijon: Jazda Capriszonem na Dijon jest rewelacja sezonu.

Oczywiście elementem spinającym tor z samochodem jest kierowca. Do sezonu zapisało się kilkudziesięciu kierowców. Regularnie w lidze jeździło 14 zawodników a ogólnie w przynajmniej jednym wyścigu wystartowało aż 46 kierowców. Początek sezonu wyglądał obiecująco gdyż frekwencja sięgała nawet 26 kierowców potem zapał trochę opadł i w lidze pozostali regularni zawodnicy, którzy startują z nami od wielu sezonów. Na szczęście sytuację „kadrową” w lidze uratowali w drugiej części sezonu nowi dobrze rokujący na przyszłość kierowcy. Doszło kilku szybkich, i co ważniejsze, chętnych do ścigania kierowców.

Tegoroczne mistrzostwa bezapelacyjnie zdominował IceMan. Zdobywając 459 punktów i wygrywając 10 wyścigów, tytuł zdobył na długo przed zakończeniem sezonu.

Jak przystało na mistrza o pseudonimie IceMan swój sukces w sezonie 2010 podsumował oszczędnie w taki oto sposób:

IceMan: Gratulacje dla pudła i wszystkich, którym się chciało jeździć cały sezon, no i czekam na info odnośnie nowego sezonu i nowych zasad.

Kto podejmie wyzwanie? Może drugi w klasyfikacji generalnej Szczepan?

Szczepan: Na początku sezonu miałem założenie ze nie chciałbym spaść w generalce poniżej P6 które miałem na koniec zeszłego sezonu, na pierwszy testach stwierdziłem ze tym się nie da jeździć, jednak potem jakoś szło, ciułałem punkty na pozycjach P7-P10, czasem wpadło fartem nawet i zwycięstwo (Escort na nie lubianym przeze mnie Rouen), ciułając punkty w pewnym momencie się okazało że jak się postaram to na koniec mogę mieć nawet puchar, dla mnie było to wielkie zaskoczenie bo ja alienem nie jestem a i jakichś oszałamiających wyników nie miałem. Wiedziałem, że muszę mieć dobrą strategie i dojeżdżać do mety, strategia jakoś się sama dobrze ułożyła, do mety generalnie dojeżdżałem, tylko na Cadwell nie pojechałem i na Brands miałem CL. Co ciekawe im większą miałem szanse na puchar tym mniej się przygotowywałem do wyścigu. Najciekawsze wyścigi sezonu wg mnie:
  • Le Mas du Clos - czułem się jak puszka w Miniaku pomiędzy Mustangami,
  • Rouen - nie lubię Escortów i tego toru to już w ogóle, a zwycięstwo udało się zdobyć,
  • Sebring - "człowiek który pokonał IceMana" bite 2h walki o zwycięstwo z IceManem, szok,
  • Sachsenring - może nie przez tor a samochód - Mustang, praktycznie w każdym zakręcie kierownica w niewłaściwą stronę.
Graty dla wszystkich którzy ukończyli jakiś wyścig. Zszokowany jestem trochę, że KMachine się udało na P3 wskoczyć.

Wielkie podziękowania dla adminów ligi Historic GT za pełen emocji sezon.

Dziękuję wszystkim, z którymi choć przez chwile walczyłem w jakimś wyścigu w trakcie sezonu i przepraszam wszystkich, którzy przeze mnie mieli jakieś nieprzyjemności - co w tym sezonie zdarzało się niezwykle rzadko.

To chyba wszystko i do zobaczenia za rooooook...

Trzecie miejsce w dramatycznych okolicznościach zdobył KMachine. Chyba jest w szoku bo podobno jakieś cuda się działy w tym sezonie.

KMachine: Gdy zaczęła się letnia przerwa w lidze cieszyłem się z niej, bo już mi się nie chciało. Już nie będę pisał, co mi się tak nie podoba, ale podkreślam, że nie ma to nic wspólnego z samą ligą. Jedynie mogę się doczepić do prototypów, które według mnie były mocno niedopracowane. Gdy już liga ruszyła po przerwie, nadal nie chciało mi się jeździć - Bathurst odpuściłem mimo, że tor lubię. Sebring to te nieszczęsne prototypy i znowu start olałem. Sachsenring - awaria. Nie przejechałem nawet jednego kółka Falconem. Tydzień później w końcu odpaliłem i wsiadłem do GT40. Dijon uwielbiam. Mam miłe wspomnienia związane z tym torem, bo odpalenie GTLegends spowodowało, że zapragnąłem zostać simracer-em.

Dość tej historii. Czas na relację z ostatniej rundy sezonu. Jakimś cudem w klasyfikacji generalnej wskoczyłem na P3. Beasts Racing z mojej winy nie zajęło w klasyfikacji zespołowej P1. Łobuz ze mnie. Odebranie koledze z zespołu P3 w "generalce" mogę tylko skomentować tak: UPS. Gratuluję wszystkim udanego sezonu w najlepszej lidze na SimracingPL. Graty dla zwycięzców tegorocznych wyścigów: Iceman-a, Szczepan-a, Ponte15, Rubiq-a, Phantom-a, TommyWu, Patryka Sokołowskiego oraz dla jeszcze jednego gostka, ale kto by go tam pamiętał.
Pozdrawiam i do zobaczenia wkrótce.

Poniżej przedstawiamy ostateczne i kompletne wyniki w klasyfikacji indywidualnej kierowców.

PozImię i nazwiskoNickZespółPunkty
1Dariusz BartoszekIceManCFS Team459
2Maciej SzczepaniakSzczepanAK Racing239
3Leszek PorzezińskiKMachineBeasts Racing205
4Dominik FurmaniakRace MasterBeasts Racing195
5Tomasz KaempfThoo24MassZespoł z Klasą183
6Maciej MielczarekdraconApex Competition151
7Tomek WadasTommyWuOutSiderS TEAM140
8Marek KośmiderMarcooneBad Company124
9Tomasz KozdrońPhantomMotorbreath Team109
-Robert KaźmierczakeRKaTed Striker Racing109
11Grzegorz Lenarciakcoro2000Polibuda Racing107
12Krzysztof MigutZenonTed Striker Racing102
13Jakub DylewskigroovyBad Company87
14Maciej PasnickimastablastaBioHazard Racing Team85
15Mariusz MarekmarianoMM Racing81
16Michał KwiatkowskiryzykfizykOutSiderS TEAM78
-Matias EstrelamatiasTed Striker Racing78
18Artur KazimierskiTelissAK Racing76
19Michał LebiodaRubiqApex Competition69
20Szymon StasiakSparrowApex Competition64
21Piotr KomisarczykSirDuncanZespoł z Klasą57
22Marcin MuszyńskiaikAK Racing54
23Tomek SobańskirexZespoł z Klasą53
-Jakub StrumidłoPonte15BioHazard Racing Team53
25Maciej KłosowskimaciejklossMAD Racing52
26Patryk Sokołowskipatryksok.Mad Mechanics Racing34
-Michał Jakusz-GostomskimichaljgGT Pro Team '8934
28Wojciech KręckiWojetekOld Heineken31
29Wojtek BaranZinhoEquipe Zinho Racing27
30Michał MroczekmajeklthChickenRacing21
31Krzysztof Krakuskrisu699Senior Club18
32Marek LeśniakLesiUOutlawz Racing Team17
-Krzysztof LitwinK LitwinTeam Spirit17
34Rafał KaczmarekJojoLowOctane Team16
35Daniel NawrotChudYChickenRacing15
36Patryk Kamińskipati1974Old Timers Racing 14
37Robert StanietaRobRSIROSTA Racing Team 13
-Jakub BoruckidodgersBad Company13
39Tomek JasińskiShadeLowOctane Team10
40Darek NowakowskiAlbiOutSiderS TEAM6
-Adam KuźmińskisAdiBioHazard Racing Team6
42Michał SzadkowskiUltrechtUltrecht Team5
43Łukasz MarcinkiewiczSnikerSBeasts Racing2
44Michał AndrzejczakTaKe2GT Pro Team '890
-Marek Gdańskikoras321Dragon Racing0
-Dominik SzreterdomDom Racing0

W klasyfikacji zespołowej sytuacja wygląda tak:

PozZespółPunkty
1CFS Team459
2Beasts Racing402
3AK Racing369
4Zespoł z Klasą293
5Ted Striker Racing289
6Apex Competition284
7Bad Company224
-OutSiderS TEAM224
9BioHazard Racing Team144
10Motorbreath Team109
11Polibuda Racing107
12MM Racing81
13MAD Racing52
14ChickenRacing36
15Mad Mechanics Racing34
-GT Pro Team '8934
17Old Heineken31
18Equipe Zinho Racing27
19LowOctane Team26
20Senior Club18
21Outlawz Racing Team17
-Team Spirit17
23Old Timers Racing 14
24ROSTA Racing Team 13
25Ultrecht Team5
26Dragon Racing0
-Dom Racing0

Nam administratorom pozostaje jedynie podziękować zawodnikom za udział w naszej lidze i oczywiście zaprosić wszystkich zainteresowanych i posiadających PKS-y, wąsy i siateczkowe koszulki na ramiączka do udziału w przyszłorocznej lidze.

Dziękujemy:
Marcoone, McLaren i SirDuncan
SirDuncan jest offline  

Ostatnio edytowane przez SirDuncan : 09-11-2010 - 23:40
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2010, 00:54   Post #2 (permalink)
Administratur GiW
Awatar Szczepan
 
Zarejestrowany: Jul 2008
Skąd: Nowa Sól/Kraków
Postów: 6.262
Sir -

Rozróżniam "zdobyć zwycięstwo" od "wygrać"
Szczepan jest offline  
Rating: 137755 | Skill: 8.22 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2010, 07:41   Post #3 (permalink)
Administrator Portalowy
Awatar Zinho
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 7.674
Również dziękuję wszystkim za emocje, wprawdzie pojechałem zaledwie 4 weekendy, ale i tak było fajnie, zwłaszcza w Dijon.
I czy mi się wydaje, czy Sir zapomniał o opisie i komentarzach na temat grupy długodystansowej?
Zinho jest offline  
Rating: 104795 | Skill: 9.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2010, 08:42   Post #4 (permalink)
Administrator Gogli
Awatar SirDuncan
 
Zarejestrowany: Nov 2006
Postów: 8.592
Nic nie zapomniałem. Aż tak stary nie jestem...

Pierwsze rozstrzygnięcia w lidze Historic 2010
SirDuncan jest offline  
12:27


Rating: 25452 | Skill: 2.41 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2010, 10:04   Post #5 (permalink)
Administrator Portalowy
Awatar Zinho
 
Zarejestrowany: May 2010
Postów: 7.674
Si si, po prostu myślałem, że ujmiesz wszystko w jednym temacie, zwłaszcza, ze wstawki z komentarzami czołówki odnośnie grup1-4 są super
Zinho jest offline  
Rating: 104795 | Skill: 9.48 | OpenRating: 0
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2010, 20:36   Post #6 (permalink)
Awatar Teliss
 
Zarejestrowany: Jan 2008
Skąd: Świnoujście
Postów: 1.079
Hura, mój zespół na pudle!
Teliss jest offline  


Rating: 79880 | Skill: 6.54 | OpenRating: 0
Logitech DFGT | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Łopatki
Odpowiedź z Cytatem
stare 10-11-2010, 22:44   Post #7 (permalink)
Awatar Sparrow
 
Zarejestrowany: Jan 2009
Skąd: Ryn
Postów: 790
E tam, chrzanić te muscle cary. Jadę Alfą.
Sparrow jest offline  

http://prs.simracing.pl/forum/image.php?type=sigpic&userid=5778&dateline=1241210  011
To finish first, first you have to finish...
http://sparrow199.digart.pl/

Rating: 25742 | Skill: 8.80 | OpenRating: 0
Logitech G25 | Logitech G25 | Logitech G25 | Hamowanie: Lewą nogą | Zmiana biegów: Sekwencja
Odpowiedź z Cytatem
stare 11-11-2010, 02:15   Post #8 (permalink)
Awatar Thoo24Mass
 
Zarejestrowany: Aug 2007
Skąd: Kraków
Postów: 2.802
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Nic dodac nic ujac
Thoo24Mass jest offline  
Rating: 121617 | Skill: 8.96 | OpenRating: 0
Fanatec Clubsport Wheel | Fanatec CSR Elite Pedals | Thrustmaster TH8 RS Shifter | Hamowanie: Lewą nogą
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Bookmarks

Tagi
2010, historic, podsumowanie, sezonu

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony



Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
SimRacingPL

no new posts

Logowanie
Login:
Hasło:
 Zarejestruj się!

166 osób online
163 Gości
3 Zalogowanych
Facebook
Administratorzy
Administracja portalu
Owner
McLaren
Senior Admin
lelu0
Summer RC Cup 2018
lelu0
Admins
SirDuncan - Historic (GiW) Admin
Moderators
Dmnick - Super Moderator
sobol - Moderator